Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisNoctornicon - Et møte med den mørkere siden av magi.

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
apocalypticcity
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 03 Okt 2011 15:39
12
Kjønn (valgfri): Gubbe
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 2 ganger

Noctornicon - Et møte med den mørkere siden av magi.

Innlegg av apocalypticcity »

Hei!

For to måneder siden gikk jeg mer eller mindre bananas på ebay og handlet inn en god del bøker om magi og okkultisme. De fleste bøkene jeg handlet hadde et mer "mørkere" tema enn vanlig. Jeg ønsker å kjøre en kort innføring i dette temaet, og hvordan det teoretisk kan være nyttig og bruke denne typen energi.

Nocturnal witchcraft, eller mørk heksekunst, er den type okkultisme som foretar seg på kveldstid, gjerne i regi av mørke med kompani av månelyset. Ritene ved denne type virksomhet kan ofte være skremmende, eller skumle, og har mye fokus på psykodrama - skuespill og innlevelse.

Bøkene har den gjenganger at mørket har en energi som er lite brukt, og kan anvendes til nok så mye. Et av temaene, død, påpeker dødens energi til å eliminere. Ved riktig bruk, kan denne energien brukes til å eliminere en sykdom (I teori), et dårlig forhold eller en dårlig følelse. Bøkene skildrer møte med Lucifer som en positiv og misforstått opplevelse hvor Lucifer selv bemerker menneskers frihet til å ta egne valg, og forme sitt eget liv.

Ritene er, som nevnt tidligere, for mangle skremmende, og bygger på energi av frykt og mestringsfølelse. Det å være i et komplett mørke kan for mange være skummelt, men gir alikevel en energi lik ingen annen. Man jobber med mørket, man trives i mørket og man praktiserer i mørket. Det hele gir en følelse av å frykte mindre, og trives mer i en side av livet som ellers blir skydd.

Har noen erfaring med å jobbe med disse sidene av verden? Er det noen som jobber kun med disse kreftene, eller med de "lyse" også?

Hadde vært artig å høre erfaringer.
Antall ord: 304
The Lost City - The Found Music

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Noctornicon - Et møte med den mørkere siden av magi.

Innlegg av Heksepusen »

Nå må man ikke glemme at mørek og lyse er en betegnelse vi mennsker bruker på ting.
Det er hva den som driver med magien her for mening om tingen som skaper den.

jeg er natur et nattmennske og meste parten av min magi blir skapt da, men hensikten bak er lys, månemagi skla hvist ut fra det jeg har lært være kraftig og veldig rensende.

Jeg vil nok si at jeg fint kunne ha drevet magien min i stummende mørke og alike vel legge den lyse siden til. det er den energien og kraften skaperen av magien legger i den som avgjør hvilken hensikt den skla utrett.
Antall ord: 114
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Noctornicon - Et møte med den mørkere siden av magi.

Innlegg av Nephandi »

Nocturnal Witchcraft er en fantastisk bok. Ja man tar i bruk mørkere krefter som ofte kan virke skremmende. Jeg jobber ofte med mørkere ritualer selv om dette ikke betyr at ritualene er onde, de sasserer seg bare på energier og metoder som ofte er tabu i vår velolyste virkelighet, men tenk på det, de første ni månedene av våre liv lever i i mørke og bi blir født dekket i blod mens våre mødre skriker i smerte. Mørke er en naturlig del av livet og en naturlig del av magien.
Antall ord: 101
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nergalrofocale
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 08 Jul 2011 02:12
12
Kjønn (valgfri): Fyr
Lokalisering: i de dype,mørke skoger
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 4 ganger

- Noctornicon - Et møte med den mørkere siden av magi.

Innlegg av nergalrofocale »

ENDELIG noen som har noe godt og si om 'mørk'/'sort' magi/ritualer.

Praktiserer selv kun mørkt/sort eller hva man velger å kalle det.
ikke dermed sagt ondt eller med onde hensikter men det er vel heller en tilhørighet føler jeg.
alt fra healing til husrens og andre ting fungerer utmerket.
Antall ord: 55
Long gone but stiller present..
Whatever we learn to do, we learn by actually doing it.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Noctornicon - Et møte med den mørkere siden av magi.

Innlegg av Nephandi »

For meg, selv om jeg egentlig ikke liker å sette farge på magi, det er bare magi for meg ikke noe mer eller mindre, så er hvit magi når man gjør magi for kun Åndelige grunner, kun for å utvikle seg Åndelig. Grå magi er alle former for praktisk magi, helbredelser, å få ting til å skje i den fysiske verden, og svart magi det er å bruke magi for å skade andre, enten intentionelt eller ved et uhell. Men nå følger ikke alle disse definisjonene da.

Mørk magi mener jeg kan være både hvit, grå eller svart, som all annen magi så handler det bare om hvordan du bruker den. Mørk magi er bare det å anerkjenne og jobbe med de mørkere kreftene i oss selv og i naturen generelt som man vaneligvis stenger inne. Skal vi være komplette mennesker må vi også anerkjenne mørket.
Antall ord: 149
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
manitou
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 64
Startet: 31 Mar 2006 09:44
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Blitt takket: 9 ganger

- Noctornicon - Et møte med den mørkere siden av magi.

Innlegg av manitou »

Er ikke alt som er lys nei.. DET er sikkert og visst. Magi i seg selv er hverken positivt eller negativt, det er opp til brukeren og styre dette. Man kan like gjerne jobbe med lys som mørke, ingenting er mer "riktig" eller "gæli" enn det andre. Spørsmålet er dog kun - HVA bruker man det til? :)
Antall ord: 60
Skinwalker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links