DRIFTSMELDINGEROppdateringer skaper problemer

Oppdateringer

Viktige meldinger om driften av nettstedet og hvordan oppgraderinger og annet kan påvirke surfingen din.

Moderator: Asbjørn

Svar
Brukeravatar
Asbjørn
ADMIN
ADMIN
Innlegg i tema: 2
Kjønn (valgfri): *U*
Sted: Florø
Har likt: 1129 ganger
Blitt likt: 1472 ganger
Kjønn:
Zodiac:
Kontakt:

#558557 Oppdateringer skaper problemer

Legg inn av Asbjørn » 07 nov 2020 13:14

Heisann, nå er det problemer på gang, noe dere kansje har sett,
operativsystemet som Paranormal kjører på oppdateres og den gamle versjonen av operativsystemet utgår.
Nå har jeg foreløpig fått tilbakestilt serveren, men må oppgradere forumet for at det skal kunne kjøre på det nye operativsystemet.

Dette kan medføre problemer - systemet kan svikte, blanke sider, - funksjoner som "liker" og annet kan falle ut og slutte å virke.
Før jeg oppgraderer, må jeg koble ut endel funksjoner, så litt etter litt blir systemet litt mindre funksjonabelt. Det er ting som da ikke er oppdatert på samme måte som phpBB softwaren ( forum motoren).

I alle fall har jeg tatt sikkerhetskopier av databasene, og vil oppgradere slik at vi får systemet opp igjen etterhvert. Men vi kan risikere å få "plain phpBB" - dvs slik den ser ut uten modifikasjoner.

Uansett, jeg skal etterhvert gjøre mitt for å få det best mulig igjen.

Asbjørn
Antall ord: 158

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ønsker du din egen nettside ?
Brukeravatar
Asbjørn
ADMIN
ADMIN
Innlegg i tema: 2
Kjønn (valgfri): *U*
Sted: Florø
Har likt: 1129 ganger
Blitt likt: 1472 ganger
Kjønn:
Zodiac:
Kontakt:

#558749 Re: Oppdateringer skaper problemer

Legg inn av Asbjørn » 09 mar 2021 08:49

Oppdatering:
Ved å endre server programvareversjon ser det ut til at vi kan fortsette slik det ser ut nå, dvs at på et senere tidspunkt må vi nok kjøre en større oppgradering, med risiko for å miste utdaterte funksjoner i forumet. ( Utvidelser som ikke lengre blir oppdatert.)
Men for nå, så kjører vi med gjeldende versjon.
A
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Svar

Gå tilbake til «DRIFTSMELDINGER»