Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisHvilke Talisman/Amuletter bruker du?

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Hvilke Talisman/Amuletter bruker du?

Innlegg av Moonstone »

I mange Religioner, livssyn og praksiser brukes det Talisman og Amuletter som skal korrespondere med eller være et symbol for tro eller et høyere prinsipp eller filosofi.
Så her kan vi diskutere litt rundt poenget med bruken av dem, hva de betyr for dere, og hva slags prinsipper de representerer.

Her er noen av mine og hva de betyr for meg:

Bilde
Den Egyptiske Ankh, også kalt Livets Nøkkel,det orginale korset, representerer menneskets tofoldige natur, som en fysisk skapning og en metafysisk skapning, og at dette er en symbiose.
Dette bærer jeg for å minne meg på dette i en travel hverdag.

Bilde
Eye of Horus representerer for meg selve "The One/Første Årsak" og Sola/Guds Øye, The Great Life-giver, og denne tar jeg på meg når jeg ønsker å hedre det prinsippet.

Bilde
Anubis er Underverdenes Gud i Egyptisk Mytologi, dommer for hvem som får evig liv blant stjernene og hvem som må reinkarnere. Denne bruker jeg når jeg trenger en guide på livets vei, når jeg står ovenfor viktige valg i livet.

Bilde
Isis er mor til Horus i Egyptisk Mytologi, og er personifisert Jorda og naturen. Hun kom fra Himmelenes sfærer ned til Jorda for å livnære den, passe på naturen, så denne bruker jeg når jeg ønsker å hedre Naturen og Moder Jord, og styrke min tilknytning til den.

Bilde
De klassiske 4 elementer pluss det 5 element.
Dette bruker jeg når jeg vil oppnå en ballanse mellom Intellekt,Følelser,Vilje,Instinkt og Intuisjon i hverdagen.

Bilde
Hermes/Merkurs stav, Caduceus. Denne bruker jeg når jeg ønsker Merkur's egenskaper som "the messenger of the Gods", øke kontakt med Universell visdom, intellektet og kommunikasjons evner hvisse dager hvor jeg føler at jeg trenger det.

Bilde
Dette domeformede Astrologiske Pentagrammet representerer det gamle Hermetiske axiom "As above, so below", og denne bruker jeg i Theurgien, når jeg skal prøve å fange Planetarisk energi fra de klassiske 7 Planeter/Arketyper.

Bilde
Dette er det kraftigste jeg har, og det stammer fra "The Hermetic order of the Golden Dawn"-ordenen. Det bringer sammen en MENGDE med spirituelle ideer og symbolikk i ett og samme kjede.
De 4 elementer,De Kabbalistiske 32 veier til visdom, Korset som representerer den Fysiske & Metafysiske tilværelsen, David stjerne som viser sammenslåingen av "The above & the below" er der. Brukes i Magiske sammenhenger.
Antall ord: 399
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Hvilke Talisman/Amuletter bruker du?

Innlegg av Heksepusen »

Jeg bruker pentagramet. Det har jeg tatovert på armen den er håndtegnet og fritatovert. Så har jeg med meg bergkrystallen min, den er bare døpt til kjærlighetssmykke.
Antall ord: 30
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Hvilke Talisman/Amuletter bruker du?

Innlegg av Nephandi »

Jeg elsker symboler og amuletter og bruker dem ganske ofte, men det smyket jeg nesten alltid bærer har et symbol som i alkemien står for essens, det er et Gude symbol i flere Aferikanske Tradisjoner og det står for magi i mitt favoritt rollespill Mage the Ascension. For meg står dette dymbolet for Livsenergien og for Magi. Smykket under (beklager bildet er lite.) Har jeg fått laget hos en gullsmed og jeg har det nesten alltid på meg, inklusive om natten, jeg tar det bare av når jeg skal bruke et annet kjede og setter det på igjen når jeg tar det andre kjedet av.

Bilde
Antall ord: 112
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - Hvilke Talisman/Amuletter bruker du?

Innlegg av Moonstone »

Nephandi skrev:Jeg elsker symboler og amuletter og bruker dem ganske ofte, men det smyket jeg nesten alltid bærer har et symbol som i alkemien står for essens, det er et Gude symbol i flere Aferikanske Tradisjoner og det står for magi i mitt favoritt rollespill Mage the Ascension. For meg står dette dymbolet for Livsenergien og for Magi. Smykket under (beklager bildet er lite.) Har jeg fått laget hos en gullsmed og jeg har det nesten alltid på meg, inklusive om natten, jeg tar det bare av når jeg skal bruke et annet kjede og setter det på igjen når jeg tar det andre kjedet av.

Bilde
Kult kjede :coffe2
Det er tegnet for Svovel
Bilde
og fungerer i den fysiske representasjonen av Faderen/Sønnen/Ånd prinsippet eller Tanke/Gjerning/Erfaring, som er Kvikksølv/Svovel/Salt.
Antall ord: 143
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Hvilke Talisman/Amuletter bruker du?

Innlegg av Nephandi »

Nei det er ikke svovel, essence har ikke en trekant over men har en litte tutt øverst isteden. Her er et bedere bilde i denne linken.

http://www.animaperdita.com/zen-cart/in ... fkqmsigh4k

Og takk for komplimentet, jeg er veldig glad i det kjedet.
Antall ord: 45
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Inzide
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 15 Apr 2011 20:45
12
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 14 ganger

- Hvilke Talisman/Amuletter bruker du?

Innlegg av Inzide »

Jeg har ingen spesiell talisman/ amulett som jeg bruker. Jeg er på leting etter et rosenkors, men har ikke funnet et jeg liker ennå.. Er takknemlig for tips hvis dere vet om noen. :)
Antall ord: 33
What you resist, persists...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Hvilke Talisman/Amuletter bruker du?

Innlegg av Heksepusen »

Måtte rote litt før jeg fant et bilde av tatoveringen min. Er ikke verdensvakkrste og fineste bilde da å dere får bare overleve det.
Bilde

Men som sakt denne har jeg med meg hele tiden og den minner meg egentlig om hvor magisk livet kan være av og til og den har nok sine skjulte egenskaper i livet mitt også.
Antall ord: 62
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - Hvilke Talisman/Amuletter bruker du?

Innlegg av Moonstone »

Inzide skrev:Jeg har ingen spesiell talisman/ amulett som jeg bruker. Jeg er på leting etter et rosenkors, men har ikke funnet et jeg liker ennå.. Er takknemlig for tips hvis dere vet om noen. :)
Rosekors som de som blir brukt i RosenKors ordenen AMORC?
Da må du være medlem for å få kjøpt..
Eller mener du et standard generelle kors som for eks dette:
Bilde
Bilde
Bilde
Antall ord: 66
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Inzide
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 15 Apr 2011 20:45
12
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 14 ganger

- - - Hvilke Talisman/Amuletter bruker du?

Innlegg av Inzide »

Moonstone skrev:
Inzide skrev:Jeg har ingen spesiell talisman/ amulett som jeg bruker. Jeg er på leting etter et rosenkors, men har ikke funnet et jeg liker ennå.. Er takknemlig for tips hvis dere vet om noen. :)
Rosekors som de som blir brukt i RosenKors ordenen AMORC?
Da må du være medlem for å få kjøpt..
Eller mener du et standard generelle kors som for eks dette:
Bilde
Bilde
Bilde
Jeg er ute etter noen generelle ja. Jeg kjenner ikke så mye til AMORC egentlig. Brortsett fra at Marcello Haugen var med på å innføre den i Norge i sin tid.
Jeg kjenner litt til filosofien og føler meg litt hjemmer der. :)
Antall ord: 111
What you resist, persists...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Hvilke Talisman/Amuletter bruker du?

Innlegg av Nephandi »

Stilig tatovering Heksepusen.

Jeg har et rosenkors, jeg kjøpte et helt vanelig gullkors og fikk gullsmeden til å lage en rose i rødt gull på det, det ble veldig fint og det var ikke så dyrt.

Ellers så kan man lage et rosenkors selv, for eksempel i cernit.

Steg 1: Ta en pakke i cernit i fargen du vil ha, for eksempel svart, arbeide med cernitten til den blir myk (husk å vaske deg på hendende først, nøye, om du ikke vil at støv og svette i kjedet ditt.) Kjevle cernitten utover i en passe stor skive (og passe tykk) og bruk en skarp kniv til å skjære ut en korsform.

Steg 2: Ta resten av cernitten og legg den tilbake i pakken, nå begyn å arbeide på korset ditt sine sider med fingrene for å gjøre kantene gjevnere, pass på at du ikke bøyer det helt ute av form, du vil nok ikke få et 100 prosent rett kors, men gjør så godt du kan.

Steg 3: Vask deg på hendene igjen og finn frem en pakke med cernit ac kontrast farge, for eksempel rødt. Ta en liten klump og arbeide med den til den blir myk. Ta og rull ut en lang, tynn pølse av den røde sernitten og del den i mange små biter, rull disse til kuler.

Steg 4: Ta kulene, klemm dem ut og from dem til små, litt ovale, skiver, putt disse skivene sammen et etter den andtre slik at den nyeste skiven halvis dekker den forje, klem lett sammen i bunnen av dem nå og da. Når du synes rosen er stor nok så brett øverste delen av skivene utover og du har en roseform, forsiktig fest denne rosen til korset. (Det er ikke så farlig om den ikke sitter så ekstremnt godt, kallingen senere vil feste den bedere. Pull ekstra cernit tilbake i pakken til en senere andledning.

Steg 5: Lag et hull i toppen av korset med en tynn strikkepinne og lekk det på en stekeplate dekket med stekepapir. Du kan nå gjøre noen siste små justeringer om nødvendig, så forvarm ovnen til 150 grader og stek korset i en 10 til 15 minutter. Når du tar korset ut av ovnen så vil det ikke være helt hardt ennå men nesten hardt. jeg pleier å legge nystekte cernitt ting i kjøleskapet for å kjøle det ned fortere, jeg synes ofte at cernitten blir sterkere når jeg gjør dette. Hvis cernitten har bøyd seg noen steder (du vil ha et kjede som et likt tykt for å undgå dette.) prøv å forsiktig presse det på plass nå før det blir kaldt.

Steg 6: Når korset er helt kalgt så ta en fleske med hobby lakk, slik du maler på ikke slik to sprayer, og lakk smykket med minst to, gjerne tre strøk. Dette vil gi en overflate som blir slikemyk og nesten kan minne litt om stein. Fest korset til en snor, silkebånd eller hva nå enn du vil bruke og du er ferdig.

Hvis noen ønsker det så kan jeg lage et av disse og vise steg for steg bilder for å forklare bedere hvordan man gjør det.
Antall ord: 545
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Hvilke Talisman/Amuletter bruker du?

Innlegg av Arven »

Bare fantasien setter grenser her. Cernitt finnes i utallige farger og noen ser ut som stein. Artig at du tok frem det Nephandi. Fint med noe en har lagd selv, enten i billig cernitt eller litt dyrere egen designet gullsmed smykke. Mer kraftfullt blir det vel også
Antall ord: 47
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Hvilke Talisman/Amuletter bruker du?

Innlegg av Nephandi »

Jeg synes det blir mer kraftfullt ja, men enten det blir det eller ikke så synes jeg det er litt gøy å bruke smykker jeg har laget selv, og cernit er er flott materiale.
Antall ord: 34
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !