Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisLage egen svartebok. Trenger tips og hjelp!

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Lage egen svartebok. Trenger tips og hjelp!

Innlegg av zind »

Det har blitt med tanken i mange år, men nå SKAL jeg samle all informasjonen min i ei bok. Problemet er å finne en egnet bok... Jeg er fryktelig sær og ønsker ikke keltiske knuter, guder eller gudinner på coveret. Det passer liksom ikke meg... Den må også ha mange hundre sider, kunne åpnes og ligge flatt, papiret må være av en slik kvalitet at jeg kan male tegne og lime.

Denne boken vil etterhvert bli det kjæreste jeg eier og har så jeg kan gjerne betale litt for den.

Er det noen som vet om norske forhandlere av noe slikt?
Eventuelt en dyktig bokbinder?

Slik det ser ut nå må jeg ut med minumum 2 tusen, eller lage boken selv hvilket fort blir like dyrt da bare papiret alene kan koste en tusenlapp.


Etter enormt mange timers søking er dette de to alternativene jeg ser som mulige (bare for å gi en pekepinn på hva jeg ønsker)
Bilde
Bilde
Bilde
Tipper denne kommer på ca 3300-3500,- (avhenger litt av fraktkostnad)


Bilde
Denne boken er noe rimeligere og veldig fin syntes jeg. Pris 2500-2750,-


For å ta et eksempel på hvor ville prisene kan være. Denne koster 2000 DOLLAR!!;
Bilde
"den vil jeg ha" tenkte jeg når jeg så bildet. Men altså... rundt 16.000 nok inkl frakt og moms er vel litt i drøyeste laget :lol:
Antall ord: 227
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Re: Lage egen svartebok. Trenger tips og hjelp!

Innlegg av Gjest »

veit om ei på Nesodden som lager bøker selv og selger. Papiret er hjemmelaget og coveret er av skinn. jeg kjøpte selv ei slik bok
Sidene er blanke og av grov kvalitet. Den spesifikke jeg valgte heter på coveret, The book of good thods. men de er altså ikke skrevet i. Men er bøker man blir veldig knyttet til.
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Chimera
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 296
Startet: 10 Nov 2007 20:48
16
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 77 ganger

Re: Lage egen svartebok. Trenger tips og hjelp!

Innlegg av Chimera »

Enkle meg bruker ringpermer :lol: Har en for sort magi og en for alt annet, hovedsaklig utskrifter fra internett (men dessverre ikke oppdatert siden forrige årtusen), men det blir definitivt mer personlig med ei skikkelig bok til å skrive i.
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: Lage egen svartebok. Trenger tips og hjelp!

Innlegg av Hecate »

Hør med en bokbinder. Kanskje noen ved en Steinerskole kan hjelpe deg, ettersom bokbinding er (ihvertfall var da jeg var ung) et obligatorisk fag der.

Meneh...jeg må jo si at jeg ble litt sjokkert da jeg så at DU skal lage en grimoire!! Husker du hvor skeptisk du var da jeg hadde brukt spells for noen år siden??? :lol:

Fint at du tar vare på de gode affirmasjonene i noe. Jeg har mange slike bøker med alt fra dikt og visdomsord jeg har samlet gjennom årenes løp. På mange måter har det vært mye mer hjelp i å slå opp i en av dem, enn å legge kort eller slå opp i en bibel. Sjelen vet best hva sjelen trenger.
Lykke til, søta!!
Antall ord: 127
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Lage egen svartebok. Trenger tips og hjelp!

Innlegg av Moonstone »

Hey, moro da :lol:

Hva har du tenkt at den skal inneholde?
Alt fra visdoms-ord til dikt, egen filosofi/teorier, spells, erfaringer?

Har tenkt på å lage en slik en selv..har så mange ark og små lapper liggende fra flere år tilbake, med ideer og filosofier..
Antall ord: 46
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Lage egen svartebok. Trenger tips og hjelp!

Innlegg av Heksepusen »

Jeg har tre slike bøker.
Jeg må rote litt til men jeg har en link til en i danmark som løager bøker til slike bruk
Ellers har jeg en svart skinnbok som nå er full og så har jeg begynt nå på en ringperm som skla bli til litt sånn ymse.
Men det er bare å lage den slik du føler for da er da man pleier å få best resultat.
Antall ord: 74
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Lage egen svartebok. Trenger tips og hjelp!

Innlegg av zind »

Haha, jeg var skeptisk til spellsa ja Hecate? :lol:
Det er bare fordi jeg er så himla redd for at de skal slå ut feil vettu, måtte le litt når jeg leste det der! Det blir nok ikke så mye spells, men noe selvsagt. Mest dette moonstone nevner med teknikker, hellige tekster, skrifter, eget lite stein-oppslagsverk ++ .. ja, kanskje til og med noen sitater herfra :D

Bokbinding som fag på steinerskolen? That`s it, mine barn skal bli steinerbarn!

Ringpermer er så absolutt IKKE dumt chimera :) Det er faktisk det de fleste anbefaler, slik at man kan fjerne og legge til sider. Jeg kom borti ei som hadde laget egen bok og det tok meg lang tid før jeg faktisk så at det er en ekstremt pent innbundet sak med ringpermer godt gjemt. Det frister mer og mer å lage den selv når jeg ser hvor enkelt det er (bare litt tidskrevende);

Skjulte ringpermer;
link; http://4.bp.blogspot.com/_CU5tXl0LAPU/R ... posite.jpg
(fikk ikke lagt inn bilde her, så jeg la inn link)

Ganske genialt..?
Antall ord: 178
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Lage egen svartebok. Trenger tips og hjelp!

Innlegg av Bearchild »

Får ikke opp siden du linket til, Zind.. :(
Antall ord: 9
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Lage egen svartebok. Trenger tips og hjelp!

Innlegg av zind »

oi, nei det har du rett i, funket jo slett ikke! Hmmm, prøv nå :D

http://4.bp.blogspot.com/_CU5tXl0LAPU/R ... posite.jpg
Antall ord: 24
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: Lage egen svartebok. Trenger tips og hjelp!

Innlegg av Hecate »

De siste bildene du la til, likner veldig på den type bøker vi laget på steiner'n. Det vi syntes var morsomst var ikke selve bokbindingen, men marmoreringsmalingen til innsiden av omslagene hehehe

Apropos spells...jeg vet ikke om de funket som de skulle. De funket ikke som jeg trodde, men jeg vet ikke om utfallet likevel ble riktig. En kan jo trygt si at livet mitt tok en ny retning i den perioden!!
Antall ord: 75
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Lage egen svartebok. Trenger tips og hjelp!

Innlegg av zind »

Marmorering er jo kjempegøy, det måtte jeg gjøre på skolen også, riktig nok videregående, men det var fortsatt moro! :D

Var litt sånn på fleip dette med steinerskolen, fordi jeg har satt meg for lite inn i det. Syntes bare en del av det virker utrolig flott. Jeg har hørt ting som ikke virker så positive også :roll: Sønnen din går på vanlig skole sant? Du får fortelle meg litt mer om det her en gang vi møtes ;)
Antall ord: 86
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Lage egen svartebok. Trenger tips og hjelp!

Innlegg av Heksepusen »

Jeg driver og lager nå min andre bok og har sluppet litt opp for ider her til en forside og en bak side.
Motive skal passe på en vanelig ringperm bare så det er nevnet.
Tenkte kansje det finnes noen krevtive sjeler her som har noen kreative ider til meg.
Jeg har ikke tenkt til at den skal være så fryktingytende å se på da bare så det er sakt, men det er vel nesten det eneste jeg har klart og få til på den delen.
Så jeg trenger sårt noen tips.
Antall ord: 93
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Meridian

Re: Lage egen svartebok. Trenger tips og hjelp!

Innlegg av Meridian »

[quote="zind"]Haha, jeg var skeptisk til spellsa ja Hecate? :lol:
Det er bare fordi jeg er så himla redd for at de skal slå ut feil vettu, måtte le litt når jeg leste det der! Det blir nok ikke så mye spells, men noe selvsagt. Mest dette moonstone nevner med teknikker, hellige tekster, skrifter, eget lite stein-oppslagsverk ++ .. ja, kanskje til og med noen sitater herfra :D

Jeg har en bok jeg kan anbefale alle som driver seriøst med spells og ritualer etc.
Jeg driver ikke selv med dette og kommer nok aldri til gjøre det , men jeg var veldig intressert
i og vite litt mere om slike ting for mange år tilbake og ble anbefalt av noen som drev seriøst
innen for dette feltet og skaffe meg Grimoiren The key of Solomon the King om jeg ville vite mere
om den slags saker.Tenke dette var greit og dele med dere andre her inne også da det ble nevt fra
zind med en litt artig tone det med spells. :mozilla_smile:
Mere info om Boken : http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/ ... pelwerx-20
Antall ord: 189

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Lage egen svartebok. Trenger tips og hjelp!

Innlegg av zind »

Heksepusen;
Den ene siden jeg linket til viser en veldig enkel måte å lage en innbundet bok med ringpermer inni. Da kan du få en bok som ser proff ut, men samtidig er enkel å lage og hvor sider lett kan settes inn og byttes ut. (men da kjøper du bare metalldelene til ringpermen og lager selve boka selv) Enda enklere; hva med å bare trekke en vanlig ringperm med skinn f.eks? Du kan evt først lage et mønster som er opphøyet med lim, tråd eller whatever, sånn at du får mønsteret frem når du trekker over med skinn etterpå. Det tror jeg kunne sett fint ut, og veldig, veldig enkelt.
Kanskje litt cheesy, men jeg liker velour også jeg da... trukket i burgunder velvet liksom, det hadde også vært nais! Jeg er supersær på at jeg ikke vil ha noe pentagram eller typiske svartebok-symboler på forsiden, men vet ikke hva du tenker der? Hvis du ønsker mønster kan du jo lete litt gjennom gamle tapeter, kinomostoffer ol på nett, evt bare printe ut på overførbart papir hvor du bare kan bruke et strykejern for å overføre mønsteret over på stoff.

Meridian;
Den boka der ligger faktisk i handlekurven min på amazon! En av de store, essensielle utifra hva jeg har skjønt. Drømmen for meg er å eie noen gamle håndskrevne svartebøker, men da snakker vi jo desverre om titalls tusen kroner. Abebooks har noen til salgs som jeg sikler etter å holde i hendene.
Antall ord: 261
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Lage egen svartebok. Trenger tips og hjelp!

Innlegg av Heksepusen »

zind skrev:Heksepusen;
Den ene siden jeg linket til viser en veldig enkel måte å lage en innbundet bok med ringpermer inni. Da kan du få en bok som ser proff ut, men samtidig er enkel å lage og hvor sider lett kan settes inn og byttes ut. (men da kjøper du bare metalldelene til ringpermen og lager selve boka selv) Enda enklere; hva med å bare trekke en vanlig ringperm med skinn f.eks? Du kan evt først lage et mønster som er opphøyet med lim, tråd eller whatever, sånn at du får mønsteret frem når du trekker over med skinn etterpå. Det tror jeg kunne sett fint ut, og veldig, veldig enkelt.
Kanskje litt cheesy, men jeg liker velour også jeg da... trukket i burgunder velvet liksom, det hadde også vært nais! Jeg er supersær på at jeg ikke vil ha noe pentagram eller typiske svartebok-symboler på forsiden, men vet ikke hva du tenker der? Hvis du ønsker mønster kan du jo lete litt gjennom gamle tapeter, kinomostoffer ol på nett, evt bare printe ut på overførbart papir hvor du bare kan bruke et strykejern for å overføre mønsteret over på stoff.
Var noe i den duren med hele ring premen jeg driver med da.
Som du sier jeg har jo en med tradisjonelt svartebok mønster på og tenkte nå at denne gangen vil jeg lage noe som er sært for å bruke dine ord ( særpreg heter det vel).
Men forslagen dine var jo kjempe bra som sakt det har stoppet helt opp i hjerne min og blitt totalt blankt.
Velour var jo en knall iden da.
Å hvem har sakt at en svarte bok skal være sort og dyster og skremme vanne av brukeren og alt som ser den etter på.
Hvis vi ser tilbake var jo skinn i bunedebøker mer vanelig før i tiden enn i dag.

zind skrev:Meridian;
Den boka der ligger faktisk i handlekurven min på amazon! En av de store, essensielle utifra hva jeg har skjønt. Drømmen for meg er å eie noen gamle håndskrevne svartebøker, men da snakker vi jo desverre om titalls tusen kroner. Abebooks har noen til salgs som jeg sikler etter å holde i hendene.
Å skal vi drømme sammen eller Zid tror det drømmen til alle som er intresert i slike bøker og få en gammel og spruken en som er godt brukt og som nesten støver av seg selv når du tar i den.
Antall ord: 431
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links