Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisLitt egg magi

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

Litt egg magi

Innlegg av Arven »

Nå som det er påske og egget står sentralt er det fint å blande litt magi inn i det hele :)

Ta en stille stund og meditèr litt over at eggets form kan være et symbol på månen og den skapende kraften.

Blås ut eggene.

Selve egget bruker du til en omelett eller eggerøre. Ta et glass og visualiser at det fylles med strålende hvitt lys. Et lys av kjærlighet. Mens du lager maten visualiserer du at du heller lyset opp i røren. Rør om å si :
"La dette lyset bringe kjærlighet og fred til de som spiser av denne maten.
Det er gjort ! "

Skallene skylles og males. Bruk farger som symboliserer det du ønsker å bringe inn.
Orange for kreativitet og spre glede, Grønt for helse, balanse, fornyelse og vekst, Blått for fred og fantasi, Fiolett for visdom og inspirasjon, Gull for åndelighet, Sølv for Gudinnen osv

Tegn gjerne på symboler og runer,- for eksempel Ur for ny kraft, Sol for lykke eller Hagal for vennskap og stabilitet.

Mens du holder på tenker du på intensjonen med de fargene og symbolene du velger, slik at du fyller dem med energi. Etterhvert som eggene blir ferdig kan du visulaisere at de tomme skallene fylles med lys idet du henger dem opp. Eggene vil nå fylle hjemmet ditt med positive energier.

Når påsken er over tar du vare på eggene til det blir sommer. Da tar du dem frem, knuser dem og sprer skallene i blomster eller urtebedet ditt. bland det litt ned i jorden.
Der vil de gi plantene nødvendig kalsium og positive energier :)
Antall ord: 278
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Litt egg magi

Innlegg av Lilja »

Takk for inspirasjonen, Arven!
Arven skrev: Når påsken er over tar du vare på eggene til det blir sommer. Da tar du dem frem, knuser dem og sprer skallene i blomster eller urtebedet ditt. bland det litt ned i jorden.
Der vil de gi plantene nødvendig kalsium og positive energier :)
Jeg likte spesielt godt det siste avsnittet her :flirt
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Litt egg magi

Innlegg av Nephandi »

Denne var spennende Arven

Min lærer lærte meg en metode for å rense et rom en gang, man tok og kokte fire egg og plasserte dem i rommets fire hjørner og lot dem ligge der en fem dagers tid så de da fikk absorbert den negative energien i rommet, så kunne man begrave eggene for å bli kvitt den negative energien. Jeg har ikke prøvd dette ritualet men jeg tenkte bare jeg skulle nevne det siden vi snakket om egge magi.
Antall ord: 83
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Litt egg magi

Innlegg av Arven »

Det skal jeg jammen prøve ! Jeg har et rom hos en slektning som er så urolig at jeg orker ikke være der. Har provd vanlig salvie - bønn rens men det virket ikke. Det er jevn uro men innimellom kommer det noe stort. Sist braket det så hele huset ristet og gelenderet løsnet fra veggen. Vet ikke om egg vil være nok, men verdt å prøve.

Jeg syns det burde få være der, men de som bor der er ikke like enig ;)
Antall ord: 87
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - Litt egg magi

Innlegg av Lilja »

Arven skrev:Det skal jeg jammen prøve ! Jeg har et rom hos en slektning som er så urolig at jeg orker ikke være der. Har provd vanlig salvie - bønn rens men det virket ikke. Det er jevn uro men innimellom kommer det noe stort. Sist braket det så hele huset ristet og gelenderet løsnet fra veggen. Vet ikke om egg vil være nok, men verdt å prøve.

Jeg syns det burde få være der, men de som bor der er ikke like enig ;)
:? Jeg er enig med dem som bor der, og hadde nok selv vært over middels interessert i å få kastet ut noe(n) som syns det var gøy å riste setningsskader på huset mitt! :bandit


Men, angående forsøk på rensing ... Siden du egentlig mener at det burde få være der, blir kanskje ikke intensjonen sterk nok til å få ryddet opp? (Eller er jeg helt på jordet? :dontknow Var bare en tanke som slo meg.)
Antall ord: 164

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Litt egg magi

Innlegg av Nephandi »

Jeg er enig med Lilja her, hvis du innerst inne ikke vil at renselsen skal fungere så tror jeg ingen metoder vil hjelpe stort, jeg mener joda salvie for eksempel er rensende i seg selv men det er jo du som må gjøre magien. Jeg er forsåvidt enig med deg jeg da, jeg mener at ånder har like mye rett til å være her som oss fysiske vesener, men når det er sagt så er ofte det at de er urolige et tegn på at de vil noe. Kanskje du kunne prøve å komunisere med ånden eller energien og se om du kan hjelpe den på en eller annen måte, kanskje ting vil roe seg ned der og så blir alle fornøyde, både slektningene dine som får ro i huset og ånden eller energien som får det den ønsker og ikke blir kastet ut.
Antall ord: 152
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Litt egg magi

Innlegg av Arven »

Jeg syns det høres veldig lenge logisk ut at jeg hindrer meg selv. Hadde ikke tenkt på det :)
Jeg mener det er to. En gammel frøken som familien forteller var en veldig vrang og bitter dame, fordi hun aldri ble gift. Hun ble visst en moralsk vokter for alle andre og de som bor i huset nå faller nok i unåde med utroskap og skillsmisser på hver sin kant.
Den andre er hennes far. En snill men streng mann som ikke aksepterte forandringer. De har restaurert hele huset . Det hat vært hus på grunnmuren i flere hundre år og det værste bråket har kommet nå etter at de byttet ut deler av selve fundamentet.

I tillegg har jeg en magefølelse på at det kan være en portal der. Ikke alt i huset har vært mennesker
Antall ord: 144
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Litt egg magi

Innlegg av Nephandi »

Det første jeg ville ha gjort er vel å få lukket den portalen. Nå portaler kan være veldig nyttige ja men de kan være slitsomme å ha midt i et bolighus. Når det gjelder de to du nevner, jeg ville vel forsøkt å tilby dem hjelp til å komme inn i Lyset frivillig først, jeg mener at ånder har like mye rett til å være her som oss levende mennesker har, men selvfølgelig blir det så plagsomnt at det går på helsa løs så må man jo gjøre noe, da er det snakk om selvforsvar tross alt. Lykke til jeg håper du vil fortelle oss mer om hvordan dette utarter seg ettervert.
Antall ord: 119
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links