Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisNoen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Slettet_The Wolf

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Jeg har ikke sagt at jeg mener at svart er ondskap, men jeg sier hva jeg ser. Ser jeg svart hos noen vet jeg at det sannsynligvis er en sykdom. Tror ikke jeg ville snakket om hva som er "godt og ondt", heller hva som er "positivt og negativt". Negativitet er ikke nødvendigvis ondskap.

Selvfølgelig er det ulike meninger om ting rundt om i verden :smoke

En annen ting er at jeg føler meg ofte mer energifull i mørket, jeg liker godt å utføre et ritual etter at solen er gått ned. Jeg er ikke det minste mørkeredd.. Mørket er litt ukjent, hvis jeg kan si det slik. Det er noe vi ikke kan se, for svart absorberer alle farger. Men vi bør lærer oss å ikke være avhengig av å se.
Antall ord: 139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Asbjørn »

Fra Wikipedia :
Yin er her det jordiske, yang det himmelske prinsipp. De symboliserer to motsatte, komplementære prinsipper som kald – varm, mørk – lys, passiv – aktiv og så videre. Overgangen mellom yin og yang er ikke skarp, men flytende. For eksempel kan man i filosofien beskrive sommer som full yang, høst som overgang fra yang til yin, vinter som full yin og vår som overgang fra yin til yang.

Yang og yin sees på som krefter som skal utfylle hverandre. Ubalanse mellom kreftene kan oppstå.

Yin karakteriseres ofte som en kinesisk drage, og yang som en tiger.

Den ytre sirkel betyr «alt» mens det sort og hvite innenfor sirkelen representerer samspillet mellom to krefter kalt «yin» (sort) og «yang» (hvit). De kan ikke eksistere uten hverandre. De er ikke helt sort og hvite, akkurat som at ting i livet ikke er helt sort eller hvitt.
Bilde

Dette er altså en sak som har minst to sider, - og alle sider av en sak.
Hvorvidt noe er sort eller hvitt, - indikerer for meg bare at det er nyanser inne noe.
Det er først når vi legger inn betydning av hva fargen betyr at det faktisk får betydning.

Eksempel er at
-noen mennesker elsker å ligge i sola, og bli brun.
-Andre mennsker har en allergi for solstråler, og tåler ikke det hvite sollyset.

Er da det mennesket med allergi et ondt menneske- fordi det ikke tåler sola ?

Jeg tror mer at hensikten med en metode, - har mer betydning.
er det noe godt man ønsker en annen, er tanken god, - uansett metode.
Er det derimot noe ondt man ønsker andre, - kan dette også gjøres i dagslys, man må ikke ta natten til hjelp...

Så - om en nonne går kledd i sorte klær, evt med en hvit kant rundt ansiktet, - eller for den sags skyld i evas drakt, betyr lite- dersom man ikke legger en hensikt i måten å gå kledd på.

På samme måte er "synd" noe som er et menneskelig begrep.
Og vår moral ( les "hva som gjør oss til et sivilisert samfunn" )har betydning i hva som er riktig å gjøre.
Dette medfører at forskjellige sivilasjoner på jorden, ender opp med forskjellige måter å tolke forskjellige sider av livet på.
For en er nakenhet helt naturlig, - for en annen er det "synd" - eller "invitasjon til synd"...
Dette er med å lage regler for hvordan vi oppfører oss, og hva som er moralsk.
Å være umoralsk er rett og slett å ikke følge mønsteret som resten har laget.

Så sort magi eller hvit magi, er det egentlig ensbetydende med snill magi eller slem magi ?
Eller er det at man heller bruker en annen metode, som for andre er "umoralsk " ?

Er man ute med ondskap, eller er man ute for å hjelpe ?

Og satt på spissen ; hva er definisjonen av ondskap ?
Er en tiger ond, fordi den dreper et menneskebarn, for å få spise - når den ikke har andre bedre alternativer ?


Tenk litt på det, og vurder hva man legger i begrepene... ;)

A
Antall ord: 513

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Nephandi »

Det jeg mener The Wolf er ikke at det er noe galt med ditt system, men når du sier at du ikke kan forstå hvordan noen kan heale med mørket og så sier hva med karmaen, som i hva med straffen man få for å bruke et andeledes system. Du er mest tiltrukket av lyset og det er flott for deg, men får mange healere så er mørket det mest helbrendende og det er ingenting galt med "karmaen" i det, selv om man nå tror på det konseptet. Det er ikke kreftene man bruker som spiller en rolle i om noe er positivt eller negativt, det er hva man gjør med kreftene og hva resultatet blir.
Antall ord: 120
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Lilja »

Men diskuteres det ikke egentlig bare definisjoner her?

Jeg tenker at intensjonen er det som teller, ikke hva man velger å kalle metoden sin. Om man, f.eks. under en healing jobber for at "pasienten" skal bli frisk, spiller det vel ingen rolle om man henter energien sin herfra eller derfra, eller hva man kaller metoden man bruker??

Jeg tenker at dette handler om å kunne se litt utenfor sin egen boks... Må innrømme at også jeg forbinder uttrykket "Svart magi" med noe negativt, men ser jo her at dere som bruker denne metoden ikke gjør det for å skade. Definisjonene er satt av oss, og skaper tydeligvis mange fordommer, så kanskje man burde prøve å se forbi disse definisjonene.

Er det egentlig så viktig hva man kaller det, så lenge det fungerer?
Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Det jeg har lært at hvit magi er, er noe du gjør for andre sin del ikke din egen. Svart magi er noe du gjør kun for din egen del og som kan skade andre.

Dette handler om betegnelser ja.. Hvis du bruker mørke for å heale noe, tror jeg at jeg kunne kalt det hvit magi..

Jeg ser på kunnskaper om svart magi som veldig viktig, selv om jeg kanskje ikke utover den.

For å være helt ærlig vet jeg ikke hva jeg tenker at karma er. Men, jeg tror ikke at vi vil bli straffet. Jeg tror at jeg har en oppgave, om jeg misbruker evnene mine betyr det ikke at jeg vil få en straff, men jeg må kanskje starte på nytt.. Hvem vet :roll:
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Lilja »

The Wolf skrev:Det jeg har lært at hvit magi er, er noe du gjør for andre sin del ikke din egen. Svart magi er noe du gjør kun for din egen del og som kan skade andre.
Nettopp, det er det du har lært, og det er mye av det samme jeg også tenker når jeg hører begrepene. Poenget er at andre ikke nødvendigvis tenker det samme. Også sitter alle her og diskuterer utifra egen oppfatning, sånn at det ikke egentlig er meninger som diskuteres, men tolkninger av ord...
Dette handler om betegnelser ja.. Hvis du bruker mørke for å heale noe, tror jeg at jeg kunne kalt det hvit magi..
Men spiller det noen rolle om andre kaller det mørk magi dersom dere i utgangspunktet utfører det samme, med den samme intensjonen?

Jeg ville heller aldri brukt betegnelsen mørk magi eller mørke krefter om noe positivt, men vi må alikevel klare å respektere at andre gjør det, uten at det ligger noe negativt i det.

Trådstarter: Kunne du tenkt deg å fortelle mer om hvordan du jobber?
Jeg er så nysgjerrig og vil gjerne vite mer, fordi dette tvinger meg til å se annerledes på ting enn det jeg er vant til!!


Mvh Lilja
Antall ord: 217

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Hva vi kaller noe er ikke så nøye, for alt har mange navn. Hest heter feks "horse" på engelsk og "pferd" på tysk :mozilla_innocent:

Jeg er også interessert i å høre mer om hvordan trådstarteren jobber :)
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Nephandi »

Svart magi slik jeg ser det er å skade andre enten bevist eller ved et uhell med magien sin, mens mørk magi er å bruke mørke krefter til magi, og det kan man bruke til helbredelse for eksempel så ikke all mørk magi er svart magi. Men ja vi diskuterer egentlig bare termer her. Og nei Lilja, det betyr egentlig ingen ting hva man kaller ting så lenge det fungerer.

The Wolf hvorfor skulle det være svart magi å gjøre noe for seg selv. Ja når man skader andre kan man kalle det svart, men man skader ikke andre på automatikk om man gjør noe for seg selv. Jeg er enig i at hvis man bruker mørke krefter til å heale så er det hvit magi.

Jeg mener at det er ingenting galt med å være egoistisk så lenge man ikke lar det gå utover andre.

Jeg vil også høre mer detaljer om hvordan trådstarter arbeider.
Antall ord: 162
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nergalrofocale
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 08 Jul 2011 02:12
12
Kjønn (valgfri): Fyr
Lokalisering: i de dype,mørke skoger
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 4 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av nergalrofocale »

jeg ser flere av poengene og forklaringene til noen av dere. :)

i de fleste arbeider jeg gjør, er det fra en kilde.
vet ikke hvordan jeg skal forklare det men liker og tenke på det som en brønn man henter energi ifra.

ved enkelte tilfeller kan hjelpere være både greit og avgjørende=)

når jeg skal heale eller blokkere/beskytte, bruker jeg ofte en metode der jeg ser for meg sort væske eller i noen tilfeller røyk, som absorberes inn gjennom armene og hendene. det sorte går inn i blodårene og under huden og gir den styrken eller energien jeg trenger.
(høres helt absurd ut, men for meg ser og føles det slik)
det sorte demper og fjerner smerter,spesielt i hode og muskler,men også følelser.


har vært borti andre som praktiserer 'hvitt' og nybegynnere som prøvde dette men fikk motsatt virkning og ble dårlige.mulig ikke alle er like motagelige for dette? :hikk

i ett par tilfeller har energi-tapping vært en utvei pga psykisk utmattelse av personer.
dette for at vedkommende skulle få en full natts søvn.
her blir det motsatt effekt av healingen, altså tapper/suger ut det som måtte være av energi.
(får ingen særlig følelse av økt energi selv, så energien går bare ut i 'intet'.)

har nok i noen tilfeller utført ting jeg er mindre stolt av enn andre, men det meste av mindre hyggelige ting jeg har gjort, er ren payback :bat

på den mørke siden iallefall, har man budbringere.(mulig andre sider har det også?)
skulle man bli attakert, eller på noen måte utsatt for noe av andre, kan man sende ting som er mindre hyggelige med disse. de oppsøker og finner igjen den/de skyldige. hvordan akkurat det foregår er jeg usikker på men alt kommer til rett plass. :dontknow

siden sort magi betegnes som ondt:
vil ikke si at om noen blir utsatt for noe ved ett uhell av en spell eller et rituale er SORT magi. det er ikke ondskapsfullt og gjøre feil, kun menneskelig.
Antall ord: 363
Long gone but stiller present..
Whatever we learn to do, we learn by actually doing it.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Nephandi »

siden sort magi betegnes som ondt:
vil ikke si at om noen blir utsatt for noe ved ett uhell av en spell eller et rituale er SORT magi. det er ikke ondskapsfullt og gjøre feil, kun menneskelig.
Ondt og godt er bare begreper mennesker har laget seg, og forskellige mennesker har forskellige ideer om hva begrepene betyr. Slik jeg ser det er ikke svart magi ond, svart magi er skaelig for andre. Intensjonen bak er da heller likgyldig i min mening.
Antall ord: 82
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
apocalypticcity
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 03 Okt 2011 15:39
12
Kjønn (valgfri): Gubbe
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 2 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av apocalypticcity »

Jeg har vel en viss erfaring med akkurat denne typen praksis, og det er som trådstarter beskriver det, en brønn.

Ved praksis på dagtid får jeg lite, om ingen utbytte, pluss at det er enklere for meg å utføre konsentrasjon og fokus i mørket.
Antall ord: 48
The Lost City - The Found Music

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nergalrofocale
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 08 Jul 2011 02:12
12
Kjønn (valgfri): Fyr
Lokalisering: i de dype,mørke skoger
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 4 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av nergalrofocale »

for meg er det samme om det er dag eller natt.
hva slags erfaringer har du apocalypticcity?
Antall ord: 17
Long gone but stiller present..
Whatever we learn to do, we learn by actually doing it.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Nephandi »

Apocalypticcity? er det noen spesielle tidspungter om natten hvor det fungerer bedere for deg å gjøre magisk arbeide eller er det generelt om natten?
Antall ord: 24
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
apocalypticcity
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 03 Okt 2011 15:39
12
Kjønn (valgfri): Gubbe
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 2 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av apocalypticcity »

Jeg har to forutsetninger for at ting skal fungere for meg.

OM nødvendig, så trengs det kun at det er mørk. Et rom som er uten lys fungerer faktisk.

Ellers er det en tid rundt/etter 24.00 som fungerer best.

For at det skal være optimalt for meg må det være sent, mørk og gjerne ute i skogen. Frykt og psykodrama er essensielle faktorer som hjelper meg, og som effektiviserer hva jeg enn måtte ønske.

Hva slags erfaringer har dere?
Antall ord: 87
The Lost City - The Found Music

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Nephandi »

For meg fungerer en hvilken som helst tid på dagen, men jeg gjør det ganske bra tidlig om morgenen. Jeg finner mørke enklere for å arbeide med energi dog siden jeg da ikke blir så forstyrret av forskellige lyskilder slik at når jeg ser lys da eller farger så vet jeg at det er energi og ikke gulvlampa, men et mørkt rom går helt greit da, det trenger ikke å være om natten. Når det er sagt er jeg mer et nattmenneske enn et dagsmenneske så det ender ofte med at jeg gjør mye av mitt magiske arbeide om natten fordi jeg liker å sitte lenge oppe.
Antall ord: 112
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links