Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Andre paranormale sakerReinkarnasjon

Andre paranormale saker - som ikke finner sin plass i de øvrige paranormale grupper ovenfor, og ikke faller i kategorien "generelt snakk".

Moderator: Asbjørn

Ramerka
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 23 Okt 2019 10:56
4
Kjønn:

Reinkarnasjon

Innlegg av Ramerka »

Jeg har i det siste fått en overveldende følelse av at jeg har levd "før". Og at det var i fremtiden. At jeg har reist tilbake i tid. Hvordan i all verden finner jeg ut om dette kan stemme? Går jeg til en hypnotisør og spør om dette, så kommer hun/han til å få meg innlagt.
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Reinkarnasjon

Innlegg av Asbjørn »

Sett fra mitt synspunkt ( og mange med meg ), så er det ikke umulig at du har levd tidligere liv i fremtiden.
For når vi kommer inn på det åndelige, og den åndelige verden, har vi ikke tid slik vi kjenner den.
Hos oss går tiden i en retning, og om tiden stopper, stopper alt.
I den åndelige verden derimot, har man ikke tid, noe som også er beskrevet i Bibelen ;
"For Herren er tusen år lik en dag, og en dag er lik tusen år."
Man har og i andre sammenhenger snakket om at denne verdens "tid" er en dimensjon som binder oss, men ikke i den åndelige verden.
Vi har eksempler på at folk har vært "vekke" noen minutter, men har oppleved tiden de var vekke som gjerne flere år. ( og motsatt, man har ligget i koma i lang tid, og når man våkner så er deres gårsdag like langt unna som de har ligget i koma.)
Vanligvis skjer ting i "kronologisk rekkefølge", et begrep som betinger tid.
Men når det gjelder det åndelige, så kan man oppleve å ha levd i mange tidsepoker.

Vi har også et annet fenomen ; En serie fra 1960 tallet - "Star Trek" - har i sin handling mange elementer som viser dagens teknologi, mobil lignende kommunikasjonsenheter, ipad/nettbrett som brukes til å skrive på, dokumentere osv, og mye annet ( det ligger mye av det på nett : https://forskning.no/kultur/ti-oppfinne ... dag/398749 )
At man "fant opp" ting fra fremtiden dengang, KAN indikere at man har minner fra fremtidige liv !

A
Antall ord: 263

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ramerka
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 23 Okt 2019 10:56
4
Kjønn:

Re: Reinkarnasjon

Innlegg av Ramerka »

Men hvordan kan man finne ut om det stemmer? Det er så tydelig for meg at jeg har en klar oppgave i livet, at det er noe jeg er sendt hit for å gjøre. Og selv om jeg tror jeg er på rett vei, så er det noe viktig som mangler, men jeg klarer ikke finne ut av hva. Kanskje jeg skulle fått tak i et medium eller en coach eller noe. Noen som kunne pekt meg i riktig retning.
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Reinkarnasjon

Innlegg av Morris »

Jeg tror kanskje det blir vanskelig å finne noe bevis for at det du opplever stemmer, det er mer hva du selv føler for det. Det er riktig at Bibelen snakker om tidløshet, og det er Forkynneren 1.9-11 og 3.15 som har de beste utsagnene:
Det som har skjedd, skal atter skje, og det som ble gjort, skal gjøres på nytt. Intet er nytt under solen. Blir det sagt om noe: «Se, dette er nytt», har det likevel hendt i tidligere tider, lenge før oss. Ingen minnes det som før har hendt. Og det som skal komme, vil heller ingen minnes i slektene som følger. Det som skjer, har skjedd før, og det som skal hende, har også hendt. Gud søker opp igjen det som forsvant.

Dette handler om det som i Bibelen før ble oversatt med verdensalder. (https://snl.no/verdensaldrene) Bibelen snakker om totalt syv verdensaldere. (Job 5.19, Ordsp.24.16 og Salm.12.7 osv.)- Eller som det også heter: Kain skal hevnes sju ganger... her er det avsatt 7 tidsaldere, som på en måte er lik hverandre. Jeg tror alle lever sine liv om igjen i alle tidsaldrene, men hvis en for eksempel har levd sent i den 4.tidsalder, og får sitt nye liv f.x. midt i den 5.tidsaleren og føler at en har levd før i fremtiden så er det korrekt, og man har altså på en måte blitt satt tilbake i tid, selv om en er i en ny tidsalder, for hver tidsalder er nærmest lik hverandre, men ikke helt, små justeringer i hendelsesforløp kan gi et helt nytt sluttresultat, nesten som i filmserien "Tilbake til fremtiden" - når noe av innholdet endres blir hendelsesforløpet også endret, som en også ser hos Job 5.19 (Gjennom seks trengsler berger han deg, og i den sjuende skal ulykken ikke nå deg. - som handler om Ordsp.24.16, om den rettferdige som må falle og reise seg opp igjen sju ganger).

Det er litt komplisert å forstå kansje, men det er riktig at ingenting er nytt under solen, det handler bare om i hvilken tid man lever i av de verdensaldere som finnes, 4.Esra 6.7-8 kaller en slik periode som tiden fra Abraham til neste gang Abraham dukker opp igjen. Altså fra Abraham til Abraham. (https://www.bibel.no/Nettbibelen?query= ... 0BHLYeiQ0=)

Det uforklarlige kan saktens forklares med at Gud selv må ty til pottemakerens dreieskive når han skal forklare hvorfor ikke alt er perfekt fra begynnelsen av; Dette ordet kom til Jeremia fra Herren: Stå opp og gå ned til pottemakerens hus! Der skal jeg la deg få høre mine ord. Så gikk jeg ned til pottemakerens hus. Han sto og arbeidet ved dreieskiven. Når karet han holdt på å lage av leire, ble mislykket i pottemakerens hånd, laget han det om til et annet kar, slik han syntes det var riktig. Da kom Herrens ord til meg: Israels hus, kan ikke jeg gjøre med dere slik denne pottemakeren gjør med leiren? sier Herren. Se, som leiren i pottemakerens hånd, slik er dere i min hånd, Israels hus. (Jer.18.1-6)

Men skal Israels hus formes etter pottemakerprinsippet, vil det utvilsomt også handle om å resette tiden deres også. Det går ut over hele verden som de må leve i takt med, man kan ikke fjerne deres dreieskive som handler om deres totale tid tilknyttet omverdenen.
Sist redigert av Morris på 23 Okt 2019 20:14, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 594

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ramerka
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 23 Okt 2019 10:56
4
Kjønn:

Re: Reinkarnasjon

Innlegg av Ramerka »

Men hva kan jeg gjøre for å få vite mitt neste skritt? Jeg føler at det potensielt skal skje noe stort i livet mitt, og jeg er livredd for å gå glipp av det 😅 Jeg er både konfliktsky og litt feig, så jeg er redd for at jeg skal sitte på gjerdet mens muligheten suser forbi. Samtidig har jeg allerede kommet lengre enn noen andre jeg kjenner, og jeg føler et enormt behov for å få folk til å forstå at de ikke er på rett spor. At det må skje en kollektiv endring. Uvitenheten og blindheten til folk rundt meg er nesten nummende.
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

Re: Reinkarnasjon

Innlegg av Asbjørn »

Ramerka skrev: 23 Okt 2019 20:13 Men hva kan jeg gjøre for å få vite mitt neste skritt?
Egentlig skal du bare vente, og la livet spille seg ut.
Ramerka skrev: 23 Okt 2019 20:13Jeg føler at det potensielt skal skje noe stort i livet mitt, og jeg er livredd for å gå glipp av det 😅
Jeg har selv hatt de tankene du sitter med, men fikk via meditasjon at "du skal bare leve livet".
Det er nemlig ikke sikkert at det du føler skal komme, skal skje i dette livet, men i ett av de påfølgende liv!
" du er heller ikke klar til det som skal skje, før tiden er der er det mye du skal lære, og du skal lære vil komme til deg når det skal".
At du drømmer deg bort som et barn - som leker å kjøre bil, vil barnet når tiden er der selv sitte bak rattet - slik er livet, alt til sin tid. Men før det skjer, er det mye annet som skal læres, og når det er lært, vil en ikke tenke over hva man har lært, man vil bare gjøre det som gjøres skal.
Somregel vil man ikke vite at man "er i det store" som skjer, - før etterpå.
Når det skjer - så skjer det, og du gjør det du skal, uten å være klar over hvor mye eller lite det vil bety.
Husk at det som er "stort" for deg, kan være "vanlig" for en annen. Og at det som er "vanlig" for deg, kan være det "store" for den andre...
Se på en rockestjerne, de første gangene på scena var "stort" , etter noen år på scena, blir det "jobb".
A
Antall ord: 304

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Reinkarnasjon

Innlegg av Morris »

Ramerka skrev: 23 Okt 2019 20:13 Samtidig har jeg allerede kommet lengre enn noen andre jeg kjenner, og jeg føler et enormt behov for å få folk til å forstå at de ikke er på rett spor. At det må skje en kollektiv endring. Uvitenheten og blindheten til folk rundt meg er nesten nummende.
Ja, men alt består som sagt av å gjøre feil og lære av dem. Det nytter ikke å fortelle andre hva de skal gjøre når de er selvgode og tror det de gjør er det mest riktige å gjøre...
Dessuten ser det ut til at det vil kanskje ordne seg til slutt, om du leser mitt forrige innlegg?
Forkynneren har dette å si til alle; Alt som er til, er nevnt med navn for lenge siden, det er kjent på forhånd hva et menneske skal bli...
Som Matteus 6.34 også pleier si: Så gjør dere ingen bekymringer for morgendagen; morgendagen skal bekymre seg for seg selv. Hver dag har nok med sin egen plage... ;-)
Men hvilke kollektive endringer mener du er viktige å endre på?
Har du gode løsninger lytter jeg mer enn gjerne til dem.
Antall ord: 196

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ramerka
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 23 Okt 2019 10:56
4
Kjønn:

Re: Reinkarnasjon

Innlegg av Ramerka »

Vi beveger oss lengre og lengre fra naturen. Vi har glemt at menneskekroppen er en naturlig organisme som trenger naturlig kosthold for å holde seg frisk. Aldri har mennesket hatt mere kreft, autoimmune sykdommer, fedme, adhd, autisme osv. Vi forgifter maten før vi inntar den, og vi spiser ufattelig mye som ikke engang går inn under kategorien mat. Vi er så totalt koblet til skjerm, at vi ikke lenger ser verken andre mennesker eller naturen rundt oss. Levealderen har begynt å gå ned igjen, og mengden barn med utviklingsforstyrrelser blir bare større og større. Vi MÅ få opp øynene!
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Reinkarnasjon

Innlegg av Morris »

Helt enig med deg angående folkesykdommer og kosthold... men noe sier meg at det handler om bedre levevilkår og mer velståenhet som gjør at man kjøper seg det en har lyst på, og tror gjerne at medisiner kurerer det meste. Da jeg gikk på skole hadde vi også kjøkkentjeneste hvor man lærte om ernæring og riktig kosthold. Vet ikke hvordan det er nå, men med alle disse sukkerdrikkene som nå finnes, er det ikke rart at man får abstinenser og vrangforestillinger. Sjeldent man kan by ungdommer på kaffe, det skal være brus liksom... før var det: vil du ha et glass melk? Tror det også handler om travelheten i hverdagen hvor det som er raskest å få kjøpt og spist er det som gjelder.
Sundt kosthold må læres fra barnsben av, av foreldre, og følges opp av undervisning på skolenivå. Til slutt ender det opp på et politisk nivå, der alle sluker kameler og krangler om klima. Ikke så mye å få gjort annet enn å stemme på de som sluker de minste kamelene?
Antall ord: 185

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Morris
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1078
Startet: 15 Nov 2012 14:05
11
Kjønn (valgfri): Humanoid ♂
Har takket: 380 ganger
Blitt takket: 550 ganger

Re: Reinkarnasjon

Innlegg av Morris »

Her er en link som viser til det samme som jeg mener.
https://forskning.no/mat/hele-verden-sp ... unt/509869
Det er ikke det at man ikke er klar over problemstillingen, men det handler kanskje mer om fordeling og utjevningspolitikk, men det blir nok en stund til det blir noen forandring skal en tro Matt.13.12 For den som har, skal få, og det i overflod. Men den som ikke har, skal bli fratatt selv det han har...
Men sånn er nå engang de rikes politikk... og da er vel ernæringsordtaket fra Bibelen (Esek.18.12) på sin plass å nevne her? Fedrene spiste sure druer, og barna fikk dårlige tenner. - Men det skal jo etterfølges av bedre tider... i Jer.31.28-30 hvor ordtaket ikke lengre skal brukes, og de som spiste sure druer skal få igjen for det og skal selv få dårlige tenner...
Antall ord: 153

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
g.r.y
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1406
Startet: 15 Okt 2013 06:22
10
Kjønn (valgfri): dame
Lokalisering: 3rd Rock From The Sun
Har takket: 529 ganger
Blitt takket: 556 ganger

Re: Reinkarnasjon

Innlegg av g.r.y »

Litt usikker på om dette igrunnen er mest hjemmehørende i en ny tråd, da det ikke kan sies å direkte besvare trådstarters spm. Men her har vi iallefall et panel med seriøs medisinsk bakgrunn som tar for seg reinkarnasjon og nær døden opplevelser på universitetet i Virginia (USA), så en får i det minste noen temmelig sterke- og ikke minst troverdige indikasjoner på at dette her faktisk har rot i virkeligheten. Spesielt interessant, er den delen som går på barns gjenfortellinger fra tidligere liv, samt nær døden-berettelsene.
4RGizqsLumo
Antall ord: 98
The majority's concept of the truth isn't necessarily the actual truth.
Use your own mind. - Always!

~ Gry ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links