Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisWiccaer

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

- Wiccaer

Innlegg av Astarte »

Hyggelig at du hilser på! Det er alltid morsomt å si hei til med-søstre!

:sunny
Antall ord: 15
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Multatuli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 112
Startet: 30 Mai 2008 21:59
15
Blitt takket: 8 ganger

- - Wiccaer

Innlegg av Multatuli »

Heksepusen skrev:Jeg er wiccaner, druid og volve. Ja Moon du er heldig der og vi er fryktelig glad for at du er med oss vi trenger litt av den madige delen i dette her.
Så fint at du vet alt dette. Lurer bare på om man virkelig kan definere seg selv som druid og volve. Og hva innebærer det egentlig. Wicca er noe jeg ikke vet mye om. Hva er det?
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wiccawitch

- Wiccaer

Innlegg av wiccawitch »

koselig d:-) gøy å se fler:-)
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wiccawitch

- - - Wiccaer

Innlegg av wiccawitch »

Multatuli skrev:
Heksepusen skrev:Jeg er wiccaner, druid og volve. Ja Moon du er heldig der og vi er fryktelig glad for at du er med oss vi trenger litt av den madige delen i dette her.
Så fint at du vet alt dette. Lurer bare på om man virkelig kan definere seg selv som druid og volve. Og hva innebærer det egentlig. Wicca er noe jeg ikke vet mye om. Hva er det?


Wicca er en utpreget ikke-monoteistisk religion, og vi benytter oss av gude- og gudinne-navn fra all verdens panteoner og religioner.
Wicca er en naturreligion og heksene er økologisk bevisste mennesker.
De tror ikke på onde ånder eller på djevelen. De bruker ordene positiv / negativ (yin / yang). Istedet for ondt/godt blir det negativt/positivt. Det at bladene visner om høsten er trist/negativt, men det må til for at nytt liv skal gro/positivt. Balanse er viktig her.

Man har stor respekt for soloppgangen og solnedgangen, månelyset og morgengryet. Morgendugget på en vakker blomst, den varme brisen mot huden din om sommeren, eller solstrålene mot ansiktet ditt. Wicca er høstens vakre farger, og snøens dalende snøkrystaller. Wicca er lys og skygge og alt som ligger i mellom. Det er fuglesang og andre av naturens lyder. Det er å være ett med Moder Jords natur.

Håper du ble litt klokere på forklaringen min;) hehe
Antall ord: 237

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Moondancer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 160
Startet: 19 Jul 2009 09:03
14
Kjønn (valgfri): Hunnkatt
Lokalisering: Syrehagen
Har takket: 92 ganger
Blitt takket: 62 ganger

- Wiccaer

Innlegg av Moondancer »

Jeg liker ikke å settes i bås og foretrekker å følge min egen vei, men Wicca er det livssynet som ligger nærmest det jeg tror på. Jeg tilber naturen, men ikke bokstavelig:

Spiser mest mulig økologisk og rent. Spiser ikke dyr, men villfanget fisk (noen ganger oppdrett hvis det er det eneste alternativet til kjøtt), og kunne i teorien spist ville dyr, men har ikke lyst på. Er forelsket i månen og kan fortape meg i fullmånen uten å ense andre ting rundt meg :flirt
Elsker dyr og føler ofte mer samhørighet med dem enn med menneskene, pga alt det materielle og forurensning og ignoranse mot naturen. Blir frustrert av alle regler og normer vi skal følge for å passe inn i boksen samfunnet forventer vi skal fylle.
Dessuten er jeg en katt i menneskeham :kosepus
Bruker ikke produkter som er testet på fyr, eller med miljøgifter i. Kildesorterer seff. Bruker ikke pels. Hahaha! Morsomt å tenke på at mange blir irriterte pga disse tingene ved meg.


Lengter etter noe, eller kanskje noen, å dele mitt "livssyn" med. Om det finnes noen hekser i nærheten så er jeg meget interessert i å være med og gjøre skam på kristendommen :evillaugh neida, men ja, jeg har lyst å treffe andre hekser.

Jeg bor i Stavanger-ish
Antall ord: 217
Not all who wanders are lost! - Gandalf

I solemnly swear I'm up to no good

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Multatuli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 112
Startet: 30 Mai 2008 21:59
15
Blitt takket: 8 ganger

- - - - Wiccaer

Innlegg av Multatuli »

wiccawitch skrev:
Multatuli skrev:
Heksepusen skrev:Jeg er wiccaner, druid og volve. Ja Moon du er heldig der og vi er fryktelig glad for at du er med oss vi trenger litt av den madige delen i dette her.
Så fint at du vet alt dette. Lurer bare på om man virkelig kan definere seg selv som druid og volve. Og hva innebærer det egentlig. Wicca er noe jeg ikke vet mye om. Hva er det?


Wicca er en utpreget ikke-monoteistisk religion, og vi benytter oss av gude- og gudinne-navn fra all verdens panteoner og religioner.
Wicca er en naturreligion og heksene er økologisk bevisste mennesker.
De tror ikke på onde ånder eller på djevelen. De bruker ordene positiv / negativ (yin / yang). Istedet for ondt/godt blir det negativt/positivt. Det at bladene visner om høsten er trist/negativt, men det må til for at nytt liv skal gro/positivt. Balanse er viktig her.

Man har stor respekt for soloppgangen og solnedgangen, månelyset og morgengryet. Morgendugget på en vakker blomst, den varme brisen mot huden din om sommeren, eller solstrålene mot ansiktet ditt. Wicca er høstens vakre farger, og snøens dalende snøkrystaller. Wicca er lys og skygge og alt som ligger i mellom. Det er fuglesang og andre av naturens lyder. Det er å være ett med Moder Jords natur.

Håper du ble litt klokere på forklaringen min;) hehe
Ble kanskje ikke så mye klokere. Skjønner vel egentlig ikke at man trenger mengder av guder, gudinner og hekser for å sette pris på naturen - er ikke den vakker nok i seg selv da?
Antall ord: 273

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Wiccaer

Innlegg av Arven »

Det Gudommelige legger ikke til noe som gjør naturen vakker. Naturen ER vakker fordi den ER Gudommelig og vi er alle en del av den. Det Gudommelige finnes i alt som er og alles bevissthet/livsånd kommer fra samme Kilde.
Antall ord: 42
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

- - Wiccaer

Innlegg av Asbjørn »

Arven skrev:Det Gudommelige legger ikke til noe som gjør naturen vakker. Naturen ER vakker fordi den ER Gudommelig og vi er alle en del av den. Det Gudommelige finnes i alt som er og alles bevissthet/livsånd kommer fra samme Kilde.
Enig,- det gudommelige er overalt....
Mennesker derimot, har tatt det gudommelige, og satt det i båser, - og dermed har vi fått forskjellige religioner, etc.
Jeg mener det er den samme Gud som står bak alt, uansett hvilke "rammer" vi mennesker setter rundt det hele.
Det betyr at det er den samme GUD som er Gud i kristendom, som er GUD i Åsatrua, Som er Gud i Islam, - osv...
Mennesker har satt opp grenser som ikke eksisterer for GUD...

A
Antall ord: 126

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

- Wiccaer

Innlegg av Astarte »

Flere hinduister mener noe sånt som at (jeg siterer etter hukommelsen, men det er grovt sett tatt fra en av deres hellige skrifter):

Alle elver, uansett hvor kronglete eller svingete de er, leder ut i samme hav. Det er mange veier som fører til Gud, men alle fører dit.

Forresten var heller ikke den jødiske tro opprinnelig monoteistisk. Gud hadde nemlig en hustru! ;)
Antall ord: 67
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Wiccaer

Innlegg av Heksepusen »

Jeg er enig med arven her og jeg har også tenkt litt i en anne vei og egentlig funnet ut at alle gude og gudinne det er jo egentlig blitt satt navn på fordi vi mennsker rett og slett trenger noe som er høyer enn oss og se opp til, mye av dette som vi kalle guder og gudinner innen tema ere jo naturkrefter som vi alltid har hatt med oss men som er vankelig og forklare, samtidig som vi forbinner dem med elementen vi fra tidens morgen har måtte forholde oss til og som vi respekter fordi kraftene dems er større og kraftiger enn det vi klarer og forstå, kansje en dag vil vi fåor stå alt sammen.
Det blir litt som den gangne vi trodd på tor med hammern vi har jo i etter tid funnet ut at det er bare det posetive ladett og det negativeladdet som møtes og derme danner torden og lyn.

Men jeg må¨si at jeg føler meg enormt heldig som får være en del av det under som kalles natur og demkrefter. Jeg kommer aldrig til og slutt og forundre meg over den og dems kreftet jeg kommer aldrig til og miste min respekt for den men jeg vet også at jeg er en av mange viktig roller i hele dette.
Dette var noen små tanker ruyndt dette som jeg egentlig har fundert mange ganger på.
Antall ord: 242
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- - - - - Wiccaer

Innlegg av Moonstone »

Multatuli skrev:Ble kanskje ikke så mye klokere. Skjønner vel egentlig ikke at man trenger mengder av guder, gudinner og hekser for å sette pris på naturen - er ikke den vakker nok i seg selv da?
Absolutt, men det å sette personifiseringer er jo bare med på å sile ut og konsentrere selve essensen av egenskapene av de forskjellige delene av Naturen.
Astarte skrev:Forresten var heller ikke den jødiske tro opprinnelig monoteistisk. Gud hadde nemlig en hustru! ;)
Ja, Sophia..som er personifisert Femininitet og Visdom..
Antall ord: 85
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

- Wiccaer

Innlegg av Astarte »

Godt vi er flere som "vet" det, Moonis! :notworthy:

Men jeg skal ikke spore helt av her ved å partere den flotte monoteismen vi alle "elsker" så høyt! :evillaugh
Antall ord: 27
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Wiccaer

Innlegg av Svartepus »

Jeg har ikke så mye å bidra med i denne tråden, men vil bare takke for den nye kunnskapen jeg har fått av å smuglese her ;)
Antall ord: 26
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Wiccaer

Innlegg av Nephandi »

Ble kanskje ikke så mye klokere. Skjønner vel egentlig ikke at man trenger mengder av guder, gudinner og hekser for å sette pris på naturen - er ikke den vakker nok i seg selv da?
Man kan sette pris på naturen samme hva slags religion man følger, men jeg tror at universet er skapt av samspillet mellom det feminine og det maskuline, mellom dag og natt, mellom varme og kulde, at universet og alt i det er en dualitet. Jeg tror at grunprinsippet eller essensen i disse to sidene kan personaliseres til Guden og Gudinnen eller gis ansiktene til spesifikke Guder, dette gjør det lettere for oss mennesker å relatere til Dem. Man kan også se disse keftene bare som energier, som Ying og Yang eller man trenger ikke å tro på dem i det heletatt, man kan fremdeles se naturen som fantastisk, men for meg personelig når jeg ser en blomst og vet at den er skapt av samspillet mellom Guden og Gudinnen så blir den blomsten enda vakrere for meg enn om jeg ikke hadde denne troen, men det er selvølgelig noe som gjelder for meg personelig og jeg sier ikke at alle vil oppleve det slik.
Hva vil kaos magiker si? Hva er kaosmagi?
Beklager dette blir veldig sent svar. Kaos magi er et okkult retning der man tror at virkeligheten er ikke noe fast, den er en illusjon skapt av at man tror på den, fordi virkeligheten ikke er sann så kan man gjøre hva som helst med den, men mener at magi er å forendre på denne illusjonen. Kaos magikere bruker Paradigmer, dette er trosretninger som man arbeide med, så en dag så arbeider jeg som Wiccaner, neste dag tar jeg inspirasjon fra noe i fiksjon til magien jeg jobber med.
Antall ord: 297
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hulderblod
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 07 Jun 2013 15:38
10
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Stavanger/Kopervik
Blitt takket: 1 gang

- Wiccaer

Innlegg av Hulderblod »

Jeg kan vel egentlig kalle meg wiccaner, praktiserer magien og er enig i veldig mye som står om wicca :)
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links