Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisRitualer

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
LilleHeksepusen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 85
Startet: 05 Nov 2011 11:18
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 1 gang

Ritualer

Innlegg av LilleHeksepusen »

Jeg har lyst til og lære noen rituaner som har med vann og gjøre, men jeg kan ikke så mye ennå da??
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Ritualer

Innlegg av Nephandi »

Tenker du på ritualer som affekterer vann, eller som bruker vann elementet. Vann står for følelser, for forandring og for kvinnelige verdier. Det er også involvert i skjønnhet. Helt uten å vite hva du er ute etter så kan jeg jo nevne et av mine favoritter når det kommer til vann magi.

Divine Beauty Bath

Fill a tub with water and add rose petals, if you do not have fresh rose petals you can use dried ones or a bit of rose soap or perfume. Get into the bath and sit and relax for a while. If you want you can light candles and some incense around the bathroom. When you feel ready to begin start chanting the following:

"Earth, Air, Fire, Sea,
let the Goddess beauty shine though me."

Repeat the chant for as long as you feel it is right while concentrating on accepting the Goddess gift of beauty, then relax in your bath for as long as you like afterwards.
Antall ord: 166
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
LilleHeksepusen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 85
Startet: 05 Nov 2011 11:18
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Ritualer

Innlegg av LilleHeksepusen »

Takk =) Ritualer kan det bare utføres ved fullmåne? Eller når somhelst
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Ritualer

Innlegg av Nephandi »

Ritualer kan utføres når som helst. Og faktisk når du ser rundt deg så er verden full av ritualer. For eksempel Juletradisjonen med å legge en mandel i grøten er et rituale, å sette grøt ut til nissen er et rituale, Bryllup er et rituale. Ritualer kan brukes når du måtte føle behov for dem.

år det gjelder magiske rituale så er det slik at de fungerer på energi, og desto mer energi som legger i ritualet desto bedere fungerer det. Symbolikken i ritualet selv legger til noe energi, magikeren selv legger til noe energi. Men så har vi noe som kalles korrespondanser, dette er ting som stener som tilsvarer i energi med det du forsøker å oppnå, eller urter og så videre, alt for å legge mer energi til ritualet enn du greier å generere selv. Astrologi, tid på tøgnet, dag i uken og Månen sin posisjon er også korrenspondanser og kan legge til energi til ritualet. Men disse er ikke nødvendig å følge, ofte når du gjør praktisk magi så trenger du den der og da og kan ikke vente på den perfekte dag og tidspungt for å gjøre det.

Når det gjelder Månen så har alle Mpnefasene makt. Fullmånen er god til all slags magi for da er Månen på sitt kraftigste, Den synkende Månen er god for å kvitte seg med ting, som for eksempel ritualer for å bli kvitt dårlige vaner, Svartmånen er god for refleksjon og indre arbeid, og den Stigende Månen er god for å tiltrekke seg ting.
Antall ord: 269
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
LilleHeksepusen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 85
Startet: 05 Nov 2011 11:18
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Ritualer

Innlegg av LilleHeksepusen »

Takk for svaret =) Allt som virker viktig skal jeg skrive ned.
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Ritualer

Innlegg av Nephandi »

Ikke noe å takke for, og lykke til.
Antall ord: 7
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
LilleHeksepusen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 85
Startet: 05 Nov 2011 11:18
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Ritualer

Innlegg av LilleHeksepusen »

ok :P Jeg prøvde og få energi ut av hendene mine. Jeg tror jeg klarte det så vidt. Jeg kjennte ikke noe imellon hendene mine helt til jeg pystet mellom dem. det føltes som om de ble trukket fra hverandre. Var dette energi?? (Jeg sporer av men egen tråd litt nå :? )
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Ritualer

Innlegg av Nephandi »

Ofte når man lager en energi ball eller et energifelt mellom hendene så føles det som om de dyttes fra hverandre, som om man har to magneter med polene vendt så de avstøter hverandre i hendene. Vaneligvis hva jeg gjør er å gni hendene mot hverandre så holder jeg dem bare noen cm unna hverandre, når jeg begynner å føle noe så kan jeg trekke dem litt fra hverandre. Ja dette er energi og å trene på å manipulere den slik med hendene er en flott øvelse for å utvikle evner.
Antall ord: 92
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links