Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisTrenger hjelp til å få bort trojaner sånn magisk sett.

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Lionbaby
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 105
Startet: 21 Okt 2011 11:12
12
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Bak deg
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 1 gang

Trenger hjelp til å få bort trojaner sånn magisk sett.

Innlegg av Lionbaby »

Jeg har trojaner på dataen til pappa som ikke går bort, og jeg får ikke Panda Security-brannmuren på. Går dette an å løses ved hjelp av magi? Hvis så kan dere hjelpe meg?
Antall ord: 37
The most beatiful thing anyone can wear is their smile.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- Trenger hjelp til å få bort trojaner sånn magisk sett.

Innlegg av ? »

gjenopprett maskinen, eller bruk f.eks, spybot search and destroy og kast det ut.

er det ille, så kan du komplementere med å gå inn i registeret (regedit) og kaste alle infiserte filer..
Antall ord: 32
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- Trenger hjelp til å få bort trojaner sånn magisk sett.

Innlegg av zind »

Aner ikke, men jeg fant litt om hvordan du kan beskytte maskinen i fremtiden, etter at du har fått fjernet ulumskhetene. Inkluderer noe av det jeg!

Kvarts kan brukes for å optimere og beskytte strømtilførsel

Tigerøye kan man legge oppå modemet for at ting skal gå litt kjappere

Chant'n under fant jeg i boka 'Everyday magic' av Dorothy Morrison. Har aldri prøvd den, aner ikke om det funker, og.. det får gjøres på eget ansvar :666

Mercury, Zeus, Apollo, Thor
Protect this fine machine
Keep it's files where they belong
And it's hardware virus-free
Antall ord: 103
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Trenger hjelp til å få bort trojaner sånn magisk sett.

Innlegg av Svartepus »

Start maskinen i sikkermodus med nettverk, google "Housecall" (online antivirus fra Trendmicro) og følg instruksjonene. Prøv også programmet ? nevner over her mens du er i sikkermodus. Google er din venn, men vær litt skeptisk til hvor du laster ned. Prøv å kjøre Panda også i sikkermodus.
På de fleste maskiner starter du i sikkermodus ved å holde inne F8 (eller F7) mens maskinen starter opp. Da kan du velge med eller uten nett. Ikke bli skremt over at skrivebordet ser helt fjernt ut i sikkermodus, det skal være sånn.

Hvis ikke noe av dette hjelper får du levere til reparasjon eller exorcist.
Antall ord: 108
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Trenger hjelp til å få bort trojaner sånn magisk sett.

Innlegg av helgemann »

Lionbaby skrev:Jeg har trojaner på dataen til pappa som ikke går bort, og jeg får ikke Panda Security-brannmuren på. Går dette an å løses ved hjelp av magi? Hvis så kan dere hjelpe meg?
Støtter forslagene her! :like

Problemet med div viruser og trojanere, er at de kan gå inn å innfisere brannmur og antivirus program. F-Secure har også online tools: http://www.f-secure.com/en/web/home_glo ... line-tools

Det beste hadde nok vært å formatert hele greia, for så å installere en ny og ren versjon av windows. En litt drastisk løsning, hvis man ikke får kverket virus og trojanere.

Når det gjelder det magiske, så kan du jo prøve med salvie, og blåse det inne i datamaskinen! :mozilla_wink:
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- Trenger hjelp til å få bort trojaner sånn magisk sett.

Innlegg av ? »

ingen grunn til å formatere, men det tar en time eller to, men det er verd det, og smøre seg med tålmodighet og god te..

og videre er det slik at i fremtiden må man bare sørge for å lære basic for all morsom e-post man åpner, og outlook er en sikker måte å dra på seg dritt, så nettbasert e-post er et must..

rosa kvarts minsker strålingen rundt maskinen, men er ikke så aktuelt lenger med de hig-tech skjermene som finnes, samt at det absolut sikreste er å skaffe seg en mac, enkelt og greit...
Antall ord: 101
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

- Trenger hjelp til å få bort trojaner sånn magisk sett.

Innlegg av helgemann »

....eller Linux! Bare å installere rett på maskin, da slipper du å kjøpe en dyr mac! :mozilla_wink:
Ubuntu skal vist være veldig bra!
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Trenger hjelp til å få bort trojaner sånn magisk sett.

Innlegg av Borte.. »

Har ikke sett et eneste virus på snart fire år etter at jeg apple-** meg til en mac! Det er magisk det! :D
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Trenger hjelp til å få bort trojaner sånn magisk sett.

Innlegg av Svartepus »

Jeg har ikke sett snurten av sånne uhumskheter på flere år jeg heller, til tross for at jeg peiser på med windows på vanlige PCer. Det er nå en gang sånn at det er folk som skaffer seg virus på maskinene, ikke maskinene selv. Folk må begynne å lære seg å ikke trykke på alt mulig rart. Selv ting som tilsynelatende kommer fra venner på facebook, MSN o.l. kan være virus. Jeg hadde en trojaner på besøk på min gamle stasjonære etter å ha trykket på en link fra en venn på MSN, og jeg slapp heldigvis lett unna. Antivirusen stoppet det og med hjelp fra andre program fikk jeg fjernet hele bajsen. Dataen funker strålende den dag i dag, og den har nådd datapensjonistalder 9 år til sommeren. Den har bare et snev av alzheimers av og til, men den er jo litt sliten stakkar.

Er man oppmerksom og forsiktig på nett og har bra antivirus, kan man ha hvilken som helst datamaskin med hvilket som helst operativsystem. Ser noe litt mystisk ut eller høres for godt ut til å være sant, så er det mest sannsynlig det. Er man i tvil, ikke trykk på det. Når man først sitter der med både postkasser og virus i skjegget, er det kun antivirus, antispyware og spybot search and destroy som hjelper. Eller i verste fall formatere harddisken eller kaste PCn ut vinduet. Eventuelt sage den i to med motorsaga mens man ler en psykotisk latter.

Jeg var litt Mac-** for ti år siden men traff på verdens mest ustabile mac. Den var Macens svar på dumme blondiner; pen å se på men helt fjern. Det var nok at jeg klikket litt for fort, så gikk den helt i frys og måtte restartes. Skola jeg gikk på hadde noen av samme typen, og de var omtrent like teite. Jeg antar modellen er en skamplett i Apples historie.
Antall ord: 326
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

- Trenger hjelp til å få bort trojaner sånn magisk sett.

Innlegg av Asbjørn »

Tviler på at magi påvirker virus / trojanere....
Derimot finnes det programvare som er beregnet på å oppdage slike , - dersom du ikke allerede har fått fjernet problemet :

Gratisversjonen på http://www.superantispyware.com er en av de man kan bruke, - start opp via sikkermodus med nettverk, og installer denne, - og la den oppdaters, slik at du har alle nye definisjoner.

En annen er "MBAM" http://www.malwarebytes.org/mbam-download.php, som også gjør en god jobb...

A
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links