Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisVi bestemmer det!!

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
walruz
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 09 Jun 2009 23:35
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Vi bestemmer det!!

Innlegg av walruz »

Jeg vil bare fortelle en liten historie om meg og en tidligere kollega.
Jeg jobbet i et firma en periode og vi monterte forskjellig ting ute på mange forskjellige hus. Jeg er fra Bergen og her regner det mye, og denne dagen så ville kollegaen min at vi skulle stoppe regnet. Måtte le litt når han sa det, men han var helt seriøs og mente at hvis vi bestemte at det skulle slutte å regne, så skulle det stoppe å regne og han sa at det var viktig å ikke ha noen som helst tvil om det. Vi måtte bestemme det! Han sa at når to blir enig om en ting så ble det sånn. Okay tenkte jeg, vi får vel prøve da. Første gang vi gjorde dette var det skikkelig dritt vær, regnet fosset ned og skyene var helt svart. Da vi satt i bilen på vei til et hus så bestemte vi oss, jeg husker jeg så opp på himmelen og det var helt svarte skyer. Men utrolig nok, når vi kom frem så var solen kommet frem. Vi reiste til neste hus og det regnet igjen, men også denne gangen stoppet regnet og slik fortsatte det hele dagen. Etter denne dagen så gjorde vi dette mange ganger og det virket hver gang. Har også prøvd ut denne teorien med andre ting, og det har virket i mange tilfeller. Men noen ting har tatt lengre tid å forandre på enn andre. Eller kanskje jeg tvilte litt hehe. Hvem vet??
Antall ord: 259

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Vi bestemmer det!!

Innlegg av Arven »

Tro kan flytte fjell sies det. Jeg har selv opplevd at det begynner å blåse påfallende ofte når jeg har henvendt meg til elementet og bedt om det, så hvem vet. Tilfeldigheter eller ikke ;)
Antall ord: 36
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Axwya
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 03 Des 2011 00:45
12
Kjønn (valgfri): heks
Lokalisering: Rena
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Vi bestemmer det!!

Innlegg av Axwya »

Velger selv å tro at dette ikke er tilfeldigheter :mozilla_wink: Har troen på at slikt funker! Har selv, med min søster, fått det til å slutte å regne en gang eller to, selv om hun ihvertfall etterpå sier at der var vi heldige :p
Antall ord: 43
We are but angels with one wing - we need to embrace each other to fly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Vi bestemmer det!!

Innlegg av Borte.. »

walruz skrev:Jeg vil bare fortelle en liten historie om meg og en tidligere kollega.
Jeg jobbet i et firma en periode og vi monterte forskjellig ting ute på mange forskjellige hus. Jeg er fra Bergen og her regner det mye, og denne dagen så ville kollegaen min at vi skulle stoppe regnet. Måtte le litt når han sa det, men han var helt seriøs og mente at hvis vi bestemte at det skulle slutte å regne, så skulle det stoppe å regne og han sa at det var viktig å ikke ha noen som helst tvil om det. Vi måtte bestemme det! Han sa at når to blir enig om en ting så ble det sånn. Okay tenkte jeg, vi får vel prøve da. Første gang vi gjorde dette var det skikkelig dritt vær, regnet fosset ned og skyene var helt svart. Da vi satt i bilen på vei til et hus så bestemte vi oss, jeg husker jeg så opp på himmelen og det var helt svarte skyer. Men utrolig nok, når vi kom frem så var solen kommet frem. Vi reiste til neste hus og det regnet igjen, men også denne gangen stoppet regnet og slik fortsatte det hele dagen. Etter denne dagen så gjorde vi dette mange ganger og det virket hver gang. Har også prøvd ut denne teorien med andre ting, og det har virket i mange tilfeller. Men noen ting har tatt lengre tid å forandre på enn andre. Eller kanskje jeg tvilte litt hehe. Hvem vet??

Kan dere få regnet til å slutte nå? Det har holdt på nok som det er de siste dagene. :bat


Edit: Hvis dere prøver det nå så funker det dårlig for det blir verre og verre. Det hagler også nå....
Antall ord: 301

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diffusa
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 12 Aug 2006 20:33
17
Har takket: 221 ganger
Blitt takket: 162 ganger

- Vi bestemmer det!!

Innlegg av Diffusa »

Jeg bestiller herved sol og varme over hele landet! Spesielt på vestlandet :mrgreen:
Antall ord: 12
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.php

Pssst, spis og vær glad!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Vi bestemmer det!!

Innlegg av Borte.. »

Enig! Gi heller regnet til sørlendingene og østlendingene og nordlendingene :D
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
walruz
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 09 Jun 2009 23:35
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

- Vi bestemmer det!!

Innlegg av walruz »

No e det ihvertfall sol i Bergen :)
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Vi bestemmer det!!

Innlegg av Borte.. »

Øh ja....var det du/dere som stod bak eller? :shock:



Men nå regner det igjen. Så dere må nok øve litt mer!
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- - Vi bestemmer det!!

Innlegg av Svartepus »

Vermilion Oriol skrev:Enig! Gi heller regnet til sørlendingene og østlendingene og nordlendingene :D
Og der har du grunnen til at det begynte å regne igjen! Pass deg bare, Vermis! :bat

Og tusen takk Diffusa, for nå kom sola frem her! :D
Antall ord: 39
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- - - Vi bestemmer det!!

Innlegg av Bearchild »

Svartepus skrev:
Vermilion Oriol skrev:Enig! Gi heller regnet til sørlendingene og østlendingene og nordlendingene :D
Og der har du grunnen til at det begynte å regne igjen! Pass deg bare, Vermis! :bat

Og tusen takk Diffusa, for nå kom sola frem her! :D
:loool
.. man skal visst være forsiktig med hva man ønsker seg!
Antall ord: 52
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- - - Vi bestemmer det!!

Innlegg av Borte.. »

Svartepus skrev:
Vermilion Oriol skrev:Enig! Gi heller regnet til sørlendingene og østlendingene og nordlendingene :D
Og der har du grunnen til at det begynte å regne igjen! Pass deg bare, Vermis! :bat

Oops... :oops:


Men dere har jo alltid fint vær og nordlys og det føltes ikke riktig å bare sende drittværet til østlendingene. Så derfor måtte jeg sende det til sørlendingene og dere der oppe! :dontknow


Edit: Ser nå at dere fikk sol ja..... :comp1
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Vi bestemmer det!!

Innlegg av Svartepus »

Ja vi har mye nordlys, men det hjelper så lite når det er overskyet hele tiden... Vi har ikke så innmari mye fint vær, men vi blir så vant med styggvær at vi ikke gidder å nevne det. Vi blir bare nummen og går inn i fornektelse, og fremstiller pissregn som "ikke så verst vær idag". :bandit
Antall ord: 60
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Vi bestemmer det!!

Innlegg av Borte.. »

Haha yeah right! Typisk nordnorsk det der. :roll:

Så ja kanskje dere er en smule barsk og urkvinnene der oppe står og føder i en liten jolle midt i den verste stormen ute på havet, men det er ingenting i forhold til hva vi bymennesker med gjennom her nede :lol:
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Vi bestemmer det!!

Innlegg av Svartepus »

Hahah, ja jeg ser nå at det hørtes ut som et sånt selvskrytinnlegg om "barske nordlendinger som står han av" og sånn, men det var faktisk ikke det jeg mente :oops:

Jeg mener det seriøst, jeg har blitt veldig nummen når det kommer til vær. Mens andre leser værmeldingen og snakker om været, så nøyer jeg meg med å se ut vinduet og slå fast hvilke klær som trengs. Er det drittvær så sklir jeg inn i en lykkepilleapati og tenker jaja, fint vær å være inne i.

Jeg har forresten funnet ut noen grunner til at det er verdt å holde ut her oppe (i tillegg til nordlyset): lyse sommernetter, hvit jul og den hemningsløse gleden over de få månedene vi kan leke syden. Jeg får nostalgiske tanker om når jeg var liten og gledet meg til å få lov til å slutte å gå i vintersko og innvie mine nye "sommersko". Jeg måtte pent vente til det var helt snøfritt og tørt, og det betydde ofte i slutten av mai. Det var frustrerende for ei lita jente, men steike så stas det var når sommerskoene kom på! :flirt

Forresten artig at du deler inn i "vi byfolk" og "dere urfolk oppi bygdene i nordnorge". Jeg vil tro både vestlendinger, sørlendinger og østlendinger har like mye erfaring med både byliv og å bakse rundt i joller som nordlendinger ;)

Men uff, nå sporer jeg av... Til trådstarter: ja jeg har faktisk litt tro på at man av og til kan påvirke ting rundt seg, inkludert været :)
Antall ord: 275
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lionbaby
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 105
Startet: 21 Okt 2011 11:12
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Bak deg
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 1 gang

- Vi bestemmer det!!

Innlegg av Lionbaby »

Jeg syns at gradene kan stige litt til og at det skal slutte å blåse! :P Det var en gang i danetimen at jeg, lærerinna og elevene bad om bedre vær, og vi fikk det :)
Antall ord: 36
The most beatiful thing anyone can wear is their smile.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links