Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerTsjernobyl ulykken

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Tsjernobyl ulykken

Innlegg av UFO »

Jeg har sett flere dokumentarer rundt Tsjernobylulykken. Den siste jeg så her om dagen satte en støkk i meg.

Sitter henslengt i stolen og følger med som sedvanlig. (Dokumentar er noe jeg liker godt).
Et godt stykke ut i dokumentaren er tema evakuering av innbyggere. Det er live opptak fra slutten av
april 1986. Jeg husker dette godt, for på dagen, ettermiddagen etter nedsmeltingen av reaktoren lå jeg rett ut med migrene av den værste sorten. (Hadde neppe noen sammenheng).

Men tilbake til dokumentaren - og evakueringen. Plutselig KVEKKER det i meg da jeg ser en 12-14 år gammel gutt, mest sannsynlig i følge med sin mor haste ombord i en buss. Jeg SER og tenker....
shit ! - det er jo MEG da jeg var i den aldren !?!?! Hår, ører, nese, øyne, kropp, ja alt stemmer. Gåsehud..
men det er jo ikke mulig ? Jeg så ikke ansiktet RETT fra front, men nok til at jeg var sikker på at det var
meg når jeg ser på bilder av meg sjøl på den tiden.

Det stemte jo ikke med alder på dokumentar og meg i 1986, og det mest normale å tenke er jo at : Dette var min dobblegjenger. Ikke noe annet enn det. MEN - som med det paranormale så får det være grenser også, til likhet. Begynte å tenke på tidsforskyvning etc, men det rimer jo heller ikke ? tror jeg. Da hadde jeg vært to steder samtidig, men i forskjellig alder ? Spennende var det, og det blir kanskje ikke siste gang slikt skjer.

Noen som har opplevet noe lignende ?
Antall ord: 267
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
påtide
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 21 Jun 2013 12:55
10
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 1 gang

Re: Tsjernobyl ulykken

Innlegg av påtide »

ufo skrev:Jeg har sett flere dokumentarer rundt Tsjernobylulykken. Den siste jeg så her om dagen satte en støkk i meg.

Sitter henslengt i stolen og følger med som sedvanlig. (Dokumentar er noe jeg liker godt).
Et godt stykke ut i dokumentaren er tema evakuering av innbyggere. Det er live opptak fra slutten av
april 1986. Jeg husker dette godt, for på dagen, ettermiddagen etter nedsmeltingen av reaktoren lå jeg rett ut med migrene av den værste sorten. (Hadde neppe noen sammenheng).

Men tilbake til dokumentaren - og evakueringen. Plutselig KVEKKER det i meg da jeg ser en 12-14 år gammel gutt, mest sannsynlig i følge med sin mor haste ombord i en buss. Jeg SER og tenker....
shit ! - det er jo MEG da jeg var i den aldren !?!?! Hår, ører, nese, øyne, kropp, ja alt stemmer. Gåsehud..
men det er jo ikke mulig ? Jeg så ikke ansiktet RETT fra front, men nok til at jeg var sikker på at det var
meg når jeg ser på bilder av meg sjøl på den tiden.

Det stemte jo ikke med alder på dokumentar og meg i 1986, og det mest normale å tenke er jo at : Dette var min dobblegjenger. Ikke noe annet enn det. MEN - som med det paranormale så får det være grenser også, til likhet. Begynte å tenke på tidsforskyvning etc, men det rimer jo heller ikke ? tror jeg. Da hadde jeg vært to steder samtidig, men i forskjellig alder ? Spennende var det, og det blir kanskje ikke siste gang slikt skjer.

Noen som har opplevet noe lignende ?
Få se bilde av deg og den gutten?
Antall ord: 277

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Tsjernobyl ulykken

Innlegg av UFO »

påtide skrev:Få se bilde av deg og den gutten?
:-D ja du kan spøke du
Antall ord: 18
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
påtide
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 48
Startet: 21 Jun 2013 12:55
10
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 1 gang

Re: Tsjernobyl ulykken

Innlegg av påtide »

Jaha..

Jeg så en marsboer. Har bilde av det.

Jeg tror du sitter å finner på ting. Kjedelig.
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Tsjernobyl ulykken

Innlegg av Isan »

At man ser en dobbeltgjenger, like gjerne fra et helt annet sted i verden, er uvanlig, men aldeles ikke usannsynlig. Og at gutten hadde en annen alder enn deg, er vel ikke spesielt merkelig. Det er da ingenting som tilsier at dobbeltgjengere må være nøyaktig like gamle.

Om dette er forklaringen på det du observerte, aner jeg selvfølgelig ikke.
Antall ord: 62
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Tsjernobyl ulykken

Innlegg av UFO »

Isan skrev:At man ser en dobbeltgjenger, like gjerne fra et helt annet sted i verden, er uvanlig, men aldeles ikke usannsynlig. Og at gutten hadde en annen alder enn deg, er vel ikke spesielt merkelig. Det er da ingenting som tilsier at dobbeltgjengere må være nøyaktig like gamle.
Det ble liksom å se seg sjøl på 8mm film i den alderen. Det var nok det som matchet så godt.
Da skvetter man litt. Kanskje vi alle har en dobbelgjenger ett eller annet sted på kloden ?
Isan skrev:Om dette er forklaringen på det du observerte, aner jeg selvfølgelig ikke.
Nei ikke jeg heller. Før eller siden vil man nok matche å se noen som er utrolig lik seg sjøl, og det er sikkert den mest fornuftige forklaringen.
Antall ord: 132
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Tsjernobyl ulykken

Innlegg av Asbjørn »

Da jeg bodde i Bergen for noen år tilbake, var det en eldre dame som påstod at hun var tanta mi.
Måtte frem med legitimasjon for å vise henne at jeg var en annen...
Jeg så aldri dobbeltgjengeren, men hu var vanskelig å overbevise om at vi ikke var i familie...
Det sies at alle har minst 1 dobbeltgjenger...
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Tsjernobyl ulykken

Innlegg av Terra »

Ja, og jeg ble stoppet og pratet til av en jentegjeng på 3-4 jenter som kalte meg ved navn og hei, så hyggelig å se deg og navnet. Men jeg sa at jeg heter ikke... og det er faktisk ikke meg. De måtte helt innpå og trodde meg faktisk ikke. Jeg var visst så lit at de ble helt slått ut alle sammen. De hadde vært helt sikre på at jeg var denne andre jenta. Det var nesten litt creepy...

En annen gang møtte jeg faktisk på min dobbeltgjenger. Vi passerte hverandre på hver vår side på en bro. Hun så på meg og jeg så på henne. Begge snudde seg da vi gikk forbi hverandre, vi var nok både paffe og forundret begge to. Det var moro. Hun var bare litt høyere enn meg og hadde litt lenger hår, ellers kunne vi vært tvillinger.

En annen gang var jeg med klassen på en museumstur og hun som viste oss rundt stoppet meg etterpå og lurte på om ikke vi kjente hverandre, hun var skråsikker på det. Men vi snakket litt og fant ut at vi ikke hadde noe felles verken med bosted eller noe annet. Så vi lo det vel bort med at vi må ha kjent hverandre i et tidligere liv eller noe. Men det kan jo hende at jeg likner på en hun kjenner også. Ikke vet jeg. Men merkelig var det i alle fall.
Antall ord: 248
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Tsjernobyl ulykken

Innlegg av Svartepus »

Jeg har ofte fått forespørsel om jeg har en søster/kusine ett eller annet sted i landet fordi folk mener jeg er dritlik ei jente/dame de vet om. Kanskje jeg har et sånn typisk gjennomsnittlig fjes som er lett å kjenne igjen.

Alle har visstnok minst én dobbeltgjenger i verden som er så lik at man kunne ha vært eneggede tvillinger. Jeg synes det er fascinerende men også litt småcreepy 8-[
Det finnes også facebookgrupper og nettsider der folk prøver å søke opp sine dobbeltgjengere.
Antall ord: 91
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Tsjernobyl ulykken

Innlegg av UFO »

Artig å høre deres historier folkens. Ja vi har nok mange opplevet dette på ett eller annet vis. 100% like blir man vel ikke ?

Mon tro om eneggede tvillinger er 100% like ? Har eneggede tvillinger lik DNA mon tro ?

Noen måneder siden jeg traff på en mor med 2 gutter sånn rundt 10-12 år. Samme klær, samme frisyre samme alt liksom. Jeg så overhode ikke forskjell på de, det er nesten skummelt når man blir så like.

Tenker også på hvor morsomt tvillinger kan ha det ved å "tilsynelatende" være på to steder på samme tid. :-) og lure andre.
Antall ord: 104
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Tsjernobyl ulykken

Innlegg av Svartepus »

Nei eneggede tvillinger er ikke 100% like. Den ene kan ha en føflekk den andre ikke har, de har forskjellige fingeravtrykk og den ene kan ha en arvelig sykdom som den andre aldri får. Dette på grunn av at det kan oppstå små genetiske ulikheter i den ene tvillingen under fosterutviklingen.
Men eneggede tvillinger har utrolig nok 100% lik DNA-profil :)
Antall ord: 63
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Tsjernobyl ulykken

Innlegg av UFO »

Svartepus skrev:Nei eneggede tvillinger er ikke 100% like. Den ene kan ha en føflekk den andre ikke har, de har forskjellige fingeravtrykk og den ene kan ha en arvelig sykdom som den andre aldri får. Dette på grunn av at det kan oppstå små genetiske ulikheter i den ene tvillingen under fosterutviklingen.
Men eneggede tvillinger har utrolig nok 100% lik DNA-profil :)
Akkurat, da lærte man noe nytt i dag også. :-)

Så de har 100% lik DNA profil altså. Tenker litt krim her nå, at da kunne ikke politiet benyttet seg av slike bevis i en event. kriminalsak.
Antall ord: 102
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Tsjernobyl ulykken

Innlegg av Svartepus »

ufo skrev:
Svartepus skrev:Nei eneggede tvillinger er ikke 100% like. Den ene kan ha en føflekk den andre ikke har, de har forskjellige fingeravtrykk og den ene kan ha en arvelig sykdom som den andre aldri får. Dette på grunn av at det kan oppstå små genetiske ulikheter i den ene tvillingen under fosterutviklingen.
Men eneggede tvillinger har utrolig nok 100% lik DNA-profil :)
Akkurat, da lærte man noe nytt i dag også. :-)

Så de har 100% lik DNA profil altså. Tenker litt krim her nå, at da kunne ikke politiet benyttet seg av slike bevis i en event. kriminalsak.
Antakelig ikke. De må bare passe på å ikke etterlate noen fingeravtrykk ;)
Antall ord: 115
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links