Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisLage egen svartebok. Trenger tips og hjelp!

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Lage egen svartebok. Trenger tips og hjelp!

Innlegg av Diffusa »

Hvordan gikk det?

Må si at det så veldig kjekt ut å lage til noe slikt, for min egen del så er ikke det noe jeg har bruk for men det hadde vært gøy å bare lagd det :lol: .
Antall ord: 38
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Upadiel
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 30 Jul 2011 21:15
12
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Aller helst under dyna
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 5 ganger

- Lage egen svartebok. Trenger tips og hjelp!

Innlegg av Upadiel »

Har du sjekket ut http://etsy.com da? Den siden har seriøst ALT. Kom for eksempel over denne; Klikk klikk :)

Du må bare søke rundt på alt du kommer på, "leather bound journal", "grimoire" osv. :)
Antall ord: 37
Ikke bar vær i live, men lev! :sunny

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Lage egen svartebok. Trenger tips og hjelp!

Innlegg av Nephandi »

Jeg har sett noen flotte ringpermer hvor folk har både skrevet selv, skrevet ut og tegnet bilder, noen av disse ringpermene har blitt dekorert på forsiden og andre ikke, i en slik perm kan man få plass til flere tusen sider og hvor man legger sidene i plastlommer så er det veldig holdbare.

Her er typen jeg bruker, de har et par hundre sider men slik jeg ser det så når jeg går tom for plass så kan jeg bare ha flere bind, disse bøkene har ganske god kvalitet sider, og de kommer med alle slags symboler, skrift og så videre. Jeg har en A4 med en triquetta og en A5 med et pentagram og jeg er veldig fornlyde med dem.



Hvis du vil ha bøker helt uten symboler kan jeg anbefale bøkene fra dette Svenske firmaet, Rationella Media. Det har ganske mye forskellige størrelser og papirkvaliteeten på bøkene er veldig god.

http://rationellamedia.se/produkter_rat ... .asp?la=sv
Antall ord: 168
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Lage egen svartebok. Trenger tips og hjelp!

Innlegg av Diffusa »

Det må jo være mye mer stas å lage en selv enn å kjøpe en.. Dyre er de jo også. Jeg for min del klarer ikke helt å slå meg til ro med tanken på å bruke flere tusen kroner på en tom bok :mozilla_undecided:
Sikkert bare meg da men jeg tenker også litt sånn at når man skaper det selv så fører det til en større kraft i den tingen, i dette tilfellet boka..
Antall ord: 76
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Lage egen svartebok. Trenger tips og hjelp!

Innlegg av Nephandi »

Jeg mener også at det er mer kraft i det man skaper selv. Men jeg er, kall det gjerne forfengelig, slik at jeg også kanskje vil føle mer for noe jeg synes er flott. For meg hadde det beste vert å kunne binde bøker skikkelig og så laget en bok, en kunst jeg kunne tenke meg å lære for oldefaren min var bokbinder, men hvis jeg ikke kan gjøre det skikkelig så vil jeg heller kjøpe en bok som jeg kan synes er skikkelig flott.

Personelig er planen min å bruke de ganske billige bøkene jeg bruker nå til jeg får fyllt noen bind med spells og ritualer og ser hva jeg virkelig kommer til å bruke, og så velge ut ting som jeg vil at skal være med i min hoved praksis, ting som kan defineres som core elementer av praksisen min og så skaffe en av de flotte, digre, håndlagede bøkerene å føre dem inn i. Jeg vurderer også å lage en perm med ting jeg ikke har noe mot å dele, og som jeg har skrevet selv, som jeg kan la andre få ta kopier av og slikt.
Antall ord: 195
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Lage egen svartebok. Trenger tips og hjelp!

Innlegg av Heksepusen »

Det skal nå sis at jeg forsatt driver på det er et møysomelig arbeid og sette sammen hele greia når jeg har en haug med ark som skla silig inn i perme og ikke vil jeg skrive dem over heller da jeg syns dem mister sitt særpreg. uff at jeg kunne bli så sløv og ikke gjøre det med engang girrr.
Når det kommer til dekoren så kommer den nok etterhvert når tiden er inne. er hvist mer viktig og få ting på plass i permen.

Jeg føler også at det er mer kraft i ting man lager mest mulig selv. av en eller annen merklig greie så syns jeg det blir mer kraft i tingen også.
Antall ord: 125
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Lage egen svartebok. Trenger tips og hjelp!

Innlegg av Nephandi »

Jeg stemmer med det med etsy, jeg bruker siden masse for blandt annet hårpinner, de har utrolig mye fint der.

Jeg tror også at det blir mer krafti det man lager selv. Slik jeg ser det så etterlater vi oss Energi i ting vi håndterer, som at jeg fortsatt kan føle mormor i den gamle grøtkjelen hennes, og når vi også lager en ting så etterlater vi oss mye av vår Energi i tingen og siden det meste av magi går på Energi så sier det seg selv at det blir kraftigere når vi lager det selv. Men ikke for det, jeg har en god del kjøpte redskaper også.
Antall ord: 118
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Lage egen svartebok. Trenger tips og hjelp!

Innlegg av Arven »

Nå har jeg fått lagd meg ei Shadow bok som jeg kan få samlet alt jeg har liggende av tanker, filosofier, runer, korespondanser og mye mer :mozilla_smile: . Jeg valgte å kjøpe en blank bok og gi den mitt eget preg
Image

Gleder meg til å begynne å fylle den :mozilla_smile:
Antall ord: 50
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Lage egen svartebok. Trenger tips og hjelp!

Innlegg av Diffusa »

Nice!!

Gøy å se resultatene deres :D
Antall ord: 6
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Lage egen svartebok. Trenger tips og hjelp!

Innlegg av Heksepusen »

Arven den var nydelig. Har forsten mer info om runer og slikt hvis du vil ha. Men det kan ta litt tid for jeg må få tilbake vesken min etter at jeg var på kur om runer i går.
Antall ord: 40
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Lage egen svartebok. Trenger tips og hjelp!

Innlegg av Arven »

Tusen takk :mozilla_smile: , Jeg er veldig fornøyd selv. Og JA jeg vil gjerne lære mer om runer når du er klar ;) ! Sikkert flere her inne som vil sette pris på det også. Det blir spennende !
Antall ord: 39
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Lage egen svartebok. Trenger tips og hjelp!

Innlegg av Heksepusen »

Det skal du/dere få bare veska mi kommer i posten. At det går ann og være så vimste og glemme veska si med notater og alt. Flaks jeg hadde moben og pengen på meg.
Antall ord: 37
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Lage egen svartebok. Trenger tips og hjelp!

Innlegg av Nephandi »

Arven den boken er bare så vakker, den vil bli flott nå den er full av ritualer, spells og oppskrifter.

Jeg har bestilt meg en bok for å samle informasjon og ritualer vedrørende life extension, jeg har dog bestilt en bok jeg da som blir laget til meg isteden for å lage en selv, dog å lage selv blir ofte mer kraftig, jeg falt imidlertid for disse bøkene, og alt etter som hvordan den jeg har bestilt er så kan det hende jeg bestiller en til for å være en Tarot bok, en bok jeg kan samle mine egene tolkninger av Tarot kort og slikt.

http://www.ebay.com/itm/360187381947?ss ... 1439.l2649
Antall ord: 113
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Lage egen svartebok. Trenger tips og hjelp!

Innlegg av Arven »

Tusen takk :mozilla_smile: . Jeg har så smått begynt å skrive inn alt jeg har samlet i løsblad-system. Det er morro å se den vokser frem. Den boka du har bestilt er kjempefin !! Jeg lurte også på å skaffe meg en egen bok til kort readings. Tenkte på det i går da jeg hadde lagt og tolket at det kanskje kunne vært lurt. Både for å følge de svarene jeg opplever å få men også at det ville avsløre noen større sammenhenger og budskap.
Antall ord: 88
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Lage egen svartebok. Trenger tips og hjelp!

Innlegg av Nephandi »

Det er ikke så dumnt å ha en Tarot bok. Jeg skriver opp mine lesninger i min Book of Mirrors, men jeg har tenkt å ha en Tarot bok til egene tilkninger av kortene, egene Tarot legg, spesielle opplevelser, tanker og følelser, sammenhenger jeg ser og andre slike ting så jeg lettere kan finne en måte å lese kotene på som fungerer for meg, for kortene er ikke like for alle.
Antall ord: 70
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links