Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisNavn..?

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Slettet_The Wolf

- Navn..?

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Haha, hvorfor har jeg ikke tenkt på det? Selvfølelig må jeg bruke et annet skriftspråk... :iiik
Antall ord: 17

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- - Navn..?

Innlegg av Mei987 »

The Wolf skrev:Haha, hvorfor har jeg ikke tenkt på det? Selvfølelig må jeg bruke et annet skriftspråk... :iiik
Heh. Jeg bruker ofte å skrive om noen av det mer "alvorlige" ritualene mine over til latin, med en engelsk oversettelse i tilfelle jeg skulle glemme. Når jeg er blitt flinkere med runer og ogham skal, jeg bruke dem mer flittig også. Det minner meg på gleder meg til kompisen min borti England er ferdig med rune og ogham staven min
Bilde

Ikke med sååå mye glitter da. Men det føles sånn når den blir brukt under ritualer.
Antall ord: 100
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- Navn..?

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Det er vel ganske smart;) latinsk er vel litt vanskelig siden det skal være gramatisk rett...? Kan vel brukes mest om planter og urter, kanskje. Selv har jeg en haug med runer på min stav. Den er forresten laget av Bjørk. Noe jeg har skjønt ikke er så vanlig :) ogham er ikke så vanskelig når du først begynner !
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- - Navn..?

Innlegg av Mei987 »

The Wolf skrev:Det er vel ganske smart;) latinsk er vel litt vanskelig siden det skal være gramatisk rett...? Kan vel brukes mest om planter og urter, kanskje. Selv har jeg en haug med runer på min stav. Den er forresten laget av Bjørk. Noe jeg har skjønt ikke er så vanlig :) ogham er ikke så vanskelig når du først begynner !
Nja jeg har en fast oversetter jeg bruker slik at latinen blir riktig. Også studerer jeg latin på si fra tid til annen. Så jeg kan lage en del setninger å slikt, og formler så klart. Å kjenne den energien etter et ritual er helt fantastisk spesielt når du har brukt et såkaldt "dødt språk".Grunnen til at bjørk ikke er så vanlig er fordi at det er styrt av elementet vann, og dermed ikke så lett og samarbeide med som for eksempel rogn eller kristorn. Har forresten en side jeg ofte har brukt som forklarer litt om de magiske egenskapene til trær, er sikker på at du som druide lærling vil elske den siden her http://www.bardwood.com/woods.htm

Dessuten så bruker jeg mye bjørke røkelse under renselses ritualer.
Antall ord: 205
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- Navn..?

Innlegg av Slettet_The Wolf »

For en flott link, tusen takk :D

Selv har jeg elementet luft, og en veldig en luft person. Men, jeg har et spesielt forhold til bjørk. Jeg bor i nord Norge, og det er vel nettopp det vi har mest av :)

Latin er spennende, selv bruker jeg mest enkelt ord. Du har rett - det gir liksom en helt egen følelse, energi!
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- - Navn..?

Innlegg av Mei987 »

The Wolf skrev:For en flott link, tusen takk :D

Selv har jeg elementet luft, og en veldig en luft person. Men, jeg har et spesielt forhold til bjørk. Jeg bor i nord Norge, og det er vel nettopp det vi har mest av :)

Latin er spennende, selv bruker jeg mest enkelt ord. Du har rett - det gir liksom en helt egen følelse, energi!
Du har ikke bare et element. Sjekk ut "birth chart" via nettet så begynner du å skjønne hva jeg mener. Mhm..jeg bor sør for Bergen. På en "kristen a4" øy generelt sett, veit at noen er spiriuelle. Men etter det jeg veit, er jeg den eneste heksa på denne øya. Jepp Latin er veldig gøy spesielt når du kan gi andre kalle navn eller skrive "hemmelige meldinger" osv.
Antall ord: 137
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- Navn..?

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Haha, det er litt artig å lese slike horoskop greier! Det er så mye som stemmer ;)

Har inntrykk av at flere og flere blir spirituelle, men at det fremdeles er ganske tabu blant mange. Det blir forhåpentligvis bedre for oss snart.
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Inzide
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 40
Startet: 15 Apr 2011 20:45
13
Har takket: 6 ganger
Blitt takket: 14 ganger

- - Navn..?

Innlegg av Inzide »

Nephandi skrev:Vel det er jo spørsmålet da, navn er makt så de fleste er litt opptatt av å hindre at alle vet det, det er kanskje litt uheldig at vi i Vestelig kultur sprer navnene våre rundt over en lav sko, Hvis du leter etter sjelen din sitt navn eller ligende så kan du jo prøve å sørre om det i drømme eller i en meditasjon.
Av ren nysgjerrighet, har sjelen vår noe navn?
Antall ord: 80
What you resist, persists...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- - - Navn..?

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Inzide skrev:
Nephandi skrev:Vel det er jo spørsmålet da, navn er makt så de fleste er litt opptatt av å hindre at alle vet det, det er kanskje litt uheldig at vi i Vestelig kultur sprer navnene våre rundt over en lav sko, Hvis du leter etter sjelen din sitt navn eller ligende så kan du jo prøve å sørre om det i drømme eller i en meditasjon.
Av ren nysgjerrighet, har sjelen vår noe navn?
"...det ene og sanne navnet på en skapning eller et fenomen gir en makt over det."

Jeg regner med at det er snakk om sjelens navn. Et navn vi bærer med oss gjennom alle livene våre.

Lærer du eller noen andre navnet i et liv, vil du ikke vite det i det neste. Ingen andre vil vite det heller, for de kjenner ikke igjen sjelen din. Så sånn sett er det vel ikke noen krise om feil person kjenner ditt navn. Eller..?

Bare en tanke altså ;)
Antall ord: 172

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- Navn..?

Innlegg av zind »

For example, you have a name. That is a fiction. You came without a name, you did not bring a name with you, the name was given to you. Then by constant repetition you start becoming identified with it. You know your name is Rama or Rahim or Krishna. It goes so deep that if all you three thousand sannyasins fall asleep here and somebody comes and calls, “Rama, where are you?” nobody will hear except Rama. Rama will say, “Who has come to disturb my sleep?” Even in sleep he knows his name; it has reached to the unconscious, it has seeped through and through. But it is a fiction. ~ Osho

http://new-age-spiritual-masters.blogsp ... s+Steps%29
Antall ord: 121
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- - - Navn..?

Innlegg av zind »

The Wolf skrev:
Jeg fikk et slags navn en gang da jeg mediterte for ganske lenge siden. Jeg har aldri hørt det før og hvis jeg googler det får jeg ingen treff. Men, jeg synes det er ganske vakkert. Det bare "poppet" ned i hodet mitt.
Kanskje det ble gitt deg for at du skulle huske/gjenkjenne noe? Prøv å husk hva det fikk deg til å føle og om det "vekket" noe i deg, evt hva? ;)
Antall ord: 80
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- - - Navn..?

Innlegg av Mei987 »

Inzide skrev:
Nephandi skrev:Vel det er jo spørsmålet da, navn er makt så de fleste er litt opptatt av å hindre at alle vet det, det er kanskje litt uheldig at vi i Vestelig kultur sprer navnene våre rundt over en lav sko, Hvis du leter etter sjelen din sitt navn eller ligende så kan du jo prøve å sørre om det i drømme eller i en meditasjon.
Av ren nysgjerrighet, har sjelen vår noe navn?
Ja sjelen vår har hatt mange navn. Men det er andre navn og livs epoker som gjør til at du husker navnet bedre ofte hvis du møter noen du faktisk har kjent før.
Antall ord: 119
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- Navn..?

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Finnes det et navn som følger sjelen hele tiden? Et navn som er ditt i alle liv...? Det sanne navnet.

Zind: Det er lenge siden, så jeg husker ikke nøyaktig. Jeg klarer ikke å huske rekkefølgen. Enten så hadde jeg en drøm om et sverd (et heeelt fantastisk, nesten magisk et :D ) først, også meditere jeg for på letingen etter et navn så kom det bare. Ellers så var det omvendt.. :bandit
Og, og, og jeg kom akkurat på noe! Jeg hadde drømmen natt til samhain (halloween). Noterte det sammen med en tegning av sverdet :roll:

Den følelsen jeg har er at det er mitt navn, men at det også kan være sverdets navn. Skjønner ikke helt hvorfor et sverd skal være så viktig, men i druid tradisjoner er sverdet et viktig redskap.

Dere kjenner sikkert (kanskje...) til den følelsen hvor du er full av energi og bare vil til skogen nå! Lengselen etter å bare være ute i naturen. Den følelsen er også knyttet til navnet.

En annen ting er at hvis jeg googler det, får jeg ingen resultater.. Det er jo litt rart og ganske spesielt. Eller?
Antall ord: 198

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- - Navn..?

Innlegg av Mei987 »

The Wolf skrev:Finnes det et navn som følger sjelen hele tiden? Et navn som er ditt i alle liv...? Det sanne navnet.

Zind: Det er lenge siden, så jeg husker ikke nøyaktig. Jeg klarer ikke å huske rekkefølgen. Enten så hadde jeg en drøm om et sverd (et heeelt fantastisk, nesten magisk et :D ) først, også meditere jeg for på letingen etter et navn så kom det bare. Ellers så var det omvendt.. :bandit
Og, og, og jeg kom akkurat på noe! Jeg hadde drømmen natt til samhain (halloween). Noterte det sammen med en tegning av sverdet :roll:

Den følelsen jeg har er at det er mitt navn, men at det også kan være sverdets navn. Skjønner ikke helt hvorfor et sverd skal være så viktig, men i druid tradisjoner er sverdet et viktig redskap.

Dere kjenner sikkert (kanskje...) til den følelsen hvor du er full av energi og bare vil til skogen nå! Lengselen etter å bare være ute i naturen. Den følelsen er også knyttet til navnet.

En annen ting er at hvis jeg googler det, får jeg ingen resultater.. Det er jo litt rart og ganske spesielt. Eller?

Etter som jeg har forstått det. Så er det ett spesifikt navn som følger deg helt fra starten men etter hvert som du blir re inkarnert og får et nytt liv. Så blir det glemt sånn at du kan få en ny start. Men dette er forskjellig fra person til person, et få tall husker og en større del glemmer.

Jeg kjenner så alt for godt til den følelsen. Må ut Må ut! Får jeg ofte og når jeg følger etter denne følelsen så hender det at jeg får noen beskjeder litt her og der.
Antall ord: 307
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- - - Navn..?

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Mei987 skrev:
The Wolf skrev:Finnes det et navn som følger sjelen hele tiden? Et navn som er ditt i alle liv...? Det sanne navnet.

Zind: Det er lenge siden, så jeg husker ikke nøyaktig. Jeg klarer ikke å huske rekkefølgen. Enten så hadde jeg en drøm om et sverd (et heeelt fantastisk, nesten magisk et :D ) først, også meditere jeg for på letingen etter et navn så kom det bare. Ellers så var det omvendt.. :bandit
Og, og, og jeg kom akkurat på noe! Jeg hadde drømmen natt til samhain (halloween). Noterte det sammen med en tegning av sverdet :roll:

Den følelsen jeg har er at det er mitt navn, men at det også kan være sverdets navn. Skjønner ikke helt hvorfor et sverd skal være så viktig, men i druid tradisjoner er sverdet et viktig redskap.

Dere kjenner sikkert (kanskje...) til den følelsen hvor du er full av energi og bare vil til skogen nå! Lengselen etter å bare være ute i naturen. Den følelsen er også knyttet til navnet.

En annen ting er at hvis jeg googler det, får jeg ingen resultater.. Det er jo litt rart og ganske spesielt. Eller?

Etter som jeg har forstått det. Så er det ett spesifikt navn som følger deg helt fra starten men etter hvert som du blir re inkarnert og får et nytt liv. Så blir det glemt sånn at du kan få en ny start. Men dette er forskjellig fra person til person, et få tall husker og en større del glemmer.

Jeg kjenner så alt for godt til den følelsen. Må ut Må ut! Får jeg ofte og når jeg følger etter denne følelsen så hender det at jeg får noen beskjeder litt her og der.
Det er akkurat det jeg også tror :)
Antall ord: 316

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links