Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerGutt med detaljerte minner fra tidligere liv & død!

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Gutt med detaljerte minner fra tidligere liv & død!

Innlegg av g.r.y »

Ble vanvittig fascinert av historien til denne guttungen som er proppfull av detaljerte minner fra sitt tidligere liv, -og dramatiske død på slutten av 2 verdenskrig!
- Hans historie er regnet som en av de sterkeste bevis/indikasjoner for at reinkarnasjon er en realitet.

Uk7biSOzr1k
Antall ord: 45
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Gutt med detaljerte minner fra tidligere liv & død!

Innlegg av UFO »

g.r.y skrev:Ble vanvittig fascinert av historien til denne guttungen som er proppfull av detaljerte minner fra sitt tidligere liv, -og dramatiske død på slutten av 2 verdenskrig!
- Hans historie er regnet som en av de sterkeste bevis/indikasjoner for at reinkarnasjon er en realitet.
Ja, der må jeg si meg helt enig g.r.y Det er en av to historier som jeg synes beviser reinkarnasjon. Jeg tror de fleste har problemer med å avsløre juks her. Så utrolig spennende det hele. Rørende faktisk.

Den andre historien er denne her :

https://www.youtube.com/watch?v=pXcZ4sZu4co

Cameron, ever since he was just a toddler, talks about another family he used to live with, called the Robertsons. Cameron knows the names of his previous family, where they lived, and can even describe the house and the landscape of his previous home on the island of Barra, some 200 miles away. But Cameron has never been there. Doctor Jim Tucker, of the University of Virginia, and Cameron's mother travel to Barra with Cameron to find the house, exactly as Cameron described.

Dokumentaren hadde vel en oppføler om jeg ikke husker helt feil.
Antall ord: 198
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vortex
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 07 Mar 2011 22:22
13
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 52 ganger

Re: Gutt med detaljerte minner fra tidligere liv & død!

Innlegg av Vortex »

Jeg vet ikke hva som skjer når vårt fysiske liv tar slutt, men kanskje vår energi fortsetter å eksistere på et eller annet plan. Kanskje blir de som blir revet bort for tidlig gitt en ny sjanse, kanskje er det tilfeldig eller kanskje det er bestemt for oss alle.

Ble litt mye "Kanskje" her i mangel på bedre ord. :)
Antall ord: 61
Spør de gamle til råds og de unge etter hjelp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Gutt med detaljerte minner fra tidligere liv & død!

Innlegg av UFO »

Vortex skrev:Jeg vet ikke hva som skjer når vårt fysiske liv tar slutt, men kanskje vår energi fortsetter å eksistere på et eller annet plan. Kanskje blir de som blir revet bort for tidlig gitt en ny sjanse, kanskje er det tilfeldig eller kanskje det er bestemt for oss alle.

Ble litt mye "Kanskje" her i mangel på bedre ord. :)
Er nok ikke til å unngå at det blir mye "kanskje" på dette. Nei ikke godt å si. Ingen har jo egentlig vært død og kommet tilbake til livet. Min definisjon på død er når man rett og slett ER død. Det skrives jo til tider at "han og hun" var død i så og så lang tid, men det synes jeg blir feil å si. Stopper hjertet så er man jo ikke død, hjernen lever en stund, men når den også er død, da er man ihverfall død. Man vender ikke tilbake til livet.
(En liten avsporing).

Har tro på reinkarnasjon, tror alt liv blir reinkarnert, men de aller aller fleste husker nok ikke sitt forrige liv. Noen gjør det tydeligvis, spesielt barn. Om man havner her eller der, tja si det. Det kan jo se ut til at noen havner på samme planet og i samme dimesjon også. Noen havner kanskje ikke i samme dimesjon ei heller på samme planet/univers for den sak skyld. Moro å spekulere og filosofere rundt dette.
Antall ord: 244
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
admin
Verifisert
Nettstedsansvarlig
Nettstedsansvarlig
Innlegg: 52
Startet: 04 Des 2002 11:31
21
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 23 ganger

Re: Gutt med detaljerte minner fra tidligere liv & død!

Innlegg av admin »

Tråden er ryddet for usakeligheter.
Hold dere til tema, og hold en sakelig og god tone.

Admin
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ZigZag
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 213
Startet: 02 Feb 2016 10:41
8
Har takket: 26 ganger
Blitt takket: 10 ganger

Re: Gutt med detaljerte minner fra tidligere liv & død!

Innlegg av ZigZag »

Du har helt rett sjef
jeg tok litt av, jeg beklager :salute:
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Gutt med detaljerte minner fra tidligere liv & død!

Innlegg av g.r.y »

ufo skrev:
g.r.y skrev:Ble vanvittig fascinert av historien til denne guttungen som er proppfull av detaljerte minner fra sitt tidligere liv, -og dramatiske død på slutten av 2 verdenskrig!
- Hans historie er regnet som en av de sterkeste bevis/indikasjoner for at reinkarnasjon er en realitet.
Ja, der må jeg si meg helt enig g.r.y Det er en av to historier som jeg synes beviser reinkarnasjon. Jeg tror de fleste har problemer med å avsløre juks her. Så utrolig spennende det hele. Rørende faktisk.

Den andre historien er denne her :

https://www.youtube.com/watch?v=pXcZ4sZu4co

Cameron, ever since he was just a toddler, talks about another family he used to live with, called the Robertsons. Cameron knows the names of his previous family, where they lived, and can even describe the house and the landscape of his previous home on the island of Barra, some 200 miles away. But Cameron has never been there. Doctor Jim Tucker, of the University of Virginia, and Cameron's mother travel to Barra with Cameron to find the house, exactly as Cameron described.

Dokumentaren hadde vel en oppføler om jeg ikke husker helt feil.
Ja, herregud.. Rimelig 'spaca' han der oxo, for å si det sånn :mozilla_surprised:
Antall ord: 214
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Gutt med detaljerte minner fra tidligere liv & død!

Innlegg av Terra »

Se på den første videoen på 5:5 jeg synes det er mye likhet mellom ham i dette og forrige liv også jeg.

Jeg tror på reinkarnasjon og at vi lever flere liv. Tror ikke vi dør, bare kroppen vår, og at essensen i oss (sjelen eller hva vi skal kalle det) går videre til en annen dimensjon der vi oppholder oss mellom livene. Blir selvsagt hva jeg tror. Jeg "vet" jo ikke, men synes videoen er "bevis" nok for meg. Selv om jeg nok "visste" at det var slik før jeg så den.
Antall ord: 99
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Gutt med detaljerte minner fra tidligere liv & død!

Innlegg av UFO »

Terra skrev:Se på den første videoen på 5:5 jeg synes det er mye likhet mellom ham i dette og forrige liv også jeg.

Jeg tror på reinkarnasjon og at vi lever flere liv. Tror ikke vi dør, bare kroppen vår, og at essensen i oss (sjelen eller hva vi skal kalle det) går videre til en annen dimensjon der vi oppholder oss mellom livene. Blir selvsagt hva jeg tror. Jeg "vet" jo ikke, men synes videoen er "bevis" nok for meg. Selv om jeg nok "visste" at det var slik før jeg så den.
Det man kan undre seg over er at noen få husker sitt forrige liv. De fleste aner ikke noe om det. Kan det være at når man ikke aner noe om sitt forrige liv er i det første livet ? (man har ikke levd før) - og at når man dør, først da husker sitt forrige første liv ? en gang må jo være første liv eller ? Hm..
Antall ord: 176
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lightwave
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 280
Startet: 18 Jan 2015 03:08
9
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 52 ganger
Blitt takket: 137 ganger

Re: Gutt med detaljerte minner fra tidligere liv & død!

Innlegg av lightwave »

Jeg tror at hvis det er slik at man lever flere liv, så vil det være noe som gjør at man ikke skal kunne få frem erindringer om det fordi det ville kunne skape problemer i dette livet.
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Gutt med detaljerte minner fra tidligere liv & død!

Innlegg av Terra »

ufo skrev:Det man kan undre seg over er at noen få husker sitt forrige liv. De fleste aner ikke noe om det. Kan det være at når man ikke aner noe om sitt forrige liv er i det første livet ? (man har ikke levd før) - og at når man dør, først da husker sitt forrige første liv ? en gang må jo være første liv eller ? Hm..
Jeg tror man kan begynne å huske sånn med tiden også. Om man ikke husket når man var liten. Man kan bli "vist" små "filmsnutter" fra tidligere liv der det er relevant for livet man lever nå mener jeg. Slik har det vært for meg i alle fall. Min første opplevelse av en slik "filmsnutt" der jeg ble "vist" var med en slags guide (omtalt som de eldste i bibelen?). Da var jeg vel en 12 år gammel og hadde så vidt begynt å interessere meg for det overnaturlige, UFO osv. Husker at "guiden" og jeg snakket sammen om mitt liv som skulle komme (dette livet) og visse ting som kom til å skje. Og det har skjedd siden. Men jeg husker at jeg ikke ville "ned der" (et nytt liv på jorden) igjen. Men han sa at sånn og sånn også vil det og det bli sånn og slik. Man kunne liksom ikke nekte. En slags frivillig tvang om å komme ned her igjen husker jeg. Men jeg har aldri følt eller hatt noen fantasivenn eller følt noen form for synskhet eller noe da jeg var liten. Så jeg tror at man også kan få litt og litt ettersom man er klar for det og det passer inn i livsplanene eller hva det er for noe det dreier seg om. Kjenner jo til andre som er født skikkelig synske og som snakket med sin guide fra de var født omtrent. Så jeg tror vi har det forskjellig. Har også hørt noen si at de aller fleste som lever på jorden nå lever sitt siste liv og at de har levd flere liv her før det de lever nå også.
Antall ord: 366
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2799
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1494 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Gutt med detaljerte minner fra tidligere liv & død!

Innlegg av Terra »

lightwave skrev:Jeg tror at hvis det er slik at man lever flere liv, så vil det være noe som gjør at man ikke skal kunne få frem erindringer om det fordi det ville kunne skape problemer i dette livet.
Ja, også at en skal leve dette livet uten å vite for mye slik at det ikke skal bli som å "jukse til eksamen" kan hende. At vi har ting vi skal lære og greie å løse uten å kjenne til tidligere liv. For at vi skal handle mest mulig ut i fra hvor vi er her og nå for å se om vi greide å løse den og den oppgaven på en bedre måte nå enn vi gjorde sist. Test på om vi er klar til å komme inn på videre studier på en måte.
Antall ord: 136
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA9OnrdIuI

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vortex
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 07 Mar 2011 22:22
13
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 52 ganger

Re: Gutt med detaljerte minner fra tidligere liv & død!

Innlegg av Vortex »

Kanskje vårt tidligere liv gjenspeiler oss i dette livet uten at vi faktisk tenker så mye over det, gjennom våre interesser, måten vi tenker på og hva vi er opptatt av. Og kanskje sier det mye om hvordan vi er som person i dag om hvordan vi har/kan ha/ vært.
Antall ord: 55
Spør de gamle til råds og de unge etter hjelp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links