Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisSethiansk gnostisisme

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
serpanim
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 07 Des 2010 18:19
13
Kjønn (valgfri): Mann

Sethiansk gnostisisme

Innlegg av serpanim »

Hei

Jeg er ny på forumet, men så at Moonstone har skrevet litt om gnostisisme.
Er det noen av dere som har lest noe om sethiansk gnostisisme? :geek:
Slik jeg forstår det er dette den virkelige gnosticismen og muligens også den virkelige kristendommen, men det er lite å finne om hvordan denne gnostisismen praktiseres.
Har bestilt en bok som heter Sethansk gnostisisme i praksis, men har ikke fått den enda.

Anyone? :P


Jo
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Sethiansk gnostisisme

Innlegg av Moonstone »

serpanim skrev:Hei

Jeg er ny på forumet, men så at Moonstone har skrevet litt om gnostisisme.
Er det noen av dere som har lest noe om sethiansk gnostisisme? :geek:
Slik jeg forstår det er dette den virkelige gnosticismen og muligens også den virkelige kristendommen, men det er lite å finne om hvordan denne gnostisismen praktiseres.
Har bestilt en bok som heter Sethansk gnostisisme i praksis, men har ikke fått den enda.

Anyone? :P


Jo
Denne boka har jeg, og er meget bra for en grunnleggende forståelse av den Sethianske Gnosis, noe jeg også tror er den orginale Gnostiske bevegelsen, værtfall forløperen til det som senere ble Kristen Gnostisisme.
At Jesus/Jeshua kom fra denne tradisjonen er lett å se, når man skjønner og setter seg inn i læren.
Rune Ødegaard har skrevet den basert på sine egne studier, og det er han som har gitt ut Corpus Hermeticum på Norsk også.
Boka "Sethiansk Gnostisisme i praksis" er den første i en trillogi.
Når de andre kommer ut vet jeg ikke.

Gled deg til boka...gled deg :coffe2
Antall ord: 183
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Sethiansk gnostisisme

Innlegg av Nephandi »

Heter forfatteren Rune Ødegaard? Det hørtes da Norskt ut, jeg tror jeg må skaffe meg denne boken, temaet er jo veldig spennende og det er ikke så mange bøker om Åndelige temaer skrevet av Norske forfattere så det kan være litt ok å støtte dem når de faktisk kommer ut med bøker, i tilegg så hadde jeg aldri hørt om denne boken før.
Antall ord: 70
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links