Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisDet mindre utdrivende pentagramritualet...

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Ankh

- - - Det mindre utdrivende pentagramritualet...

Innlegg av Ankh »

"Dette i sin tur øker farten eller frekvensen/svingingene i cellene." Dette høres ut som klassisk healing-prat, altså 1 del teknisk prat blandet med 2 deler nonsens. At celler har en frekvens som kan gjøre de "bedre" har jeg absolutt aldri i mitt hele 18 år lange liv noensinne hørt om. Det med auraen og andre åndelige fenomener har jeg ikke noe å si om, da det er begrep som tar standpunkt utenfor den materialistiske verdenen, akkurat som: gud, det flyvende spagetti monsteret, den rosa enhjørningen osv.
Det var bl.a dette som gjorde at jeg oppfattet deg som benektiker.

Er ut over det som sagt lei av skyttergravskriger og støtter astarte i hennes innlegg.
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - Det mindre utdrivende pentagramritualet...

Innlegg av Jeppski »

Astarte skrev:Dra nå ikke denne tråden også ned på kverulantnivå da!

Jeg er enig med Arven, forresten. Ens egen vei er ikke alltid preget av gitte ritualer. Jeg har blant annet egne og selvutviklede ritualer som er passende for meg. De har null rot i noe som helst vitenskap eller dogmer for den saks skyld.

Jeg gjør det som passer for meg, og som funker for meg. :wx
Kverulantnivå? Siden ankh tok et slikt retorisk standpunkt ved å kalle skeptikere benektikere, svarte jeg med samme mynt, altså at han ikke brukte ordet benekte rett engang.

Hvis jeg får høre fra flere fagpersoner at cellen har en frekvens som er viktig for helsen til cellen, skal jeg gladelig innrømme feil. Er jeg en benektiker da?
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Det mindre utdrivende pentagramritualet...

Innlegg av xyrea »

Bare for å blande meg inn jeg også.. du trenger hverken å vite om, forstå eller tro på teoriene om hvordan dette virker (og dem er det mange av), for å bruke dette ritualet. (Så det er bare å prøve, Jeppski :D)

Men å være skråsikker på hvordan magi virker minner meg om å være skråsikker på hva som skjer etter døden, for eksempel.
Antall ord: 63
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

- Det mindre utdrivende pentagramritualet...

Innlegg av Astarte »

Kjære deg, Jeppski. Legg først merke til at jeg nå svarer som en "helt ordinær bruker". Det vil si at jeg ikke skriver med grønt eller blått eller hvilken farge jeg nå skulle måtte skjelle ut andre på.

Så, til mine poeng:

1. Tro er en meget personlig ting. Merk: TRO. Tro og vitenskap kan svært vanskelig la seg forene, eller diskuteres uten at noen føler at de må forsvare/latterliggjøre/angripe/idiotforklare andre. Osv.
2. Mange mennesker mener de har en fasit eller fem på hvordan andre skal tenke og leve. La dem ha det. Ref. punkt 1.
3. Å "kreve påstander bevist" faller på sin egen urimelighet når det gjelder svært mange aspekter her inne. Ref. punkt 1.
4. Stort sett i denne verden lønner det seg å skrive/snakke til andre med et minimum av ydmykhet og respekt for deres standpunkter og opplevelser. Hvis man vil ha noe fruktbart ut av diskusjonen kan man noen ganger nå målet enklest ved å forsøke å sette seg litt inn i hva den andre tenker, og hvorfor. Ref. punkt 1.
5. Flere ganger har jeg sett at du har oppgitt din respektinngytende alder til inntekt for din uendelige visdom og vitenskapelige kunnskap. Jeg er dobbelt så gammel som deg (og vel så det) og har lært meg to ting i løpet av de årene jeg har levd: Jeg visste mye mer når jeg var 18, og jo eldre jeg blir dess mindre vet jeg.

Jeg vil ikke være med på mer (som Ankh her kaller det) skyttergravskrig, så jeg velger å la dette stå for det jeg vil si.

Forøvrig har jeg etter noen år som bruker her og i samspill med trosfeller (og andre utrolig kloke mennesker) funnet ut at det ikke er noen fasit når det gjelder tro. Min vei er riktig for meg. Dog er den ikke nødvendigvis riktig for deg. Ritualer og måter å praktisere åndelighet på varierer fra individ til individ, og blir ikke mer riktig enn det en gjør det til selv.

Likevel er slike tråder viktige, da de kan inspirere til flere teknikker og måter å leve ut sin overbevisning på.

Kvantefysikk har jeg null peiling på, og for å være helt ærlig er det ikke viktig for meg å kunne det heller.

Et siste hjertesukk: Mange ganger ser og hører jeg det jeg oppfatter som feiloppfatninger og manglende evne til kildekritikk. Det betyr ikke at jeg skal ta jobben med å stille alle til veggs.

Det handler om perspektiv. Alle har sitt grunnlag for sin egen virkelighetsoppfatning.

Jeg ser ikke at det er noe feil med det.
Antall ord: 453
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Det mindre utdrivende pentagramritualet...

Innlegg av Jeppski »

Kanskje den første kommentaren ikke passet seg, men det er likevel et naturlig fenomen hvis cellene skulle ha en frekvens som betydde noe, og da synes jeg at man skal klare å redegjøre for hva man har sagt. Så når norvegicus velger å svare meg på den måten, må han også forvente å få et svar tilbake. Å kalle det en skyttergravskrig er vel også å dra den litt for langt? Så vidt jeg ser, var det bare starten på en liten krangel.

Og jeg føler det var berettiget å svare Ankh på den måten, på grunn av hva han skrev. Hadde han derimot møtt meg med litt mer velvilje, uten å kalle oss benektikere for å så si at jeg kan dra fra dette forumet til andre, hadde jeg kanskje svart litt mer snilt jeg òg. Men nå gjorde ikke Ankh det, så gjort er gjort. Nå kritiserte jeg heller ingen erfaringer eller enkeltopplevelser, men påstanden om frekvens. Jeg kan også innrømme at jeg svarte feil først angående latterliggjøringen, og skal prøve å være mer saklig til neste gang jeg ser en rar naturvitenskapelig påstand blir nevnt. Fordi det var vel egentlig ikke tro det var snakk om, men cellers frekvens.

EDIT: Nå har dere kanskje ikke lagt merke til at jeg faktisk holder meg unna en del tråder også, men det gjør jeg. Forøvrig synes jeg det er bra dere kritiserer meg slik, da det gir erfaring. Så hvis dere ser noe mer, si ifra.
Antall ord: 256

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

- Det mindre utdrivende pentagramritualet...

Innlegg av Astarte »

Jeg er ikke for at noen skal føle at de "må holde seg unna" noen tråder overhodet, og jeg syns det er synd at du føler det sånn.

Jeg syns også at du viser evne til å moderere deg selv litt i etterkant, det er en god egenskap!

Jeg tenker bare at det kan noen ganger være litt lurt å være obs på hvordan andre kan oppfatte det man skriver (Skrev jeg, og skjøt meg selv i foten ;) ). Om en bruker skriver nedlatende eller provoserende, så kan man selv velge å ikke gå i fella og gjøre det samme selv. ( Og der gikk den andre foten min). Det er nok flere av oss som noen ganger er fristet til å knuse tastatur og annet utstyr, men det hjelper jo ingenting på sikt. :dobbelt ;)

Ritualer er spennende de, og jeg skal ta meg bryet med å undersøke det TS her beskriver. Morro å lære mer, og se om det kan passe inn i min verden.

Takk for tips! :salute:
Antall ord: 170
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - Det mindre utdrivende pentagramritualet...

Innlegg av xyrea »

Astarte skrev:
Ritualer er spennende de, og jeg skal ta meg bryet med å undersøke det TS her beskriver. Morro å lære mer, og se om det kan passe inn i min verden.

Takk for tips! :salute:
Hehe, grunnen til at jeg spurte var at jeg syntes dette hørtes helt ekstremt ut, og lurte på om han antyda at jeg hadde problemer siden dette skulle være nødvendig. Spesielt siden versionen med erkeengler var 'veldig viktig' :P
Antall ord: 77
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

- Det mindre utdrivende pentagramritualet...

Innlegg av Astarte »

Hahaha, ja jeg skjønner :roll:

Sånn umiddelbart, uten å kjenne stort til dette, tenker jeg at for han er det viktig. Det er slett ikke sikkert den oppskriften passer for deg. Utøvelsen av tro bør ikke være til bry eller stress syns jeg. Det skal være noe som gir glede og harmoni.

Tør jeg spørre hva du praktiserer nå siden dette ble et tema for deg? Jeg kan lite om dette, skjønner jeg. ;) :bandit
Antall ord: 80
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Det mindre utdrivende pentagramritualet...

Innlegg av xyrea »

Jada, var sikkert både godt ment og viktig for ham men kanskje litt arrogant siden jeg hadde jo egentlig ikke spurt om hjelp.

Tror ikke han er noen stor fan av hverken kaosmagi eller 'left hand path' (aner ikke hva man skal kalle det på norsk), for å si det sånn..kanskje han bare antok at jeg var sprø basert på dette ,)
Antall ord: 63
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

- Det mindre utdrivende pentagramritualet...

Innlegg av Astarte »

Kaosmagi er spennende, jeg har såvidt vært borti det. I vår søken hender det man faller borti uendelig mange teorier og retninger. Det er derfor jeg er så ekstrem på dette med at alle skal finne det som er riktig for dem selv. En buddhist sa det så fantastisk en gang: Se på trosretninger som ulike elver. Ingen er mindre eller mer viktig enn den andre, selv den minste mygg trenger vann. Men det er dette med elver, de renner til slutt ut i det samme hav. :flirt
Antall ord: 91
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Det mindre utdrivende pentagramritualet...

Innlegg av xyrea »

Hehe det er noe sånt jeg prøver å tenke når jeg synes andre gjør ting unødvendig vanskelig/er pyser/driver med noe til og meg jeg synes er totalt meningsløst/ikke skjønner noe som helst. Sier ikke at jeg greier det (eller å holde kjeft) bestandig, men det hender da.

"Jaja, de har det sikkert morsomt, om ikke anna" hjelper noen ganger også :D
Antall ord: 68
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

- Det mindre utdrivende pentagramritualet...

Innlegg av Astarte »

Om ikke annet så er det en fantastisk øvelse for økt selvkontroll. :sunny
Antall ord: 12
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Det mindre utdrivende pentagramritualet...

Innlegg av Nephandi »

Med å praktisee LBRP dagelig så vil man heve sin energi frekvens, man vil få bedere kontakt med seg selv og energien rundt en og man vil skape en ganske heftig beskyttelse mot negativ energi og annen dritt man kan komme bortig, i tilegg så får man trening på å utføre ritualer og diseplin ac å holde en dagelig rutine på det.
Antall ord: 61
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links