Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerNaboen byttet ut over natten, men ingen har flyttet hverken ut eller inn!?

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1404
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 528 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Naboen byttet ut over natten, men ingen har flyttet hverken ut eller inn!?

Innlegg av g.r.y »

Dette er så 'sjukhus' at det er på grensen av hva en kan komme unna med å fortelle uten å bli fraktet til 'galehuset' asap (he he)..
Men samtidig er jeg så sikker på det jeg har observert at det må formidles om det ikke skal ligge å gnage for resten av livet..

For et drøyt år siden, flyttet jeg inn i et lite boretslag bestående av 7 små hus på rundt 50 m2. Området er avgrenset i den forstand at en komer inn fra veien via en slags portåpning med et skogområde på baksiden. En har dermed full oversikt over hvem som hører til hvor blandt naboene, og enda mer oversiktlig blir det ved at jeg & min samboer er de eneste som er to, mens de andre er alene.
Da jeg flyttet inn, kjente jeg en av naboene, 2 visste jeg hvem var, en kom først en mnds tid senere, mens det kun var en jeg ikke hadde møtt tidligere og ikke ante hvem var, da det siste huset i utgangspunktet skulle fungere som kontorlokale. - Og det er denne ene ukjente dette dreier seg om..

Dette var en relativt ung mann jeg ble fortalt het Svein. Han var blond, litt kraftig uten å kunne defineres som overvektig på noe vis, og kjørte en grå 'rånebil', og pleide å dra avgårde i de tidligste morgentimer (godt innenfor hva jeg definerer som natt) til hva det er rimelig å anta var jobb. Selv om fyren gjorde fint lite av seg, og holdt seg for seg selv, er dette borettslaget slik at en ikke kan unngå å kjenne hverandre av utseende og fornavn..

Så, plutselig skjer det rundt juletider en gang at det dukker opp en ny fyr! Han her er en jeg kjente av utseende fra tidligere, og dessuten helt annerledes enn denne Svein. Denne nye, som skulle vise seg å hete Arild, var uføretrygdet, og fremkomstmidlet var kun sykkel på dette tidspunktet.. I utgangspunktet tenker jeg jo at det er en som er på besøk, eller en venn som bor der for en periode. Det gikk imidlertid ikke lange tiden før jeg skjønte at 'Svein' ikke befant seg her, da hverken bilen eller fyren var å se, -eller høres for den saks skyld. Jeg tenker da at han her antagelig har lånt leiligheten for en periode, da alt tyder på at det kun er ham som oppholder seg der, -hvilket inkluderer hans sykler ved inngangen, m.m.
Dette ble oxo bekreftet da en kompis som skulle til meg tar feil, og braser inn til denne fyren som sef skjønner like lite som han som står i en stuen hvor det sitter en ukjent fyr med beina på bordet (he he)..

Ikke desto mindre, dukker 'Svein' opp en dag i begynnelsen av Januar, tror jeg det var. Javel, tenker jeg, da har han vel kommet tilbake, da.. Det som imidlertid var pokker så merkelig, er hvordan denne andre, Arild, kunne ha forduftet like ubemerket som han kom inn!..
Jeg har sef sett på postkassenavnene for lenge og vel siden, men dette er sef en av to kasser det ikke står navn på (i det minste der dette kan leses uten nøkkel).

Så, halvannet døgn etter jeg registrerer 'tilbakekomsten, går jeg ut på morgnen, og ser at ARILD sine ting atter er plassert utenfor, mens 'Svein' og den grå bilen igjen er søkk vekk!!..
Etterhvert, når vinteren blir til vår og folk er mer ute, blir det sef til at en slår av en prat med naboene titt og ofte, hvilket sef også inkluderte Arild. Jeg husker ikke nøyaktig hvordan jeg ordla meg i så måte, men jeg fikk nå vridd inn et spm som gikk på når han flyttet inn etc. -Og han sier så med den største selvfølgelighet at han har bodd her FRA BEGYNNELSEN, han, -akkurat som oss!

Jeg har vritt hodet enhdeveis over dette her, da dette etter alle solemerker skulle bety at jeg har blingset på ett el annet vis. -At det måtte jo være jeg som hadde tatt feil her! Men når den ene er blond og den andre mørk, det er sånn ca 20 år mellom de to, samt dette med navnet, m.m, er det like forbannet ubegripelig at en seende skal kunne ta så feil! Det var jo ikke slik at en kun hadde sett den ene så den andre et par lynkjappe ganger i forbifarten, liksom! Selv om jeg ikke fikk pratet særlig med denne Svein, ble det da i allefall vekslet et par setninger om vind & vær, samt at jeg så jo fyren flere ganger pr uke i tiden han bebodde dette huset! -Og den nye, Arild, hadde jeg jo tross alt sett såpass mange ganger at jeg husket utseendet hans!!..

Jeg vet med andre ord hva jeg har sett, og hvem som har bebodd dette huset i løpet av tiden jeg har vært her. -Noe annet er rett & slett ikke til å unngå.. Nå har jeg ikke utbasunert denne forvirringen med flagg & faner rundt i området her, for å si det sånn, og dette med gjenkjennelse er VIRKELIG ikke en av 'kællens' sterke sider, for å si det sånn.. -Og når da fyren med den største selvfølge hevder å ha bodd her hele tiden.. -Ja, hva faen er det å si, liksom?..

Så, om så ikke annet enn å få lettet på trykket til folk tilhørende det lille mindretall som faktisk kan ta slikt på alvor, og muligens få noen innspill m.h.t mulige forklaringer..(?) Bortsett fra en slags variant av Mandela-effekten, har jeg har nada i hht mulige forklaringer, enda det nå har gått og kvernet rundt i hodet i 3/4 år. Deter jo til å bli sprø av!.. ballaballa
Antall ord: 988
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2795
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1492 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Naboen byttet ut over natten, men ingen har flyttet hverken ut eller inn!?

Innlegg av Terra »

Kan det være så enkelt at de to deler på denne boligen på et vis?
Antall ord: 16
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Atmosphere
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 137
Startet: 05 Feb 2009 23:11
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Stjørdal
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 16 ganger

Re: Naboen byttet ut over natten, men ingen har flyttet hverken ut eller inn!?

Innlegg av Atmosphere »

Kan han ha leid ut boligen mens han var bortreist, som en slags airBNB? Eller har en sønn/bror/venn som bor der i perioder?
Antall ord: 26
I hope to arrive to my death; late, in love, and a little drunk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1404
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 528 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Naboen byttet ut over natten, men ingen har flyttet hverken ut eller inn!?

Innlegg av g.r.y »

Terra skrev:Kan det være så enkelt at de to deler på denne boligen på et vis?

Det var noe av det første jeg spurte om da jeg fikk anledning til å ta et par ord med mannen. Jeg spurte om han nettopp hadde flyttet inn, - og neida! Han var første beboer i leiligheten som oss andre. - Da nådde vi et punkt hvor det liksom ikke var rom for hensynet til ikke å fremstå som en sinnsyk kom helt i bakleksen, og jeg buste bare ut med et spm om hvem han andre var? -Om han da hadde lånt ut leiligheten, eller hatt en 'room mate', for i begynnelsen så jeg bare han andre! Da så fyren såpass rart på meg at jeg kom såpass til sans og samling igjen at jeg iallefall fikk rodd det sånn noenlunde i land, men samtidig var jeg fullstendig parkert!..

Jeg skjønner seriøst ikke hva i himmelens navn som har skjedd her! Jeg fikk til og med eliminert muligheten for at det kunne være en hyppig gjest oppe i det hele! -Og da er jeg rett & slett gått tom for alternativer..
Antall ord: 197
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7954
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1690 ganger
Kjønn:

Re: Naboen byttet ut over natten, men ingen har flyttet hverken ut eller inn!?

Innlegg av Asbjørn »

Wow !
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terra
Verifisert
Moderator
Moderator
Innlegg: 2795
Startet: 04 Jan 2014 00:12
10
Har takket: 1492 ganger
Blitt takket: 1114 ganger
Kjønn:

Re: Naboen byttet ut over natten, men ingen har flyttet hverken ut eller inn!?

Innlegg av Terra »

Så merkelig. Skjønner godt at du lurer da ja... ballaballa
Antall ord: 10
“Mot er ikke fravær av frykt, men evnen til å gå videre selv om du er redd.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1404
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 528 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Naboen byttet ut over natten, men ingen har flyttet hverken ut eller inn!?

Innlegg av g.r.y »

Det er fullstendig sjukhus!.. Jeg kretser stadig rundt om jeg kan ha tatt og/eller sett feil, men hver gang jeg liksom skal til å feie det inn under det flagget, kommer jeg på en eller annen ting som kaster meg rett tilbake til start igjen..
Det nærmeste jeg har kommet en teori (bortsett fra muligheten for at jeg er eller har vært stein hakkende sinnsyk), er noe sånt som Mandela-effekten på et helt nytt nivå..

Skulle ønske jeg hadde merket meg datoene for når ditt & datt skjedde, for så lettere å kunne søke rundt for å finne ut hvorvidt det også kan ha vært andre som opplevde merkverdigheter akkurat denne dagen.. Jeg får imidlertid gjøre et søk på det des. 17 og jan. 18..
Antall ord: 132
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kråke
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 26 Des 2010 10:35
13
Har takket: 16 ganger
Blitt takket: 45 ganger

Re: Naboen byttet ut over natten, men ingen har flyttet hverken ut eller inn!?

Innlegg av kråke »

Har du forsøkt å slå opp adressen for å se om det er registrert hvem som bor der? I online telefonkatalog f.eks
Hvem fortalte deg hva Svein het?
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1404
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 528 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Naboen byttet ut over natten, men ingen har flyttet hverken ut eller inn!?

Innlegg av g.r.y »

kråke skrev: 23 Okt 2018 17:12 Har du forsøkt å slå opp adressen for å se om det er registrert hvem som bor der? I online telefonkatalog f.eks
Hvem fortalte deg hva Svein het?


Det har jeg faktisk ikke tenkt på! (Hvilket er helt idiotisk nå som du nevner det (he he)). Jeg skulle sef ha tenkt så langt da dette 'byttet' skjedde, for nå er det iallefall svært sannsynlig den 'nåværende' Arild som tilsynelatende har vært her hele tiden. Men, men.. En får jo bare ikke gjort noe med fortiden, så en får ta til takke med nå-tiden..

Navnet Svein fikk jeg først oppgitt i forbindelse med innflyttingen. Det var snakk om det kunne være flere av naboene jeg visste hvem var, eller noe, og da skulle det være to Svein'er; En to leiligheter bortenfor, og denne 'mysterious' Svein altså i den aktuelle leiligheten nedenfor. Jeg benyttet dette navnet ved et par anledninger i forbindelse med noe sånt forefallende greier som hører med borettslag, og siden dette ble mottatt som enhver annen korrekt navngitt person tenkte jo ikke jeg noe på dette før det da skjer 'et bytte' (det være seg i mitt hode, ved at et paralelt univers har feid borti vårt og enten jeg eller 'den forsvunne Svein' har byttet plass med våre alternative 'jeg'er, eller whatever), og Arild feier inn, og har bodd der hele tiden (med den nevnte to-tre dagers 'gjestevisitten' av denne Svein noen uker etter Arilds ankomst til denne smørjen).
Om du syntes dette er forvirrende, så er du ikke alene, for å si det sånn!.. Om jeg skulle ha noe som minner om en slags hypotese, vil jeg vel si at det som virker nærmest basert på det erfaringsgrunnlaget jeg har, vil jeg si at det virker som om det kan høre inn under det samme 'flagget' som Mandela-effekten.. Det er liksom den samme forvirrede følelsen en sitter igjen med når en blir presentert for de elementene hvor ens hukommelse er blitt 'skrudd' av dette fenomenet, bare vesentlig sterkere..
Antall ord: 364
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Naboen byttet ut over natten, men ingen har flyttet hverken ut eller inn!?

Innlegg av Bearchild »

Kan et alternativ være at det er noe "lureri" på gang? Lyssky affære? Eller at Arild ikke vil vedkjenne seg Svein av personlige grunner. Ikke har kommet ut av skapet eller noe. Bare for å foreslå noe.. selv om Mandela høres mye gøyere ut.
Antall ord: 47
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1404
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 528 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Naboen byttet ut over natten, men ingen har flyttet hverken ut eller inn!?

Innlegg av g.r.y »

Bearchild skrev: 24 Okt 2018 02:31 Kan et alternativ være at det er noe "lureri" på gang? Lyssky affære? Eller at Arild ikke vil vedkjenne seg Svein av personlige grunner. Ikke har kommet ut av skapet eller noe. Bare for å foreslå noe.. selv om Mandela høres mye gøyere ut.

Jeg har streifet bort i den muligheten, men den havnet liksom i bakleksen siden det liksom synes bare å være meg som har opplevd dette 'skiftet' i virkeligheten/hendelsesforløpet.. Nå skal det imidlertid sies at jeg ikke akkurat har flagget dette 'issuet' heller. -Hverken i nabolaget eller ellers. Det er vel kun her den generelle mentaliteten 'tillater' at en bringer opp slikt som dette. Jeg ser iallefall ikke for meg 'Hvermannsen' ta det til seg med åpent sinn og genuin nysgjærrighet (he he). Men jeg skal jaggu legge finne en anledning til å hive inn en "slengbemerkning" typ; 'Han Arild har vel ikke bodd her hele tiden, har han vel?' og se hva som skjer.. ;)
Antall ord: 170
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kråke
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 26 Des 2010 10:35
13
Har takket: 16 ganger
Blitt takket: 45 ganger

Re: Naboen byttet ut over natten, men ingen har flyttet hverken ut eller inn!?

Innlegg av kråke »

Fant du ut noe mer? :)
Antall ord: 5

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Naboen byttet ut over natten, men ingen har flyttet hverken ut eller inn!?

Innlegg av Morris »

Dette var da en merkelig og helt uforklarlig problemstilling... har selv opplevd noe lignende, ikke med personer, men med gjenstander, terreng og hus som er lettere å bortforklare med ens egen hukommelse eller et eller annet, men det hele har vært så merkelig at jeg kom i tanker om at hvis en lever flere liv, og sånn noenlunde likt, men ikke helt, og hvis en da erindrer ting fra sitt forrige liv, så vil det kanskje bli en slags uoverensstemmelse mellom de to livsoppfatninger at det egentlig er en selv som blander kortene uten å vite det?
Noe rart er det i alle fall at man opplever slikt i lys våken tilstand, men skriften er for så vidt klar på dette med flere liv. Det står forresten litt om dette under regresjon: https://innsikten.no/index.php?kategori=11&id=119
Men du har vel selv et innlegg om slike ting, en gutt med detaljerte bilder fra tidligere liv?
Antall ord: 161

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7954
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1690 ganger
Kjønn:

Re: Naboen byttet ut over natten, men ingen har flyttet hverken ut eller inn!?

Innlegg av Asbjørn »

Fikk en tanke på dette, her nå.

Hvis vi lever flere parallelle liv samtidig, så slår det meg at de forskjellige livene kan ligne, men likevel ha forskjeller.
Hvis vi på en eller annen måte kansje kan "sive" mellom virkeligheter, eller parallelle dimensjoner, så kan kansje det være en forklaring ?
Det sies at slike virkeligheter ligger ved siden av hverandre like tett som arkene i en bok...

A
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Naboen byttet ut over natten, men ingen har flyttet hverken ut eller inn!?

Innlegg av Morris »

Asbjørn skrev: 26 Feb 2019 21:59 Fikk en tanke på dette, her nå.

Hvis vi lever flere parallelle liv samtidig, så slår det meg at de forskjellige livene kan ligne, men likevel ha forskjeller.
Hvis vi på en eller annen måte kansje kan "sive" mellom virkeligheter, eller parallelle dimensjoner, så kan kansje det være en forklaring ?
Det sies at slike virkeligheter ligger ved siden av hverandre like tett som arkene i en bok...

A
Ja, det var noe lignende jeg også tenkte på, ikke at man lever flere liv samtidig, det tar vel selvet seg av, men at minner fra et foregående lignende liv på en måte dukker opp som om det hendte i går uten selv å være med på det, men i virkeligheten var fra et annet liv. Sannsynligheten for at noen av naboene da vil være forskjellig fra den gang er da ganske sannsynlig. Men det var bare et forslag på en løsning som neppe lar seg bevise på noen måte, se det som en teori?
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links