Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisNoen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
nergalrofocale
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 08 Jul 2011 02:12
12
Kjønn (valgfri): Fyr
Lokalisering: i de dype,mørke skoger
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 4 ganger

Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av nergalrofocale »

ønsker og se om noen enten er innom dette temaet eller praktiserer på denne måten?
jobber selv uten det som mange velger og kalle lys eller lyset.
dette er ikke for og provosere de jeg har lagt merke til som har kort lunte innenfor temaet, men og se hva de som evt praktiserer dette har og si.

Jeg selv praktiserer det meste innenfor dette ,bla. healing, rens av hus/eiendom, portaler osv.

hvem gjør og kan hva her inne av denne sorten?hva har du/dere opplevd?

alle må få ha sine meninger og synspunkter,men vær så snill og ikke diskuter det her OGSÅ..
har sett det på alt for mange tråder og synes det er tull og traske over folk fordi de ikke mener eller føler det samme.


:ge
Antall ord: 135
Long gone but stiller present..
Whatever we learn to do, we learn by actually doing it.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Hva legger du egentlig i sortmagi?

Selv tenker jeg på det som å skade andre på en eller annen måte, eller å utnytte andre for å få til det du vil.

Selv har jeg rett og slett ikke samvittighet til det. Men, kanskje jeg ville ha tatt det i brukt i et desperat tilfelle... :eang
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Aglaia
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 84
Startet: 16 Sep 2011 14:08
12
Har takket: 44 ganger
Blitt takket: 21 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Aglaia »

Jeg kan ikke si at jeg praktiserer sort magi.. Men hva er egentlig sort magi? Er det magi som er utelatt alt "lys"? Ser vel egentlig på intensjonen man legger i det man gjør, som avgjør hvilken "farge" magien har, jeg da..

Men kunne veldig gjerne høre litt mer om hvilke metoder du bruker, siden du ikke bruker Lyset. Hvis du vil dele? Jeg renser, healer osv, også.. Men jeg bruker som sagt da lys når jeg jobber.
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nergalrofocale
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 08 Jul 2011 02:12
12
Kjønn (valgfri): Fyr
Lokalisering: i de dype,mørke skoger
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 4 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av nergalrofocale »

hensinktene er etter hva man føler er riktig, men det kan uten problemer brukes til gode ting.

mange velger og bruke lyset eller hjelpere, engler etc i sitt arbeide.
jeg velger og bruke mørket og det man godt kan kalle ondskap eller mørkets skapninger/vesner/energier.

vi kan godt kalle det energier i dette tilfellet:

tidligere har jeg foretatt husrenser i hus,netopp med dette. ett tilfelle på jessheim der huset rett og slett var ubeboelig mot slutten.man ble tømt for energi, huset levde sitt eget liv der skaper og skuffer smalt,loftet hørtes ut som en bowlingbane (buldrene lyder i høy hastighet) freselyder, skygger.ja rett og slett ett livlig og utrivlig hus.

alt ble prøvd, vievann, salvie,balansering,en erfaren wicca heks var der men nektet og gå inn.også andre 'alternative' mennesker var og prøvde og rydde opp men ting ble rolige kun i få timer.
kort fortalt:
det ble med at en portal ble åpnet og hver enkelt av disse energiene ble tatt hånd om.
resultatet var ett hus så stille at man kunne høre en knappenål falle, og det er det også til dags dato.
Antall ord: 202
Long gone but stiller present..
Whatever we learn to do, we learn by actually doing it.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Aglaia
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 84
Startet: 16 Sep 2011 14:08
12
Har takket: 44 ganger
Blitt takket: 21 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Aglaia »

Jeg må si at dette er litt nytt for meg, så da kommer det spørsmål du kanskje synes er teite..
nergalrofocale skrev: det ble med at en portal ble åpnet og hver enkelt av disse energiene ble tatt hånd om.
Åpnet du da en portal og så kom de mørke energiene å hamlet opp med det som var der, på en måte?
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Arven »

Så bra at du spurte for det lurer jeg også på. Får inntrykk av at det som var der ikke akkurat ble ledet inn i lyset på den andre siden, eller er det jeg som misforstår helt ?
Antall ord: 39
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nergalrofocale
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 08 Jul 2011 02:12
12
Kjønn (valgfri): Fyr
Lokalisering: i de dype,mørke skoger
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 4 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av nergalrofocale »

ingen spørsmål er teite =)
portalen åpnes via en type transe kan man jo si.
her er det nok ingen solskinnsdag på andre siden men heller dit disse energiene man absolutt ikke vil ha er.
man kan også her ha hjelpere slik som noen bruker for å hjelpe ånder/sjeler/energier inn i lyset.
litt etter hva man skulle møte på.
dette tilfelle ble de lokket inn i portalen, en etter en.men her kan en 'hjelper' eller to også hamle opp hvis det er nødvendig.

men som sagt, dette kan brukes både til gode og mindre gode hensikter eller gjøremål.

fjernåpning av portaler er også en mulighet,men mindre kontrollerbart, men fult mulig. :P
Antall ord: 120
Long gone but stiller present..
Whatever we learn to do, we learn by actually doing it.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Nephandi »

Jeg praktiserer magi, jeg tror ikke at magien har farger, det er hva du bruker den til som bestemmer om den er moralsk eller ikke. Gjør jeg av og til ting som ville gå i mot hva noen mener er moralsk, ja jeg gjør det, har jeg av og til gjort ting, uten å være stolt av det som bryter med min egen moral, ja til det også, men magien enten jeg gjør skade eller helbreder er den samme.

Metoden din er interesant, men hvis den brukes til moralske ting som passer med din moral så ser jeg ikke at den er svart magi, mørk er den kanskje, den bruker krefter som ofte er tabu, me om noe er mørkt betyr ikke at det er skadelig.
Antall ord: 131
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Aglaia
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 84
Startet: 16 Sep 2011 14:08
12
Har takket: 44 ganger
Blitt takket: 21 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Aglaia »

nergalrofocale skrev:det man godt kan kalle ondskap eller mørkets skapninger/vesner/energier.
Det var vel egentlig ordet onskap jeg hang meg litt opp i..
Nephandi skrev:det er hva du bruker den til som bestemmer om den er moralsk eller ikke.
Det samme mener jeg, som jeg også nevnte lenger opp.

Det kan ha seg at jeg har sett litt for mye på TV/ film, men det som poppet opp i hodet mitt når det ble nevnt onskap og portaler, var ikke noe positivt.

Men alle kan ikke jobbe på samme måte og det er veldig spennende å høre om andre metoder enn de man bruker selv. Ikke meningen "å disse" trådstarter her, altså! Så Nergalrofocale, håper ikke du tar utsagnene mine her som det.. Prøver bare å forstå..
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nergalrofocale
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 08 Jul 2011 02:12
12
Kjønn (valgfri): Fyr
Lokalisering: i de dype,mørke skoger
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 4 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av nergalrofocale »

det kan godt ses på som mørk magi istedefor sort magi.(det føler jeg går for det samme)
alt kommer fra samme sted og men bruken kan nok klassifiseres.
har selv gjort ting jeg ikke nødvendigvis er stolt av men , alt kommer fra samme sted og noen ser nok på det med avsky.
Aglaia skrev:Det kan ha seg at jeg har sett litt for mye på TV/ film, men det som poppet opp i hodet mitt når det ble nevnt onskap og portaler, var ikke noe positivt.
(er nok mindre hyggelig.selv om tv har en påvirkning på oss alle=)


det jeg er glad for er at dette kan brukes til det meste.om det er rensing,hjelpe andre,egne vinninger etc.

det vanskligste vil jeg nok si er egne vinninger.

det enkleste er vel å lukke en person .disse har lite eller ingen stress følelse og er mer avslappet.
min samboer fikk dette i ett tilfelle og dette hjalp veldig.
( noen har behov for det hvis stress/følelser tar overhånd, som feks en gravid person)


det jeg finner litt pussig er denne 3 x 3 regelen mange følger.at man får tre ganger tilbake hva man gjør. i noen tilfeller stemmer det nok, men ikke av magien som blir brukt, heller som en hevn av den eller de som blir utsatt for magien velger jeg å tro.

eller så har man jo disse som kaster ganer/forbannelser..disse kan være ett irritasjonsmoment, rett og slett fordi mange som gjør dette har ingen relasjon til de de evt måtte kaste gane etter, men fordi en bekjent av de igjen vil ha noe gjort og ikke klarer selv..DET er latterlig bruk av evner i mine øyne..
Antall ord: 300
Long gone but stiller present..
Whatever we learn to do, we learn by actually doing it.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Nephandi »

det kan godt ses på som mørk magi istedefor sort magi.(det føler jeg går for det samme)
alt kommer fra samme sted og men bruken kan nok klassifiseres.
har selv gjort ting jeg ikke nødvendigvis er stolt av men , alt kommer fra samme sted og noen ser nok på det med avsky.
Slik jeg ser det så er ikke mørk magi og svart magi det samme hvis man først skal gå inn og fargekode det. Møk magi er å bruke mørke krefter, menst svart magi er å bruke magi for å skade noen. Om man påkaller Morrigan eller Hekate eller for den saken skyld Lucifer for eksempel i magi så er dette mørk magi, men gjør man det for å helbrede så er det ikke svart magi, det samme hvis man påkaller tingeling feer og gjør et rituale med glitter og glansbilder men gjør det for å skade noen så er det svart magi selv om metoden er søt og nusselig. Det jeg ser som det eneste som kan beregnes som svart magi er magi som uansett sort skader folk, dyr, naturen og så videre enten med vilje eller med uhell.
Antall ord: 202
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Hvordan kan du heale uten lys? Jeg ser for meg at da gjør du det motsatte.. Vet om noen som gjorde det for å få noen til å tro på healing. En annen ting en kan gjøre er å "dempe" selvtilliten til noen som har for mye av det.. Men jeg må innrømme at jeg fatter ikke helt at noen gjøre dette! Hva med karmaen?
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Nephandi »

Mørket kan være like legende som lyset, for å ta en fysisk analogi, hvis du har dundrende hodepine så søker du ikke mot lyset da vil du synke ned i putene på et mørket soverom og la deg leges av mørket. Og når det gjelder karma så tror jeg engeltig at de Gudommelige krefter i kosmos har bedere ting å gjøre enn å straffe mennesker fordi de bruker feil metode for healing.
Antall ord: 76
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_The Wolf

- - Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Slettet_The Wolf »

Nephandi skrev:Mørket kan være like legende som lyset, for å ta en fysisk analogi, hvis du har dundrende hodepine så søker du ikke mot lyset da vil du synke ned i putene på et mørket soverom og la deg leges av mørket. Og når det gjelder karma så tror jeg engeltig at de Gudommelige krefter i kosmos har bedere ting å gjøre enn å straffe mennesker fordi de bruker feil metode for healing.
Jeg skjønner hva du mener, men det jeg mener er at lys er rensende og derfor også healende. En visualiserer alltid lys, ikke mørke.

Svart symboliserer ondskap eller sykdom.
Antall ord: 109

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Noen som praktiserer sort her?erfaringer og opplevelser?

Innlegg av Nephandi »

Så du liker å visualisere lys og arbeide med lys, det er flott det men det betyr ikke at det er en universell sanhet. Og du sier at sort representerer ondskap, hvorfor da har nonner i de fleste ordner svarte drakter? Hvorfor er sort i mange land fargen man gifter seg i. Vi assosierer sort med ondskap her i Vesten men mange land har helt andre oppfatninger om det og sort er en positiv farge. problemet mitt er ikke hva du legger i fargene, men at du ikke greier å forestille deg at de ikke er det samme for andre, du greier ikke å forestille deg at dine meninger om svart og mørke ikke er universelle.

I standard fargehealing representerer svart jorden, renselse, fødsel, det ukjente, fordrivelse av det onde og ganske mye egentlig, og de færeste systemer har svart til å bety ondskap, det er mer Disney oppfattelsen hvor slemmingen alltid har svart hår og går i svarte klær, går man dypere så ser man at svart ikke er en negativ farge og det er ikke mørket heller.
Antall ord: 183
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links