Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisTrenger kunnskap til å lære rense negativt energi

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
doctorspirit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 04 Sep 2011 15:45
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tønsberg

Trenger kunnskap til å lære rense negativt energi

Innlegg av doctorspirit »

Hei alle sammen!


Jeg har altid vært veldig interessert i det paranormale, nå har jeg lest en del her på paranormal og liker forumet veldig godt. Men så kommer dette da noe jeg har leita lenge på og har lyst å sette meg dypere inne som jeg lenge har brent for og undersøkt litt men er fortsatt ny.
Er det noen her som kan noen sermonier eller magier som vet fungerer?? Jeg er ikke en som har lyst å gjøre noen vondt så derfor holder jeg meg unna svart magi. Men det jeg er mest ute etter for å lære, er å rense negativt energi. Hvordan kan jeg starte, hvem bok bør jeg lese osv. Hvis det er noen som føler ubehag å poste det foran alle er det mulig å sende meg en PM.

Jeg er ikke veldig flink i dette enda, men kunne trengt litt bedre forklaring i ting, la meg ta en kjapp eksempel. Hvis jeg skulle bruke salt vann, hvor kan jeg skaffe det eller liten forklaring av hva det er. Nå vet jeg hva salt vann er men det var bare et eksempel XD

Håper på gode svar fra alle kloke mennesker på paranormal.
Antall ord: 200

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Trenger kunnskap til å lære rense negativt energi

Innlegg av Diffusa »

Hei og velkommen hit :D

Nå har ikke jeg svar til deg men synes det du spør etter er spennende så da napper jeg opp tråden.

Jeg ser du skriver at du velger å holde deg unna svart magi fordi du ikke ønsker å gjøre noen vondt... Nå har ikke jeg peiling på magi, hverken av den ene eller den andre sorten, men er det ikke slik at det er mer "svart" magi? Og at det ikke trenger å skade noen?
Altså at hvis det skulle skade noen så er det vel også det som er hensikten til den som bruker magien?
Antall ord: 101
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Trenger kunnskap til å lære rense negativt energi

Innlegg av Arven »

Magi er et verktøy og er i seg selv ikke hverken hvit eller sort. Det er intensjonen til den som bruker magien som avgjør om den er positiv eller negativ.
Velkommen hit ja :mozilla_smile:
Antall ord: 37
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
doctorspirit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 04 Sep 2011 15:45
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tønsberg

- Trenger kunnskap til å lære rense negativt energi

Innlegg av doctorspirit »

Takk for varme velkomst hilsn!

Jeg utalte meg kanskje litt feil :) Meningen var som arven nevnte at jeg er mere opptatt av positiv energi en negativ.

Jeg driver og undersøker men det går litt treigt, så neste jeg kommer til å satse mere på er å lære mere om Talisman, hvordan jeg lager eget Talisman og positiv energi for den som bærer den med seg. Morsåmt og spennende synnes jeg da :D

Tilbake det med negativt energi, ikke at jeg er imot noe voodo eller annet magi men det skal bare ha en positiv virkning :D Håper no det er noen flere som kommer med forslag :)
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- - Trenger kunnskap til å lære rense negativt energi

Innlegg av Arven »

doctorspirit skrev:Jeg driver og undersøker men det går litt treigt, så neste jeg kommer til å satse mere på er å lære mere om Talisman, hvordan jeg lager eget Talisman og positiv energi for den som bærer den med seg. Morsåmt og spennende synnes jeg da :D
Det er en spennende reise å begynne å lære og utvikle seg åndelig. Men det er en reise. Du skriver at det går litt treigt, og jeg tenker at dette er ikke noe som læres og mestres over natta. Det handler om personlig utvikling og innsikt så det tar tid. Jeg anbefaler deg å begynne å meditere. Det vil hjelpe deg til å åpne opp for kreftene og hjelper deg til å komme i kontakt med hjelperne dine. Det finnes mange gode tråder som gir hjelp til å komme igang her inne.
"Wicca" av Scott Cunnigham kan kanskje være en god bok å begynne med når du er interessert i å lære om magi
Antall ord: 162
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
doctorspirit
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 04 Sep 2011 15:45
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tønsberg

- Trenger kunnskap til å lære rense negativt energi

Innlegg av doctorspirit »

Er vel enig med deg der, ting tar tid det er bare sånn naturen fungerer.

Angående meditering, kan du gi meg en kort eksempel på hvor ofte og hvor lenge jeg bør meditere? Er det snakk om 20 min hver dag eller mere eller mindre? :D

Skal ta en titt på den boka :D
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Trenger kunnskap til å lære rense negativt energi

Innlegg av Arven »

Hvor ofte du skal meditere må du kjenne litt på selv. Jeg mediterer som regel hver dag.

Du vil snart merke at du føler deg mer våken og opplagt og at det blir lettere å takle stress blandt annet.

Du kan ligge eller sitte. Finn en behagelig stilling. Noen vil ha det stille, mens andre liker litt rolig musikk i bakgrunnen. (sett mobil på lydløs ! ) og slukk lyset.
Lukk øynene og prøv å slapp av i hele kroppen. trekk pusten dypt- hold den litt og pust ut. Gjenta dette et par ganger. Begynn å telle ned fra 100. Prøv å se tallet for deg et øyeblikk før du går til neste. Etterhvert vil du kjenne at kroppen blir tung. Det er ikke alltid så lett de første gangene, men etterhvert går det lettere. Du vil til slutt være i en tilstand hvor du ikke kjenner kroppen din samtidig som du er våken.

Du kan i denne tilstanden be om hjelp til et problem, be om å få kontakt med hjelperne dine og spørre dem om ulike ting, be om kunnskap om ulike emner eller bare være stille og motta.

Jeg skal legge ved en link til en guidet meditasjon som ligger i en annen tråd og som du bør prøve ! :mozilla_smile:

http://www.divine-spirit.no/Gratis1.html
Antall ord: 230
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- Trenger kunnskap til å lære rense negativt energi

Innlegg av zind »

Om du mediterer i 5 minutter hver dag så holder det lenge doctorspirit! Etterhvert som du kommer dypere vil du automatisk meditere lenger og da forsvinner tid og pust og gudvetikke hva likevel :lol:

Når det gjelder amuletter, rensing av energier osv så er jeg personlig av den oppfatning at det er du selv som lader tingene og at intensjonen er det viktigste. Bruk intuisjonen og lek deg. Ønsker du en amulett for noe så bruk de tingene som for deg symboliserer det du vil den skal hjelpe for. Eller bruk en krystall/sten, bergkrystallen er kjent for å være en stein man kan lade opp og bruke til det formålet man ønsker. Rensing av hus/rom/kropp; bruk lys, hent ned lys og la det fordrive "mørket". jeg setter meg gjerne ned med lukkede øyne og visualiserer den grumsete energien som sorte felt eller flekker. jeg kaster deretter ut et nett for å fange de (mentalt altså, står ikke å hiver fiskegarn rundt meg, haha). Jeg tar mange runder med det, for de stikker gjerne av og gjemmer seg underveis. underveis tømmer jeg energien opp i "guds hender" (ser for meg to store hender som står klare til å ta imot), så slipper jeg å tenke på hvor jeg skal gjøre av "avfallet". Det blir sendt dit det trengs eller resirkulert av kilden. Jeg er überforsiktig med at ingenting jeg gjør skal ha et negativt utfall på andre eller slå tilbake på meg selv, så jeg har ALLTID med "til det høyeste og beste for meg og andre". Dette ble veldig kort og godt, ei mølje av småtips, men kanskje du får bruk for noe av det ;)

Når det gjelder selvutvikling er det bare å begynne å gå i en retning, for alle veiene fører til samme mål likevel. Det gjelder å forte seg langsomt på reisen :lol:
Antall ord: 315
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Trenger kunnskap til å lære rense negativt energi

Innlegg av Nephandi »

Jeg eleier ofte å avslutte spells med uten at det skader noen og til alles beste, dette er for å sikre at spells som er ment positivt ikke kan ende opp som negative. Magi i seg selv har ikke moral, det er brukeren som legger til dette. Magi derimot vil vanligvis ta enkelte vei til målet, så la oss si du gjør en spell for å få fri fra jobben så ender du opp med å brekke benet og bli sykemeldt, og så videre, å legge til noe i spellen for å hindre at den snur seg til noe negativt kan være lurt, iallefall i begynnelsen.

Jeg anbefaler deg også å praktisere Lesser Banishing Ritual of the Pentagram. Dette er et klassiskt rituale fra ritual magien, det både beskytter og renser deg og hjelper deg til å løfte din Ånd og bli mer Åndelig. Her er en link til ritualet og det bør praktiseres gjevnelig.

http://www.kheper.net/topics/Hermeticism/LBR.htm
Antall ord: 161
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
manitou
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 64
Startet: 31 Mar 2006 09:44
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 9 ganger

- Trenger kunnskap til å lære rense negativt energi

Innlegg av manitou »

Jeg anbefaler INGEN til å begynne og rense bort negative energier som det første man gjør i en åndelig "reise". Det er IKKE tilrådelig og før eller senere kan man gå på en skikkelig smell om man gir seg i kast med ting man ikke behersker.

Det viktigste er å bygge en solid base, et godt fundament - FØR man går videre. Og dette fundamentet består av:

1. Pust. Lære og puste dypt og kontrollert. Qigong-trening er fantastisk bra her.
2. Lære seg alt om bakkekontakt og jording, og balansere sine indre energier - dvs. "heale" seg selv for gamle traumer og problemer. Igjen kan Qigong være et ypperlig verktøy her, men det finnes også andre metoder.

Så, etter lang tids trening i disse elementærtingene, kan man gå videre, jobbe med kroppens egen energi, og gradvis åpne opp for "høyere energier". Hvis "åndene" vil det slik, vil du bli kalt til å rense folk, hus og steder. Hvis IKKE det skjer, så ikke begynn med det heller. Det er ingenting og leke med.
Antall ord: 182
Skinwalker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Trenger kunnskap til å lære rense negativt energi

Innlegg av xyrea »

Eventuelt kan man bruke prøve- og feilemetoden her som overalt ellers, spørs bare hvor redd man er for å gjøre feil.

En annen måte å se ting på er at energi er energi, og at også 'negativ' energi kan brukes til hva man nå vil oppnå.

Svarene du får vil avhenge veldig av hvem du spør, ingen fasiter og riktige svar her ,)
Antall ord: 66
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bride
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 08 Apr 2012 16:26
11
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 6 ganger

- Trenger kunnskap til å lære rense negativt energi

Innlegg av Bride »

Min TEORI, er at negativ energi medbringes, forsterkes og kommer fra oss levende (med svært få unntak) Bare en "omkobling" av tankemønsteret og konstruktive dialoger kan løse negative ting vi bringer. Se "The Secret" på youtube. Tenker man for eksempel på hvor fælt det er å få regninger i posten, ja så tiltrekker man seg nettopp det, og du kan være sikker på at regningen kommer. Ved å snu tankemønsteret og f.eks slutte å bekymre seg for regningen, så vil da ferre regninger komme i posten. Du kan også tenke at så fint at jeg får penger til å dekke den regningen, og du tror dette, så er det ikke umulig at det er nettopp dette som skjer, fordi du da tiltrekkes av det du tenker deg til. Har selv forsøkt dette i praksis, og i løpet av 3 mnd var min økonomi oppe og gikk stabilt igjen. Alt ved tankenes kraft. Høres søkt ut? Vel....det blir opp til dere, men det skjer ingenting positivt om man henger seg opp i og bekymrer seg for det negative. det negative vil bare forsterkes av dette
Antall ord: 193

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Trenger kunnskap til å lære rense negativt energi

Innlegg av Arven »

Veldig enig med deg Bride ! Tankens kraft er mye sterkere enn mange er klar over. Enkelte graver seg ned i egne negative tanker og tiltrekker seg nettopp det.
Antall ord: 28
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Anonymius
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 112
Startet: 06 Apr 2012 12:56
11
Kjønn (valgfri): ukjent
Har takket: 44 ganger
Blitt takket: 28 ganger

- Trenger kunnskap til å lære rense negativt energi

Innlegg av Anonymius »

God dag og velkommen til oss forresten :)

Tenker at om du vil begynne å lære litt magi så ikke tenk sort eller hvit. Magi er ikke enten eller, det er indre krefter du har fra før som du lærer å ta i bruk. Et greit sted og begynne fra bunn som gir deg grunnleggene prinsippene er en bok som heter "the inner temple og witchcraft" Det er en slags studie bok med lekser, øvelser osv. Men aldri følg noe helt slavisk for det fins ikke noe som er en fasit kun maler på hvordan ting kan gjøres :)

Det fins mange bøker og let litt inne på forumet her, for her er det mange som har mye bra å lærebort :)
Antall ord: 123
Bilde
Ingenting er umulig, det må bare trenes på

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links