Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisDruidisme

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Druidisme

Innlegg av Arven »

Jeg skal søke AMORC men jeg føler meg ikke helt klar for det ennå. Når tiden er inne må jeg vite at jeg kan bruke mye tid på det og ikke ha noe annet. Har en bunke bøker jeg skal igjennom først.
Antall ord: 47
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Druidisme

Innlegg av Nephandi »

Kontigenten er for studie materiell, plus at man har tilgang til A.M.O.R.C sine bibloteker og man kan få personelig rådgivenig fra mer erfarene medlemmer av ordenen. Jeg menete ikke å si at A.M.O.R.C er for dyr, jeg synes medlemskapet definitivt er verd kontigenten for meg, det jeg mener er at for mange så vil det være dyrt, og i forhold til mange paranormale grupper som også sender ut studie materiell og gir tilgang til bibloteker og ligende så tar A.M.O.R.C ganske mye.

Jeg er som sagt medlem av A.M.O.R.C jeg holder ikke dette skjult, men jeg vil ikke snakke om det som jeg lærer i ordenen som jeg ikke har lov å snakke om i fra dem.
Antall ord: 134
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- Druidisme

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Jeg synes A.M.O.R.C virker som en fin orden og jeg tror nok at jeg har rette interesser og det som skal til for å være med!

Jeg er ikke gammel nok enda. Så jeg får litt tid å tenke meg om før jeg fyller 18 :) Men, jeg tror absolutt at jeg kunne tenke med å være med!
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Druidisme

Innlegg av Nephandi »

Lykke til når du blir 18 da. :D

Men en ting, du er ikke alene med interessene dine lenger, du har jo oss på forumet her, de fleste av oss deler disse interessene og vet ofte hvordan det er å være litt andeledes så vi støtter hverandre. Paranormal.no er ikke noen sirkel, orden eller oganisasjon i den forstand, men vi er et felleskap, og et flleskap du er velkommen i.
Antall ord: 72
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- - Druidisme

Innlegg av Heksepusen »

Nephandi skrev:Lykke til når du blir 18 da. :D

Men en ting, du er ikke alene med interessene dine lenger, du har jo oss på forumet her, de fleste av oss deler disse interessene og vet ofte hvordan det er å være litt andeledes så vi støtter hverandre. Paranormal.no er ikke noen sirkel, orden eller oganisasjon i den forstand, men vi er et felleskap, og et flleskap du er velkommen i.
Dette var utrolig godt sakt. :like

Vi som driver herr inne med det samme som deg har vel funnet ut at det vi ikke vil dele med noen av det vi driver med det legger vi heller ikke ut i forum.
Jeg vet fler her gjerne vil dele og opplyse og det er fint. Her er det som sakt felleskap som gjør at man kan føle tilhørigheten.

Hvem har sakt at man trenger organisasjoner og orrdere, eller sirkler når man alikevl har et felleskap. Hvis vi setter fellekape litt på spisen så blir det en form for sirkel det også.
Antall ord: 178
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Druidisme

Innlegg av Nephandi »

Det var temmelig mange år hvor eneste kontakt jeg hadde med andre okkultiser var via internet, en forum blir en sosial gruppe eller en sirkel det også, og selv om jeg jo foretrekker å snakke med folk ansikt til ansikt så er det et veldig bra alternativ og suplemang til å ha noen fast orden eller sirkel å være med i, her kan man møte likesinnende og både lære og lære bort.
Antall ord: 74
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Druidisme

Innlegg av Heksepusen »

Ja ikke sant der er jeg enig med deg.
Miljøet her hvor jeg bor er så utrolig lite og bortgjemt, så sitter jeg litt med den følesen at jeg har godt i fra dem på det med og utvikle seg på det område. Så internett og ikke minst dette forumet har blitt en god platform. Jeg vet at meste parten av lærdom jeg har har jeg stått for selv så kall det gjeren en form for utviklingsplatform.
så har jeg jo mine mennsker som jeg mer enn gjerne vil møte ansikt til ansikt igjen ( Ja dere vet hvem dere er hihi), men de er spred over hele landet og utlandet så det blir så sjeldet.
Beste er og snakke ansikt til ansikt, beste er til tider og gjøre noen av tingen sammen, men det er jo ikke alltid det går.
Antall ord: 148
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Druidisme

Innlegg av Arven »

Tror sånne forum som dette hjelper endel ensomme mennesker også jeg. Folk som av ulike grunner ikke har så lett for å ta kontakt med andre. Er litt lettere på et forum hvor en kan være så anonym som man vil.
Antall ord: 42
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Druidisme

Innlegg av Nephandi »

Tror sånne forum som dette hjelper endel ensomme mennesker også jeg. Folk som av ulike grunner ikke har så lett for å ta kontakt med andre. Er litt lettere på et forum hvor en kan være så anonym som man vil.
Dette har du helt rett i, jeg vet at blandt mange med for eksempel Asperger syndrom, så er internet forumer som omhandler hva nå enn man er interesert i en fin måte å ha et sosialt liv selv om man ofte kan ha problemer når man har slike diagnoser med å snakke med folk ansikt til ansikt.
Antall ord: 99
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Druidisme

Innlegg av Heksepusen »

Ja det er en fin form for sosialisering, selv om jeg mener at ansikt til ansikt er best, men det er ikke alle som klarer det og da er forum og nett en fin ting.
Så at ting har blitt litt letter med nett er helt klart.
Men tilbake til saken før moden kommer og kremter hihi
Antall ord: 58
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - Druidisme

Innlegg av Moonstone »

Nephandi skrev:Jeg er som sagt medlem av A.M.O.R.C jeg holder ikke dette skjult, men jeg vil ikke snakke om det som jeg lærer i ordenen som jeg ikke har lov å snakke om i fra dem.
Jeg kan også bekrefte at jeg er med i en antikk Mysterie-Orden, men hvem det er har jeg ikke lyst til å fortelle alle og enhver her inne :ooom
Antall ord: 69
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- Druidisme

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Det var fint skrevet Nehandi! Jeg synes det er viktig å støtte hverandre, her på forumet og, og jeg er glad dere støtter meg :)

Jeg hadde faktisk ikke hvert der jeg er i dag hadde det ikke vært for Internett og forumene der. Jeg har lært utrolig mye av veldig mange og det er jeg veldig takknemlig for! Og det gjelder dere her på paranormal.no og ;)

Jeg er enig i at det er bedre å snakke ansikt til ansikt, men det er lettere å komme i kontakt med folk på denne måten. Og hvem vet, siden vi har samme interesser, kanskje vi møtes en gang?

Det er nok utrolig mye en kan lære seg alene, i meditasjon eller rett og slett med å lese og diskutere på nettet. Det passer nok ikke for alle å være med i en orden heller, men jeg synes det er verdt å prøve. Tenker på å melde meg inn i nordisk paganistforbund, noen av dere som er medlem der?
Antall ord: 168

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Druidisme

Innlegg av Nephandi »

Jeg er ikke medlem av NPF men jeg har hatt en del med dem å gjøre og de er veldig hyggelige folk som man kan lære mye av, de arragerer treff av og til og er veldig inkluderende, jeg kan anbefale dem.
Antall ord: 43
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links