Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisEtikk: Lever dere etter trefolds loven?

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Etikk: Lever dere etter trefolds loven?

Innlegg av Nephandi »

Jeg tror nå da at hva vi tror på blir vår virkelighet. Jeg tror at hvis man tror på trefolds loven så blir den en sannhet for en, og jeg tror faktisk at hvis man tror at man kan få til noe, hvis man helt 100 prosent tror at man ikke kan mislykkes så blir dette ens sannhet. Jeg tror at virkeligheten vi lever i er myk og formbar og at det eneste som setter en stopper for hvordan vår egen tro former virkeligheten er troen til andre som også virker inn på den.
Antall ord: 96
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Etikk: Lever dere etter trefolds loven?

Innlegg av ludoburgero »

Jeg er til dels enig, ikke uenig.
Det stopper imidlertid her for meg; at tro blir virkelighet.

I mine øyne er det heller slik at tro gir et grunnlag for hva man baserer sin oppfatning av den på.
Altså virkeligheten. Troen kan også forandre virkeligheten. En er ikke skuddsikker mot andres tro uansett hvor sikker og tro man er til sin egen tro heller. Det skal mange ganger bare rett tid til rett sted til, og så kan hvem som helst sin tro bli satt på prøve. Hovmod eller det å klamre seg til sin tro hjelper lite når tiden er inne, for det er som oftest de som "tar helt av" når de innser at den har flere brister. En som tør å vurdere andres tro trenger ikke nødvendigvis heller bli særlig påvirket av dette, for den saks skyld. En trenger ikke engang være sikker på hva en selv tror, og så det også er sagt; det å virkelig (oppriktig) tro på noe er ikke nødvendigvis synonymt med å snakke om det eller slenge ut påstander.

I mitt tilfelle tror jeg på mye jeg aldri snakker om, fordi det blir for dypt til å formidle.
Når jeg forsøker, blir det bare forenklinger og bare en liten del av den store kaka.
Andre ganger når jeg snakker om tro, så er det bare det jeg tror på der og da.
Antall ord: 238
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Etikk: Lever dere etter trefolds loven?

Innlegg av Nephandi »

For all del man bø ikke bare klamre seg til sin egen tro og aldri vurdere noe annet, tro og virkelighetsoppfatning forandrer seg, for som virkeligheten selv så er ikke menneskesinn heller ment å være statiske, det er når ens egen virkelighetsoppfatning møter andre sin at man vokser, enten fordi man da tar til seg noe nytt eller at man får sin egen tro forsterket. No tro er med en hele livet mens andre troer forandrer seg og utviklerseg og kan vare bare et øyeblikk.

Det er selvfølgelig ikke nødvendig å snakke om det man tror på, og jeg er enig mye av det jeg tror og mener er også ting som jeg ikke greier å formidle fordi jeg har ikke ordene til det, men hvis man kan formidle sin tro, og ønsker å gjøre det så er det ikke noe galt i det. Hva man sier eller ikke har ingenting egentlig med hva man tror på å gjøre.
Antall ord: 162
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

- Etikk: Lever dere etter trefolds loven?

Innlegg av Moonstone »

Mange vil nok si det at når virkelighetsoppfatning og virkeligheten skiller lag, så er det psykose..
Antall ord: 17
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Etikk: Lever dere etter trefolds loven?

Innlegg av Nephandi »

Jeg har vert i en psykose, og det er vedig stor forskjell på det og å mene at virkeligheten er bøyelig så det man tror blir til virkelighet. En psykose er ukontrolert, det er en sykdom og ikke faktisk tro, så se virkeligheten som noe annet enn statisk er et bevist valg hvor man fortsatt anerkjenner og forholder seg til virkeligheten andre lever etter.
Antall ord: 64
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links