Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisHva er Wicca?

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
ragghy86
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 27 Feb 2011 12:40
13
Kjønn (valgfri): Frøken
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 8 ganger

Hva er Wicca?

Innlegg av ragghy86 »

Jeg leser litt her inne, og blir helt fasinert jeg.

Er det noen som har lyst å fortelle hvordan dere begynte med dette, hva dere gjorde helt i begynelsen og kanskje forklare litt "enkelt" innen dette temaet til en som nettopp har interesert seg? Jeg er ikke flink å finne frem på nettet, så syns det ikke var såååååå mye på google altså.

Er dette noe man MÅ lære seg, eller kan man være født wicca?
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Hva er Wicca?

Innlegg av Moonstone »

Det er en Neo-Paganistisk retning, en retning som er en videreutvikling av det Antikke Paganistiske synet/Filosofien/Religionen.

Det er en retning/Disiplin man selv velger å følge i livet.
Innen Wicca inngår veldig mye annerkjennelse av naturen og naturkrefter, respekt og hyllest til personifiserte naturkrefter/ånder/intelligenser.
Det inngår en del "Hellige" dager, som Samahin, Belthane, Sommer & Vinter-sol-verv, som gjenspeiler årstidene og Solas & Månens ferd gjennom dem og på Himmelen.

Dette er bare noe av det, grovt sett.
Antall ord: 85
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Hva er Wicca?

Innlegg av Arven »

Man blir ikke født heks, men man kan jo bli født inn i en familie som er aktive og dermed få det med fra barndommen av :)
Ellers er vi jo spirituelle vesner så søken etter det åndelige i hverdagen er helt naturlig.
Jeg begynte som kristen men fant meg aldri helt til rette der, fordi jeg kjente at det ble for snevert. Jeg begynte å søke. Leste bøker og artikler og snublet etterhvert over wicca. Da jeg begynte å lese fant jeg ut at jeg egentlig var heks allerede, bare at jeg ikke viste om det :)
Jeg føler en stor åndelig tilknytning til naturen og føler meg hjemme i wicca.

Jeg legger inn en link til deg. Kok deg en kopp te eller kaffe og kos deg, for her inne finner du masse

http://idun.wicca.no/
Antall ord: 142
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Hva er Wicca?

Innlegg av Heksepusen »

man er ikke født heks som arven sier men man blir det gjennom at man sakte men sikker finner veine i den retningen.
Hvis jeg går langt tilbake i slekten finner jeg noen trollkjerringer men det har jeg funnet ut på egen hånd i voksen alder.
Jeg har hele tide følt meg i et med naturen og etter som jeg begynte min søken så kom jeg i kontakt med wicca religionen og fant på en måte veien min der, så for noen årsiden så begynte jeg og lese om Volven som har mye av det wiccan har men da falt min brikker på plass.
så så enkelt var det for meg.
Antall ord: 117
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links