Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisNoen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
Scorpionen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 12 Mar 2012 21:04
12
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 3 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Scorpionen »

Her er vel den mest utbredte ideen:

White Magic: Magic done with the intent to help and with the permission and understanding of the receiver..

Grey Magic: Magic done with the intent to help, but without the permission and/or understanding of the receiver.

Black Magic: Magic done with any intent other than to help the reciever, regardless of permission or understanding of the receiver.

Samt som nevnt tidligere 3X3 regelen.

Helt siden jeg begynte å praktisere har jeg ikke forstått det der med "lys". Noen ganger opplever jeg sterkt blå-hvitt lys når jeg velger å arbeide på noens vegne, andre ganger dyp-rødt klart lys og andre ganger er alt svart, det er bare aninger og fornemmelser av det jeg gjør.

Eksempel på sort magi. "Jeg ønsker meg noe, og ber om penger til det, forbereder et ritual og gjennomfører det, så kommer en vond følelse inn i mitt område. Jeg kan ikke forstå hva det er som er grunnen. Jeg ville jo bare ha litt penger. Senere er en tante dødd og har etterlatt seg en slump penger til... nettopp deg. Man mener at det man har gjort er "grå- magick" og dette ble sort fordi man som uerfaren ikke har forstått hvordan man skal jobbe med energiene og hva man sal kode inn i ritualet.

Magi er som å kaste stein. Steinen treffer noe før eller siden. Dog er det slik at det å fokusere med "viljen" for en øvet magiker, er å sammenligne med magi. Altså en svært fin knivsegg å balansere på for utøveren.

Intensjonen betyr nok like mye som det ønskede og det reelle utfallet.

Man bør etter det jeg har erfart, klok av skade, foreta en del undersøkelser med tanke på utfallet og konsekvensene, ved en eller flere spådommer og konsultasjoner med kraften.

Det jeg prøver å si er at svart- og hvit- magi er et vestlig fenomen. Jeg synes å helle mot teorien om at det er kristendommen som har påvirket denne typen inndeling i rett og galt, sort/ hvitt.

Alle handlinger får konsekvenser, det er opp til den enkelte å vurdere prisen og være villig til å betale den.
Antall ord: 368

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av xyrea »

Jeg har det inntrykket at mange bruker definisjoner som svart/hvit/grå så de kan finne på unnskyldninger for hvorfor det de vil gjøre ikke er svart. Fordi det er slemt og de tror de vil bli straffa for det. Kommentarer som 'jeg formulerer bare ting litt annerledes så jeg ikke får skylda', 'jeg hjelper dem på en måte så jeg blir hjulpet samtidig' eller 'jeg bruker bare en annen person mot dem' etc hører jeg ganske ofte. Så dere som tror på karma eller 3 x 3 regler, tror dere at en innfløkt forklaring på hvorfor dette eeegentlig ikke er for deres egen vinning, vil 'lure' hva det nå er dere tror vil straffe dere?

Har egentlig prøvd å ikke henge meg opp i merkelapper men etter det jeg leser her er visst det jeg gjør veldig sort etter den generelle meninga her. (spesielt siden jeg ikke bryr meg om å pynte på motivene mine). Erfaringer? Joda, det virker bra og har enda ikke sett mye til karma eller 3 x 3 regler eller lignende, men har bare holdt på i nærmere 20 år enda.
Antall ord: 192
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
apocalypticcity
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 03 Okt 2011 15:39
12
Kjønn (valgfri): Gubbe
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 2 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av apocalypticcity »

Vil anbefale alle som er interessert i denne type praksis å skaffe seg boken "nocturnal Witchcraft". Denne finnes bla på ebay.

"Nocturnicon" er også en godbit.
Begge er skrevet av Konstantinos. Anbefales!
Antall ord: 31
The Lost City - The Found Music

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av xyrea »

Om 'Nocturnal Witchcraft'..

"When the essence of the shadows and darkness empowers you, yet you don't feel evil, you are good-dark," writes Konstantinos (Vampires; Summoning Spirits), as he calls believers to the practice of Nocturnal Witchcraft. Konstantinos writes for people primarily within the Wiccan tradition who feel at home with the night and lunar energies. He reiterates throughout this manual, however, that to draw one's strength from the energies of the night is not at all the same as intending to do dark deeds. In fact, this guidebook might be regarded as a fundamental Wiccan primer save for the fact that Konstantinos turns to night-based rituals and primarily, but not exclusively, to the pagan pantheons of Egypt, Greece and Sumeria to harness good human desires to the yoke of such deities as Hypnos (Night Personified), Pasht (Dark Moon), Nanna (Full Moon), Kali (Protection), Persephone (Descent and Rebirth) and Annubis (Underworld and Death). His ceremonial instructions are clearly described, but the book's chief flaw is that readers must recognize themselves as "good-dark."

Innrømmer at jeg ikke bruker mye definisjoner men dette høres bare ut som en del av wicca for meg, og ikke det jeg ville kalle sort ..lys fra månen er fortsatt lys ,)
Antall ord: 212
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Ankh »

Intr. tema, selv om jeg ikke praktiserer selv. Skilte nok mer mellom hvitt og svart før, men har forandret meg av ulike årsaker. Først og fremst så har jeg lest endel om temaet, og fått en forståelse av hvordan begge sider kan brukes på ulike måter. Selv om man praktiserer sort, kan man f.eks bruke det både til husrenser, til å lage beskyttelser, til rensing av ulike energier osv. Tilsvarende kan de som praktiserer hvitt bruke det på en "ond" måte. Ifølge bibelen sendte selv Jesus onde ånder på folk for å teste deres tro. Så skillet mellom hvitt og svart er nok mindre enn hva folk flest tror.

Jeg ser også at flere og flere slutter å kalle seg lysarbeidere og isteden velger å kalle seg gråarbeidere. Dette er jo nettopp fordi man gjør det man gjør og ikke alltid kan definere det som rent hvitt eller rent svart.

Det er videre interessant, synes jeg, å lese om hvordan mange religiøse ledere opp gjennom tidene grovt har misforstått, feiltolket, manipulert osv ideene bak mange ting, og begått grove overtramp gjennom hele historien delvis for å fremme sin sak, delvis fordi de forenkler og sammenslår, og delvis fordi de misforstår og feiltolker.
De som ønsker å lese mer om dette, bør lese denne boken som jeg er midt oppi nå:
http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produk ... Id=1648467
Fasinerende og utrolig mye info å ta inn over seg.

Yin / Yang begrepet er også en interessant vinkling. Det knytter lys og mørke sammen som en enhet, og det ene kan ikke eksistere uten det andre. En sak her er jo at mange lysarbeidere sier de ønsker å utrydde mørket, men om de lykkes med det vil de også utrydde lyset.

De få jeg har møtt som praktiserer svart og de erfaringer jeg har lest indikerer at man kan oppnå ganske kraftige resultater og svært effektive løsninger, men at det samtidig er mindre rom for feil.
Jobber man med lyset og begår en feil, f.eks i utførelsen av et rituale eller om man legger en beskyttelse, så er det uansett lyset man jobber med og det er ikke "så" farlig. Feiler man med mørket så erfarer tilsynelatende flere at de skades eller at flere negative hendelser utvikler seg. F.eks en husrens ved hjelp av mørket som går gærent kan gjøre vondt verre.

En annen grunnide som ihvertfall jeg følger, er at alt strømmer ut fra samme kilde/energi/gud/gudinne eller hva man kaller det man følger. Dvs at f.eks både engler og demoner har samme "sjef" og jobber for samme "arbeidsgiver" og tjener samme energi osv men på ulik måte.
To eksempler mange bruker er døden og straff. Mange ser på døden som et av "mørkets" mange ansvar. Selv om døden i seg selv ikke er ond, så er det en nødvendig side av livet (yin/yang) og lys og mørke samarbeider med liv og død ved at lyset gir livet og lar mørket avslutte det.
Straff må ikke forveksles med de kristnes "helvete" men mer som en slags rettledning. Her er vi tilbake med historien om at selv Jesus brukte onde ånder for å teste folk. Går man inn i gnostisismen (eller leser boken jeg linket til) så ser man tilsvarende historier om hvordan Jesus faktisk sto og lo av stakkaren de spikret opp. Idag ville man kaldt det for manglende empati, men det gir en logikk om man kjenner bakgrunnnen.

Til slutt så mener jeg også at det finnes to typer mørke. Den ene typen, som trådstarter jobber med og i likhet med mange andre har stor nytte av er en del av samme energi som lyset hvor man har ulike "funksjoner" og virkemidler men i praksis kan oppnå samme resultater. Den andre typen er en mye ondere kraft jeg ikke vet hvor man skal plassere. Det er en energi som utelukkende er negativ og som skaper mye problemer for folk som opplever dem. Folk kaller dem ulike ting, bl.a klebeånder, og er energityver av dimensjoner. Mulig å fjerne, for all del, men ikke noe man kan utnytte eller bruke på noe vis såvidt jeg vet. Det er altså et skille mellom ulike "typer" mørke, slik jeg ser det, og man bør skille mellom den delen man kan bruke og utnytte og den man kun blir angrepet av.

Det er ihvertfall min sannhet. Andre har sikkert andre sannheter.
Antall ord: 772

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av xyrea »

Det aller meste kan brukes til noe, det kommer helt an på hva målet er... og hva som 'bør' brukes er det vel ikke noen universelle regler for.
Antall ord: 30
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Ankh »

Xyrea siterer en good-dark definisjon. Jeg ville kanskje oversatt det med positivt mørke og negativt mørke, på samme måte som jeg ville sagt positivt lys og negativt lys.

Si at en person bruker mørk magi for å skade en annen person slik at den personen ikke skader en annen (bruker mørk magi for å forhindre noen fra å skade andre). Har da personen vært hvit som har reddet noen eller mørk for å ha skadet noen? Det er vel sånn jeg tenker om det at en handling både kan være lys og mørk samtidig.
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av xyrea »

Mente vel heller at om målet (for eksempel) er å ødelegge noen med alle midler, spiller det liten rolle hvor destruktive ting man bruker, heller enn grunnen til at man gjør dette.
Antall ord: 33
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Ankh »

Det er så, men så er spørsmålet om man ønsker å ødelegge andre for å ødelegge, eller om det er en bakenforliggende grunn som f.eks å få han til å slutte å banke kona en gang for alle.

Går man inn for å skade andre, så bruker man vel igrunn mørk magi uansett. Da er jo spørsmålet om det ble gjort for å fjerne ondskap?

Er fristet til å spørre om en husrenser som fjerner en ånd er snill fordi husrenseren hjalp ånden og husets beboere, eller slem som jagde bort en f.eks tidligere eier eller annet vesen som trives der.

Et annet kontroversielt spørsmål er jo hva om en ond person bruker hvit magi til å sette opp en beskyttelse som forhindrer de snille fra å ta den slemme? Sikkert ikke noe stort problem, men skal man leke med tanken så er det situasjoner hvor både lyset og mørket kan brukes positivt og negativt. Mener jeg.
Antall ord: 160

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Nephandi skrev:Og når det gjelder karma så tror jeg engeltig at de Gudommelige krefter i kosmos har bedere ting å gjøre enn å straffe mennesker fordi de bruker feil metode for healing.
Dette syns jeg var et merkelig utsagn siden KARMA blant annet omhandler å få TILBAKE hva man SENDER UT som akkurat som MAGNETISME (= automatikk) fungerer dvs ---- det er IKKE er en straff "noen/noe andre/annet" sørger for å gi deg...... altså ... sånn anyway...
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sanctum
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 28 Mai 2012 11:23
11
Blitt takket: 2 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Sanctum »

Sort magi tilhører den venstre hånds vei. Den venstre hånds vei går ut på å søke avgrunnens skatter for til slutt å kunne krones som GUD. Ondskap er et kristent og falskt begrep som omfatter menneskets kjødelige lyster og sanne vilje.

For mer forståelse for sort magi vil jeg anbefale følgende bøker:

Julius Evolva - The Yoga of Power
Julius Evolva - Ride the Tiger
Julius Evolva - Introduction to Magic
Eliphas Levi - Dogma and Ritual of High Magic
Eliphas Levi - The Key to the Great Mysteries
Kenneth Grant - Nightside of Eden

Dette er essensen. Les disse, ikke kast vekk tid på å lese masse wicca-fjoll.
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sanctum
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 28 Mai 2012 11:23
11
Blitt takket: 2 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Sanctum »

Legger til boka Qabalah, Qliphoth and Goetic Magic. Skrevet av Thomas Karlsson som underviser i okkultisme og magi på et universitet i Sverige. I tillegg driver han ordenen Dragon Rouge.

http://www.dragonrouge.net
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av xyrea »

Sanctum skrev:Legger til boka Qabalah, Qliphoth and Goetic Magic. Skrevet av Thomas Karlsson som underviser i okkultisme og magi på et universitet i Sverige. I tillegg driver han ordenen Dragon Rouge.

http://www.dragonrouge.net
Takker! Har blitt anbefalt denne før men fant aldri noen som solgte den.. nå når jeg har riktig navn på forfatteren OG hele tittelen blir det kanskje lettere.
Antall ord: 66
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Ankh »

Julius Evola kan leses om på denne linken http://www.ecofascism.com/review13.html
som jeg tidligere har referert til.
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Sanctum
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 28 Mai 2012 11:23
11
Blitt takket: 2 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Sanctum »

Boka til Karlsson kan være litt vrien å finne, men mener den ble gitt ut for tredje gang nå nylig. Her har du uansett linken til boka i pdf.-format: http://www.4shared.com/office/Ri5zXf4w/ ... _qlip.html

Du må registrere deg, men det er gratis og helt ufarlig.
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links