Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisDruidisme

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Slettet_The Wolf

- - Druidisme

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Heksepusen skrev:Bare en liten tanke som slo meg her. Det går ann og bland litt?
Jeg ser liksom ikke helt hva som er feil med det.
Jo selvfølgelig! Det er det jeg gjør for tiden x]
Men jeg ønsker også å finne noen som tror omtrent det samme som meg/noen som kan lære meg! Ikke bare om religionen/ene men også på den åndelige siden. Jeg har et potensial (tror jeg i alle fall!) som jeg har veldig lyst til å utvikle.

En kan selvfølgelig holde på alene, men vi er jo sosiale vesner, er vi ikke?
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- - Druidisme

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Gaute skrev:Voldsomt med titler her da! :p
Det er vel enklere å lete innenfor sjamanistiske miljøer, eller kanskje også healer-miljøer, for å se om du finner likesinnede. For jeg tviler på at det finnes mange her i landet som tittelerer seg som druide. Men jeg vet om enkelte som er påkoblet naturen, planter og dyr....med spirituelle og sjamanistiske ritualer og seremonier.

På sjaman.com finner du sikkert druide-aktige mennesker. Ihvertfall flere enn her inne hvor spøkelsene har tatt helt over. :)
Virker ikke som forumet var spesielt aktivt på sjaman.com, men det var mye interessant lesestoff :)
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Druidisme

Innlegg av Nephandi »

Det har du rett i Nephandi :)
Jeg har lest veldig mye, både på norsk og engelsk, men det er veldig vanskelig å finne noe som passer en helt perfekt. Det tror jeg nok at jeg bare må akseptere. Skal nok lese mer og!

Wicca føles rett på noen måter, mens andre føles feil. Jeg vil nok finne det jeg er ute etter!

Nephandi, jeg mener å ha lest at du tilhører wicca. Eller tar jeg feil?
Jeg har vert Wiccaner, men nå er jeg kaos magiker. Jeg hadde mye samme problem som deg at ingen retninger føltes helt riktige. Jeg bruker fremdeles veldig mye fra Wicca i min praksis, men det er også veldig mye fra religionen jeg ikke bruker, personelig fant jeg det best å mixe og matche så jeg fant et system som passet helt til meg.
Jo selvfølgelig! Det er det jeg gjør for tiden x]
Men jeg ønsker også å finne noen som tror omtrent det samme som meg/noen som kan lære meg! Ikke bare om religionen/ene men også på den åndelige siden. Jeg har et potensial (tror jeg i alle fall!) som jeg har veldig lyst til å utvikle.
La meg få lov til å desilusjonere deg litt med en gang. Det er himpla mange flere folk som ønsker seg lærere under alt esoterisk enn det er folk villig til å lære opp andre, dette er faktisk et problem som mange diskuterer, for eksempel at innenfor mange Wiccanske rettninger så sitter det noen på sin høye hest og sier at du er ikke Wiccaner hvis du ikke er opplært og initiert så og så. Problemet er bare at litt av grunnen til at Gardner utgav materialet sitt er jo nettopp det at det er mange flere som ønsker å lære enn det er lærere. Slik jeg ser på det så er det selvfølgelig en fordel med en lærer, men man bør ikke henge seg for mye opp i det for man kan helt fint lære selv også.

Nå jeg er også litt redd for at du her kan bli endende opp som de damange som går igjennom livet og aldri finner seg en mann, for de venter på Mr Right som er perfekt. Sjansen for at du vil finne noen som tror A akkurat det samme som deg og B er villig til å lære deg opp er heller liten, mest sansynelig hvis du vil føres inn i et system må du være villig til å tilpasse seg til læreren sine standarder. Jeg hadde en lærer i åtte år og jeg var veldig heldig, han e ecclectic og jeg tror ikke det samme him ham på mange områder, men han har alikevel lært meg utrolig mye, men sjansen for å finne en slik lærer er ofte liten og i min erfaring er det bedere å begynne å gå veien selv, og så kanskje når du er klar vil en læer komme til deg.
En kan selvfølgelig holde på alene, men vi er jo sosiale vesner, er vi ikke?
Hva med å melde deg inn i A.M.O.R.C? Gruppen har et eget system, men den er inkluderende ovenfor alle som går på en Åndelig vei, samme hva den veien måtte være. Det værende sagt, i min første coven så var vi en hereditary heks, en ecclectic heks, en som jeg ville beskrive som New Age magiker, en Rosenkorser som også drev med ritual magi og Taoisme og så var det en Kaos magiker, meg. Det finnes ganse ecclectiske grupper der ute.
Antall ord: 612
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 632
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

- Druidisme

Innlegg av Gaute »

Heksepusen skrev:Bare en liten tanke som slo meg her. Det går ann og bland litt?
Jeg ser liksom ikke helt hva som er feil med det.
Samme sier jeg. Dessuten så synes jeg at nedskrevne trosretninger, -ismer og særlig religioner kun setter begrensninger for det man måtte ha av meninger og erfaringer. Det er vel av samme grunn at mange for tiden velger bort religioner, og heller tar til seg litt av hvert som matcher bevisstheten.

Druidisme ser jeg foresten ikke på som religion, men mer et gammelt keltisk livssyn...som har store likhetstrekk i livssynet og visdommen til urbefolkninger over hele verden. Slike livssyn har utspring fra bevisstheten, og ikke fra bøker og dogmer som kun skaper tro.
Antall ord: 124

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Druidisme

Innlegg av Heksepusen »

Jeg er jo innen wicca. Men jeg ser jo det at jeg heller mer og mer til en salig blanding av masse forskjellig innen disse natur religionen (var det enkleste utrykke jeg kom på) sammmtidig som jeg bruker bevistheten min veldig mye. Jeg latt vel utviklingen gå sinn gang her og finner det jeg trives med. Enkelte jeg kjenner kaller meg bare Volve ikke druide eller Wicca eller noe slikt.
Antall ord: 70
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- - Druidisme

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Nephandi skrev:
Det har du rett i Nephandi :)
Jeg har lest veldig mye, både på norsk og engelsk, men det er veldig vanskelig å finne noe som passer en helt perfekt. Det tror jeg nok at jeg bare må akseptere. Skal nok lese mer og!

Wicca føles rett på noen måter, mens andre føles feil. Jeg vil nok finne det jeg er ute etter!

Nephandi, jeg mener å ha lest at du tilhører wicca. Eller tar jeg feil?
Jeg har vert Wiccaner, men nå er jeg kaos magiker. Jeg hadde mye samme problem som deg at ingen retninger føltes helt riktige. Jeg bruker fremdeles veldig mye fra Wicca i min praksis, men det er også veldig mye fra religionen jeg ikke bruker, personelig fant jeg det best å mixe og matche så jeg fant et system som passet helt til meg.
Jo selvfølgelig! Det er det jeg gjør for tiden x]
Men jeg ønsker også å finne noen som tror omtrent det samme som meg/noen som kan lære meg! Ikke bare om religionen/ene men også på den åndelige siden. Jeg har et potensial (tror jeg i alle fall!) som jeg har veldig lyst til å utvikle.
La meg få lov til å desilusjonere deg litt med en gang. Det er himpla mange flere folk som ønsker seg lærere under alt esoterisk enn det er folk villig til å lære opp andre, dette er faktisk et problem som mange diskuterer, for eksempel at innenfor mange Wiccanske rettninger så sitter det noen på sin høye hest og sier at du er ikke Wiccaner hvis du ikke er opplært og initiert så og så. Problemet er bare at litt av grunnen til at Gardner utgav materialet sitt er jo nettopp det at det er mange flere som ønsker å lære enn det er lærere. Slik jeg ser på det så er det selvfølgelig en fordel med en lærer, men man bør ikke henge seg for mye opp i det for man kan helt fint lære selv også.

Nå jeg er også litt redd for at du her kan bli endende opp som de damange som går igjennom livet og aldri finner seg en mann, for de venter på Mr Right som er perfekt. Sjansen for at du vil finne noen som tror A akkurat det samme som deg og B er villig til å lære deg opp er heller liten, mest sansynelig hvis du vil føres inn i et system må du være villig til å tilpasse seg til læreren sine standarder. Jeg hadde en lærer i åtte år og jeg var veldig heldig, han e ecclectic og jeg tror ikke det samme him ham på mange områder, men han har alikevel lært meg utrolig mye, men sjansen for å finne en slik lærer er ofte liten og i min erfaring er det bedere å begynne å gå veien selv, og så kanskje når du er klar vil en læer komme til deg.
En kan selvfølgelig holde på alene, men vi er jo sosiale vesner, er vi ikke?
Hva med å melde deg inn i A.M.O.R.C? Gruppen har et eget system, men den er inkluderende ovenfor alle som går på en Åndelig vei, samme hva den veien måtte være. Det værende sagt, i min første coven så var vi en hereditary heks, en ecclectic heks, en som jeg ville beskrive som New Age magiker, en Rosenkorser som også drev med ritual magi og Taoisme og så var det en Kaos magiker, meg. Det finnes ganse ecclectiske grupper der ute.
Slapp av, Mr Right eksisterer ikke, og det vet jeg :)

Ok, kanskje jeg henger meg for mye opp i en retning....

Jeg får begynne med å finne noen som er så nær som mulig da, heks, sjaman osv... Så hvis jeg er veldig heldig kanskje jeg møter noen? Dere har rett, en kan ikke være for nøye på det! Kan sjekke ut A.M.O.R.C :)

Problemet mitt er at jeg bor i nord Norge og vet ikke om noen slike personer her i området. Klart det er mange klarsynte og healere osv, men de fleste jeg har vært borti virker ganske kristne.

Jeg er også litt redd for å gå offentlig ut med livssynet mitt, jeg tør ikke snakke for høyt om det. Evner og slikt virker jo helt tabu! Jeg er så lei av å leve et "dobbelt liv"... Det funker ikke, jeg får hele tiden trangen til å hjelpe folk, i tillegg til at jeg ser ditt og datt :roll:

Jeg virker kanskje litt desperat, men mange av dere der ute har sikkert vært gjennom mye av det samme. Det skal ikke være lett, haha ;)
Antall ord: 810

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Druidisme

Innlegg av Heksepusen »

Uff jeg må trekke på smilebånde her for jeg kjenner igjen den følesen med evner og tabu for og ikke snakke om dobbelt libet.
Vet det er fryktelig vanskelig og det med og føle seg desperat på jakt etter det som virker og det og bli akseptert.
Jeg har i de sener årene egentlig ikke bryd meg så mye om hvem som gidder og henge seg opp i hvem jeg er og hva jeg står for. Jeg er meg. Jeg har fred med meg selv og de som ikke liker det kan fint la være, det er litt der jeg er. Jeg har etter at jeg begynte slik jeg også utviklet meg enormt på alle fronter.
Antall ord: 121
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Druidisme

Innlegg av Nephandi »

Druidisme ser jeg foresten ikke på som religion, men mer et gammelt keltisk livssyn...som har store likhetstrekk i livssynet og visdommen til urbefolkninger over hele verden. Slike livssyn har utspring fra bevisstheten, og ikke fra bøker og dogmer som kun skaper tro.
Jeg er vel ikke helt enig her, jeg mener at sjamanisme for eksempel er like mye en religion som for eksempel kristendommen, jeg mener religion ligger i å vær dedikert til det Åndelige på en eller annet måte, ikke i forskellige grupper sine dogmer.

Jeg kjenner meg igjen i mye av det trådstarter sier, jeg var 10 år når jeg ble okkultist og jeg følte meg ganske alene for bortsett fra moren min kjente jeg få som drev med slik, jeg har alltid også vert åpen om hva jeg gjør, men det har kostet til tider siden ikke alle er like forståelsesfulle.
Antall ord: 152
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- - Druidisme

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Heksepusen skrev:Uff jeg må trekke på smilebånde her for jeg kjenner igjen den følesen med evner og tabu for og ikke snakke om dobbelt libet.
Vet det er fryktelig vanskelig og det med og føle seg desperat på jakt etter det som virker og det og bli akseptert.
Jeg har i de sener årene egentlig ikke bryd meg så mye om hvem som gidder og henge seg opp i hvem jeg er og hva jeg står for. Jeg er meg. Jeg har fred med meg selv og de som ikke liker det kan fint la være, det er litt der jeg er. Jeg har etter at jeg begynte slik jeg også utviklet meg enormt på alle fronter.
Ja.... Det er nok viktig å ikke bry seg om hva andre mener. De får akseptere hvem jeg er eller la være! Jeg vil sikkert føle meg tryggere når det gjelder det ettervært :)
Antall ord: 160

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Druidisme

Innlegg av Nephandi »

Lykke til, som oftest så kommer en større trygghet på seg selv ettervert.
Antall ord: 14
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - - Druidisme

Innlegg av Moonstone »

The Wolf skrev: Slapp av, Mr Right eksisterer ikke, og det vet jeg :)
Ok, kanskje jeg henger meg for mye opp i en retning....
Jeg får begynne med å finne noen som er så nær som mulig da, heks, sjaman osv... Så hvis jeg er veldig heldig kanskje jeg møter noen? Dere har rett, en kan ikke være for nøye på det! Kan sjekke ut A.M.O.R.C :)
Problemet mitt er at jeg bor i nord Norge og vet ikke om noen slike personer her i området. Klart det er mange klarsynte og healere osv, men de fleste jeg har vært borti virker ganske kristne.
Jeg er også litt redd for å gå offentlig ut med livssynet mitt, jeg tør ikke snakke for høyt om det. Evner og slikt virker jo helt tabu! Jeg er så lei av å leve et "dobbelt liv"... Det funker ikke, jeg får hele tiden trangen til å hjelpe folk, i tillegg til at jeg ser ditt og datt :roll:
Jeg virker kanskje litt desperat, men mange av dere der ute har sikkert vært gjennom mye av det samme. Det skal ikke være lett, haha ;)
Å føle seg alene i sitt syn midt blant en gruppe mennesker som ikke vil forstå ække lett.
Dobbelt liv er noe man lærer seg å leve med ettervært som man blir eldre, og får mer kontakter innen div Ordener og Alternative grupper. Værtfall hvis man selv er med i en.
Med aldern blir det mindre og mindre intressant at mainstreamsamfunnet får vite hva en driver med, om de forstår deg eller godtar det man driver med.
Folk finner sammen i grupper som deler interesser og mål hele tiden,om det er Vålerenga, SV eller Alternative Ordener.

AMORC er bra, og har et meget bredt livssyn, og bidrar med et læresystem som egentlig alle kan forstå og henge med på uansett personlig livssyn.
Jeg kjenner New-Agere,Kristne,Paganister og Magikere som alle er med der.
MEN ikke alle kommer inn da..man må være en oppriktig søkende, ha bra begrunnelser og agrumenter for å være med, og man må vise til hva man har studert og har av kunnskap fra før av..OG gammel nok.
Antall ord: 386
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Druidisme

Innlegg av Nephandi »

MEN ikke alle kommer inn da..man må være en oppriktig søkende, ha bra begrunnelser og agrumenter for å være med, og man må vise til hva man har studert og har av kunnskap fra før av..OG gammel nok.
Tja, jeg synes ikke de er så veldig ekskluderende da, jeg har aldri egentlig hørt om noen som oppriktig ønsker å være med som ikke har fått lov. Men man må være søkende, må ha et positivt livsyn, og være villig til å gjøre arbeidet samnt at ja man må være over 18. I tilegg så er A.M.O.R.C ganske dyr å være medlem av, man får en god del igjen for det, men det koster penger noe som kan hindre noen i å fra bli medlemmer.
Antall ord: 139
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - Druidisme

Innlegg av Moonstone »

Nephandi skrev:
MEN ikke alle kommer inn da..man må være en oppriktig søkende, ha bra begrunnelser og agrumenter for å være med, og man må vise til hva man har studert og har av kunnskap fra før av..OG gammel nok.
Tja, jeg synes ikke de er så veldig ekskluderende da, jeg har aldri egentlig hørt om noen som oppriktig ønsker å være med som ikke har fått lov. Men man må være søkende, må ha et positivt livsyn, og være villig til å gjøre arbeidet samnt at ja man må være over 18. I tilegg så er A.M.O.R.C ganske dyr å være medlem av, man får en god del igjen for det, men det koster penger noe som kan hindre noen i å fra bli medlemmer.
Medlemskontigenten er for matriale man får tilgang til og tilsendt.
Matriale blir medlemmets eiendom helt til man evnt melder seg ut, da må man sende matriale tilbake, slik at andre utenforstående ikke skal få tilgang på det.
AMORC er en avgren fra den eldste Alkymisk/Hermetiske ordenen i Europa, Order of the Rose & Cross/Rosecrusians, så litt må det jo koste for noe så priveligert ;)
Antall ord: 208
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Druidisme

Innlegg av Arven »

Kontingenten ligger vel på snaue 2000,- for et år og det er det verdt når man ser på hva som blir gitt.
Antall ord: 23
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - Druidisme

Innlegg av Moonstone »

Arven skrev:Kontingenten ligger vel på snaue 2000,- for et år og det er det verdt når man ser på hva som blir gitt.
Absolutt :coffe2
Lurer på hvor mange her inne som er medlem av en eller annen Mysterie-Orden, men som holder tett om det?
Man MÅ jo ikke holde tett om det, men mange velger å gjøre nettopp det..
Antall ord: 62
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links