Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisBinding av Sirkel

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Hell
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 13 Des 2011 16:34
12

Binding av Sirkel

Innlegg av Hell »

Hei, jeg lurer på hvordan man binder en sirkel og hvor mange man bør være?
og bør man ha noe spesielt utstyr for det?

:666
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Binding av Sirkel

Innlegg av xyrea »

Siden ingen av disse som kan dette svarer kan jeg jo prøve:

Jeg tror meninga er at du skal merke av et område som blir 'ditt' også rense det på en eller anna måte, og har aldri hørt at man ikke kan gjøre dette alene. Hva man skal merke opp med og rense med må vel bli noe man synes gir mening og som er praktisk. For eksempel merke opp med kritt og skvette saltvann omkring eller vifte rundt med røkelse, hvis det virker meningsfullt.

Men du *må* ikke ha en sirkel, da. Jeg har aldri brukt det, for eksempel.
Antall ord: 106
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Binding av Sirkel

Innlegg av Arven »

Du kan kaste en sirkel alene eller sammen med andre. Du kan gjøre det fysisk eller mentalt, hvor du visualiserer. Det viktigste er intensjonen som ligger bak.

En annen bruker har lagt ut denne beskrivelsen og den er veldig lik den jeg selv bruker. Tillater meg å lime inn den her.

Jeg begynner med å ta Athemen min og peke spissen mot gulvet, så snur jeg meg mot øst og sier:

"Vær velkommen elementet i fra Øst,
Vær velkommen elementet Luft,
Luftens Ånder Sylfider vær velkommen."

Jeg prøver å se for meg det elementet jeg kaller for hvert hjørne, jeg løfter også høyre hånd over hodet og sprer fingrene når jeg kaller Luft. Så snur jeg meg mot Sør og sier:

"Vær velkommen elementet i fra Sør,
vær velkommen elementet Ild,
Ildens Ånder Salamandere vær velkommen."

Jeg holder en knyttet neve med høyre hånd i hjerte høyde når jeg kaller på ild. Så snur jeg meg mot Vest og sier:

"Vær velkommen elementet i fra Vest,
Vær velkommen elementet Vann,
Vannets Ånder Undiner vær velkommen."

Jeg holder venstre hånd formet som om jeg holder vann i den i skulder høyde når jeg kaller på Vann. Så snur jeg meg mot Nord og sier.

"Vær velkommen elementet i fra Nord,
Vær velkommen elementet Jord,
Jordens Ånder Gnomer, vær velkommen."

Jeg holder venstre hånd flatt mot bakken når jeg kaller på Jord. Nå snur jeg meg mot sentrum av sirkelen og sier.

"Alt som er over oss, vær velkommen."

Jeg strekker hendene mot himmelen.

"Alt som er under oss, vær velkommen."

Jeg kneler så jeg kan legge hendene flatt mot gulvet eller bakken. Når jeg er ferdig med ritualet gjør jeg det samme i revers, men jeg bytter ut velkommen med takker, så det blir for eksempel:

"Jeg takker elementet i fra Øst,
Jeg takker elementet Luft,
Luftens Ånder Sylfider, jeg takker dere."

Jeg avslutter alltid med å nevne alt som er over oss og alt som er under oss, aka Ånd enten jeg åpner eller lukker sirkelen. Nephandi
Antall ord: 367
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Binding av Sirkel

Innlegg av Nephandi »

Jeg arbeider nesten alltid alene og kaster sirkelen min alene, jeg har en chant jeg bruker mens jeg tegner opp sirkelen med ritual dolken min, jeg gjør dette tre ganger så ser jeg for meg at sirkelen blir til en boble rundt meg og det området jeg arbeider i. Når jeg har gjort dette så tilkaller jeg Elementene og så hvis det er en religiøs rite jeg gjør så inviterer jeg også Gudene. Når jeg er ferdig med det magiske arbeidet så ser jeg for meg at boblen blir trukken inn i kniven min slik at den ettervert får mer og mer kraft i seg. Dette fungerer veldig greit alene.

Arven postet dette, dette er slik jeg gjø det, dog som sagt jeg tegner opp sirkeln min i tilegg. Ordene jeg bruker når jeg tegner opp sirkelen er.
"En er for Guden."
Sår går jeg en runde rundt arbeids området.
"To er for Gudinnen."
Og så går jeg en runde til.
"Tre er for den ene og uendelige Kilden."
Jeg begynner med å ta Athemen min og peke spissen mot gulvet, så snur jeg meg mot øst og sier:

"Vær velkommen elementet i fra Øst,
Vær velkommen elementet Luft,
Luftens Ånder Sylfider vær velkommen."

Jeg prøver å se for meg det elementet jeg kaller for hvert hjørne, jeg løfter også høyre hånd over hodet og sprer fingrene når jeg kaller Luft. Så snur jeg meg mot Sør og sier:

"Vær velkommen elementet i fra Sør,
vær velkommen elementet Ild,
Ildens Ånder Salamandere vær velkommen."

Jeg holder en knyttet neve med høyre hånd i hjerte høyde når jeg kaller på ild. Så snur jeg meg mot Vest og sier:

"Vær velkommen elementet i fra Vest,
Vær velkommen elementet Vann,
Vannets Ånder Undiner vær velkommen."

Jeg holder venstre hånd formet som om jeg holder vann i den i skulder høyde når jeg kaller på Vann. Så snur jeg meg mot Nord og sier.

"Vær velkommen elementet i fra Nord,
Vær velkommen elementet Jord,
Jordens Ånder Gnomer, vær velkommen."

Jeg holder venstre hånd flatt mot bakken når jeg kaller på Jord. Nå snur jeg meg mot sentrum av sirkelen og sier.

"Alt som er over oss, vær velkommen."

Jeg strekker hendene mot himmelen.

"Alt som er under oss, vær velkommen."

Jeg kneler så jeg kan legge hendene flatt mot gulvet eller bakken. Når jeg er ferdig med ritualet gjør jeg det samme i revers, men jeg bytter ut velkommen med takker, så det blir for eksempel:

"Jeg takker elementet i fra Øst,
Jeg takker elementet Luft,
Luftens Ånder Sylfider, jeg takker dere."

Jeg avslutter alltid med å nevne alt som er over oss og alt som er under oss, aka Ånd enten jeg åpner eller lukker sirkelen.
Antall ord: 496
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links