Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisNoen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Nephandi »

til det med rød skrift:
jeg var spesifikk nok fra starten av.
jeg skrev at jeg har en interesse for "demoniske sigils", det eksluderer sigils som ikke er knyttet opp mot demoner.
men du skulle vel bare kverulere.
Du skrev:
men jeg også interessert i demoniske sigils, type solomon stil.
Som jeg leser som at du sier at du er interessert i demoniske sigils og at de du finner i Key of Solomon er demoniske, hvis jeg har misforstått deg så beklager jeg men det jeg sa var ikke for å kverulere men bare å påpeke en mening på det jeg trodde du sa.
Antall ord: 105
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metatron1985
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 92
Startet: 02 Jun 2013 16:14
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Oslo / Narnia
Har takket: 41 ganger
Blitt takket: 55 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Metatron1985 »

nergalrofocale skrev: tidligere har jeg foretatt husrenser i hus,netopp med dette. ett tilfelle på jessheim der huset rett og slett var ubeboelig mot slutten.man ble tømt for energi, huset levde sitt eget liv der skaper og skuffer smalt,loftet hørtes ut som en bowlingbane (buldrene lyder i høy hastighet) freselyder, skygger.ja rett og slett ett livlig og utrivlig hus.

alt ble prøvd, vievann, salvie,balansering,en erfaren wicca heks var der men nektet og gå inn.også andre 'alternative' mennesker var og prøvde og rydde opp men ting ble rolige kun i få timer.
kort fortalt:
det ble med at en portal ble åpnet og hver enkelt av disse energiene ble tatt hånd om.
resultatet var ett hus så stille at man kunne høre en knappenål falle, og det er det også til dags dato.
Dette er min første post og jeg håper dere er snille med meg.


Jeg fant posten din veldig interessant fordi jeg selv har kommet over et tilfelle som ligner veldig. Det er et hjemsøkt hus som har blitt forsøkt renset høyre og venstre med de vanlige metodene, men uten hell. Det siste jeg hørte angående huset var at det elektriske hadde tatt fyr, men man fikk hindret at huset brant ned. Dog ble de som bodde der skremt og flyttet ut, om de er tilbake igjen nå vet jeg ikke. Min oppmerksomhet trekkes uansett konstant tilbake til dette huset fordi jeg føler jeg har noe jeg skulle gjort/lært der. En teori jeg har lagt frem for litt siden var at sjelen (obs: ikke ånden) etter et langt liv som alkoholiker m.m. har endt opp med å bli fordreid og har tatt "demonisk" form. Hvorvidt ånden fortsatt sitter fast i sjelen er jeg noe usikker på, men jeg mistenker den er så forvirret at den ikke har klart å rive seg løs. Hvorvidt dere skiller mellom ånd og sjel er for meg ukjent, men jeg skiller i hvertfall veldig markant. Problemstillingen virker i uansett å være at man ikke kan bli kvitt demoniske energier ved å pent be de dra til himmelen. Istedenfor virker den rette løsningen å være å sende de ned igjen dit de kom fra. Et annet alternativ blir å bruke det lille pentagrams rituale da det virker å fungere på en måte som nullstiller energiene i et område. I hvertfall er det slik jeg har oppfattet ritualets funksjon utifra hva jeg har blitt fortalt.

Til sommeren skal jeg tilbake dit og se om jeg kan få tilgang til huset og gjøre et forsøk på å rense det. Jeg har stort sett planen klar, men er likevel nysgjerrig på om det kan være noen valgmuligheter jeg har oversett.


OBS: Jeg har dog ikke til hensikt å fin-diskutere definisjonen på mørk/lys magi, i hvertfall ikke i denne tråden.
Antall ord: 489
"Occupy you imagination, or someone else will... "

"A Wizard is never late, nor is he ever early, he arrives precisely when he intends to!" -Gandalf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Nephandi »

Jeg fant posten din veldig interessant fordi jeg selv har kommet over et tilfelle som ligner veldig. Det er et hjemsøkt hus som har blitt forsøkt renset høyre og venstre med de vanlige metodene, men uten hell. Det siste jeg hørte angående huset var at det elektriske hadde tatt fyr, men man fikk hindret at huset brant ned. Dog ble de som bodde der skremt og flyttet ut, om de er tilbake igjen nå vet jeg ikke. Min oppmerksomhet trekkes uansett konstant tilbake til dette huset fordi jeg føler jeg har noe jeg skulle gjort/lært der. En teori jeg har lagt frem for litt siden var at sjelen (obs: ikke ånden) etter et langt liv som alkoholiker m.m. har endt opp med å bli fordreid og har tatt "demonisk" form. Hvorvidt ånden fortsatt sitter fast i sjelen er jeg noe usikker på, men jeg mistenker den er så forvirret at den ikke har klart å rive seg løs. Hvorvidt dere skiller mellom ånd og sjel er for meg ukjent, men jeg skiller i hvertfall veldig markant.
Vel de gamle Egypterne så sjelen som delt sjelen inn i mange deler så det er mange systemer der. Jeg skiller ikke vaneligvis mellom ånd og sjel men kan du forklare litt om hvordan du ser dette så det blir lettere å forstå ditt utgangspungt i debatten.

Ja det er ikke alltid det fungerer å rense hus, noen entiteter og energier klamrer seg fast. Hvorfor tror du foresten at alkholisme vil forårsake demoniske trekk? At en ånd kan bli full av tristhet, fortapthet, sog og så videre av slik ja, men demoniske trek, som i ikke menneskelige trekk hvorfor skulle alkoholisme forårsake det. I tilegg må du forklare hva du mener med demoniske for dette er termer hvor folk ofte har sin egen definisjon og det finnes veldig mange forklaringer på det begrepet.
Problemstillingen virker i uansett å være at man ikke kan bli kvitt demoniske energier ved å pent be de dra til himmelen. Istedenfor virker den rette løsningen å være å sende de ned igjen dit de kom fra. Et annet alternativ blir å bruke det lille pentagrams rituale da det virker å fungere på en måte som nullstiller energiene i et område. I hvertfall er det slik jeg har oppfattet ritualets funksjon utifra hva jeg har blitt fortalt.
Ikke alle entiteter er villige til å dra, det betyr ikke at de er demoniske. Nå sa ikke du at denne avdøde alkoholikeren var demonisk, mener du med det du sier her at alkoholikere kommer fra helvetet? Nei det er ikke hvordan LBRP fungerer, ja det vil nok ha en rensende effekt på omgivelsene, men det som LBRP gjør er at det renser den induviduelle magikeren, beskytter ham eller henne og setter ham eller henne i kontakt med universelle energier som vil utvikle magikeren åndelig.
Til sommeren skal jeg tilbake dit og se om jeg kan få tilgang til huset og gjøre et forsøk på å rense det. Jeg har stort sett planen klar, men er likevel nysgjerrig på om det kan være noen valgmuligheter jeg har oversett.
Jeg vil anbefale å prøve å kommunisere med entiteten først for å se om det er en grunn til at han/hun/den ikke vil dra og hvis ikke dette fungerer så ville jeg mest sannsynelig bedt Gudene og Energiene til hjelp til å sende ånden til et sted hvor den kan få hjelp og hvor den kan utvikle seg så både den og beoerne i huset er beskyttet.
Antall ord: 593
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metatron1985
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 92
Startet: 02 Jun 2013 16:14
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Oslo / Narnia
Har takket: 41 ganger
Blitt takket: 55 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Metatron1985 »

Mye av det du spør om kan oppsummeres i 2 poster jeg allerede har skrevet:
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 78#p522978
https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewt ... 37#p522437


Jeg har aldri påstått at alkoholisme påvirker demoniske trekk eller at alkoholikere kommer fra helvete. Ærlig talt synes jeg dette blir i overkant spesielle tolkninger av hva jeg sa, selv om jeg kortfattetheten i posten min overlot noe til fantasien. Hele mitt syn på demonisk krefter og deres virkemekanismer kommer jeg ikke til å poste her, men det skulle visstnok komme en egen tråd om underrikene og såkalte demoner etterhvert hvor jeg planlegger å gjøre mye synspunkt kjent i større detaljrikdom.

I mellomtiden kan jeg dele at jeg mener man er en ånd, som har en sjel, som er tilknyttet kroppen. Dersom sjelen er åpen kan denne påvirkes negativt av krefter fra de lavere rikene (de såkalt demoniske rikene) enten direkte eller indirekte. Man kan f.eks. oppleve tvangstanker og angst, og jeg skal driste meg til å si at energiene bak slike opplevelser ikke kommer fra himmelen. Et synspunkt jeg finner veldig interessant og jeg har sett flere steder er at jorderiket er skapt av demonene. Uansett er det fysiske riket den dimensjonen som er nærmest demonrikene (eller hva enn man nå ønsker å kalle de) og forholdene her er dermed markant mindre rosenrøde eller den kjærligheten og forståelsen man opplever i de høyere rikene. Jeg tror ikke at ånder kan komme særlig nærmere demonriket enn det fysiske, men demoner og demoniske energier kan komme opp nært overflaten for å prøve og påvirke oss. Jeg tror heller ikke at ånder faller ned til helvete hvis de er slemme.

Noe som er viktig å få med er at det høyeste nivået av himmelen holder den høyeste intelligens (med mere) og det laveste nivået av underriket holder den laveste anti-intelligens. Tar man opp nok av disse anti-intelligente energiene sitter man til slutt på Gaustad og og rabler i vei om at man er Napoleon, mildt sagt en overbevisning som ikke er preget av sannhet, innsikt eller forståelse. Eller kanskje man dreper 77 mennesker med bombe og semiautomatisk jaktrifle. Eller blir alkoholiker. Eller kanskje man bare utvikler en lett fobi... Det finnes et stoooort spekter. De høyere dimensjonene og vesener derfra er preget av egenskaper som forståelse, visdom, åndelig fokus og nestekjærlighet. Vesener fra de lavere dimensjonene er preget av egenskaper som frykt, forvirrelse, fysisk fokus og egenkjærlighet. Problemet til åndene fra de høyere dimensjonene når de inkarnerer er at man ikke lenger er helt seg selv. Det at man kommer nærmere de anti-intelligent rikene gjør også at man ikke kan ta med seg alle sine minner fordi begrensningene her nede er ganske store. Vår oppgave er å sakte, men sikkert integrere de høyere egenskapene inn i det fysiske riket og skape forståelse og nestekjærlighet her nede. Det lavere selvet og eksterne anti-intelligente krefter vil prøve å få deg til å identifisere deg med din fysiske eksistens, forvirre deg, og få deg til å tenke egoistisk. Dette kan ta MANGE former... Man trenger som regel bare å slå på dagsrevyen før man skjønner at folk er forvirret og påfører både seg selv og andre lidelse. Monoteistisk som jeg er og mener at "alle er en" så påfører man i praksis seg selv skade, ironisk nok.

Jeg tror det var Platon som sa at den eneste ondskap var uvitenhet og den eneste godhet var innsikt. Likevel ser jeg ikke på demonriket som ondt, i klassisk forstand, men noe som tjener en hensikt, men ofte skaper altfor mye problemer fordi vi forholder oss til det feil.

Derfor: når jeg sier at sjelen har tatt demonisk form så er dette fordi sjelen har tatt til seg i overkant mye av disse "onde" energiene og egenskapene. Tatt til seg så mye at det ikke lengre er godt å si om det er et menneske eller en demon, tydeligst ble dette blant nazistene under holocaust. Om vedkommende da er død så kan det hende at sjelen klamrer seg til ånden og overbeviser denne om å vende seg bort fra lyset. Eller kanskje ånden ikke engang lengre er i stand til å "se lyset" og derfor forvirret vandrer rundt i mørket. Problemet med sistnevnte er at de ennå har kraften som følger med fri vilje, men bruker denne helt feil fordi de har blitt overvelmet.


Jeg har for lengst fått med meg at ikke alle på dette forumet tror på den potensielle eksistensen av lavere dimensjoner, og dette er greit nok, men jeg personlig trenger jeg en forkaringsmodell for all ondskapen ("onskapen"?) i verden. Mine teorier er for øvrig ikke ferdigformulerte, men er under utvikling.





Noe LBRP har jeg aldri hørt om, men hvis du prøver å diskutere DLPR er det en annen sak. Jeg kjenner personer som har brukt det spesifikt til husrens, ikke til seg-selv-rens, selv om jeg også kjenner en som bruker det til selv-rens med gode resultater. Jeg har aldri hørt om eller selv opplevd at ritualet har puttet meg i kontakt med noe som helst, selv om jeg naturlig nok noterer muligheten for dette bak øret. Når alt dette er sagt er ikke dette et rituale jeg har brukt altfor mye, selv om jeg ble spesifikt bedt om å bruke det i denne situasjonen av en person som jobbet med husrens i mange år. Det finnes selvfølgelig mange teorier der ute og ikke alle kan være riktige, og jeg er mer enn åpen for at jeg tar feil, men poenget mitt er at jeg ikke bare fant dette på i forbifarten.
Antall ord: 978
"Occupy you imagination, or someone else will... "

"A Wizard is never late, nor is he ever early, he arrives precisely when he intends to!" -Gandalf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Nephandi »

Jeg har aldri påstått at alkoholisme påvirker demoniske trekk eller at alkoholikere kommer fra helvete. Ærlig talt synes jeg dette blir i overkant spesielle tolkninger av hva jeg sa, selv om jeg kortfattetheten i posten min overlot noe til fantasien.
Dette er hva du sa:
En teori jeg har lagt frem for litt siden var at sjelen (obs: ikke ånden) etter et langt liv som alkoholiker m.m. har endt opp med å bli fordreid og har tatt "demonisk" form.
Du sier her ganske svart på hvitt at alkoholisme har fordreid en entitet og gjort den demonisk, det kan hende dette ikke var din mening men å påstå at min tolking av hva du sa er spesiell er som om jeg sier. Ja og så så jeg en rød bil kjøre forbi, og noen så spør om denne røde bilen og jeg så sier. Ærlig talt at du tolker meg som å si at bilen er rød, det er i overkant spesielt.
Hele mitt syn på demonisk krefter og deres virkemekanismer kommer jeg ikke til å poste her, men det skulle visstnok komme en egen tråd om underrikene og såkalte demoner etterhvert hvor jeg planlegger å gjøre mye synspunkt kjent i større detaljrikdom.
Joda det er jo greit, men når du argumenterer ut i fra dine egene tolkninger om ting og så nekter å fortelle hva de tolkningene og synspungtene er så blir egentlig argumentene dine ganske meningsløse. I tilegg tråder dukker ikke opp makisk her, selv på dette forumet, ikke så ofte iallefall så hvis du vil ha en tråd om underiker og demoner føl deg fri til å lage en.
I mellomtiden kan jeg dele at jeg mener man er en ånd, som har en sjel, som er tilknyttet kroppen. Dersom sjelen er åpen kan denne påvirkes negativt av krefter fra de lavere rikene (de såkalt demoniske rikene) enten direkte eller indirekte. Man kan f.eks. oppleve tvangstanker og angst, og jeg skal driste meg til å si at energiene bak slike opplevelser ikke kommer fra himmelen.
Så du mener at vi, oss alt av oss er en ånd, vår fysiske kropp, alt av oss og at vi også har en sjel? Jeg sier ikke at du har feil jeg bare spørr for å finne ut om dette er hva du mener. Jeg må også spørre tu nevner angst og tvangstanker, nå jeg er enig at energier og ånder kan påvirke psyken vår, men mener du her at all angst, alle tvangstanker og annen psykisk sykdom er på grunn av påvirkning fra demoner?
Et synspunkt jeg finner veldig interessant og jeg har sett flere steder er at jorderiket er skapt av demonene. Uansett er det fysiske riket den dimensjonen som er nærmest demonrikene (eller hva enn man nå ønsker å kalle de) og forholdene her er dermed markant mindre rosenrøde eller den kjærligheten og forståelsen man opplever i de høyere rikene.
Det er mange som har den ideen om at det sysiske er nærmere demoner. 666 er jordens tall og tallet står numerologisk for fysisk manifestasjon for eskmpel. Nå dette er ikke et synspungt jeg deler, jeg mener at det er ikke noe ondt eller dårligere med det fysiske enn det åndelige, det er rett og slett to forskellige plan hvor begge er en nødvendig og vakker del av helheten. Jeg tror heller ikke at de åndelige plan er bare kjærlghet og rosenrødt, jeg tror det er lys og mørke på alle plan, en balanse i alle ting.
Jeg tror ikke at ånder kan komme særlig nærmere demonriket enn det fysiske, men demoner og demoniske energier kan komme opp nært overflaten for å prøve og påvirke oss. Jeg tror heller ikke at ånder faller ned til helvete hvis de er slemme.
Jeg tror ikke at det er en himmel og et helvete, jeg tror ikke på god og ondt som to kontraster, som jeg sa jeg tror det er lys og mørke på alle plan, det værende seg jorden eller åndelige riker og at ja noen riker er mer lyse og noen er mer mørke men ingen er totalt mørke og ingen er totalt lyse.
Noe som er viktig å få med er at det høyeste nivået av himmelen holder den høyeste intelligens (med mere) og det laveste nivået av underriket holder den laveste anti-intelligens. - See more at
Hva mener du her med inteligens og anti inteligens, for inteligens for meg er målpå hvor smart noen er så anti inteligens vil da være å virkelig være dum som et brød.
Tar man opp nok av disse anti-intelligente energiene sitter man til slutt på Gaustad og og rabler i vei om at man er Napoleon, mildt sagt en overbevisning som ikke er preget av sannhet, innsikt eller forståelse.
Jeg har psykiske problemer selv og min mor har jobbet i psyiatrien i mange år, og for å være ærlig så finner jeg påstanden om at sinnsykdom kommer av at man har tatt til seg for mye anti inteligente energier fra demoner ganske fornærmende. Det er som om jeg skulle ha sagt at alle som er svaksynte, sitter i rullestol eller er døve har disse helse problemene på grunn av demonisk inflytelse. At det kan være vernaturlige grunner til sykdom, både fysisk og psykisk, ja det tror jeg, men jeg tror også at man skal være forsiktig med å komme med slike påstander siden sinnslidende allerede er en veldig utsatt gruppe.
Eller kanskje man dreper 77 mennesker med bombe og semiautomatisk jaktrifle. Eller blir alkoholiker. Eller kanskje man bare utvikler en lett fobi... Det finnes et stoooort spekter. - See more at
Å si at hvis man har en fobi så er man bare et skritt vekk i fra åvære ABB for alt kommer i fra demonisk anti inteligens er også temmelig snevert og fornærmende spørr du meg, det blir en fr enkel forklaring å bare ta alt unormalt, alle ubehagelige følelser, alle snnlidelser alt og bare si, nei anti inteligens energier, verden er rett og slett ikke så enkel.
De høyere dimensjonene og vesener derfra er preget av egenskaper som forståelse, visdom, åndelig fokus og nestekjærlighet.
Så da antar jeg at hvis noen får nervesammenbrudd fordi de rett og slett elsker for mye så er det vesener fra de høyere dimensjoner som har forårsaket det da?
Vesener fra de lavere dimensjonene er preget av egenskaper som frykt, forvirrelse, fysisk fokus og egenkjærlighet. - See more at
Her er hvor jeg er sterkt uenig. Å ha evne til å elske seg selv er bra, det er positivt, man må ha begge deler, både evne til å elske seg selv og til å elske andre. Frykt også er ofte svert positivt, den følelsen av oh shit noe er galt her jeg må komme meg vekk har reddet mange liv, at du sier disse egenskapene kommer fra underverden og nestekjærlighet fra oven blir feil for meg, man trenger alle de egenskapene du har listet over, alle av dem, og for mye av noen av dem er uheldig, friske mennesker bør ha en balanse i disse egenskapene.
Problemet til åndene fra de høyere dimensjonene når de inkarnerer er at man ikke lenger er helt seg selv. Det at man kommer nærmere de anti-intelligent rikene gjør også at man ikke kan ta med seg alle sine minner fordi begrensningene her nede er ganske store. Vår oppgave er å sakte, men sikkert integrere de høyere egenskapene inn i det fysiske riket og skape forståelse og nestekjærlighet her nede. Det lavere selvet og eksterne anti-intelligente krefter vil prøve å få deg til å identifisere deg med din fysiske eksistens, forvirre deg, og få deg til å tenke egoistisk. Dette kan ta MANGE former... Man trenger som regel bare å slå på dagsrevyen før man skjønner at folk er forvirret og påfører både seg selv og andre lidelse. Monoteistisk som jeg er og mener at "alle er en" så påfører man i praksis seg selv skade, ironisk nok.
Jeg kunne ikke vert mer uenig med deg. Å dyrke noen naturige egenskaper og å demonisere de andre skaper sykdom. Hvis det å være glad i seg selv og sette pris på sin sysiske kropp er ondt si meg hvorfor har vi da fått en fysisk kropp. Vi trenger å sette pris på bode det sysiske og det åndelige, vi trenger å elske oss selv og elske andre, bi trenger både frykt og mot, vi trenger både egoisme og å tenke på andre, vi trenger en balanse. Jeg mener også at å kategorisere de som ikke lever etter dine personelige idealer som forvirrede er forbi arogant, det er en patrioniserende holding ovenfor andre som ikke hører noen sted hjemme.
Jeg tror det var Platon som sa at den eneste ondskap var uvitenhet og den eneste godhet var innsikt. Likevel ser jeg ikke på demonriket som ondt, i klassisk forstand, men noe som tjener en hensikt, men ofte skaper altfor mye problemer fordi vi forholder oss til det feil.
Å ignorere det fysiske, demonisere naturlige egenskaper og ikke akseptere alt av hva det vil si å være menneske er ikke innsikt. Men ja jeg mener at mye av det man vil kalle ondskap bunner i mangel på forståelse og mangel på kunnskap. Rasisme for eksempel forsvinner ofte når rasisten får tilbragt litt tid med svarte mennesker og ser at de kke er onde og fæle som han er forestilt seg. Forståelse, akksept og toleranse er ofteting som stopper det man vil kunne kalle ondskap i min mening.
Derfor: når jeg sier at sjelen har tatt demonisk form så er dette fordi sjelen har tatt til seg i overkant mye av disse "onde" energiene og egenskapene. Tatt til seg så mye at det ikke lengre er godt å si om det er et menneske eller en demon, tydeligst ble dette blant nazistene under holocaust. Om vedkommende da er død så kan det hende at sjelen klamrer seg til ånden og overbeviser denne om å vende seg bort fra lyset. Eller kanskje ånden ikke engang lengre er i stand til å "se lyset" og derfor forvirret vandrer rundt i mørket. Problemet med sistnevnte er at de ennå har kraften som følger med fri vilje, men bruker denne helt feil fordi de har blitt overvelmet.
Eller kanskje denne ånden har levd et hardt liv, sett flaska som eneste trøst og er en person man bør ha godhet og medfølelse med og ikke si at han er blitt demonisk fordi han har tatt til seg for mye demoniske energier.
Jeg har for lengst fått med meg at ikke alle på dette forumet tror på den potensielle eksistensen av lavere dimensjoner, og dette er greit nok, men jeg personlig trenger jeg en forkaringsmodell for all ondskapen ("onskapen"?) i verden. Mine teorier er for øvrig ikke ferdigformulerte, men er under utvikling.
Du vil ikke finne en eneste ting som alle på dette forumet tror på. For meg jeg tror ikke på ondskap, jeg tror at folk gjør ting for grunner og ofte at resultatet være negativt, jeg trenger ikke å gjemme meg bak en ide om at demonene fikk dem til å gjøre det, jævelige ting skjer til tider men jeg tror folk gjør dette av egen fri ville og ikke på grunn av demoniske energier, iallefall ikke de de fleste tilfeller. Ja jeg tror energier og ånder kan affektere folk, men i hovedsak finnes det ikke noen forklaring for alt det forferdelige som skjer i verden, det bare skjer, saken er at vi er dyr, de kan være kjærlige og vi kan være jævelige ognoen ganger tar den jævelige siden overhånd. La meg spørre en ting dog, hvordan har du kommet frem til teoriene dine? Og i tilegg du snakker ikke om dem som teorier, du presanterer dem som den eneste sannhet på måten du snakker om dem, det virker litt merkelig på meg når dette er idder du ikke en gang har utviklet ferdig.
Noe LBRP har jeg aldri hørt om, men hvis du prøver å diskutere DLPR er det en annen sak. Jeg kjenner personer som har brukt det spesifikt til husrens, ikke til seg-selv-rens, selv om jeg også kjenner en som bruker det til selv-rens med gode resultater. Jeg har aldri hørt om eller selv opplevd at ritualet har puttet meg i kontakt med noe som helst, selv om jeg naturlig nok noterer muligheten for dette bak øret.8
Lesser Banishing Ritual of the Pentagam. Det er et banisk rituale innenfor ritual magi. Hvis du gjør et goodle søk vil det dukke opp masse informasjon om det.
Når alt dette er sagt er ikke dette et rituale jeg har brukt altfor mye, selv om jeg ble spesifikt bedt om å bruke det i denne situasjonen av en person som jobbet med husrens i mange år. Det finnes selvfølgelig mange teorier der ute og ikke alle kan være riktige, og jeg er mer enn åpen for at jeg tar feil, men poenget mitt er at jeg ikke bare fant dette på i forbifarten.
Hvordan fant du på det da? Tja som Kaos Magiker så tror jeg at alle torier er riktige og ingen er det, at det ikke finnes en ultimat sannehet men at vi definerer sannheten for oss selv og at vår tro forandrer vår virkelighet intil vi forandrer mening og skaper en ny virkelighet med en ny tro.
Antall ord: 2317
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metatron1985
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 92
Startet: 02 Jun 2013 16:14
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Oslo / Narnia
Har takket: 41 ganger
Blitt takket: 55 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Metatron1985 »

Du sier her ganske svart på hvitt at alkoholisme har fordreid en entitet og gjort den demonisk, det kan hende dette ikke var din mening men å påstå at min tolking av hva du sa er spesiell er som om jeg sier. Ja og så så jeg en rød bil kjøre forbi, og noen så spør om denne røde bilen og jeg så sier. Ærlig talt at du tolker meg som å si at bilen er rød, det er i overkant spesielt.


Denne forklaringen skjønner jeg desverre ikke engang på et grammatisk nivå og dersom du ønsker et svar så kommer jeg til å trenge en omformulering. Om dette står på meg eller deg skal jeg på forhånd si at jeg ikke bryr meg om, men like fult har jeg ingen anelse hva som står der.



Når jeg sier at det kommer til å komme en tråd om demonrikene denne uken så mener jeg det. Noen fortalte meg at de ønsket å starte en tråd om dette, og det ville dermed blitt uhøflig av meg å komme de i forkjøpet ved å starte en slik post. Dette er ikke en konklusjon som er vanskelig å komme til basert på hva jeg sa. Det eneste jeg ber deg om er noe tolmodighet, men det tror jeg ikke lengre du har slik du nå farer frem. Hvis denne personen ikke starter noen tråd iløpet av denne uken så kan det dog hende seg at jeg gjør det selv.

For øvrig har du fått et mye lengre svar enn du har krav på fordi jeg er genuint interessert i temaet og var av den formening at du kanskje hadde noe interessant å komme med. Men jeg kan simpelthen ikke snakke med deg om du fortsetter å påstå at jeg nekter å fortelle hva mine synspunkter er, når jeg i realiteten pent har bedt deg om å vente. Noe som for øvrig ville vært synd siden du skriver en del ting som objektivt sett er interssante og til og med sammenfaller med mange av mine egne teorier. I hvertfall de av dine teorier jeg har lest. Akkurat nå virker det som at du leser for raskt, tenker for raskt og skriver for raskt, og det er mindre enn optimalt for å oppnå en konstruktiv dialog.



Så du mener at vi, oss alt av oss er en ånd, vår fysiske kropp, alt av oss og at vi også har en sjel?
Nå er det du som blir nødt til å utdype, fordi den setningen forstår jeg heller ikke.




Angående psykisk sykdom har jeg sluttet å tro på den tradisjonelle definisjonen. Den tradisjonelle psykiatrien forholder seg til hva som skjer på overflaten, men ikke hva som skjer i de dypere dimensjoner som forsårsaker dette. Som jeg har nevnt i andre tråder jobber min samtaleterapeut i tung-psykiatrien og har gjort dette i over 20 år. Han deler dette synet med meg, og vi har diskutert temaet flittig, uten at dette dermed gir meg rett. Dette er altså min menings opphav, men jeg har ikke tenkt til å prakke den på noen siden jeg er klar over at det er et noe uvanlige standpunkt. Om jeg mener demoner og demoniske energier forårsaker dette? Vel jeg mener ikke akkurat at det englene som gjør det... Man kan helt fint pådra seg en mental sykdom helt på egenhånd, men sykdommen ville ikke vært tilgjengelig om det ikke hadde vært for eksistensen av det demoniske.

Jeg tror ikke at det er en himmel og et helvete, jeg tror ikke på god og ondt som to kontraster, som jeg sa jeg tror det er lys og mørke på alle plan, det værende seg jorden eller åndelige riker og at ja noen riker er mer lyse og noen er mer mørke men ingen er totalt mørke og ingen er totalt lyse.
Dette er i og for seg greit nok, og et standpunkt det nok ante meg at noen ville komme til å lufte, men personlig foretrekker jeg som sagt en annen struktur. Mine teorier om polariteter, enten det er antimaterie/materie, eller intelligens/anti-intelligens, kjærlighet/antikjærlighet handler om det at jeg trenger en forklaringsmodell for hvordan gud kunne skape noe ut av ingenting. -1 og +1 blir 0, og dermed går regnestykket opp. Men dette er ikke det samme som at jeg tror på perfekt speilende symmetri innen ånderikene og antiånderikene. Jødedommen beskriver også demonene som et nødvendig onde, dette mener jeg er fordi de høyere rikene ikke kunne eksistert uten en motpart. Det at jeg har skilt de fra hverandre over/under jorden med sistnevnte som møtepunkt er fordi dette er hvordan jeg opplever disse, noe bedre formulering har jeg ikke akkurat dette minutt, men jeg her heller mildt sagt ikke alene om denne tankegangen. Akkurat nå leser jeg "Heaven and Hell" av Emanuel Swedenborg, som har nogenlunde den samme tankegangen som meg.

Jeg tror heller ikke på ondskap i ordets tradisjonelle forstand, hvis du mot formodning hadde inntrykk av dette, selv om temaet er hyperkomplisert og jeg ikke har noe overdrevent smart å si om saken ennå.


Angående begrepene intelligens og antiintelligens så er dette ord jeg må ta til takke med fordi jeg ikke har kommet over noen bedre definisjoner. Det er ikke engang snakk om å ikke ha kunnskap, det er snakk om å ha FEILkunnskap, altså en fordreielse av kunnskap. Jeg snakker her om intelligens i ordets bredeste betydning, og jeg tok for meg intelligens fordi det holder ting enkelt. Det er ikke det samme som at intelligens er det eneste som eksisterer i de høyeste sfærene. Wisdom, kjærlighet, vilje, og mere til er andre egenskaper som også hører med, og deres motsatser i de lavere sfærene for den saks skyld.


Du kan bli så fornærmet du bare vil. Det er noe som heter å "ta seg nær", men det er ingenting som heter å "gi noe nær", og jeg kommer ikke til å hindre deg fra å forsyne deg. Jeg presenterer mine teorier på området og sier samtidig at man ikke er nødt til å være enig med meg fordi jeg vet det er i meste laget. Jeg kan dog ikke be om unnskyldning for å ha meninger, og for øvrig er ikke moren din den eneste som har jobbet innen psykiatrien. Kanskje har jeg rett, kanskje ikke, men dette er mine teorier, take it or leave it. Om man ønsker å diskutere grunnlaget for disse og komme med inspill er helt greit, det er faktisk hvorfor jeg er her, men saken personlig blir fryktelig usaklig.
Å si at hvis man har en fobi så er man bare et skritt vekk i fra åvære ABB for alt kommer i fra demonisk anti inteligens er også temmelig snevert og fornærmende spørr du meg,
Her er vi over på flere ting jeg ikke har sagt. Jeg kan kun holdes ansvarlig for hva jeg sier, ikke hva du tolker, og alt jeg gjorde var å usystematisk peke på forskjellige punkter langs et laaaaangt spekter av såkalt "galskap". På dette stadiet skriver jeg for andre som er tenkelige til å komme over denne posten fordi du nå har tatt så av i dine angrep på meg at jeg ikke kan ta deg seriøst lengre og derfor prinsipielt må sette grenser.

Her er hvor jeg er sterkt uenig. Å ha evne til å elske seg selv er bra, det er positivt, man må ha begge deler, både evne til å elske seg selv og til å elske andre. Frykt også er ofte svert positivt, den følelsen av oh shit noe er galt her jeg må komme meg vekk har reddet mange liv, at du sier disse egenskapene kommer fra underverden og nestekjærlighet fra oven blir feil for meg, man trenger alle de egenskapene du har listet over, alle av dem, og for mye av noen av dem er uheldig, friske mennesker bør ha en balanse i disse egenskapene.
Jeg er helt enig, velkommen etter. Faktisk har jeg aldri sagt at jeg ikke er enig, igjen er det du som TOLKER hva jeg skriver på en måte hvor du kan bli fornærmet og irettesette meg. Jeg mener ALLE disse egenskapene behøves, i hvertfall om man befinner seg i det fysiske riket, men problemet er når det blir for mye. Jeg har høydeskrekk og er stort sett fornøyd med det, men ekstrem forbi for høyder og det å ikke kunne gå opp en stige grunnet dette blir i meste laget. Dette er bare ett eksempel av mange.


Jeg har aldri sagt at disse demonene fratar oss vår vilje, selv om noen av de prøver veldig i herdig, og jeg mener at det er den enkeltes ansvar å håndtere sine demoner på en konstruktiv måte. Men noen ganger kan det bli for mye og da er det opp til de rundt oss å hjelpe oss med å hjelpe oss selv.



Etter å ha lest resten av hva du skrev så orker jeg ikke engang å svare på dette fordi du bare gjentar deg selv igjen og igjen. Jeg synes du skal fokusere på å bli friskere istedenfor å kalle folk ting på internett og fortelle de hva de selv mener... For øvrig bruker jeg så mye tid på å skrive at det jeg sier kun er mine meninger at det nesten blir for mye, jeg kan ikke skrive det i hver setning heller... Jeg har hatt dette som mitt primære fokus etter at jeg kom inn på forumet fordi jeg hater slike personangrepsdiskusjoner du nå legger opp til, dermed blir det vanskelig for meg å ta til meg din "feedback".

Når du kom tilbake til forumet var det flere som sendte meg personlig melding og advarte meg angående dine tendenser, men jeg var likevel ikke helt forberedt. Slik som du nå oppfører deg blir jeg nødt til å blokkere deg. Du kan tolke dette som det måtte passe deg.




OBS:
Hvis noen ANDRE ønsker å fortsette å diskutere dette temaet i en mer saklig tone er jeg åpen for det. Altså så lenge dette ikke fortsetter å basere seg på ting jeg ikke har sagt. Visse tema har jeg aktivt unnlatt å si noe om fordi jeg mente å komme til det temaet senere i diskusjonen etter å gradvis ha bygd opp strukturen i min forklaring.

Hvis man derimot synes hele tråden er blitt en slitsom haug med hestemøkk er det også forståelig, da jeg er forholdsvis enig.
Antall ord: 1771
"Occupy you imagination, or someone else will... "

"A Wizard is never late, nor is he ever early, he arrives precisely when he intends to!" -Gandalf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Nephandi »

Denne forklaringen skjønner jeg desverre ikke engang på et grammatisk nivå og dersom du ønsker et svar så kommer jeg til å trenge en omformulering. Om dette står på meg eller deg skal jeg på forhånd si at jeg ikke bryr meg om, men like fult har jeg ingen anelse hva som står der. - See more at
Det er ganske enkelt, du sier svart på hvitt at denne ånden muligens er blitt demonisk på grunn av alkoholisme og så oppfører du seg som om du er himmelfallen over at jeg påpeker at du har sagt dette. Min kommentar var at du oppfører deg som om noen som snakker om en rød bil og så blir himmelfallen over at noen påstår at de har sagt bilen de snakker om er rød, ikke så vanskelig å forstå er det?
Når jeg sier at det kommer til å komme en tråd om demonrikene denne uken så mener jeg det. Noen fortalte meg at de ønsket å starte en tråd om dette, og det ville dermed blitt uhøflig av meg å komme de i forkjøpet ved å starte en slik post.
Det blir noe annet men dette kunne du ha påpekt før at noen faktisk har konkrete planer om å starte en slik post.
Dette er ikke en konklusjon som er vanskelig å komme til basert på hva jeg sa. Det eneste jeg ber deg om er noe tolmodighet, men det tror jeg ikke lengre du har slik du nå farer frem. Hvis denne personen ikke starter noen tråd iløpet av denne uken så kan det dog hende seg at jeg gjør det selv.
Mitt poeng er at hvis du snakker om demoner så blir det verdiløst om du ikke forklarer hva du legger i begrepet, det har ikke noe med tolmodihet å gjøre det har med at dine poster i denne tråden er poengløse om du ikke forklarer hva du mener med begrepene du bruker.
For øvrig har du fått et mye lengre svar enn du har krav på fordi jeg er genuint interessert i temaet og var av den formening at du kanskje hadde noe interessant å komme med.
Ingen har krav på noe svar som helst på en online forum, man poster hvis man har lyst og ikke hvis man ikke føler for det, vil du at jeg skal hoppe å danse av glede over at du har nedverdiget deg til å gi meg et langt svar? For det er hva kommentaren din over høres ut som.
Men jeg kan simpelthen ikke snakke med deg om du fortsetter å påstå at jeg nekter å fortelle hva mine synspunkter er, når jeg i realiteten pent har bedt deg om å vente.
Jeg har sagt at intill du faktisk forklarer hva dine synspunkter er så er dine kommentarer i denne tråden verdiløse for du kunne like gjerne ha sagt femten smurfer spiser popkorn for demon kan bety hva som helst med mindre du faktisk forklarer hva du legger i begrepet. Nå du tror kanskje du er så fantastisk vis at andre bør hoppe og tigge for smulene du kaster til oss men saken er at jeg ikke egentlig bryr meg om du har lyst til å svare på postene mine eller ikke, det må være helt opp til deg selv.
Noe som for øvrig ville vært synd siden du skriver en del ting som objektivt sett er interssante og til og med sammenfaller med mange av mine egne teorier. I hvertfall de av dine teorier jeg har lest. Akkurat nå virker det som at du leser for raskt, tenker for raskt og skriver for raskt, og det er mindre enn optimalt for å oppnå en konstruktiv dialog.
Du er flink til å se ned på andre er du ikke, hvis folk ikke er enig med deg så tenker de for fort, og leser for fort, vel det er iallefall i tråd med resten av hva du skriver. Kanskje du skulle prøve å klatre ned fra din høye hest, kvitte deg med den arogansen og slutte å være så patroniserende mot andre så kanskje du fikk mer positive svar, bare en tanke.
Nå er det du som blir nødt til å utdype, fordi den setningen forstår jeg heller ikke.
Du sier at vi er en ånd som er tilknyttet en sjel, mener du at våre fysiske kropper er en del av sjelen da siden den fysiske kroppen er en del av hva vi er?
Angående psykisk sykdom har jeg sluttet å tro på den tradisjonelle definisjonen. Den tradisjonelle psykiatrien forholder seg til hva som skjer på overflaten, men ikke hva som skjer i de dypere dimensjoner som forsårsaker dette. Som jeg har nevnt i andre tråder jobber min samtaleterapeut i tung-psykiatrien og har gjort dette i over 20 år. Han deler dette synet med meg, og vi har diskutert temaet flittig, uten at dette dermed gir meg rett. Dette er altså min menings opphav, men jeg har ikke tenkt til å prakke den på noen siden jeg er klar over at det er et noe uvanlige standpunkt. Om jeg mener demoner og demoniske energier forårsaker dette? Vel jeg mener ikke akkurat at det englene som gjør det... Man kan helt fint pådra seg en mental sykdom helt på egenhånd, men sykdommen ville ikke vært tilgjengelig om det ikke hadde vært for eksistensen av det demoniske.
Så du mener altså et psykisk sykdom er demonisk? Nå her er hvor jeg har et problem med det, ikke i troen på at noe overnaturlig ligger bak sykdom psykisk og psykisk for det er en ganske vanelig paradigme, men med å stemple psykisk sykdom som demonisk så heller du bensin på bålet til en alerede veldig utsatt gruppe og det mener jeg er uansvarlig, det er veldig mye diskriminering mot folk som har psykiske sykdommer og selv om jeg vet det ikke er din mening så legger meninger som det over lett til på den byrden, jeg sier heller ikke at du tar feil, men jeg sier at rundt akkurat sånne ting bør man være litt forsiktig med hva man sier.
Dette er i og for seg greit nok, og et standpunkt det nok ante meg at noen ville komme til å lufte, men personlig foretrekker jeg som sagt en annen struktur. Mine teorier om polariteter, enten det er antimaterie/materie, eller intelligens/anti-intelligens, kjærlighet/antikjærlighet handler om det at jeg trenger en forklaringsmodell for hvordan gud kunne skape noe ut av ingenting. -1 og +1 blir 0, og dermed går regnestykket opp.
Det finnes ikke noe som heter anti inteligens. Inteligens er et vesen sin evne til å forstå, lære å tilegne seg kunnskap, anti inteligens ville da være mangel på å kunne lære og tilegne seg kunnskap og å si at ondskap er dum er temmelig feil. Dette er et problem jeg har med en del innenfor det alternative miljøet, når man tar eksisterende ord og bare gir de en ny betydning etter egen forgodtbefinnende og så oppfører seg som om alle burde jo forstå deres egen private betydning til et ord. Skal man bruke egene definisjoner av ord må den nye definisjonen forklares godt ellers blir samtalen meningsløs.
Men dette er ikke det samme som at jeg tror på perfekt speilende symmetri innen ånderikene og antiånderikene. Jødedommen beskriver også demonene som et nødvendig onde, dette mener jeg er fordi de høyere rikene ikke kunne eksistert uten en motpart. Det at jeg har skilt de fra hverandre over/under jorden med sistnevnte som møtepunkt er fordi dette er hvordan jeg opplever disse, noe bedre formulering har jeg ikke akkurat dette minutt, men jeg her heller mildt sagt ikke alene om denne tankegangen. Akkurat nå leser jeg "Heaven and Hell" av Emanuel Swedenborg, som har nogenlunde den samme tankegangen som meg.
Jeg kan finne en bok om noen som mener stort sett hva som helst så at du ikke er alene om dine synspungter sier egentlig ikke så veldig mye. Nå jeg sier ikke at du tar feil, hvis dette er en tro som gir mening for deg så flott det, jeg bare sier at jeg ikke er enig med deg. Hva mener du foresten med anti ånderikene, en anti ånd må da være noe fysisk akkirat som at en anti rasist er helt det motsatte og er i mot rasisme istedenfor for rasisme.
Jeg tror heller ikke på ondskap i ordets tradisjonelle forstand, hvis du mot formodning hadde inntrykk av dette, selv om temaet er hyperkomplisert og jeg ikke har noe overdrevent smart å si om saken ennå.f
Nei jeg hadde ikke det inntrykket.
Angående begrepene intelligens og antiintelligens så er dette ord jeg må ta til takke med fordi jeg ikke har kommet over noen bedre definisjoner. Det er ikke engang snakk om å ikke ha kunnskap, det er snakk om å ha FEILkunnskap, altså en fordreielse av kunnskap.
Ville ikke feilkunskap være et bedere ord da?
Jeg snakker her om intelligens i ordets bredeste betydning, og jeg tok for meg intelligens fordi det holder ting enkelt. Det er ikke det samme som at intelligens er det eneste som eksisterer i de høyeste sfærene. Wisdom, kjærlighet, vilje, og mere til er andre egenskaper som også hører med, og deres motsatser i de lavere sfærene for den saks skyld.f
Men inteligens er et mål på hvor smart man er, jeg har aldri opplevd at negative ånder, for å kalle dem det, er mindre smarte en positive ånder, og ei heller at negative mennesker er mindre smarte enn positive mennesker.
Du kan bli så fornærmet du bare vil. Det er noe som heter å "ta seg nær", men det er ingenting som heter å "gi noe nær", og jeg kommer ikke til å hindre deg fra å forsyne deg. Jeg presenterer mine teorier på området og sier samtidig at man ikke er nødt til å være enig med meg fordi jeg vet det er i meste laget.
Den unskyldningen har jeg hørt en del ganger, folk som sier "ja jeg rakker ned på andre for hvis de tar seg nær av det så er det deres sak, jeg kan ikke holdes ansvarlig for noe av det jeg sier så det så", og jeg synes unskyldningen er like dum hver gang jeg hører den.
Jeg kan dog ikke be om unnskyldning for å ha meninger, og for øvrig er ikke moren din den eneste som har jobbet innen psykiatrien. Kanskje har jeg rett, kanskje ikke, men dette er mine teorier, take it or leave it. Om man ønsker å diskutere grunnlaget for disse og komme med inspill er helt greit, det er faktisk hvorfor jeg er her, men saken personlig blir fryktelig usaklig.f
Jeg er fullt klar over at min mor ikke er den eneste som har jobbet innenfor psykriatrien. Men når man har blitt mobbet for å ha psykiske problemer et helt liv, og blitt behandlet som om man er farlig fordi man har angst, ja da tar man seg nær av å bli sammenlignet med ABB og sagt at sykdommen man har er demonisk. For all del du må gjerne ha meningene dine, akkurat som at jeg mener rasister, homofobe og religiøse fundamentalister må få ha sine meninger, men jeg har også rett til å si at jeg mener dine meninger er krenkende for folk som sliter med psykiske plager for det er min mening.
Her er vi over på flere ting jeg ikke har sagt. Jeg kan kun holdes ansvarlig for hva jeg sier, ikke hva du tolker, og alt jeg gjorde var å usystematisk peke på forskjellige punkter langs et laaaaangt spekter av såkalt "galskap". På dette stadiet skriver jeg for andre som er tenkelige til å komme over denne posten fordi du nå har tatt så av i dine angrep på meg at jeg ikke kan ta deg seriøst lengre og derfor prinsipielt må sette grenser.f
Virkelig å være uenig med deg og kritisk til dine meninger er å angripe deg, ja ja du får ta det som du vil. Når du lister angst, fobier og ABB i samme setning som mulige resultater av demoniske energier hvordan skulle jeg da tolke det?
Jeg er helt enig, velkommen etter. Faktisk har jeg aldri sagt at jeg ikke er enig, igjen er det du som TOLKER hva jeg skriver på en måte hvor du kan bli fornærmet og irettesette.
Virkelig, jeg har irettesatt deg? Hvordan da? Jeg har påpekt mine meninger, er det å irettesette deg. Nei du her er det du som er fornærmet og som de så fint kaller det på Amerikansk butthurt. Hvis jeg har misforstått deg vær vennelig å forklar hva du egentlig mener, det er hvordan en samtale fungerer.
Jeg mener ALLE disse egenskapene behøves, i hvertfall om man befinner seg i det fysiske riket, men problemet er når det blir for mye. Jeg har høydeskrekk og er stort sett fornøyd med det, men ekstrem forbi for høyder og det å ikke kunne gå opp en stige grunnet dette blir i meste laget. Dette er bare ett eksempel av mange.
Selfølgelig, alt med måte, det gjelder alle egenskaper.
Jeg har aldri sagt at disse demonene fratar oss vår vilje, selv om noen av de prøver veldig i herdig, og jeg mener at det er den enkeltes ansvar å håndtere sine demoner på en konstruktiv måte. Men noen ganger kan det bli for mye og da er det opp til de rundt oss å hjelpe oss med å hjelpe oss selv.
Vi er flokkdyr og trenger andre sin hjelp til tider, jeg har aldri påstått noe annet, jeg har derimot sagt at å påstå at allt menneskelige problemer forårsakes av demoniske energier blir feil i mine øyne.
Etter å ha lest resten av hva du skrev så orker jeg ikke engang å svare på dette fordi du bare gjentar deg selv igjen og igjen. Jeg synes du skal fokusere på å bli friskere istedenfor å kalle folk ting på internett og fortelle de hva de selv mener...
Jeg har kalt deg arrogant noe jeg hjertelig mener, ellers har jeg ikke kallt deg noe som helst, og hvis jeg har misforstått deg så venlisgt forklar hva du faktisk mener. Ellers hvis du mener jeg bare gjentar meg selv igjen og igjen kanskje du bør lese posten min før du svarer neste gang så kanskje du blir litt mindre indignert.
For øvrig bruker jeg så mye tid på å skrive at det jeg sier kun er mine meninger at det nesten blir for mye, jeg kan ikke skrive det i hver setning heller... Jeg har hatt dette som mitt primære fokus etter at jeg kom inn på forumet fordi jeg hater slike personangrepsdiskusjoner du nå legger opp til, dermed blir det vanskelig for meg å ta til meg din "feedback".
Gå igjennom postene mine en gang til og venligst vis meg hvor jeg gjør personangrep på deg og ikke på det du sier. Bortsett fra å kalle deg arrogant har jeg ikke sagt noe som helst negativt om deg fordi jeg ikke kjenner deg.
Når du kom tilbake til forumet var det flere som sendte meg personlig melding og advarte meg angående dine tendenser, men jeg var likevel ikke helt forberedt. Slik som du nå oppfører deg blir jeg nødt til å blokkere deg. Du kan tolke dette som det måtte passe deg.
Jeg tolker dette som dårlig debattering. For det første så er det dårlig nettikette å si, nå skal jeg blokke deg asså, men for all del hvis kritikken min blir for vanskelig for deg å svelge så gjør gjerne det. Nå å gjemme seg bak navnløse personer med påstander om at du er blitt advart mot meg er også temmelig svakt enten det stemmer eller er ren løgn. Vel jeg håper det ikke er løgn, jeg liker å være infamus og hvis disse postene mine er værre enn du kunne ha forestilt deg da...vel du har ikke tilbragt mye tid på internet har du vel.
Hvis noen ANDRE ønsker å fortsette å diskutere dette temaet i en mer saklig tone er jeg åpen for det. Altså så lenge dette ikke fortsetter å basere seg på ting jeg ikke har sagt. Visse tema har jeg aktivt unnlatt å si noe om fordi jeg mente å komme til det temaet senere i diskusjonen etter å gradvis ha bygd opp strukturen i min forklaring.
Bare husk å for Himmelens skyld ikke vær uenig med henne for det er mer enn hun er forberedt på, husk å nikke å smile og si jeg er enig til alt han/hun sier for ellers så bedirver du personangrep, vær en nikkedukke for Metatron1985 ellers så er holdes ikke samtalen sakelig.
Hvis man derimot synes hele tråden er blitt en slitsom haug med hestemøkk er det også forståelig, da jeg er forholdsvis enig.
Forklar meg venligst hvordan det er jeg som er usakelig i denne debatten igjen?
Antall ord: 2885
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links