Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisÅ forlenge det menneskelige liv med magi.

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Å forlenge det menneskelige liv med magi.

Innlegg av Nephandi »

Er det noen her som driver med occult life extension. Life extension er da en referanse til å forlenge det menneskelige liv med magi. Her er det ikke så mye snakk om healing, selv om det også er viktig, men mer å bruke magi til å forlenge livet utover de 70 til 90 der omkring år man vaneligvis får, ved å enten sakke ned eller stoppe aldringen helt.

Innenfor en del typer Taoisme er denne jakten en av grunnpilarene hvor målet er på bli en Hisien, eller en hellig udødelig. Her er tanken den at vi er født med en hvis mengde med livskraft, når vi gjør ting så tappes denne livskraften, mat, hvile og så videre fyller på den igjen, men mindre enn vi har tappet slik at volumet av livskraft går ned til vi går tom og alderdommen er på grunn av dette, ideen er da at hvis man kan fylle på med mer livskraft ved forskellige typer meditasjon så kan man sakke eller helt stoppe aldring.

Innen alkemi er også udødelighet et tema, her er det jakten på perfeksjon som er sentralt. Å gjjøre bly til gull er en metafor for å gjøre et materiale til noe perfekt, og jakten på evig liv er jakten på å gjøre kroppen perfekt.

Også innenfor flere Egyptiske tradisjoner er udødelighet et tema, men her isteden for å søke en udødelig kropp så søker magikeren å forene sjel og sinn slik at man blir gjenfødt med fulle minner slik at ens bevisthet fortsetter fra liv til liv.

Av nyere systemer så beskred forfatteren Linda Goodman et system som andre har beskrevet videre av å fonekte døden. Goodman mente at vi lever i en dødskult, alt er bassert rundt en antagelse om at vi vil dø, og at ve å reprogramere hvordan vi tenker til å forvente å leve isteden for å forvente å dø, veldig kort fortalt her, så forandrer man kroppen og kan stoppe aldring.

Andre igjen sverger til kontrakter med Ånder eller direkte okkulte ritualer for å forandre hvordan kroppen fungerer eller metoder for å forandre kroppen over til Ånd så man kan passere mellom Åndeverden og den fysiske fritt i fysisk tilstand.

Så hva er deres meninger rundt disse og andre metoder, er det noen av dere som praktiserer disse eller jakter på evig liv?
Antall ord: 389
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jsh
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 24 Mar 2009 14:49
15
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Ullensaker
Har takket: 1 gang

- Å forlenge det menneskelige liv med magi.

Innlegg av Jsh »

Nephandi dette er et meget interessant tema! Men samtidig veldig vanskelig å forstå seg på!
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Å forlenge det menneskelige liv med magi.

Innlegg av Nephandi »

Hvis det er noe inngenfor temaet du finner spesielt vanskelig å forstå så føl deg fri til å stille spørsmål, jeg er på ingen måte noen ekseprt men jeg vil forsøke å svare så godt jeg kan.
Antall ord: 39
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- Å forlenge det menneskelige liv med magi.

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Dette er ganske interessant ja! Men, jeg vet ikke helt om det er lurt å tukle med dette? Kanskje er jeg bare redd for det ukjente ;)

Jeg vil nok tro at en kan innstille kroppen på å leve lengre enn den vanligvis ville gjort. Men stoppe aldringen? Tja, kanskje. Alt er mulig, mener jeg !

Det høres jo litt kult ut å kunne overføre alle erfaringer til det neste livet. Men hvis det var mulig ville ikke en ha hørt om det? Jeg tror kanskje en person som har fått dette til ikke vil vise det. En slik person vil nok vite bedre enn det.
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Å forlenge det menneskelige liv med magi.

Innlegg av Arven »

Å kunne ta med seg bevisstheten til neste liv hadde vært fantastisk og kunne man det, så ville ikke døden vært en avslutning og en begynnelse, kun en pause. Men der stopper det også for meg.
Jeg kunne ikke tenke meg å bli 200 år eller mer.
Hvis jeg levde så lenge så ville jeg måtte begrave alle, til og med de små barna som jeg er så heldig å få være tante til og barna dems igjen. Jeg tror det ville blitt en veldig ensom tilværelse full av sorg og savn og hvis jeg skulle tro på at det er mulig og prøvde det, så måtte drivkraften i det være så sterk, at den hadde makt til å overskygge alt dette.

Jeg tror det er en mening med at vi skal leve i avgrensede perioder og er heller ikke så sikker på om det er vår "jobb" og styre liv og død,- eller i dette tilfelle ikke. Når det er sagt så må jeg legge til at enhver må finne sin vei og jeg har respekt for de som ønsker dette for seg selv
Antall ord: 193
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Inzide
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 15 Apr 2011 20:45
12
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 14 ganger

- Å forlenge det menneskelige liv med magi.

Innlegg av Inzide »

Jeg oppfatter det ikke slik at det er kroppen som skal eviggjøres innen alkemi.
For meg betyr å gjøre "bly om til gull" å gi slipp på egoet,gi slipp på tankene om hvem du tror du er osv..
Antall ord: 39
What you resist, persists...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Å forlenge det menneskelige liv med magi.

Innlegg av Nephandi »

Dette er ganske interessant ja! Men, jeg vet ikke helt om det er lurt å tukle med dette? Kanskje er jeg bare redd for det ukjente ;)
Hva skulle være galt med det? Hvis man skal se på hva som er naturlig så er ikke å forlenge livet mer eller mindre naturlig enn å bruke medisin til å stoppe en stykdom, bruke teknologi til å varme opp et hus eller for den saken skyld bruke medisin til å skifte ut et dårlig hjerte med et annet og en million andre ting menneskeheten gjør dager, hva er værre med å forsøke å stoppe sin egen aldring?
Jeg vil nok tro at en kan innstille kroppen på å leve lengre enn den vanligvis ville gjort. Men stoppe aldringen? Tja, kanskje. Alt er mulig, mener jeg !
Jeg tror ikke det er lett, men jeg tror det er mulig.
Det høres jo litt kult ut å kunne overføre alle erfaringer til det neste livet. Men hvis det var mulig ville ikke en ha hørt om det? Jeg tror kanskje en person som har fått dette til ikke vil vise det. En slik person vil nok vite bedre enn det.
Som du sier jeg tror ikke at noen som hadde fått dette til ville ha vert åpen om det, bare tenk på alle som enten ville ha hatet personen fordi de mente han eller hun gjorde noe unaturlig eller alle de som ville ha rent ned døren til bedkommende for å få hemmelighetene deres.
Jeg tror det er en mening med at vi skal leve i avgrensede perioder og er heller ikke så sikker på om det er vår "jobb" og styre liv og død,- eller i dette tilfelle ikke. Når det er sagt så må jeg legge til at enhver må finne sin vei og jeg har respekt for de som ønsker dette for seg selv
Hvis det ikke er vår jobb å styre liv og død, hvorfor er det da greit å fortsette å utvikle nye medisinske metoder hele tiden for å redde liv som ville ha vert umulig å redde for bare noen år siden? Jeg mener ikke å være slem men hvis vi ikke skal blande oss i gangen til liv og død så må vi gå tilbake til igler og bønner for medisin og holde oss til det.
Jeg oppfatter det ikke slik at det er kroppen som skal eviggjøres innen alkemi.
For meg betyr å gjøre "bly om til gull" å gi slipp på egoet,gi slipp på tankene om hvem du tror du er osv..
Har du lest noen alkemiske tekster, enten Vestelige eller Taoistiske? Alkemi handler om å oppnå perfeksjon, materielt, fysisk, mentalt og Åndelig. De gamle alkemistene som skrev disse tekstene hadde ikke samme ideene rundt ego som er kommet inn i Åndelig tankegang i den senere tiden, selv om ja å forstå hvem man er istedenfor hvem man tror man er selvfølgelig er en del av perfeksjon, så betyr ikke det å bli mer sann mot seg selv at man gir opp å ha et ego, en egen personelighet som faktisk er hva egoet er, det betyr at man fjerner lag med løgner og finner et sterkere ego, et sant ego, den man er uten alle ilusjoner.
Antall ord: 541
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Å forlenge det menneskelige liv med magi.

Innlegg av Arven »

Å forlenge livet er èn ting, å ikke dø er en annen. Alt liv på denne planeten fødes og dør. En evig syklus. Jeg tenker at det er en grunn til at det er lagd slik. Og fordi jeg tror det ligger en mening bak denne syklusen vi er satt i, så blir det utenkelig for meg å prøve å endre det.
Du er ikke slem fordi om du mener noe annet. Vi finner alle vår sannhet :mozilla_smile:
Kan du fortelle noe om hva du gjør for å nå målet ditt ?
Antall ord: 93
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- Å forlenge det menneskelige liv med magi.

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Det jeg mener med at en kanskje ikke bør tukle med dette er som Arven sier, livet på jorda er en evig syklus, noen dør og noen fødes.

Som det står i bibelen er det ikke mulig for et menneske å bli mer enn 120 år, dette er faktisk vitenskaplig bevist også. Må bare si med en gang at jeg er ikke kristen! Poenget er i alle fall av få av oss kan bli så gammel, men kanskje en med slike metoder kan oppnå en alder på 120 år? Eller kanskje mer?

Jeg tror ikke det er meningen at vi skal være her på jorden i all evighet, selv om at jeg tror at vi gjenfødes. Men, det er vel ikke snakk om å oppnå evig liv heller, her på tråden. Alle har vel en oppgave her i livet, noe en skal oppnå eller en måte en skal leve på. Kanskje er det meningen at noen skal finne ut av dette? For meg føles det ikke som at jeg skal dø noen gang, men den vissheten kommer vel med årene ;)
Antall ord: 187

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Å forlenge det menneskelige liv med magi.

Innlegg av Nephandi »

Å forlenge livet er èn ting, å ikke dø er en annen. Alt liv på denne planeten fødes og dør. En evig syklus. Jeg tenker at det er en grunn til at det er lagd slik. Og fordi jeg tror det ligger en mening bak denne syklusen vi er satt i, så blir det utenkelig for meg å prøve å endre det.
Jeg kjøper ikke helt hele den slik og slik er meningen, jeg tror den frie vilje er den ytterste autoritet i universet, og den frie vilje tukler med naturen hele tiden, det er ikke noe mer en del av naturens orden at ting fødes og så dør enn det er en del av naturens orden at vi bare har et hjerte, eller at barn som har vert i mors liv bare fem måneder hvis de fødes, men begge deler kan leger i dag endre på.
Kan du fortelle noe om hva du gjør for å nå målet ditt ?
Jeg leser om forskellige metoder for å stoppe aldring og oppnå udødelighet, både esoteriske og mundane og jeg gjør en del ritualer samnt at jeg driver med Energi arbeid. Jeg har også begynt å se på å arbeide med udødelige arketyper som en del av arbidet mitt.
Som det står i bibelen er det ikke mulig for et menneske å bli mer enn 120 år, dette er faktisk vitenskaplig bevist også. Må bare si med en gang at jeg er ikke kristen! Poenget er i alle fall av få av oss kan bli så gammel, men kanskje en med slike metoder kan oppnå en alder på 120 år? Eller kanskje mer?
En god del vitenskapsfolk mener at med optimal helse og med å undgå typiske alderdoms sykdommer så kan et menneske bli 130 til 150 år, men ja jeg tror at det er ganske mange metoder, men da helst forskellige mundane metoder som spesielle dietter og så videre som kan øke forventet levealder til godt over 100, jeg tror imidlertid at magi kan få dette enda lenger opp.
Jeg tror ikke det er meningen at vi skal være her på jorden i all evighet, selv om at jeg tror at vi gjenfødes. Men, det er vel ikke snakk om å oppnå evig liv heller, her på tråden. Alle har vel en oppgave her i livet, noe en skal oppnå eller en måte en skal leve på. Kanskje er det meningen at noen skal finne ut av dette? For meg føles det ikke som at jeg skal dø noen gang, men den vissheten kommer vel med årene ;)
Jeg skaper min engen mening og mine egene oppgaver i livet, jeg tror ikke at jeg er født til å gjøre noe, at mitt liv er bestemnt av Krefter utenfor meg lenge før jeg ble født. Jeg er ikke noen brikke i noen spill, og om det er en mening laget for meg og jeg ikke er enig med den så vil jeg nyte å vise skjebenen fingeren for å si det slik. Jeg vet bare at jeg har søkt etter evig liv nesten hele mitt liv, jeg begynte å drømme om dette da jeg var to år gammel og lekte gal vitenskapsmann og dryppet dråper med saltvann på døde fluer fordi jeg hadde hørt at saltvann var livets vann så jeg ville gjerne vekke dem til livet igjen. Når det er sagt så tror jeg at det å ikke tro at man skal dø, å tro at man skal leve evig og leve deretter er halve jobben for å stoppe aldring, jeg tror vi skaper vår egen virkelighet og når vi hele tiden sier ting som i min tid, når jeg er borte, når jeg blir gammel og skøpelig og så videre så støtter vi opp under memen om at alle kommer til å dø en gang og gir denne Energi og makt over oss.
Antall ord: 659
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- - Å forlenge det menneskelige liv med magi.

Innlegg av Arven »

Nephandi skrev:Når det er sagt så tror jeg at det å ikke tro at man skal dø, å tro at man skal leve evig og leve deretter er halve jobben for å stoppe aldring, jeg tror vi skaper vår egen virkelighet og når vi hele tiden sier ting som i min tid, når jeg er borte, når jeg blir gammel og skøpelig og så videre så støtter vi opp under memen om at alle kommer til å dø en gang og gir denne Energi og makt over oss.
Dette er jeg veldig enig i ! Psyken og innstilling er alfa-omega for god helse og et langt liv. Går man rundt å klager over at man føler seg litt syk, gammel og skrøpelig, så blir man det også som regel.
Antall ord: 135
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

- - - Å forlenge det menneskelige liv med magi.

Innlegg av Asbjørn »

Arven skrev:
Nephandi skrev:Når det er sagt så tror jeg at det å ikke tro at man skal dø, å tro at man skal leve evig og leve deretter er halve jobben for å stoppe aldring, jeg tror vi skaper vår egen virkelighet og når vi hele tiden sier ting som i min tid, når jeg er borte, når jeg blir gammel og skøpelig og så videre så støtter vi opp under memen om at alle kommer til å dø en gang og gir denne Energi og makt over oss.
Dette er jeg veldig enig i ! Psyken og innstilling er alfa-omega for god helse og et langt liv. Går man rundt å klager over at man føler seg litt syk, gammel og skrøpelig, så blir man det også som regel.
Dette går på selvsuggesjon, - og også "the secret" , dersom man går rundt og "forer hjernen" med negative og selvdestruktive tanker.
Ja,- å klage over " så sjuk jeg er" - når man egentlig ikke gjør annet enn å føle eg litt uttafor - forsterker virkningen av "å være litt uttafor" - altså en destruktiv tanke...

Dette går på det samme prinsippet som "the secret", at man tiltrekker seg det man fokuserer på.
og da er måten man fokuserer veldig viktig...

Eksempel : tanken "Jeg skulle hatt en kjæreste" - hva forteller den deg ?
Hvis en av dine venner sier ; "Jeg skulle hatt en kjæreste" - hva sier denne vennen EGENTLIG ?
Jo, vennen sier " Jeg har ingen kjæreste, men vil gjerne ha en".
og tanken bak "the secret" i dette tilfellet er hva du bekrefter ovenfor deg selv, i dette tilfellet :
" jeg har ingen kjæreste". At vennen slenger på et "men jeg vil gjerne ha en" - forteller at vedkommende egentlig ønsker en, men ...

Dette gjelder alle situasjoner, - så den som påpeker at "jeg er sååå sjuk" - forsterker effekten.
Men om man sier "Denne medisinen gjør meg frisk" - og så tar medisinen sin, - det forsterker virkningen av medisinen.
Noen sykdommer er desverre slik at man ikke bare "blir frisk" ved å ta medisin, eller "gjøre slik og slik", det kreves endel mer, - og noen sykdommer er dødlige.
Men det mentale er viktig,- er man mentalt positiv,- vil livet bli lettere å leve.

og det er litt av "the secret" bak "the secret" ;)

A
Antall ord: 392

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Å forlenge det menneskelige liv med magi.

Innlegg av Nephandi »

Dette er jeg veldig enig i ! Psyken og innstilling er alfa-omega for god helse og et langt liv. Går man rundt å klager over at man føler seg litt syk, gammel og skrøpelig, så blir man det også som regel.
Godt sagt. :like
Dette går på selvsuggesjon, - og også "the secret" , dersom man går rundt og "forer hjernen" med negative og selvdestruktive tanker.
Ja,- å klage over " så sjuk jeg er" - når man egentlig ikke gjør annet enn å føle eg litt uttafor - forsterker virkningen av "å være litt uttafor" - altså en destruktiv tanke...
Det er ikke noe som gjør oss sykere og mer lei oss enn å gå og tenke på hvor syke og forferdelig vi har det.
Eksempel : tanken "Jeg skulle hatt en kjæreste" - hva forteller den deg ?
Hvis en av dine venner sier ; "Jeg skulle hatt en kjæreste" - hva sier denne vennen EGENTLIG ?
Jo, vennen sier " Jeg har ingen kjæreste, men vil gjerne ha en".
og tanken bak "the secret" i dette tilfellet er hva du bekrefter ovenfor deg selv, i dette tilfellet :
" jeg har ingen kjæreste". At vennen slenger på et "men jeg vil gjerne ha en" - forteller at vedkommende egentlig ønsker en, men ...
Jeg tror at hvordan vi tenker på ting, ordene vi bruker har makt, så hvordan vi sier ting kan for det første si mye om hva vi egentlig tenker, dette lærer jo psykologer også, mens jeg tror også at hvordan vi formulerer ting, spesielt når vi tenker avgjør mye hva vi tiltrekker oss.

Jeg vil vel si at The Secret ikke er noen hemmelighet, det er bare at det er ting de fleste ikke tenker over, men som det fleste alerede egentlig vet.
Antall ord: 295
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- - - - Å forlenge det menneskelige liv med magi.

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Asbjørn skrev:
Arven skrev:
Nephandi skrev:Når det er sagt så tror jeg at det å ikke tro at man skal dø, å tro at man skal leve evig og leve deretter er halve jobben for å stoppe aldring, jeg tror vi skaper vår egen virkelighet og når vi hele tiden sier ting som i min tid, når jeg er borte, når jeg blir gammel og skøpelig og så videre så støtter vi opp under memen om at alle kommer til å dø en gang og gir denne Energi og makt over oss.
Dette er jeg veldig enig i ! Psyken og innstilling er alfa-omega for god helse og et langt liv. Går man rundt å klager over at man føler seg litt syk, gammel og skrøpelig, så blir man det også som regel.
Dette går på selvsuggesjon, - og også "the secret" , dersom man går rundt og "forer hjernen" med negative og selvdestruktive tanker.
Ja,- å klage over " så sjuk jeg er" - når man egentlig ikke gjør annet enn å føle eg litt uttafor - forsterker virkningen av "å være litt uttafor" - altså en destruktiv tanke...

Dette går på det samme prinsippet som "the secret", at man tiltrekker seg det man fokuserer på.
og da er måten man fokuserer veldig viktig...

Eksempel : tanken "Jeg skulle hatt en kjæreste" - hva forteller den deg ?
Hvis en av dine venner sier ; "Jeg skulle hatt en kjæreste" - hva sier denne vennen EGENTLIG ?
Jo, vennen sier " Jeg har ingen kjæreste, men vil gjerne ha en".
og tanken bak "the secret" i dette tilfellet er hva du bekrefter ovenfor deg selv, i dette tilfellet :
" jeg har ingen kjæreste". At vennen slenger på et "men jeg vil gjerne ha en" - forteller at vedkommende egentlig ønsker en, men ...

Dette gjelder alle situasjoner, - så den som påpeker at "jeg er sååå sjuk" - forsterker effekten.
Men om man sier "Denne medisinen gjør meg frisk" - og så tar medisinen sin, - det forsterker virkningen av medisinen.
Noen sykdommer er desverre slik at man ikke bare "blir frisk" ved å ta medisin, eller "gjøre slik og slik", det kreves endel mer, - og noen sykdommer er dødlige.
Men det mentale er viktig,- er man mentalt positiv,- vil livet bli lettere å leve.

og det er litt av "the secret" bak "the secret" ;)

A
Enig! Tankene og innstillingene vår betyr utrolig mye.

For å ta et vanlig eksempel, hvis du skal på en flyreise som tar 6 timer og hvis du og hjerne din er innstilt på dette så vil det føles som at reisen gikk ganske fort.

Men, hvis du er innstilt på at en reise tar feks 2 timer, så viser det seg at den tar 3 timer så vil det føles som laaaang tid.

Hvis dere ikke har opplevd dette så anbefaler jeg å prøve det neste gang dere skal ut å fly :lol:
Antall ord: 488

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Å forlenge det menneskelige liv med magi.

Innlegg av Nephandi »

Jeg reiser til og fra Bergen-Hønefoss med tog ganske ofte fordi min mor bor på Jevnaker som ligger i nærheten av Hønefoss så jeg kjenner meg igjen i det reise eksempelet ja siden den reisen tar rundt 5 timer, og når man er instilt på dette går det greit, men i svarte hvor lenge en halvtime ekstra på grunn av en teknisk feil eller noe er. :P
Antall ord: 72
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links