Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisNavn..?

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- Navn..?

Innlegg av zind »

Det kan hende dere har rett, men slik jeg har forstått det er dette "navnet" ikke nødvendigvis bygget bare på ord, men på farger, lys, frekvens :)

Jeg tenker jo som så at et individuelt navn kun fungerer på noe seperat. Som Osho sier i artikkelen jeg linket til så er vi jo alle en del av en større helhet, navn er noe fiktivt og beskriver oss som noe separat fra helheten. I Michael Newton sine bøker svarer de som er til regressjon at de kjenner hverandre igjen ikke med navn slik vi bruker navn, men at sjelen har en egen frekvens, lys, farge og lyd slik at man kjenner hverandre igjen (mellom livene) uten at vi trenger ta på en form fra f.eks siste inkarnasjon. Fargene forandrer seg ettersom man utvikler seg, men man kjenner likevel hverandre igjen. Veldig, veldig mange av subjektene hadde problemer når de skulle si navnet til hjelperen sin fordi det ikke lot seg uttale. Noen valgte å kalle hjelperen noe som lignet, noen tror jeg nektet å gi navn. Begynner å bli en stund siden jeg leste disse bøkene nå, men det står mye interessant der i forhold til dette tema!

Det at du ikke får opp noe på google tyder i allefall på at du kan trøste deg med at du ikke bare har plukket det opp et sted wolf :P Det høres for meg ut som et tidligere liv, noe som dukker opp fordi du kan ha bruk for det i dette livet! Kjempespennende! Kanskje du skal søke litt i retning england, irland og se om du finner noe du kjenner deg igjen i der. Høres ut som om du har vært heks eller magiker eller lignende i tidligere liv? I såfall bør det ligge ganske lett for deg å vekke opp igjen den kunnskapen og bruke den i dette livet ;)
Antall ord: 319
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- - Navn..?

Innlegg av Slettet_The Wolf »

zind skrev:Det kan hende dere har rett, men slik jeg har forstått det er dette "navnet" ikke nødvendigvis bygget bare på ord, men på farger, lys, frekvens :)

Jeg tenker jo som så at et individuelt navn kun fungerer på noe seperat. Som Osho sier i artikkelen jeg linket til så er vi jo alle en del av en større helhet, navn er noe fiktivt og beskriver oss som noe separat fra helheten. I Michael Newton sine bøker svarer de som er til regressjon at de kjenner hverandre igjen ikke med navn slik vi bruker navn, men at sjelen har en egen frekvens, lys, farge og lyd slik at man kjenner hverandre igjen (mellom livene) uten at vi trenger ta på en form fra f.eks siste inkarnasjon. Fargene forandrer seg ettersom man utvikler seg, men man kjenner likevel hverandre igjen. Veldig, veldig mange av subjektene hadde problemer når de skulle si navnet til hjelperen sin fordi det ikke lot seg uttale. Noen valgte å kalle hjelperen noe som lignet, noen tror jeg nektet å gi navn. Begynner å bli en stund siden jeg leste disse bøkene nå, men det står mye interessant der i forhold til dette tema!

Det at du ikke får opp noe på google tyder i allefall på at du kan trøste deg med at du ikke bare har plukket det opp et sted wolf :P Det høres for meg ut som et tidligere liv, noe som dukker opp fordi du kan ha bruk for det i dette livet! Kjempespennende! Kanskje du skal søke litt i retning england, irland og se om du finner noe du kjenner deg igjen i der. Høres ut som om du har vært heks eller magiker eller lignende i tidligere liv? I såfall bør det ligge ganske lett for deg å vekke opp igjen den kunnskapen og bruke den i dette livet ;)
Vi kjenner vel igjen energien til folk fra tidligere liv. Men hva er egentlig energi da? Lys og frekvenser, kanskje som du sier. Vi har jo auraen. Jeg skal ikke påstå noe for jeg er litt usikker, men jeg mener at vitenskapen har bevist at auraen eksisterer. Newton var jo en smart kar ;)

Men, navn kan vel misbrukes? Som sitatet sier i start-innlegget. Hvis vi kjenner det sanne navnet har vi makt over det. "Det sanne navnet", kanskje det ikke er bare ett ord? Kanskje det er en hel historie?

Noe har jeg holdt på med i mine forrige liv ;) Jeg føler meg ganske sikker på at det må ha vært om åndelige ting. Sannsynligvis magi og. Men, jeg er gammel. Det vet jeg, selv om jeg er ganske ung i dette livet. Jeg har blitt overrasket over hvor mye jeg faktisk kan i det siste.

Jeg vurderer å utveksle i skole sammenheng. Tenkte først på New Zealand. Men det er langt unna! Dessuten føler jeg en sterk tiltrekning til Storbritannia. Så utveksling ville vært en god mulighet til å utforske det. Irland er også en mulighet. Sikkert artig å lære litt irsk :D
På ett eller annet tidspunkt må jeg komme meg dit og få dra hvor jeg vil og gjøre det jeg vil, uten at noen forstyrrer meg. Det har jeg faktisk bestemt meg for, for lenge siden.
Antall ord: 556

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !