Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisHvordan gjør man et ritual? Hvordan forberede et ritual?

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
Mei987
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 127
Startet: 24 Des 2011 09:35
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Vestlandet
Blitt takket: 19 ganger

Hvordan gjør man et ritual? Hvordan forberede et ritual?

Innlegg av Mei987 »

(Første opplastnings dato) by Mei (Peridot Birchstar) on June 27, 2010 at 12:52pm in Learn The Occult

Nå skal jeg ganske enkelt skrive ned mine egne erfaringer. Og hva du kan komme til å trenge, dette ritualet kan bli brukt under sabbatene /hellig dagene./

Verktøy Liste:

4 Lys/ Bånd (Du kan bruke mange alternativer her. Så lenge det representerer et element.)

Farger du trenger:

Grønn - Brun *Nord- Jord*
Blå *Vest - Vann*
Rød *Sør - Ild*
Hvit - Gul *Øst - Luft*

En lighter eller fyrstikker til å tenne lysene.

Du står nå inne i sirkelen du har lagd med disse lysene (eller: båndene eller hva du nå bestemte deg for å bruke)Gå mot det første elemente du føler deg nærmest slik....

Jeg spør deg Element av Ild å bli med i sirkelen

(Etter at du har sagt dette tenn lyset. Hvis du bruker andre verktøy tegn pentagrammet i luften over den/dem.)

Jeg spør deg Element av Luft å bli med i sirkelen
Jeg spør deg Element av Jord å bli med i sirkelen
Så spør jeg deg Element av Vann å bli med i sirkelen

Nå dette er starten på ritualet ditt. Og du kan begynne å nynne (chant)eller formelen du har bestemt deg for å bruke.Du kan si det høyt eller bare hviske det er helt opp til deg, siden du allerede står inne i sirkelen. Så kan du gå rundt (i sirkelen) mens du sier formelen, hvor mange ganger du velger å si ordene er helt opp til deg.

Jeg skal nå skrive ned et rim/chant jeg skrev for Beltane i år du kan bruke den neste år. Eller lage din egen versjon.

Beltane

Beæret av Jomfru og Moren man bør
Hjorte herren venter i den nye sirkel av jord og nord,
Vi feirer denne dag til ære for den Grønne Mann og hans kone snart
La denne Bel Ild være bevis for denne gjenforening å starte på ny
Så la de bli.


Når du føler du har gjort det du skal. Så er det påtide å takke elementene for at de ville hjelpe deg, sant....? Så får vi blåse ut lysene.

Jeg takker deg Ild for at du var med I sirkelen.
Jeg takker deg Luft for at du var med I sirkelen.
Jeg takker deg Jord for at du var med I sirkelen.
Jeg takker deg Vann for at du var med I sirkelen.

Og nå kan det nok hende at noen av dere lurer på hvor det ble av Ånden? Vell Ånden er ikke så lett of representere, siden den er en kombinasjon av alle elementene. Men tenk på det...
at du er ånden, du puster inn luften, ilden som kribler i årene dine, tenk på vannet inni kroppen din, tenk på den naturlige jordlige grunnen som gjorde deg til en person?

Jeg håper dette kan komme til nytte. Som sagt dette er fra mitt synspunkt siden jeg er selvstendig, de gjør det nok en andel mer ut av det i Covens/grupper da.
Antall ord: 519
part shaman, part seer, part herbalist, part spiritual healer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links