Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisDruidisme

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Slettet_The Wolf

Druidisme

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Hei!

Er det noen som vet hvor en kan få kontakt med folk som er seriøse druider?
Noen her inne som har personlige erfaringer?
Jeg er ute etter den gamle tradisjonen, ikke de nye gruppene som minner om "sekter"..
Ta gjerne kontakt på melding og :)

-The wolf
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tvilerlitt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 172
Startet: 27 Jan 2010 09:19
14
Kjønn (valgfri): Gubbe.
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 68 ganger

- Druidisme

Innlegg av tvilerlitt »

Hei,

Har du prøvd å kontakte noen av de som er nevnt på hjemmesiden deres?

http://www.fgdo.no/
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
tvilerlitt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 172
Startet: 27 Jan 2010 09:19
14
Kjønn (valgfri): Gubbe.
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 68 ganger

- Druidisme

Innlegg av tvilerlitt »

Hei igjen,,
Jeg kjenner tilfeldigvis en fyr som er med i en Druide-losje, fremla ditt spørsmål (han er ikke med i noe forum), og her er svaret:

(Som du kansje skjønner, så er han en form for skeptiker til mye av det paranormale.....)

Quote:

Hva legger h*n i seriøse druider?,

De gamle druider som stort sett ble utryddet av romerne var i den tids målestokk lærde menn som brakte sin kunnskap videre ved muntlige overleveringen. Noen hadde kunnskap om medisin andre om lov og rett, megling i konflikter, filosofi etc. I de tider trodde folk på alle slags guder og ånder og noen kunne da veilede dem.

Dagens druide losjer prøver å gjøre sine medlemmer til bedre og harmoniske mennesker uten politisk og religiøst binding. Alle er velkomne.

Ritualer og møter er for å gi medlemmer et samlende felleskap samt støtte i hverdagen, som for noen kan være anmasende.

De som derimot kaller seg druider og driver med ”heksekunst, sjamanisme, div annen mystikk sydd sammen av det de finner i østens religioner og fra div indianerstammer rundt om i verden etc. Man kan selv velge å tro på seriøsiteten i det de fremfører, men jeg synes det er trist når
dødssyke mennesker blir lurt til å betale, i håp om å overleve uten at noen kan dokumentere virkning.

Denne ulv som spør, bør gå ut i skogen å rope (ule) så får h*n svar .

Druide er ikke en beskyttet tittel, hvem som helst kan kalle seg det akkurat som pastor.

Mvh

Unquote
Antall ord: 269

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- Druidisme

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Takk for svar!

Jeg er ute etter de som vil sette seg i kontakt med naturen igjen. Jeg tenker ikke på noen som driver med heksekunst osv.

Som du sier vil dagens druide losjer skape bedre og harmoniske mennesker. Det mener jeg er en viktig ting.

Men for meg høres disse ut som en "vanlig losje" uten spesiell tilknyttning til naturen...?
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Druidisme

Innlegg av Moonstone »

Sett på diverse Wicca ordener, Hermetic Order of the Golden Dawn og A.M.O.R.C Rosae Crusis?
De er ikke rene Druide ordener, men har mye Paganisme og Okkultisme i seg.
Antall ord: 33
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- - Druidisme

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Moonstone skrev:Sett på diverse Wicca ordener, Hermetic Order of the Golden Dawn og A.M.O.R.C Rosae Crusis?
De er ikke rene Druide ordener, men har mye Paganisme og Okkultisme i seg.
Skal ta en titt! Takk for tips :)
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Druidisme

Innlegg av Nephandi »

Du vil nok ikke finne så mange druider i form av orginalene, men mange av de druide ordenene og systemene som er der ute er veldig bra. Kanskje det er best om du forklarer hva du ønsker å få ut av møtet og hva du ønsker å lære så blir det lettere å anbefale hvem du bør kontakte.
Antall ord: 58
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- Druidisme

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Jeg vil gjerne møte druide paganister for å si det enkelt.....:) Vet ikke helt hvordan jeg skal utdype det mer, men jeg er jo interessert i selv utvikling!
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Druidisme

Innlegg av Nephandi »

Det er nemmelig veldig mye forskellig, du har folk som er nærmere Wiccanere bare med et nytt navn og ofte et mer fokus på herbalisme og Keltiske myter, og du har Druider som er Kristene med et natur fokus. Det som er saken er at vi vet ikke så veldig mye egentlig om de gamle Keltiske Druidene, men ganske mange moderne organisasjoner har valgt å bruke alt eller delvis av hva vi vet om dem og så bruke navnet Druide. Hvis målet ditt er å møte Paganister somkaller ser Druider så bare google det og velg første treff, men hvis du har noen mer spesifikke grunner til hvorfor du ønsker å komme i kontekt med disse folkene så er det lettere å gi deg råd om hvilken guppe som er noe for deg.
Antall ord: 134
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

- Druidisme

Innlegg av Gaute »

Voldsomt med titler her da! :p
Det er vel enklere å lete innenfor sjamanistiske miljøer, eller kanskje også healer-miljøer, for å se om du finner likesinnede. For jeg tviler på at det finnes mange her i landet som tittelerer seg som druide. Men jeg vet om enkelte som er påkoblet naturen, planter og dyr....med spirituelle og sjamanistiske ritualer og seremonier.

På sjaman.com finner du sikkert druide-aktige mennesker. Ihvertfall flere enn her inne hvor spøkelsene har tatt helt over. :)
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Druidisme

Innlegg av Nephandi »

Det finnes folk som kaller seg druider i Norge, det er en ganske populær retning i Paganismen for tiden, men spørsmålet er om det er dem trådstarter er ute etter, om det er titelen druide eller noe annet som han eller hun er interesert i.
Antall ord: 49
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- Druidisme

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Uff, det er litt vanskelig å forklare akkurat hva jeg er ute etter. Jeg er ute etter de som føles rett! Men, jeg vet ikke hvordan jeg skal kunne forklare det ;)

Det er dyr, planter og naturen jeg er interessert i, og den åndelige delen selvfølgelig. Jeg har ting jeg vil utvikle og lære mer om. Jeg vil gjerne snakke med noen som kan hjelpe meg og er villig til det og!

Skal skjekke ut den siden Gaute, takk :)
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Druidisme

Innlegg av Nephandi »

Jeg kan vel egentlig anbefale deg da å lese litt opp om forskellige Paganistiske retninger, mange av dem har det du never her, I tilegg så er det mer sannsynelig å finne noen som kan hjelpe deg å komme inn i religionen hvis du velger en som er mer vanelig, ikke at jeg sier du ikke skal gå for druidisme hvis det føles rett for deg, jeg sier bare at det kanskje ville være mer praktisk å finne en vaneligere gruppe hvis de har det du er ute etter.
Antall ord: 87
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- Druidisme

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Det har du rett i Nephandi :)
Jeg har lest veldig mye, både på norsk og engelsk, men det er veldig vanskelig å finne noe som passer en helt perfekt. Det tror jeg nok at jeg bare må akseptere. Skal nok lese mer og!

Wicca føles rett på noen måter, mens andre føles feil. Jeg vil nok finne det jeg er ute etter!

Nephandi, jeg mener å ha lest at du tilhører wicca. Eller tar jeg feil?
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Druidisme

Innlegg av Heksepusen »

Bare en liten tanke som slo meg her. Det går ann og bland litt?
Jeg ser liksom ikke helt hva som er feil med det.
Antall ord: 26
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links