Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisSelvstendige Hekser. Samle dere så skal jeg vise dere!?

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

Selvstendige Hekser. Samle dere så skal jeg vise dere!?

Innlegg av Mei987 »

(Orginale opplastnings dato.) Mei (Peridot Birchstar) on February 14, 2010 at 4:37pm in Learn The Occult.

Ok som de fleste av dere vet å være en heks så ikke billig nå om dagen. Jeg mener det er så mange verktøy/redskaper man kan kjøpe, som ser såå fine og vel lagde ut sant? Har du noen gang tenkt på alternativer til disse redskapene? Nei ikke det? Eller ja?
Men jeg skal legge til en liste, som du kanskje får brk for en gang du har litt lite penger.

En liten liste med alternative redskaper/verktøy?

Skygge Bok/Grimoire/Formelbok.

Det er noen veldig gode og fine eksemplarer av denne hellige boka. Rundt omkring på nettet, men søren heller det funker ikke hvis du fortsatt er inne i kosteskapet.Er det vell? Da kan du prøve deg på en gammel notatbok du allerede har noen skriblerier i. Mindre mistenktsomt på den måten hvis du skulle "glemme" hvor du har lagt den fra deg.

Alter -

Dette trenger ikke å være stort eller lite. Kommer helt ann på fantasien din, det kan være kaffe/stue bordet ditt. En flat stein du finner ute(Skifer helle blei mitt alter hehe). Til og med et tre brett/plankebord, du kanskje har liggende rundt.

Alter duk -

Det er klart den er viktig. Men ærlig talt hvem har vel ikke non gamle stoffer liggende rundt i huset? Mm ja...tenkte meg det. Du hadde visst en der.

Lys -

Å drive med Lys magi er ganske populært. Vi vet også at man bruker forskjellige lys til forskjellige formler. Men det er neimen meg ikke nødvendig å kjøpe de mega store kubbe lysene, fine er de. Men er ikke akkurat rimelige. Ganske enkelt tips er te - lys, de fungerer på samme måte som vanlige lys. Er rimligere på pris og du kan kjøpe flere av gangen sånn at du har for noen månders bruk.

Røkelses holder -

Disse er nok en gang ikke billige men ganske dyre. Så hvis du har noe løs bark /fra tørr ved/. Liggende kan du jo bruke den, hvis du ikke har det kan do jo bruke et gammelt vin glass å ha den i.

Hellig sirkel/Pentagram -

Dette er et symbol som er vanlig å bruke under ritualer. Men hvis du ikke har energi kontrollen helt på plass ennå kan du, lage din egen hellige sirkel med kvister. Ja det var kvister jeg mente, gå utenfor og plukk ut noen kvister som har havnet på bakken. Prøv og finn ut hvilket tre kvistene kommer fra da. Kan være lurt og søke seg inn på litt tre myter fra kelterne for ett bedre innblikk i dette. Det er et fint utgangs punkt når du først har startet energi manipulering.Du kan jo også forestille deg at sirkelen slår seg rundt deg og alteret, men som begynner fokus kan den fysiske lagde sirkelen være ett godt hjelpe middel.

Athame/ Rituell kniv/dolk -

Mange ser på dette som en hellig/sermoniell kniv/dolk. Men selvfølgelig er det mulig å bruke en annen type kniv som betyr noe for deg. (Dess enklere blir det å bruke den under ritualer.)Kniven representerer jo fortsatt Luft gjør den ikke? Og det er ikke noe "må ha" verktøy heller det får bli opp til hver enkelt.

/Scrying Mirror/ Sannsiger/ Volve speil -

Selvfølgelig er det mulig å kjøpe disse. Men ærlig talt hvis du har svart spray maling og et greit speil du sjelden bruker. !POFF! Da har du allerede det som trengs for et Volve speil.

Mini tips: Når du kjøper disse redskapene gå til brukt butikker. Helsekost og Apoteket, her finner du ganske greit eteriske oljer og ferdig tørkede urter. (Maturter: På Helsekost butikker) Hobby butikker er ypperlig til nifflige ingredienser som pinner til pentagram osv, til og med et av disse "pynte speilene" kan fint bli gjort om til volve speil. Altar duk alternativer finner du sikkert her også.


Jeg håper denne listen kan hjelpe noen av dere. "Du trenger ikke være rik for å være heks"

Velsignet skal dere være.
Antall ord: 703
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Selvstendige Hekser. Samle dere så skal jeg vise dere!?

Innlegg av Arven »

Det var en fin liste !
Jeg har laget alle redskapene jeg bruker stort sett med matrialer jeg har funnet ute i skogen. Jeg tror det blir mer kraft i det man lager selv fordi en tilfører egen energi inn i gjenstanden mens den lages. Min Book of Shadow er en innbundet notatbok som jeg har pyntet selv også her jeg et par ringpermer til ulike innformasjon og sånt.

Det ligger en egen tråd her inne om Book of shadow hvor folk forteller litt om hva de bruker og sånn. Flere her inne har drevet på i mange år og alle er selvstendige så vidt jeg har fått med meg :)
Antall ord: 114
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

- - Selvstendige Hekser. Samle dere så skal jeg vise dere!?

Innlegg av Mei987 »

[quote="Arven"]Det var en fin liste !
Jeg har laget alle redskapene jeg bruker stort sett med matrialer jeg har funnet ute i skogen. Jeg tror det blir mer kraft i det man lager selv fordi en tilfører egen energi inn i gjenstanden mens den lages. Min Book of Shadow er en innbundet notatbok som jeg har pyntet selv også her jeg et par ringpermer til ulike innformasjon og sånt.

Det ligger en egen tråd her inne om Book of shadow hvor folk forteller litt om hva de bruker og sånn. Flere her inne har drevet på i mange år og alle er selvstendige så vidt jeg har fått med meg :)[/quote

Jeg er glad du likte den. Jeg skrev den under første året mitt, blei litt fed up med alle dyre redskapene. Etterhvert har det bli god sjø og skog blanding i det jeg bruker under ritualer å slikt. Må stikke nesa mi innom den tråden der tror jeg. Takk for tipset! Bilde

Bilde
Antall ord: 169
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links