Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisIndre tempel

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Indre tempel

Innlegg av Nephandi »

Høres ut som en artig metode. Jeg tror også at det er viktig å ikke henge seg opp i hva man ser, det er flere sanser, og for mange er det mye nærliggende å sanse ting som et indre tempel med andre sanser enn synet. Imidlertid så liker jeg ideen om å lytte etter den indre stillheten i ting for å finne sitt indre hellige sted, stedet der det verdslige opphører og man er forbundet med det Åndelige.
Antall ord: 77
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sanctum
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 28 Mai 2012 11:23
11
Blitt takket: 2 ganger

- Indre tempel

Innlegg av Sanctum »

Et indre tempel er en nødvendig del av en alkemisk forvandling. Å gå i detalj på mitt sanktum blir for personlig, men det er ikke nødvendigvis et trygt og godt sted. Dette tempelet er noe jeg har oppdaget på min ferd gjennom dødens tre - de kliffotiske skallene. Det er et sted som åpenbarer seg i meditasjon og i våkendrømmer, hvor jeg opplever en fysisk tilstedeværelse hvor lukt, smak, hørsel, berøring og andre sanser er 100% tilstede. Det var i dypet av dette tempelet jeg fikk egoet oppløst og har følgelig opplevd både gode og vonde situasjoner i de innerste kammere.
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Moondancer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 160
Startet: 19 Jul 2009 09:03
14
Kjønn (valgfri): Hunnkatt
Lokalisering: Syrehagen
Har takket: 92 ganger
Blitt takket: 62 ganger

- Indre tempel

Innlegg av Moondancer »

Astarte skrev:Etter en diskusjon med en meget klok mann, har jeg plutselig funnet ut at jeg har ubevisst laget meg et indre tempel.

Jeg har i årevis hatt en "innbilt" plass i mitt indre som jeg kan trekke meg tilbake til når jeg har behov for det. Det har blitt brukt til så mangt, men oftest til refleksjon, ettertanke og som en pause fra hverdagen. Jeg "drar" dit når jeg mediterer også.

Mitt indre rom er en lysning i en skog. Månen er alltid tilstede, og engen min er fyllt av magiske vekster og andre ting som er nyttige for sånne som meg ;)

Men jeg ble så nyskjerrig: Har dere noe tilsvarende? Hvordan ser deres ut? Og hva bruker dere det til?

(Hvis tråden ikke passer inn i forumet ditt, Moon, så flytt den gjerne ;) )
Omg... drar du samme sted som meg eller? Trodde jeg var alene jeg....

Noen ganger går jeg ut av skogen, da snør det og jeg springer så raskt jeg kan til jeg kjenner blodsmak i munnen og legger meg på en stein på en høyde og får kraftlys fra månen. Etter en stund løper jeg inn i skogen igjen, der jeg føler meg tryggest. Det finnes bare dyr der, og alver og feer. Magiske dyr som enhjørninger er tilstede. Jeg er forresten en svart katt når jeg er her.
Antall ord: 239
Not all who wanders are lost! - Gandalf

I solemnly swear I'm up to no good

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

- Indre tempel

Innlegg av Astarte »

Vi er vel søstre i ånden, tenker jeg? :flirt

De "store" tingene er de samme fra gang til gang, men detaljene endrer seg alt etter hva jeg trenger, kan det se ut som. Det har vært en ganske annerledes epoke i livet mitt nå, og snodig nok har alltid stedet mitt det jeg trenger.

Go figure ;)

I dag var det en gaupe der som bare lå en meter unna meg og sov. Aner ikke hva det betyr, men jaggu fikk jeg plutselig et lite lyspæreøyeblikk! :dontknow
Antall ord: 88
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links