Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisThe Secret knowledge

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- The Secret knowledge

Innlegg av Arven »

hvorfor spille ? Hvorfor ikke si at dette er jeg ikke enig i og få en diskusjon som kanskje blir fruktbar for alle ?
Antall ord: 22
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - - The Secret knowledge

Innlegg av Moonstone »

Mei987 skrev:
Arven skrev:Hele greia er trist og tragisk !
Jeg kom over en film på tube som skulle fortelle om ei jente som døde noen minutter etter en voldsom ulykke og hva hun opplevde på den andre siden. Det var dette som fanget min oppmerksomhet. Filmen var i troverdig dokumentarstil. Hun " Våknet" opp i helvete og de dramatiserte både ild og flåing. Budskapet kom ikke før etter en tid, men jeg hadde fått mine mistanker. Skremselspropaganda fra fanatiske kristne i USA. Jeg ikke vil legge den ut her for jeg syns den var den var brutal og forferdelig, men den provoserte meg voldsomt !
Filmen var en advarsel mot å tenke selv. Enhver positiv tanke om verden rundt, det verdslige, er synd og fører rett i fortapelsen. Å stille spørsmål ved læren er synd og fører deg samme vei.

Det som opprører meg mest er at midt i alt dette er "de kristne" , masse mennesker, vanlige, snille, hjelpsomme og hyggelige folk som blir usyldige offer for alt dette.
Man setter ikke spørsmålstegn ved egen tro når man er overbevist om at man har funnet sannheten, og de få som gjør det, skremmes fra å fortsette.
Arven.... akkurat det i den dokumentaren der fikk jeg vite gjennom bibelskole timer i 3 månder...Det gjorde meg ganske sinte også det værste var å spille kristen mitt oppi det hele når jeg helst ville eksplodert å skjelt ut alle feilene i det de lærte oss.
Kan jeg spørre hva som gjorde at du gikk på Bibelskole i 3 mnd?
Sånn kan det gå når uinnviede skal tolke gamle Arkane skrifter de ikke vet hvordan de skal tyde.
Når nøkkelene til kodeknekkingen er borte kan det lede til mange vrangforestillinger og villfarelser.
Ta for eks historien om Adam & Eva.
Den historien var ALDRI ment til å bli tatt som BOKSTAVLIG HISTORISK HENDELSE, det er en allergorie, en liknelse for en dypere filosofisk tanke og konsept.
Jødene var IKKE dumme, og gjorde som reste av de gamle Pagan kulturene, det å skrive sine konsepter ned i liknelser,dramatiseringer og personifiseringer, for å skape ett BILDE av et abstrakt prinsipp og ide.
Nøkkelen her ligger i det eldgamle Maximet: "As above, so below", en av de eldste ideene til de gamle Pagan Mysterieskolene.
De tok bevegelser/hendelser i himmelen, som stjerner,planeter,solas ferd gjennom stjernebildene, de 4 årstidene osv, og lagde mytologier om akuratt det samme bare i MENNESKELIGE SKIKKELSER, slik at historiene "above"(Himmelen) fikk en slags realitet i bilder/symboler "below" (På Jorden)
Det samme gjorde de med ideen om hvordan skapelsen foregikk.
Ideen var at først var EN,en ble til TO,to ble til TRE osv, og at rent LYS er skapelsens første og rene essens, og ble mer og mer tett jo lenger unna Lyskilden det kom, og ble til slutt materie.
I Kabbalah ser vi systemet Jødene satt opp, at Kether er The One/Første Årsak, og at denne delte seg til Chokma og Binah, som er symbol for det Maskuline Prinsipp og Feminine Prinsipp, eller + & -, Elektrisitet & Magnetisme, eller Visdom og Kjærlighet.
Disse ble så MYTOLOGISERT og gitt personer i en Jordisk setting(Below) i en dramatisert historie for å billedlig vise hva teoriene gikk ut på, og for å følge tradisjonen med Maximet "As above,So Below"
Slangen er symbolet for Visdom, og for å få Visdom måtte Ånd bli Kjød.
Dette gjør ikke slangen OND av den grunn, og det er kun SYMBOLER for hvordan Jødene mente at Ånd ble til Kjød, det er ikke en faktisk historisk hendelse.
De uinnviede tror det, for de mangler nøkkelen og tolker det bokstavlig.
Når man VET hovednøkkelene og hovedideene til de gamle Pagan kulturene, er det lett å se hva Mytene egentlig dreier seg om.
Hver gang 7 herrer eller 7 skaperguder,7 segl eller 7 Basuner & liknende dukker opp, så er det de 7 klassiske Planetene det dreier seg om, og de 7 indre Planetene som er Chakraene.
Om det er 12 hus,12 følgesvenner,12 disipler osv, så er det Zodiacens 12 hus og stjernetegn.
Adam og Eva er Kabbalaens Sephira nr 2 & 3, de Maskuline & Feminine Prinsipp.
Er noen født 25 desember i forbindelse med 12 disipler,hjelpere osv er det en personifisering av Sola man egentlig mener, det å gjenspeile Himmelens hendelser(Above) med historier om at det skjedde på Jorda(Below), akuratt som "fallet" av Lucifer, som også kun i realiteten er Venus/Morgen stjernen.

Uten nøkkelen er de Kristne FORTAPT i misforståelser.
Antall ord: 781
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- - - - The Secret knowledge

Innlegg av Mei987 »

Moonstone skrev:
Mei987 skrev:
Arven skrev:Hele greia er trist og tragisk !
Jeg kom over en film på tube som skulle fortelle om ei jente som døde noen minutter etter en voldsom ulykke og hva hun opplevde på den andre siden. Det var dette som fanget min oppmerksomhet. Filmen var i troverdig dokumentarstil. Hun " Våknet" opp i helvete og de dramatiserte både ild og flåing. Budskapet kom ikke før etter en tid, men jeg hadde fått mine mistanker. Skremselspropaganda fra fanatiske kristne i USA. Jeg ikke vil legge den ut her for jeg syns den var den var brutal og forferdelig, men den provoserte meg voldsomt !
Filmen var en advarsel mot å tenke selv. Enhver positiv tanke om verden rundt, det verdslige, er synd og fører rett i fortapelsen. Å stille spørsmål ved læren er synd og fører deg samme vei.

Det som opprører meg mest er at midt i alt dette er "de kristne" , masse mennesker, vanlige, snille, hjelpsomme og hyggelige folk som blir usyldige offer for alt dette.
Man setter ikke spørsmålstegn ved egen tro når man er overbevist om at man har funnet sannheten, og de få som gjør det, skremmes fra å fortsette.
Arven.... akkurat det i den dokumentaren der fikk jeg vite gjennom bibelskole timer i 3 månder...Det gjorde meg ganske sinte også det værste var å spille kristen mitt oppi det hele når jeg helst ville eksplodert å skjelt ut alle feilene i det de lærte oss.
Kan jeg spørre hva som gjorde at du gikk på Bibelskole i 3 mnd?
Sånn kan det gå når uinnviede skal tolke gamle Arkane skrifter de ikke vet hvordan de skal tyde.
Når nøkkelene til kodeknekkingen er borte kan det lede til mange vrangforestillinger og villfarelser.
Ta for eks historien om Adam & Eva.
Den historien var ALDRI ment til å bli tatt som BOKSTAVLIG HISTORISK HENDELSE, det er en allergorie, en liknelse for en dypere filosofisk tanke og konsept.
Jødene var IKKE dumme, og gjorde som reste av de gamle Pagan kulturene, det å skrive sine konsepter ned i liknelser,dramatiseringer og personifiseringer, for å skape ett BILDE av et abstrakt prinsipp og ide.
Nøkkelen her ligger i det eldgamle Maximet: "As above, so below", en av de eldste ideene til de gamle Pagan Mysterieskolene.
De tok bevegelser/hendelser i himmelen, som stjerner,planeter,solas ferd gjennom stjernebildene, de 4 årstidene osv, og lagde mytologier om akuratt det samme bare i MENNESKELIGE SKIKKELSER, slik at historiene "above"(Himmelen) fikk en slags realitet i bilder/symboler "below" (På Jorden)
Det samme gjorde de med ideen om hvordan skapelsen foregikk.
Ideen var at først var EN,en ble til TO,to ble til TRE osv, og at rent LYS er skapelsens første og rene essens, og ble mer og mer tett jo lenger unna Lyskilden det kom, og ble til slutt materie.
I Kabbalah ser vi systemet Jødene satt opp, at Kether er The One/Første Årsak, og at denne delte seg til Chokma og Binah, som er symbol for det Maskuline Prinsipp og Feminine Prinsipp, eller + & -, Elektrisitet & Magnetisme, eller Visdom og Kjærlighet.
Disse ble så MYTOLOGISERT og gitt personer i en Jordisk setting(Below) i en dramatisert historie for å billedlig vise hva teoriene gikk ut på, og for å følge tradisjonen med Maximet "As above,So Below"
Slangen er symbolet for Visdom, og for å få Visdom måtte Ånd bli Kjød.
Dette gjør ikke slangen OND av den grunn, og det er kun SYMBOLER for hvordan Jødene mente at Ånd ble til Kjød, det er ikke en faktisk historisk hendelse.
De uinnviede tror det, for de mangler nøkkelen og tolker det bokstavlig.
Når man VET hovednøkkelene og hovedideene til de gamle Pagan kulturene, er det lett å se hva Mytene egentlig dreier seg om.
Hver gang 7 herrer eller 7 skaperguder,7 segl eller 7 Basuner & liknende dukker opp, så er det de 7 klassiske Planetene det dreier seg om, og de 7 indre Planetene som er Chakraene.
Om det er 12 hus,12 følgesvenner,12 disipler osv, så er det Zodiacens 12 hus og stjernetegn.
Adam og Eva er Kabbalaens Sephira nr 2 & 3, de Maskuline & Feminine Prinsipp.
Er noen født 25 desember i forbindelse med 12 disipler,hjelpere osv er det en personifisering av Sola man egentlig mener, det å gjenspeile Himmelens hendelser(Above) med historier om at det skjedde på Jorda(Below), akuratt som "fallet" av Lucifer, som også kun i realiteten er Venus/Morgen stjernen.

Uten nøkkelen er de Kristne FORTAPT i misforståelser.
Vell det er en åndelig grunn og en delvis jordlig grunn. Jeg skal fortelle om den jordlige grunnen her. Moren min ble en kristen igjen via Norges eneste "kristne tv kanal. Visjon Norge" dette skjedde for en del år siden og for cirka 5 år siden ble mamma, jeg og pappa på en måte "frelst/reddet" Men bare to og et halvt år etter på fant jeg en annen tro som var mere meg. Men jeg kunne ikke dele dette med mine foreldre så jeg har "spilt kristen" foran mine foreldre i to år.

Dette fikk mamma til å tro at jeg ville gå på FM (Følg Meg) Bibelskolen som er driftet av Visjon Norge. Jeg søkte i fjor bare for å gjøre foreldrene mine fornøyd og ha noe å gjøre på siden jeg ikke klarte meg så bra på skol'n av diverse grunner. Jeg kom etterhvert inn på denne bibelskolen, flyttet inn på internatet. Og var med på bibel timene. Her måtte jeg også kunne spille kristen og holde den egentlige maska mi skjult var enkelt til en hvis grad.

Dette er ene grunnen. Kan hende jeg poster den andre grunnen et annet sted på forumet en gang.
Antall ord: 987
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- The Secret knowledge

Innlegg av Moonstone »

Nye rykende ferske forelesninger med Santos Bonacci, den siste del i Prisca Theologia temaet:

[youtube]SXBZsuXUbcg&feature=youtu.be[/youtube]
[youtube]TiHLq5OjYPE&feature=youtu.be[/youtube]
Antall ord: 26
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- The Secret knowledge

Innlegg av Moonstone »

Jeg driver grundige studier i Egyptisk mytologi om dagen, og har funnet følgende likhetstrekk mellom Horus,en Sol-gudeskikkelse, og Jesus, som også kun i realiteten er en mytologisk Sol-gudeskikkelse:

Horus:

-Født 25 desember,Vinter-Sol-verv.
-Horus fødsel ble symbolisert av en stjerne i Øst, etterfulgt av 3 konger/vise menn.
-Født av en Jomfu/Gudinne, Isis-Meri.
-Ble lærer i templet i en alder av 12.
-Ble døpt i en alder av 30.
-Ble døpt av Anup,Døperen.
-Anup ble kappet av hode.
-Horus hadde 12 hjelpere/følgesvenner.
-Horus helbredet,drev demonutdrivelse,og vekket døde.
-Horus kunne gå på vannet.
-Horus ble korsfestet mellom "2 tyver"
-Horus stod opp fra de døde tredje dag.
-Horus omtalt som "Den salvede"
-Horus sloss mot "Den Onde, Seth"
-Horus skulle herske i 1000 år.

Jesus:

-Født 25 desember, Vinter-Sol-verv.
-Født av en Jomfru, Maria/Meri.
-Jesus fødsel ble signalisert av en stjerne, og etterfulgt av 3 vise menn/konger.
-Ble lærer i Templet i en alder av 12.
-Ble døpt i en alder av 30.
-Ble døpt av Johannes,Døperen.
-Johannes ble kappet av hode.
-Jesus hadde 12 disipler/følgesvenner.
-Jesus helbredet,drev demonutdrivelse,og vekket de døde.
-Jesus kunne gå på vannet.
-Jesus ble korsfestet mellom 2 tyver.
-Jesus stod opp fra de døde tredje dag.
-Jesus omtalt som"den salvede"(Christos på Gresk)
-Jesus sloss mot "Fienden,Satan"
-Jesus skal herske "1000 års riket"

Det er ufattelig mange likheter, men problemet er at Horus-mytene er 3-4000 år ELDRE enn dems Jødiske utgaven, som utgjør Kristendommen.
Og vi VET at Horus mytene er en del av Egypternes Astro-Theologi og Astro-Mytologi, og IKKE en historisk ekte person, som som også fører til at den Jødiske utgaven av Horus,Jesus, OGSÅ er Astro-teologisk og Astro-Mytologisk i natur, og IKKE historisk.

Man kan klart se at Horus-tilbedelse har utbredt seg til Hellas som Apollo og Helios, til Romerne som Sol og Mithras, til Judea som Jesus/Yeshua, men blitt fortynnet og gradvis gått i oppløsning gjennom årenes løp, og resultert i tomme skall & myter/historier som man ikke lenger visste opphavet eller funksjonen til.
Den indre sirkel i de diverse presteskapene visste nok mer om opphavet og funksjonen Horus-Myten og Mytologien hadde enn folk flest, siden det var mye hemmelighold rundt slike Mysterier.
De var ikke for alle, men for "verdige, sanne søkende"
Gnostikerne var en gruppe som forstod hva Horus og Jesus-mytene var, og tolket de ikke som bokstavlige faktiske historier i det hele tatt, men allegorier og symbolspråk for abstrakte filosofiske prinsipper,bevegelser i himmelegemer og naturkrefter/sykluser.
De intetanende som stod utenfor, dannet Kristendom ut av det, da de anså mytene som historiske fakta, skikkelsene som faktiske personer.
Resultatet av disse misforståelsene ser vi følgene av idag..
Antall ord: 501
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ladoga
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 24 Jan 2012 20:01
12
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Aust-Agder
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 4 ganger

- The Secret knowledge

Innlegg av Ladoga »

Fascinerende! :D

Btw, jeg leser en bok skrevet av David Icke, "Human Race Get Off Your Knees", hvor han blant annet tar opp dette temaet, at historien om en jomfru som får et barn er å finne over hele verden og med flere tusen års mellomrom.
Antall ord: 45
Å være

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - The Secret knowledge

Innlegg av Moonstone »

Ladoga skrev:Fascinerende! :D

Btw, jeg leser en bok skrevet av David Icke, "Human Race Get Off Your Knees", hvor han blant annet tar opp dette temaet, at historien om en jomfru som får et barn er å finne over hele verden og med flere tusen års mellomrom.
Se på video-presantasjonene i denne tråden, og les "Christ in Egypt" og "The Gospel & the Zodiac" om du er intressert i sånt.
Antall ord: 72
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ladoga
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 24 Jan 2012 20:01
12
Kjønn (valgfri): Gutt
Lokalisering: Aust-Agder
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 4 ganger

- The Secret knowledge

Innlegg av Ladoga »

Ok 8)
Antall ord: 1
Å være

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

- The Secret knowledge

Innlegg av Asbjørn »

Interresannt, Moon...

Sitter med en tanke her, kansje lage en video for youtube, med informasjon,
bilder fra bøkene du har funnet det i og referanser ?


( just a crazy case of brainstorming :P )
A
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - The Secret knowledge

Innlegg av Moonstone »

Asbjørn skrev:Interresannt, Moon...

Sitter med en tanke her, kansje lage en video for youtube, med informasjon,
bilder fra bøkene du har funnet det i og referanser ?


( just a crazy case of brainstorming :P )
A
Det finnes en god del info på YouTube allerede om det, man må bare vite hva man skal søke på.
Det er også en haug med bøker om emne, både nye og gamle.
Jeg har bare har konsentrert info fra mange kilder og satt de opp i en liste.
Det finnes flere andre lister jeg har med Jesus korrespondanser med andre Gude-skikkelser også, men Horus-Mytene er eldst, og er opphavet til de fleste senere gude-skikkelsene som har samme funksjon, som Helios,Apollo,Mithras,Serapis,Ra,Amun,Amen og ikke minst Jesus.
Antall ord: 133
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- The Secret knowledge

Innlegg av Arven »

Du skriver at Horus ble korsfestet mellom "to tyver" . Hvorfor skriver du dem i anførselstegn ? Hvem var disse "tyvene" ?
Antall ord: 20
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - The Secret knowledge

Innlegg av Moonstone »

Arven skrev:Du skriver at Horus ble korsfestet mellom "to tyver" . Hvorfor skriver du dem i anførselstegn ? Hvem var disse "tyvene" ?
En mytologisk historie om "tyven" som stjal natten, og den andre som stjal dagen.
På Zodiac hjulet blir det slik:

Bilde

De kardinale punktene Vest og Øst er hvor Sola står opp og går ned.
Horus blir korsfestet på Jordens Kors, som er de 4 kardinale punktene Nor,Sør,Øst,Vest.
"The Spirit made flesh, crucified on the Cross of Matter, between 2 thiefs"

Det er den orginale betydningen av begrepet "korsfestet"
Antall ord: 96
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- The Secret knowledge

Innlegg av Arven »

Takk for svar :D . det er så spennende å se at så mye er et speilbilde av gammel mytologi !
Antall ord: 17
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- The Secret knowledge

Innlegg av Moonstone »

En typisk Astro-Mytologisk setting fra Egypt, er historien om Nut,Geb og Shu.
Nut er personifiseringen av Himmelen, Geb av Jorda, og Shu av Vinden.
Historier ble skrevet om disse skikkelsene, dialoger mellom dem, små dramatiseringer om at Geb & Nut orginalt lå oppå hverandre før Shu ble skapt,og Vinden kunne skille Himmel & Jorda.
Geb & Nut fikk barn, Isis og Ra, som er Månen og Sol, og disse trengte plass til å bevege seg på, og Shu ble skapt for å skille Geb & Nut.
Geb & Nut savnet hverandre hver dag etter Shu skilte dem fra hverandre og har lengtet etter å komme sammen igjen helt siden den gang.

Bilde

Men om man kun tar skikkelsene og historiene, UTEN at man vet hva skikkelsene symboliserer, kan man få et helt annet inntrykk av hva det handler om.
Man kan tro at historiene omhandler EKTE personer, slik at Astro-Mytologien blir helt feiltolket, poenget blir borte, og det den egentlig skal fortelle, nemlig himmellegemer og natursykluser.

Dette har jeg sett har skjedd gang på gang gjennom historien, både i Gresk Mytologi, Indisk Mytologi, Jødisk Mytologi -som også innebærer Kristendom.
Mange hundre-eller tusen år går fra Mytene opprinnelig blir skrevet, og betydningen av dem tynnes gradvis ut, og til slutt blir omtrent borte.
Det eneste de har igjen er historiene INGEN lenger vet hvordan de skal tolke, folk tror personene og historiene er EKTE personer og Historisk har skjedd, og slik oppstår vrangforestillinger som igjen leder til frustrasjon og negative utfall.

Men alltid virker det som om det er en liten gruppe som i skjul fremdeles husker og vet hva Mytologiene opprinnelig dreide seg om.
Disse holder seg unna de uvitende massene, og lar kunnskapen gå i arv i tradisjoner over lang tid.
I Egypt finner vi slike grupper, i Jødedom, og i Gresk mytologi, og Romersk.
Disse tar vare på visdommen i "mørketider" hvor kunskapen blir glemt & forvridd, og lar massene gradvis få tilgang til den igjen når de merker at tiden er inne for det.
I den nye Spirituelle Renessansen vi er vitne til nå, så kan man klart se at gruppene er mer åpne og deler informasjon igjen, den blomstrer og florerer.

Det føles godt å få være en del av denne Renessansen :coffe2

Sol Invictus.
Antall ord: 384
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- The Secret knowledge

Innlegg av Moonstone »

Jeg kom forresten over skrifter fra den Greske historikeren Plutarc, som levde rundt 2-300f.kr, og han beskriver Greko-Romersk-Egyptiske ritualer og festivaler med Astro-Mytologisk bakgrunn.

25 desember i før-kristen tid pleide de å gå rundt med en statue av et barn med et Sol-kors i pannen, og ropte og erklerte "Jomfruen har klart det! Den unge Sola er gjenfødt!", og sang sanger og feiret dette i gatene.
Den gang var det Mithras,Helios eller Horus som ble tillagt rollen som Sola, og Isis eller Persephone som Jomfruen, og Jesus fikk ettervært denne rollen som Sola i Sol Invictus, og Maria ble Jomfruen.
Samme rolle, bare byttet over til navn fra Judeo-Kristen setting da Romerne innførte den voksende Kristne sekten som den offisielle stats-religionen i ca år 350 e.kr.
Antall ord: 140
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links