Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisOfringer

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Ofringer

Innlegg av Heksepusen »

Snille tante som tar den lange forklaringen. Jeg er vel mer midere der jeg også uten om når jeg bloter og slikt, da er det mer som takk for at guden vil være tilsted og væren om selve sermonien og alle oss som er med og for at dem skla beskytte oss og de vi er glade i til neste blot.
Men jeg pleier før blote lukkes og ha min stille stund i ringen hvor jeg mediterer litt over det og få være en del av noe stort, vet fler som gjør det slik.
Antall ord: 100
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Ofringer

Innlegg av Nephandi »

Jeg ofrer til Gudene, til Ånder og for å gi energi til magien jeg gjør. Jeg ofrer ofte ris, salt, melk, honning eller hvis jeg skal være råflott vin. Jeg har også en hjelper som er en avdød hund jeg hadde som barn og han ofrer jeg sjokolade til siden han var så glad i det. (dette var før det ble alment kjent hvo skadelig sjokolade er for hunder.) Man kan også ofre til Gudene med å gi penger til veledighet eller hjelpe sin eldere nabo med gressplenen, det er mange måter å ofre på.

Slik jeg gjør det som oftest er at jeg heller offeret i en skål og lar det stå en stund så kvitter jeg meg med det som er ofret, det er anbefalt å grave slikt ned eller brenne det, men siden jeg bor et stykke fra hvor jeg kan grave noe ned og ikke har peis så kaster jeg det. Man tenger ikke å ofre så mye, jeg setter ofte ut bare kanske en spiseskje eller to med ris ved hvert rituale jeg gir offer.

Man kan også tenne et lys til Gudene eller Åndene som et offer eller gjøre en insats for naturen, det er et flott offer til Moder gjord. Tenk litt på hva Guden, Entiteten eller Ånden du vil ha kontakt med vil like og gi dem en gave, det er ikke vanskeligere enn det. Nå slik jeg ser det så er det energi man ofrer, den fysiske maten er bare en beholder, det er energien i maten samnt i symbolikken man bruker når man ofrer som er den egentlige gaven man gir til Gudene.
Antall ord: 278
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Ofringer

Innlegg av Arven »

Jeg ofrer ved å gi penger til flere dyrevern og naturvern organisasjoner hver mnd og salt, melk og brød i forbindelse med ritualer. For meg handler ofring først og fremst om å takke og vise respekt.
Vi ofrer på julaften også ved å sette ut grøt til nissen/ småfolket for at de skal passe godt på dyr og redskap i året som kommer
Antall ord: 64
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Ofringer

Innlegg av Nephandi »

Jeg tror at ofringer definitivt er en måte å takke og vise respekt, men jeg tror at det også er viktig for mange Ånder å få den energien offringer gir, dette er kanskje ikke så relevant for veldig mektige Ånder og Guder men for mange andre så er offre en måte å lade opp på, og spesielt hvis man ber om noe, gjør magi med den ånden så blir det å ofre det samme som å gi en kunstner penger til å kjøpe inn matrialene han eller hun trenger for å lage det du har bedt om, du gir Ånden energien til å fullføre det du har bedt ham eller hun om og gjerne litt ekstra som betaling.
Antall ord: 115
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thulr
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 309
Startet: 06 Jun 2009 01:36
14
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Tromsø
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 39 ganger

- Ofringer

Innlegg av Thulr »

Jeg ofrer for å opprettholde forbindelsen til gudene, og for å at de skal drive det onde bort.
Antall ord: 16
How about that left hand, Ace?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- Ofringer

Innlegg av Slettet_Fighteren »

så snilt da.
hva er det du ofrer forresten?
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links