Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisDet mindre utdrivende pentagramritualet...

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

Det mindre utdrivende pentagramritualet...

Innlegg av xyrea »

Hva vil man oppnå ved å gjøre dette to ganger om dagen i et halvt år? Eller, når ville det være nødvendig?

(Utenom å bli sprø av å gjentakelsene, da :roll: )
Antall ord: 31
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

- Det mindre utdrivende pentagramritualet...

Innlegg av Ankh »

Dette handler vel om å påkalle erkeenglene for å få bedre kontakt med dem.
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Det mindre utdrivende pentagramritualet...

Innlegg av xyrea »

Ja, det vet jeg..men det jeg lurte på er vitsen med og drive å terpe på dette i et halvår er. Og ingenting annet, det glemte jeg å si.
Antall ord: 29
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Det mindre utdrivende pentagramritualet...

Innlegg av Arven »

Enhver må gjøre den som føles rett for en selv. For min del høres dette både slitsomt og unødvendig ut. Jeg tenker at de gir seg til kjenne når tiden er der. At de er tilstede er det ingen tvil om, så vi trenger ikke å påkalle dem for å ha dem i nærheten :) . Jeg ville brukt tiden på andre ting. Ihvertfall ikke gjort dette hver dag
Antall ord: 73
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

- Det mindre utdrivende pentagramritualet...

Innlegg av Ankh »

Vet ikke hvor du har fått ideen om at det må gjøres så ofte og så lenge.
Her er LBR ritualet forklart greit: http://idun.wicca.no/bos/heksekunst/lbr/

Aldri hørt noen si at det må gjøres så ofte og så lenge.
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Det mindre utdrivende pentagramritualet...

Innlegg av xyrea »

Ble anbefalt det på det sterkeste av noen, lurer på hva poenget skulle være.
Antall ord: 15
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Norvegicus
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 13 Apr 2012 21:17
11
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 8 ganger

- Det mindre utdrivende pentagramritualet...

Innlegg av Norvegicus »

Hvis man utøver høy magi er det en forutsetning at man praktiserer LBPR daglig, samt før og etter man utfører magiske operasjoner. Noen ganger holder det ikke med bare LBPR og da utfører man MPR i tilegg. Muligens andre beskyttelsesritualer også. Kommer litt ann på om det er en invokering eller evokering, og på hva slags etniteter man skal jobbe med.

Jeg utfører LBPR daglig og har gjort det i flere tiår.

Hvilke posetive innvirkninger det har?
Jeg siterer Anne Bjørkedal: Kroppens deler, det endokrine systemet og transporten av tanke, masse og energi i kroppen følger treets regler. Ved å la ritualet følge himmelretninger, punkter på kroppen, retninger, rekkefølger og geometriske figurer, setter det kroppen i en tilstand nær den optimale, altså kroppens opprinnelige plan. Dette er dypt healende, samtidig øker det strømmen i ryggraden, den såkalte kundalini-energien. Dette i sin tur øker farten eller frekvensen/ svingningene i cellene. Auraen blir sterkere, og dermed motstandskraften mot sykdom og mot inntrykk.

Norvegicus
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - Det mindre utdrivende pentagramritualet...

Innlegg av Jeppski »

Norvegicus skrev: Jeg siterer Anne Bjørkedal: Kroppens deler, det endokrine systemet og transporten av tanke, masse og energi i kroppen følger treets regler. Ved å la ritualet følge himmelretninger, punkter på kroppen, retninger, rekkefølger og geometriske figurer, setter det kroppen i en tilstand nær den optimale, altså kroppens opprinnelige plan. Dette er dypt healende, samtidig øker det strømmen i ryggraden, den såkalte kundalini-energien. Dette i sin tur øker farten eller frekvensen/ svingningene i cellene. Auraen blir sterkere, og dermed motstandskraften mot sykdom og mot inntrykk.

Norvegicus
"Dette i sin tur øker farten eller frekvensen/svingingene i cellene." Dette høres ut som klassisk healing-prat, altså 1 del teknisk prat blandet med 2 deler nonsens. At celler har en frekvens som kan gjøre de "bedre" har jeg absolutt aldri i mitt hele 18 år lange liv noensinne hørt om. Det med auraen og andre åndelige fenomener har jeg ikke noe å si om, da det er begrep som tar standpunkt utenfor den materialistiske verdenen, akkurat som: gud, det flyvende spagetti monsteret, den rosa enhjørningen osv.
Antall ord: 184

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Norvegicus
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 13 Apr 2012 21:17
11
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 8 ganger

- Det mindre utdrivende pentagramritualet...

Innlegg av Norvegicus »

Jeppski: Det er helt fritt opp til deg hva du velger å tro på, på lik linje som det er helt opp til meg hva jeg velger å tro på.

Jeg er hverken kristen eller tilhører jødedommen, men jeg finner nyttige ting og lærer noe av alle relgioner og trosretninger. Og jeg utviser respekt for mennesker, uansett hva de velger eller ikke velger å tro på.

LBPR er et svært nyttig verktøy for de aller fleste som driver med høy magi. I tilegg til at det er et bannishingrituale er det med på å heve kroppens vibrasjonsnivå. Og ja, det er kvantefysikk.
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - Det mindre utdrivende pentagramritualet...

Innlegg av Jeppski »

Norvegicus skrev:. Og jeg utviser respekt for mennesker, uansett hva de velger eller ikke velger å tro på.

LBPR er et svært nyttig verktøy for de aller fleste som driver med høy magi. I tilegg til at det er et bannishingrituale er det med på å heve kroppens vibrasjonsnivå. Og ja, det er kvantefysikk.
Antar at den delen med respekt er myntet på meg. Uansett, det du sier, tror du ikke på selv engang. Hvis noen hadde valgt å tro at alle mennesker med grønne øyne burde bli henrettet fordi gud sa det, hadde de ikke fortjent noen respekt. Jeg respekterer ikke muslimer som følger sharia, det tviler jeg på du gjør òg. Så ikke prøv deg med å late som om du er mer "edel" fordi du viser "respekt" til andre synspunkt. Respekt er noe man må tjene, ikke noe man automatisk får. Jeg kan tolerere andre synspunkt derimot. Men toleranse og respekt er ikke det samme.

Så vidt jeg ser, står det bare om cellers frekvens og svingning, ikke om kroppens "vibrasjonsnivå" (hva nå enn det er). Forresten, hvilket "vibrasjonsnivå" har kroppen egentlig til vanlig da? Hvor mange Hz er det? Hvordan måler man det? Hvorfor er det viktig for kroppen? Hvilken frekvens har vanlige celler da? Er det forskjeller på hvilken type celle det er snakk om?

Det er kvantefysikk? Så bra at vi har en professor i kvantefysikk her da! Hvilket universitet jobber du i da?

Jeg antar du kan tilnærmet ingenting om kvantefysikk, og vet heller lite om klassisk fysikk, så ikke prøv å dra inn det for å høre mer vitenskapelig ut. Kan du i den neste posten ihvertfall være hyggelig nok til å innrømme at det ikke er kvantefysikk, men noe annet? Fordi det er virkelig en latterlig lett debatt som jeg kommer til å kaste meg inn i. Ta det med ro, du har ikke mistet noe credz enda. Hvis du ikke er enig i det jeg sier, vil jeg gjerne se bevis på at cellens frekvens er viktig for helsa.
Antall ord: 346

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Norvegicus
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 13 Apr 2012 21:17
11
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 8 ganger

- Det mindre utdrivende pentagramritualet...

Innlegg av Norvegicus »

Ser du hva slags forum du er på? Og hvilke underforum?
Ja, det heter faktisk Magi og Okkult Praksis!
Suprise! :mrgreen:

Hva forventer du å finne på et magi og okkultforum?

Å forklare de okkulte vitenskaper for noen med Cero kunnskap og ennå mindre praksis innenfor faget er omtrent umulig. Å komme med en masse ord og forklaringer du ikke aner hva betyr i praksis har ingen hennsikt. Som jeg forklarte under definisjonen av magi, -alt i hele universet består av energi. Å utøve magi betyr å lære å manipulere energi og eteriske krefter.

Jeg respekterer alle mennesker, uansett tro eller relgion. Det betyr ikke at jeg deler deres verdensbilde, kvinnesyn eller måten de utøver sin kultur eller relgion på. (Kjønnslemlestelser m.m.)Men jeg respekterer at det er deres tro.
Fanatisme og ekstremister finnes i blant alle relgioner, på lik linje med at det finnes fundamentalister innenfor den kristne tro i Norge.
Hvorfor skal jeg irritere meg over hva andre tror på? Det har ikke noe med å prøve å være "edel" som du kaller det.

Et menneske fortjener respekt selv om dets handlinger er alldeles forkastelige.

Derimot synes jeg det er ganske betegnende at du som tydeligvis ikke praktiserer hverken LBPR eller noen form for høyere magi prøver å latterligjøre dette.

Les og lær litt om det og prøv det ut i praksis... så kan vi diskutere det nærmere! Det ER faktisk et utrolig spennende emne når man ser hva man kan få til ved å manipulere energi...

Norvegicus
Antall ord: 255

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - Det mindre utdrivende pentagramritualet...

Innlegg av Jeppski »

Norvegicus skrev:Ser du hva slags forum du er på? Og hvilke underforum?
Ja, det heter faktisk Magi og Okkult Praksis!
Suprise! :mrgreen:

Hva forventer du å finne på et magi og okkultforum?

Å forklare de okkulte vitenskaper for noen med Cero kunnskap og ennå mindre praksis innenfor faget er omtrent umulig. Å komme med en masse ord og forklaringer du ikke aner hva betyr i praksis har ingen hennsikt. Som jeg forklarte under definisjonen av magi, -alt i hele universet består av energi. Å utøve magi betyr å lære å manipulere energi og eteriske krefter.

Jeg respekterer alle mennesker, uansett tro eller relgion. Det betyr ikke at jeg deler deres verdensbilde, kvinnesyn eller måten de utøver sin kultur eller relgion på. (Kjønnslemlestelser m.m.)Men jeg respekterer at det er deres tro.
Fanatisme og ekstremister finnes i blant alle relgioner, på lik linje med at det finnes fundamentalister innenfor den kristne tro i Norge.
Hvorfor skal jeg irritere meg over hva andre tror på? Det har ikke noe med å prøve å være "edel" som du kaller det.

Et menneske fortjener respekt selv om dets handlinger er alldeles forkastelige.

Derimot synes jeg det er ganske betegnende at du som tydeligvis ikke praktiserer hverken LBPR eller noen form for høyere magi prøver å latterligjøre dette.

Les og lær litt om det og prøv det ut i praksis... så kan vi diskutere det nærmere! Det ER faktisk et utrolig spennende emne når man ser hva man kan få til ved å manipulere energi...

Norvegicus
Ser du hvilket forum DU er på? Paranormal.no er nordens største community for DISKUSJON om paranormale fenomener. Hva forventer DU å finne på et forum?
Du som tydeligvis forstår kvantefysikk, vet jo at at ikke alt i hele universet består av energi, så hvorfor skrive noe slikt? Vi vet jo faktisk ikke hva mesteparten av universet er. Men det visste du jo ...

Jeg respekterer ikke alle mennesker, fordi ikke alle mennesker fortjener min respekt.

Jeg har da absolutt ikke prøvd å latterliggjøre. Bare fordi noen sier imot deg, trenger du ikke å spille såret følelser kortet.

Manipulere energi ja ...

EDIT: Hva med kvantefysikk delen da? Glemte du den?
Antall ord: 370

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

- Det mindre utdrivende pentagramritualet...

Innlegg av Ankh »

Jeppski: Det er forskjell på å diskutere noe og å avvise noe. Poenget med forumet her må jo være å møte likesinnede og diskutere teorier og praksis rundt det man allerede tror og vet, ikke avfeie det under dekke av å være en diskusjon. Lei av skyttergravskriger mellom benektikere og troende/utøvere.

Generelt så er dette et paranormalt forum. Uansett om man har egne opplevelser, driver med ting i praksis, er mest opptatt av teoriene rundt, kjenner til opplevelser eller annet så er vel fokuset å lære mer om, diskutere rundt, og forstå mer av den paranormale verdenen. Er man benektiker så har både skepsis, hef og andre forum man kan boltre seg på og gi uttrykk for hva man benekter.

Vodere så er jo også erfaringer og opplevelser av en slik art at de ikke kan eller vil bli beskrevet for benektikerne. Man bruker ord og uttrykk som er relavante for utøverne, og hva andre tror og mener om det er knekkende likegyldig.
Antall ord: 166

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - Det mindre utdrivende pentagramritualet...

Innlegg av Jeppski »

Jeg tror du har misforstått. Å benekte betyr å nekte for noe, hvis en skeptiker får presentert gode bevis for en hypotese, vil han akseptere den. Det finnes kanskje de som ikke er slik, men de finnes det flere av på den troende siden. Så du pisser egentlig på de troende.
Antall ord: 51

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

- Det mindre utdrivende pentagramritualet...

Innlegg av Astarte »

Dra nå ikke denne tråden også ned på kverulantnivå da!

Jeg er enig med Arven, forresten. Ens egen vei er ikke alltid preget av gitte ritualer. Jeg har blant annet egne og selvutviklede ritualer som er passende for meg. De har null rot i noe som helst vitenskap eller dogmer for den saks skyld.

Jeg gjør det som passer for meg, og som funker for meg. :wx
Antall ord: 68
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links