Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerLysets hastighet vs. Pyramidenes koordinater

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

Re: Lysets hastighet vs. Pyramidenes koordinater

Innlegg av Jeppski »

Bearchild skrev: Når ble "meteren" oppfunnet da? Eller det metriske systemet. Det enkleste er vel å gi franskmannen æren men i de fleste tilfeller er "oppfinnelser" gammelt nytt. Kanskje noe forbedret og/ eller forenklet men sjeldent nytt. Så man burde vel ikke avskrive de gamle målesystemene selv om de kanskje ikke gir mening eller er nøyaktige nok for oss i dag. For du mener vel ikke i fullt alvor at alle disse historiske byggverkene verden rundt er satt opp på måfå eller? :dontknow
https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_metre

Meteren er en arbitrær avstand som vi selv fant opp lenge etter egypterne bygget pyramidene.

Jo, på "måfå" ja. Siden ingen av egypterne som bygde pyramidene visste hva en meter, eller et sekund er for noe. Anser jeg det som ekstremt rart at de har plassert de til disse koordinatene med vilje.
Lysets hastighet var jo (etter alt og dømme) oxo et fremmed begrep for menneskeheten på dette tidspunktet. At disse tallene skal vise seg å matche ihht mål & måleenhet tusenvis av år inn i fremtiden, mener jeg nettopp dette beviser at dette fenomenet ikke er noe tilfeldig sammentreff.
At det var et fremmed begrep for de som bygde pyramidene viser jo bare et det faktisk var en tilfeldighet. Hvordan kan du logisk komme frem til det motsatte?

La meg illustere:

Jeg bygger en ting i dag på koordinatene X, som også matcher en eller annen fysisk konstant Y, som har samme tallkombinasjon med X. Ja, da kan du kanskje begynne å si at "Plasseringen av denne gjenstanden er ikke tilfeldig fordi den er helt lik denne fysiske konstanten Y. Som jeg vet jeppski vet om." Men hvis jeg bygde denne gjenstanden mange tusen år før fysisk konstant Y ble utledet, blir det veldig søkt og meget ulogisk å si at plasseringen er med vilje. Da er det jo nesten per definisjon en tilfeldighet.


"Det får jo liksom være grenser til tilfeldigheter å, da.. Jeg kunne vært åpen for at en 3, 4, ja til & med 5 sifret "tilfeldighet" kunne ha funnet sted, men ikke pokker om jeg går med på en 9 sifret."


Hvorfor er ikke det en tilfeldighet da? Som sagt visste ikke byggerne av Gizapyramiden at plassen de bygde på skulle til slutt bli til de koordinatene, og de visste heller ikke om lysets hastighet. Da er det jo en tilfeldighet at disse to verdiene er de samme. På samme måte det hadde vært en tilfeldighet hvis koordinatene var en helt annen tallkombinasjon som også var en fysisk konstant, som f.eks. Plancks konstant eller noe annet tilsvarende meningsløst.
Antall ord: 446

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
margogbein
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 21
Startet: 08 Sep 2016 10:09
7
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 11 ganger

Re: Lysets hastighet vs. Pyramidenes koordinater

Innlegg av margogbein »

Tror det er feil med 9 koordinater. Det er 5 koordinater som er riktig. Likevel er det et mysterium. Egypterne brukte måleenheten cubit.
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Lysets hastighet vs. Pyramidenes koordinater

Innlegg av Bearchild »

Jeppski skrev:
Bearchild skrev: Når ble "meteren" oppfunnet da? Eller det metriske systemet. Det enkleste er vel å gi franskmannen æren men i de fleste tilfeller er "oppfinnelser" gammelt nytt. Kanskje noe forbedret og/ eller forenklet men sjeldent nytt. Så man burde vel ikke avskrive de gamle målesystemene selv om de kanskje ikke gir mening eller er nøyaktige nok for oss i dag. For du mener vel ikke i fullt alvor at alle disse historiske byggverkene verden rundt er satt opp på måfå eller? :dontknow
https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_metre

Meteren er en arbitrær avstand som vi selv fant opp lenge etter egypterne bygget pyramidene.

Jo, på "måfå" ja. Siden ingen av egypterne som bygde pyramidene visste hva en meter, eller et sekund er for noe. Anser jeg det som ekstremt rart at de har plassert de til disse koordinatene med vilje.
De visste jo hva en halvmeter var selv om de kalte den noe annet.
Antall ord: 164
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

Re: Lysets hastighet vs. Pyramidenes koordinater

Innlegg av Jeppski »

Bearchild skrev:
De visste jo hva en halvmeter var selv om de kalte den noe annet.
Ja, det stemmer det, og poenget ditt er?
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1407
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 557 ganger

Re: Lysets hastighet vs. Pyramidenes koordinater

Innlegg av g.r.y »

Bearchild skrev:https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_metre
Meteren er en arbitrær avstand som vi selv fant opp lenge etter egypterne bygget pyramidene.
Jo, på "måfå" ja. Siden ingen av egypterne som bygde pyramidene visste hva en meter, eller et sekund er for noe. Anser jeg det som ekstremt rart at de har plassert de til disse koordinatene med vilje.
Enig!
Jeppski skrev:Hvorfor er ikke det en tilfeldighet da? Som sagt visste ikke byggerne av Gizapyramiden at plassen de bygde på skulle til slutt bli til de koordinatene, og de visste heller ikke om lysets hastighet. Da er det jo en tilfeldighet at disse to verdiene er de samme. På samme måte det hadde vært en tilfeldighet hvis koordinatene var en helt annen tallkombinasjon som også var en fysisk konstant, som f.eks. Plancks konstant eller noe annet tilsvarende meningsløst.
Nei, etter sigende skal de ikke inneha kunnskapen som kreves for å kunne ha foretatt denne plasseringen med vitende og vilje. -Men det er jo nettopp det som er greia! -Etter sigende! Vi vet faktisk ikke en dritt hverken om hva de i realiteten visste, eller hvor de eventuelt skulle ha fått denne kunnskapen fra (med mindre du har klare minner fra tidligere liv i pyramidebyggingens tjeneste, eventuelt som faraoen selv, da (ha, ha, ha))
Antall ord: 224
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Lysets hastighet vs. Pyramidenes koordinater

Innlegg av Bearchild »

Jeppski skrev:
Bearchild skrev:
De visste jo hva en halvmeter var selv om de kalte den noe annet.
Ja, det stemmer det, og poenget ditt er?
At meteren ikke er noen ny oppfinnelse?
Antall ord: 33
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links