Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisThe Secret knowledge

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- The Secret knowledge

Innlegg av Mei987 »

Så sant så sant. Det værste er at den gamle kunnskapen ligger under Vatikanet, inkludert noen ruller jeg var dum nok til å skrive ned noen oppskrifter på. Selv om det er i fortid så jeg veit at haugevis av gamle god fornuftig kunnskap er under de forsegla portene i Vatikanet. Bah det måtte jo havne under et av kristendommens mest korrupte sentrum i dagens verden..
Antall ord: 67
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - The Secret knowledge

Innlegg av Moonstone »

Mei987 skrev:Så sant så sant. Det værste er at den gamle kunnskapen ligger under Vatikanet, inkludert noen ruller jeg var dum nok til å skrive ned noen oppskrifter på. Selv om det er i fortid så jeg veit at haugevis av gamle god fornuftig kunnskap er under de forsegla portene i Vatikanet. Bah det måtte jo havne under et av kristendommens mest korrupte sentrum i dagens verden..
Ja, det er sikkert som banken at de også samlet på skrifter de anså som skadelige eller kjetterske, og ikke bare brant dem.
De vil nok se dagens lys ettervært, men man trenger ikke å være avhengig av dem for å se kulturskattene fra Antikken. De er temmlig intakte, selvom kulturarven ble betraktlig skadet av Romerriket og Katolikk kirken.
Mange gjemte bort Greske,Persiske,Babyloniske,Gnostiske og Egyptiske skrifter i huler, og mange ble smuglet ut av landene de Romerske Kristne underla seg og plyndret.

Dessuten så er Antikkens Hermetiske Mysterieskoler fremdeles inntakte, så er man spesielt intressert i Prisca Theologia,den opprinnelige Teologi, så er det bare å prøve å bli tatt opp som Neofytt av en, og bli innviet i Mysteriene. Kun da kan man lære å tolke Mytene, Mytologiene, Astro-teologien slik den var ment til å forstås.
Det er jo tross alt de gamle Mysterie-Skolene som faktisk SKREV NED de gamle mytene, og vet formålet med dem.
De naive iunnviede på utsiden tar de bokstavlig, mens de innviede VET hva de er...og slik har det alltid vært.
Antall ord: 253
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- The Secret knowledge

Innlegg av jeditrond »

Et generelt spørsmål; finnes disse dokumentarene/forelesningene på dvd? Hvis ikke får jeg forsøke å koble pc'n til tv'n i stua. Er ikke så glad i å sitte i timesvis foran en "liten" pc-skjerm og se videoer :P
Antall ord: 42
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- The Secret knowledge

Innlegg av keke »

liste over "solguder" :

Khrishna of Hindostan
Buddha Sakia of India
Salivahana of Bermuda
Osiris and Horus of Egypt
Odin of Scandinavia
Crite of Chaldea
Zoroaster of Persia
Baal and Taut of Phoenicia
Indra of Tibet
Bali of Afghanistan
Jao of Nepal
Wittoba of Bilingonese
Tammuz of Syria and Babylon
Attis of Phrygia
Xamolxis of Thrace
Zoar of the Bonzes
Adad of Assyria
Deva Tat and Sammonocadam of Siam
Alcides of Thebes
Mikado of the Sintoos
Beddru of Japan
Hesus or Eros, and Bremrillahm, of the Druids
Thor, son of Odin, of the Gauls
Cadmus of Greece
Hil and Feta of Mandaites
Gentaut and Quetzalcoatl of Mexico
Universal Monarch of the Sibyls
Ischy of Formosa
Divine Teacher of Plato
Holy One of Xaca
Fohi and Tien of China
Adonis, son of virgin lo, of Greece
Ixion and Quirinus of Rome
Prometheus of the Caucasus
Mohammed or Mahomet, of Arabia


flere tilfeldigheter

The connections are devastating for the credibility of the Christian Church:
Jesus was the Light of the World. Horus was the Light of the World.
Jesus said he was the way, the truth and the life. Horus said he was the truth, the life.
Jesus was born in Bethlehem, the ‘house of bread’. Horus was born in Annu, the ‘place of bread’.
Jesus was the Good Shepherd. Horus was the Good Shepherd.
Seven fishers board a boat with Jesus. Seven people board a boat with Horus.
Jesus was the lamb. Horus was the lamb.
Jesus is identified with a cross. Horus is identified with a cross.
Jesus was baptised at 30. Horus was baptised at 30.
Jesus was the child of a virgin, Mary. Horus was the child of a virgin, Isis.
The birth of Jesus was marked by a star. The birth of Horus was marked by a star.
Jesus was the child teacher in the temple. Horus was the child teacher in the temple.
Jesus had 12 disciples. Horus had 12 followers.
Jesus was the Morning Star. Horus was the Morning Star.
Jesus was the Christ. Horus was the Krst.
Jesus was tempted on a mountain by Satan. Horus was tempted on a mountain by Set.23
Jesus is said to be the ‘judge of the dead’. He has some competition there.
This was also said of the earlier Nimrod, Khrishna, Buddha, Ormuzd, Osiris, Aeacus and others.
Jesus is the Alpha and Omega, the first and the last. So was Khrishna, Buddha, Laokiun, Bacchus, Zeus and others.
Jesus is claimed to have performed miracles such as healing the sick and raising people from the dead. So did Khrishna, Buddha, Zoroaster, Bochia, Horus, Osiris, Serapis, Marduk, Bacchus, Hermes and others.
Jesus was born of royal blood. So was Buddha, Rama, Fo-hi, Horus, Hercules, Bacchus, Perseus and others.
Jesus was born to a virgin. So was Khrishna, Buddha, Lao-kiun or tsze, Confusius, Horus, Ra, Zoroaster, Prometheus, Perseus, Apollo, Mercury, Baldur, Quetzalcoatl and far too many others to mention.
Jesus will, we are told, be born again. The sky is going to be rather crowded because Khrishna, Vishnu, Buddha, Quetzalcoatl and others, will also be there.
The ‘star’ at the birth of Jesus is another multideity story and goes back at least to the Babylonian tale of Nimrod who, in a dream, saw a brilliant star rising above the horizon. The soothsayers told him that this foretold the birth of a child who would become a great prince.
Antall ord: 569
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
keke
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 733
Startet: 06 Sep 2006 01:12
17
Kjønn (valgfri): vedirtikalandar
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 130 ganger

- The Secret knowledge

Innlegg av keke »

http://www.youtube.com/results?search_q ... 2.4.4l10l0 finnes på youtube: søk fekst "jesus the Sun god"

mer og mer, atter mer vil du finne

According to the entheogenic non-literalist theory of the origin and development of religions, pretty much all the religions began from entheogen use:

http://www.egodeath.com/MaximalEntheoge ... ligion.htm
Antall ord: 58
“If the problem has a solution, worrying is pointless, in the end the problem will be solved. If the problem has no solution, there is no reason to worry, because it can’t be solved.” – Zen saying

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- The Secret knowledge

Innlegg av Moonstone »

Ja, mye å finne rundt dette.
Mysterie-skolene gir ut mer og mer informasjon om opprinnelsen og formålet med mytene nå om dagen, fordi de vet at tiden er inne for det.
De forrutså at Fiskenes Tidsalder ville være en vanskelig tid, hvor mye av visdommen kom til å bli forvridd og misbrukt, så de gikk under jorda i 1500 år ca.
I mellomtiden har diverse religiøse retninger forvridd kraftig og misbrukt visdommen, mens den virkelige visdommen har ligget under jorda inntill nå, som vi er i Vannmannens tidsalder.
Den Kristendommen vi finner i ymse retninger idag er et klart resultat av det å stå på utsiden og tolke skrifter og kultur de overhode ikke har forrutsetninger for å forstå, og de er heller ikke innvidde i Mysteriene.
Resultatet er mye kaoset vi finner rundt på kloden idag.
Antall ord: 137
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- The Secret knowledge

Innlegg av jeditrond »

Ja, hadde ikke romerne forfuglt gnostikerne hadde mye av de originale meningene bak ting forblitt i bevisstheten og kristendommen sett ganske så annerledes ut. Ikke så mye fokus på å være en maktfaktor og mer på selvutvikling og å rette blikket "innover" etter svar :)

Men, men, ting kommer jo frem igjen nå fremover heldigvis.
Antall ord: 53
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- The Secret knowledge

Innlegg av Mei987 »

Ja det kan forklare det synet jeg hadde noen månder tilbake. En svær plante knuste alt some hadde med kristendom og gjøre, det som stod igjen var et gammelt tempel. Dette er den korte versjonen da.
Antall ord: 39
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - The Secret knowledge

Innlegg av jeditrond »

Mei987 skrev:Ja det kan forklare det synet jeg hadde noen månder tilbake. En svær plante knuste alt some hadde med kristendom og gjøre, det som stod igjen var et gammelt tempel. Dette er den korte versjonen da.
Er vel mange "gamle" sannheter som vil få ymse skudd for baugen i årene fremover og organisert religion slik som statskirken o.l. vil dø ut.
Antall ord: 67
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- - The Secret knowledge

Innlegg av Arven »

Mei987 skrev:Det værste er at den gamle kunnskapen ligger under Vatikanet, inkludert noen ruller jeg var dum nok til å skrive ned noen oppskrifter på. ..
Denne setningen vekket min nysgjerrighet. Hva mener du med "ruller du var dum nok til å skrive ned oppskrifter på" ?
Antall ord: 45
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- - - The Secret knowledge

Innlegg av Mei987 »

Arven skrev:
Mei987 skrev:Det værste er at den gamle kunnskapen ligger under Vatikanet, inkludert noen ruller jeg var dum nok til å skrive ned noen oppskrifter på. ..
Denne setningen vekket min nysgjerrighet. Hva mener du med "ruller du var dum nok til å skrive ned oppskrifter på" ?
Jeg har hatt en del liv i det gamle Egypt. Som var en del perioder før de kjente faraoene, på denne tiden her var jeg hoff lege for en farao.

Og hadde også ansvar for helsen til alle soldater og tjenere/rådgivere i palasset. Jeg hadde mange salver, remedier og "trylledrikker" på en måte. Men pga av fiender rundt omkring var det farlig og skrive slike ting ned, for en del av de oppskriftene jeg hadde kommet fram til selv hadde den gang fremragende egenskaper. En gang så måtte jeg skrive ned noen oppskrifter til en reise jeg skulle være med på og observe en fredsavtale, jeg hadde et godt ry på meg for remediene mine.


Så de var ettertraktet, men disse typene vi skulle ha en fredsavtale med klarte å stjele to viktige ruller jeg hadde en del oppskrifter på. Etterhvert havnet disse oppskriftene mine under Vatikanet og jeg har vært ganske snurt for de tidlige romerne i litt over 5000 år pga at de stjal oppskriftene mine.

Litt utenfor tema men det var dette som ligger bak setningen min.
Antall ord: 233
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- The Secret knowledge

Innlegg av Arven »

Takk for at du svarte selv om det blir en liten avstikker fra temaet i tråden. Jeg lurte på om det var tidligere liv du henviste til ja :D

Men for å gå tilbake til tema.

Moonstone : Du drar stadig inn kristne som de som lever på en falsk tro basert på gammel kunnskap, men de kristne er vel ikke de eneste som gjør det. Det er vel flere trosretninger som har omgjort denne mytologien til faktisk historie og tro ?
Antall ord: 80
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - The Secret knowledge

Innlegg av Moonstone »

Arven skrev: Moonstone : Du drar stadig inn kristne som de som lever på en falsk tro basert på gammel kunnskap, men de kristne er vel ikke de eneste som gjør det. Det er vel flere trosretninger som har omgjort denne mytologien til faktisk historie og tro ?
Så absolutt, i Hinduisme kryr det av slike tilfeller hvor massene tror at Personifiseringene er ekte, mens mytenes og personenes designere vet at dette ikke er tilfelle, at det kun er symbolspråk for de innviede i den aller innerste sirkel.
Det samme skjedde i det gamle Egypt og gamle Hellas.
Det virker som om slikt skjer over tid, ideer & konseptet BAK symbolene blir glemt over tid om ingen ivaretar Visdommen som dets voktere, og spesielt om det blir kommersielt.
Da tar det overfladiske lett overhånd, og begynner å leve sitt eget liv som en ny retning.

Grunnen til at jeg drar mest frem Kristendom er fordi det er mest aktuelt for folk her i Norge, og fordi det er den retningen jeg har studert rundt dette mest.
Antall ord: 175
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- The Secret knowledge

Innlegg av Arven »

Hele greia er trist og tragisk !
Jeg kom over en film på tube som skulle fortelle om ei jente som døde noen minutter etter en voldsom ulykke og hva hun opplevde på den andre siden. Det var dette som fanget min oppmerksomhet. Filmen var i troverdig dokumentarstil. Hun " Våknet" opp i helvete og de dramatiserte både ild og flåing. Budskapet kom ikke før etter en tid, men jeg hadde fått mine mistanker. Skremselspropaganda fra fanatiske kristne i USA. Jeg ikke vil legge den ut her for jeg syns den var den var brutal og forferdelig, men den provoserte meg voldsomt !
Filmen var en advarsel mot å tenke selv. Enhver positiv tanke om verden rundt, det verdslige, er synd og fører rett i fortapelsen. Å stille spørsmål ved læren er synd og fører deg samme vei.

Det som opprører meg mest er at midt i alt dette er "de kristne" , masse mennesker, vanlige, snille, hjelpsomme og hyggelige folk som blir usyldige offer for alt dette.
Man setter ikke spørsmålstegn ved egen tro når man er overbevist om at man har funnet sannheten, og de få som gjør det, skremmes fra å fortsette.
Antall ord: 204
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- - The Secret knowledge

Innlegg av Mei987 »

Arven skrev:Hele greia er trist og tragisk !
Jeg kom over en film på tube som skulle fortelle om ei jente som døde noen minutter etter en voldsom ulykke og hva hun opplevde på den andre siden. Det var dette som fanget min oppmerksomhet. Filmen var i troverdig dokumentarstil. Hun " Våknet" opp i helvete og de dramatiserte både ild og flåing. Budskapet kom ikke før etter en tid, men jeg hadde fått mine mistanker. Skremselspropaganda fra fanatiske kristne i USA. Jeg ikke vil legge den ut her for jeg syns den var den var brutal og forferdelig, men den provoserte meg voldsomt !
Filmen var en advarsel mot å tenke selv. Enhver positiv tanke om verden rundt, det verdslige, er synd og fører rett i fortapelsen. Å stille spørsmål ved læren er synd og fører deg samme vei.

Det som opprører meg mest er at midt i alt dette er "de kristne" , masse mennesker, vanlige, snille, hjelpsomme og hyggelige folk som blir usyldige offer for alt dette.
Man setter ikke spørsmålstegn ved egen tro når man er overbevist om at man har funnet sannheten, og de få som gjør det, skremmes fra å fortsette.
Arven.... akkurat det i den dokumentaren der fikk jeg vite gjennom bibelskole timer i 3 månder...Det gjorde meg ganske sinte også det værste var å spille kristen mitt oppi det hele når jeg helst ville eksplodert å skjelt ut alle feilene i det de lærte oss.
Antall ord: 255
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links