Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerLysets hastighet vs. Pyramidenes koordinater

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Lysets hastighet vs. Pyramidenes koordinater

Innlegg av g.r.y »

Er ikke dette tidenes sammentreff, så vet ikke jeg!..

Bilde
Antall ord: 9
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Lysets hastighet vs. Pyramidenes koordinater

Innlegg av UFO »

Sammentreff ? :wink: Dette er en villet plassering - og bare "gudene" ;-) " vet hvordan de klarte det.

Tatt med utgangspunkt i at dette er korrekt, så må jeg si at nøyaktigheten er forbløffende !
Antall ord: 32
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Lysets hastighet vs. Pyramidenes koordinater

Innlegg av jeditrond »

Selvsagt er det en villet plassering. Gizaplatået er attpåtil Jordas landmassers midtpunkt. De gamle visste veldig godt hva de drev med, det er bare vi som insisterer på å finne opp hjulet ørten ganger på nytt fordi vi har glemt hvordan det ble gjort før :)
Antall ord: 47
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
UFO
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1792
Startet: 06 Nov 2006 01:15
17
Har takket: 605 ganger
Blitt takket: 389 ganger

Re: Lysets hastighet vs. Pyramidenes koordinater

Innlegg av UFO »

jeditrond skrev:Selvsagt er det en villet plassering. Gizaplatået er attpåtil Jordas landmassers midtpunkt. De gamle visste veldig godt hva de drev med, det er bare vi som insisterer på å finne opp hjulet ørten ganger på nytt fordi vi har glemt hvordan det ble gjort før :)
Ja de gamle visste visst det :-) Skal vi forstå det dithen at de hadde så avansert teknisk utstyr at de traff så til de grader på så mange decimalers nøyaktighet, eller beregnet de det ut på helt andre måter (om mulig). Hvor hadde de kunnskapen fra ? Selvlært, eller, (nå kommer det selvsagt :-) ) fikk de hjelp av noe(n). Hvorfor gikk all denne kunskapen tapt, for så igjen å starte fra scratch, eller er jeg helt på vidda nå ? ;-)
Antall ord: 129
UFO's/Aliens - verden trenger deres hjelp NÅ! :alim

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Lysets hastighet vs. Pyramidenes koordinater

Innlegg av jeditrond »

ufo skrev:
jeditrond skrev:Selvsagt er det en villet plassering. Gizaplatået er attpåtil Jordas landmassers midtpunkt. De gamle visste veldig godt hva de drev med, det er bare vi som insisterer på å finne opp hjulet ørten ganger på nytt fordi vi har glemt hvordan det ble gjort før :)
Ja de gamle visste visst det :-) Skal vi forstå det dithen at de hadde så avansert teknisk utstyr at de traff så til de grader på så mange decimalers nøyaktighet, eller beregnet de det ut på helt andre måter (om mulig). Hvor hadde de kunnskapen fra ? Selvlært, eller, (nå kommer det selvsagt :-) ) fikk de hjelp av noe(n). Hvorfor gikk all denne kunskapen tapt, for så igjen å starte fra scratch, eller er jeg helt på vidda nå ? ;-)
1) Ja, de hadde vel så avansert teknisk utstyr som man har i dag, til tider mer avansert, men basert på en litt annen tankegang enn dagens teknologi :)
2) Beregning kan ha vært gjort med datamaskiner evt. rent intuitivt, det har jeg ikke funnet ut ennå :)
3) Kunnskapen var selvlært + intuitiv. Ingen alienlærere som landet og ga oss kunnskapen, den fant vi selv, men ikke all kunnskap kom fra prøve og feile metoden. Man kan finne mye rart på det åndelige internett om man er åpen nok kan det se ut til :)
4) Kunnskapen gikk tapt fordi vi har lukket oss så mye for det intuitive, slikt ser ut til å gå i bølger, jfr. indernes myter om yugaer, langvarige tidsperioder som kan minne om mayaenes tidsregning forøvrig. De opererer med noen forferdelig store tall. Uansett, inderne mener at det er som et hjul, yugaene er grovt sett delt i 4, menenskene begynner på bunnen, grådige, materialistiske osv. Toppnivået i menneskehetens utvikling er den rake motsetning, det åndelige og det materialistiske er i balanse. Men slikt tar tusenvis av år og når en slik tidsalder går mot slutten, begynner hele sekvensen på nytt. Det har også vært store naturkatastrofer som tildels var selvforskyldt, disse har radert ut en god del teknologi og kunnskap. Men det kan være at vi vil finne rester her og der i "nær" fremtid. Det er jo godt mulig at ufoene observert på høyslettene i Tibet slettes ikke kommer fra andre planeter, men er godt bevart teknologi fra Atlantis' tid :)
Antall ord: 398
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Lysets hastighet vs. Pyramidenes koordinater

Innlegg av g.r.y »

For meg, blir dette rett & slett 'too much of a coincidence'. Greit nok at det i de gamle, dominerende kulturene satt inne med langt mer & ikke minst avansert kunnskap & teknologisk løsningsevne enn vi makter vå gi de kred for, men seriøst..
Jeg får meg bare ikke til å tro at koordinatene for de egyptiske pyramidene bare lander på de eksakt samme 9 tallene i nøyaktig samme rekkefølge som utgjør lysets hastighet, -just like that, om det være seg ved hjelp av ukjent kunnskap innen avansert matematikk & fysikk. -Eller ved tidenes 'slumptreff', for den saks skyld. Så, med andre ord, er jeg så sikker som jeg kan få blitt på at dette rett & slett nødt til å være en høyerestående livsforms verk :o
Antall ord: 130
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

Re: Lysets hastighet vs. Pyramidenes koordinater

Innlegg av Jeppski »

Meteren hadde ikke blitt oppfunnet da pyramidene ble bygget og heller ikke sekundet. Så dette er en gledelig tilfeldighet.
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Lysets hastighet vs. Pyramidenes koordinater

Innlegg av g.r.y »

Bekreftelse på dette fenomenet er å finne *HER*, i tillegg til denne *HER*, som jeg fikk av Asbjørn :)
Antall ord: 18
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Lysets hastighet vs. Pyramidenes koordinater

Innlegg av Asbjørn »

Jeppski skrev:Meteren hadde ikke blitt oppfunnet da pyramidene ble bygget og heller ikke sekundet. Så dette er en gledelig tilfeldighet.
Dersom de som faktisk plasserte pyramidene slik, har de egenskapene som blir tillagt dem, så har det hele vært planlagt... slik at dette skulle stemme....
Dersom de kan reise i tid og rom, kan de sikkert nok reise frem og tilbake i tid også....
De kan nok ikke endre ting i fortid, men de kan observere....

A
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Lysets hastighet vs. Pyramidenes koordinater

Innlegg av g.r.y »

Asbjørn skrev:
Jeppski skrev:Meteren hadde ikke blitt oppfunnet da pyramidene ble bygget og heller ikke sekundet. Så dette er en gledelig tilfeldighet.
Dersom de som faktisk plasserte pyramidene slik, har de egenskapene som blir tillagt dem, så har det hele vært planlagt... slik at dette skulle stemme....
Dersom de kan reise i tid og rom, kan de sikkert nok reise frem og tilbake i tid også....
De kan nok ikke endre ting i fortid, men de kan observere....

Det tyder jo iallefall helt klart i den retning, -at de har reist frem i tid, og benyttet moderne tids kunnskap & måleenheter i gjeldende tidsperiode. -Og da kan det jo sees slik at de faktisk forandret/påvirket fremtiden på en måte. -Og gud vet hva annet 'mygel' de må ha foretatt seg opp gjennom!.. :)
Antall ord: 138
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

Re: Lysets hastighet vs. Pyramidenes koordinater

Innlegg av Jeppski »

g.r.y skrev:
Asbjørn skrev:
Jeppski skrev:Meteren hadde ikke blitt oppfunnet da pyramidene ble bygget og heller ikke sekundet. Så dette er en gledelig tilfeldighet.
Dersom de som faktisk plasserte pyramidene slik, har de egenskapene som blir tillagt dem, så har det hele vært planlagt... slik at dette skulle stemme....
Dersom de kan reise i tid og rom, kan de sikkert nok reise frem og tilbake i tid også....
De kan nok ikke endre ting i fortid, men de kan observere....

Det tyder jo iallefall helt klart i den retning, -at de har reist frem i tid, og benyttet moderne tids kunnskap & måleenheter i gjeldende tidsperiode. -Og da kan det jo sees slik at de faktisk forandret/påvirket fremtiden på en måte. -Og gud vet hva annet 'mygel' de må ha foretatt seg opp gjennom!.. :)
Dette blir jo en mirakelforklaring. Jeg sier det er en tilfeldighet på grunn av at disse enhetene ikke hadde blitt oppfunnet på daværende tidspunkt, som dere da bortforklarer ved å si at romvesenene har gjort noe vi anser som, nå til dags iallfall, en umulighet. Ser dere virkelig ingen problemer med å gjøre slikt?

Huffameg altså!
Antall ord: 198

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Lysets hastighet vs. Pyramidenes koordinater

Innlegg av Bearchild »

Jeppski skrev:Meteren hadde ikke blitt oppfunnet da pyramidene ble bygget og heller ikke sekundet. Så dette er en gledelig tilfeldighet.
Når ble "meteren" oppfunnet da? Eller det metriske systemet. Det enkleste er vel å gi franskmannen æren men i de fleste tilfeller er "oppfinnelser" gammelt nytt. Kanskje noe forbedret og/ eller forenklet men sjeldent nytt. Så man burde vel ikke avskrive de gamle målesystemene selv om de kanskje ikke gir mening eller er nøyaktige nok for oss i dag. For du mener vel ikke i fullt alvor at alle disse historiske byggverkene verden rundt er satt opp på måfå eller? :dontknow
Antall ord: 104
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Lysets hastighet vs. Pyramidenes koordinater

Innlegg av g.r.y »

Lysets hastighet var jo (etter alt og dømme) oxo et fremmed begrep for menneskeheten på dette tidspunktet. At disse tallene skal vise seg å matche ihht mål & måleenhet tusenvis av år inn i fremtiden, mener jeg nettopp dette beviser at dette fenomenet ikke er noe tilfeldig sammentreff.
- Det får jo liksom være grenser til tilfeldigheter å, da.. Jeg kunne vært åpen for at en 3, 4, ja til & med 5 sifret "tilfeldighet" kunne ha funnet sted, men ikke pokker om jeg går med på en 9 sifret.
- Og det gjelder tross alt byggverk hvis eksistens er uforståelig nok fra før!
Antall ord: 107
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vortex
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 108
Startet: 07 Mar 2011 22:22
13
Har takket: 40 ganger
Blitt takket: 52 ganger

Re: Lysets hastighet vs. Pyramidenes koordinater

Innlegg av Vortex »

Hva tenker dere om at de tre pyramidene på Giza platået faktisk representerer de tre stjernene Alnitak,Alnilam og Mintaka i Orions belte?

Bilde
Antall ord: 24
Spør de gamle til råds og de unge etter hjelp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

Re: Lysets hastighet vs. Pyramidenes koordinater

Innlegg av jeditrond »

Vortex skrev:Hva tenker dere om at de tre pyramidene på Giza platået faktisk representerer de tre stjernene Alnitak,Alnilam og Mintaka i Orions belte?

Bilde
Orions belte-teorien er interessant, men Abd'el Hakim Awyan som kjente til den gamle tradisjonen fra oldtidens Egypt sa dette var tilfeldigheter. Opprinnelig var det langt flere pyramider i området, så de ble ikke bygget for å etterligne stjernebildet Orion :)

https://egyptexperience.wordpress.com/2 ... om-keeper/
Antall ord: 74
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links