Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisVi bestemmer det!!

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Sleepyastral
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 49
Startet: 12 Mar 2012 19:16
12
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 38 ganger

- Vi bestemmer det!!

Innlegg av Sleepyastral »

Ehm... :oops: Jeg er nesten litt flau, men jeg har opplevd MYE sånt... Så påfallende at det er fare for å bli innbilsk av det... Jeg velger imidlertid fortsatt å stappe det godt ned i tilfeldigheter-sekken min, for det blir rett og slett litt for fantastisk. (og tenk hvor mye krig det ville blitt i verden dersom mennesker hadde kunnet herske over været, skrekk og gru)

Men jeg er en oppsiktsvekkende god værmelder, eller vær-heks eller hva man skal si... Og noen ganger begynner jeg nesten å lure på om jeg har innvirkning på det også. Jeg befatter meg vanligvis ikke med været, og tar det som det kommer, men det er veldig praktisk å kunne si datoen for når snøen kommer når jeg skal sko hestene mine for eksempel.

Det stiligste var for mange år siden da jeg skulle feire 18-årsdagen min utendørs, ved et vann i nærheten av der jeg bor. Skikkelig hjemmesnekra fjortis-utelag med 80 inviterte. Regnet hølja og jeg fikk mange nervøse telefoner den dagen, om det ble noe av. "Jada, jada" forsikret jeg. "Det BLIR fint vær, det BLIR noe av! Bare kom!!!" Klokka nærmer seg, været er dritt, jeg og ei venninne rusler avgårde oppover mot vannet... En del har allerede ankommet står gjemt rundt omkring i le for regnet inni busker og under trær... Så begynner det å lysne over oss. Rett og slett i det jeg ankommer vannet, blir det blå himmel i et punkt over vannet, og så sprer skyene seg vekk derifra i alle retninger. Det var ganske mektig. Var ikke snakk om at uværet passerte, det forsvant likt i alle retninger ut i fra en flekk over oss. Jeg latet som om jeg tok det som den største selvfølge "Hva var det jeg sa". Og de litt over 40 fremmøtte som faktisk hadde trua på meg, fikk en artig fest i fint sommervær!!!!

:sunny

*stappe GODT nedi tilfeldighets-sekken* :wx
Antall ord: 341

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Vi bestemmer det!!

Innlegg av Nephandi »

Jeg har devet med vær magi en del og det fungerer, men det er veldig stor forskjell å få regnet til å holde opp en liten periode og å få solkinn over hele landet. Jeg tror at viljen kan forandre på virkeligheten og man trenger ikke krystaller, og kniver og fancy heksegryter, man kan faktisk bare bruke sinnet og presse sin vilje frem. Ritualer er bare måter for å hjelpe sinnet å fokusere på, greier man det uten så er det like bra.
Antall ord: 80
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links