Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisHvilke ferdigheter trengs for å bli en god magiker?

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
Norvegicus
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 13 Apr 2012 21:17
12
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Hvilke ferdigheter trengs for å bli en god magiker?

Innlegg av Norvegicus »

1) Hvilke ferdigheter trengs for å bli en god magiker?

2) Kan hvem som helst lære magi og bli dyktig?

3) Må man ha medføte evner for å bli god i dette?

Disse spørsmålene hører jeg ofte.

1) Etter min mening kreves det at man behersker 4 spesifike ting for å bli god i magi.

- BESKYTTELSE Lær deg å beskytte deg og ta det med beskyttelse på fult alvor. Dvs. at man beskytter seg hver eneste dag 365 dager i året, samt at man i tilegg utfører beskyttelsesritualer hver gang man utfører magiske operasjoner. (LBPR) Link til ritualet på norsk:
http://annebjorkedal.com/yahoo_site_adm ... 140845.htm (Litt ned på siden)

- KONSENTRASJON Hvis du ikke lærer deg å konsentrere deg 100% om en singel tanke over tid, vil du slite med å manifistere magi i ditt liv. Øvelse: Meditasjon. Mediter 10 min hver eneste dag. Det tar ca 6 mnd før du begynner å få taket på dette.

- VISUALISERING Du kan ikke kreere noe i den astrale verden, hvis du ikke visualiserer hvordan det ser ut. Alle tanker du visualiserer manifesteres i en høyere form. Alle tanker du tenker er energi. Når du har lært deg å visualisere, vil du ikke bare se det for deg i tankene, men du skal kunne lukte det, smake det og høre det i din bevisthet. Du må se det krystallklart for deg.
Øvelse: Tren på visualisering. Start med en blomst som du fysisk holder i hånden. Snu og vend på den, studer den fra alle kanter, ta og føl. Se det samme for deg i tankene med lukkede øyne. Tren på dette 10 hver dag.

-REISE ENERGI Lær deg å reise energi og dirigere den. (Jeg velger å ikke skrive nærmere om dette, da det finnes utallige bøker om dette emnet - også. Men er det noen som trenger en øvelse for dette, skal jeg legge det ut) Øvelse: Tren på å reise energi 10 min hver dag.

2) Etter min mening kan hvem som helst trene seg opp til å bli god innenfor de okkulte vitenskaper. Men det kreves mye av en for å oppnå dette.

3) Etter min mening har man en fordel i utgangspunktet dersom man har diverse medfødte evner, men alle kan med mye trening og øvelser trene seg opp til å beherske høyere magi.

Ora, Lege, Lege, Lege, Relege, Labora, Et Invenies!

Norvegicus
Antall ord: 402

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Hvilke ferdigheter trengs for å bli en god magiker?

Innlegg av Jeppski »

Da er det heldigvis slik at jeg er en ganske så åpen person, og har veldig lyst til å lære meg denne "magien". Så hvis du kan peke meg i riktig retning med tanke på hvordan en lærer seg noe slikt, er jeg veldig takknemlig. Men før jeg eventuelt starter, hvor lang tid tar det før man merker noe?
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Flawelli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 133
Startet: 20 Sep 2011 11:43
12
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 72 ganger

- Hvilke ferdigheter trengs for å bli en god magiker?

Innlegg av Flawelli »

Uenig i en del av det du skriver her... magi??? hva er det ? hvordan vil du definere det ??? er healing eller en illusjonist eller begge deler ??????????

En kommer ikke så langt om en ikke er nysjerrig og går på leiting etter informasjon om ulike emner...
Ergo du blir så god som du gidder....

Alle kan lære og spille piano men ingen kommer lenger en skalaen om de ikke øver og feiler og lærer av feila... det er ikke noe magisk hokkuspokkus med dette mener jeg.

Og kalle det magi gjøre det til noe fantastiks unatrulig er i mine øyne bortkasta energi...

ying og yang ikke værre enn det.


Flawelli
Antall ord: 114
Innom av og til en skjelden gang

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Norvegicus
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 13 Apr 2012 21:17
12
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 8 ganger

- Hvilke ferdigheter trengs for å bli en god magiker?

Innlegg av Norvegicus »

Jeppski:
Høy magi er ikke for den makelige og late. Det krever intens jobbing over år. Men du bør kunne merke positive resultater etter ca et halvår med dedikerte studier. Etter et par år begynner du å skjønne hva magi egentlig ER og etter noen tiår oppdager du hvor lite du egentlig kan, selv om du har studert nitidig... :D

Det fine med magi er at når man har lært en god del og nådd et vist nivå, (Altså lært det grunnleggende så man har en plattform å bygge videre på) så finnes det både "snarveier" og god hjelp å få ;)

Hvis du jobber med de 4 grunnleggende tingene et halvår, er det ingenting i veien for at jeg kan hjelpe deg litt videre når tiden er moden.
Men da må du beherske det jeg har listet opp.

Bare spørr hvis noe er uklart.
Glemte å nevne at det å beherske engelsk er nesten en forutsetning for å studere magi, da omtrent alt av literatur innen emnet i beste fall finnes på engelsk, i hverste fall ennå ikke er oversatt fra hebraisk eller latin.

Norvegicus
Antall ord: 191

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Hvilke ferdigheter trengs for å bli en god magiker?

Innlegg av Jeppski »

Nei, det tar AAALT for lang tid. Da velger jeg heller å studere den mer vakre, sammenhengende og repliserbare naturen.
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Norvegicus
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 13 Apr 2012 21:17
12
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 8 ganger

- Hvilke ferdigheter trengs for å bli en god magiker?

Innlegg av Norvegicus »

Flawelli: Jeg snakker om magi i form av høy magi og ikke illusjon.

Jeg bruker denne definisjonen på hva megi er:
Magi er kunsten og vitenskapen å mestre, kontrolere og manipulere Universets eteriske krefter.

Magi er å bevege energi, bevege virkeligheten... eller snarere vår oppfatning av den.

Magi handler først og fremst om å gjøre en gitt ting på en gitt måte, på et gitt sted, for å få en gitt ting til å skje.

Nothing rests,
Everything moves,
Everything vibrates.
-The Kybalion-

Hvordan definerer du magi?
Antall ord: 87

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Norvegicus
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 13 Apr 2012 21:17
12
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 8 ganger

- Hvilke ferdigheter trengs for å bli en god magiker?

Innlegg av Norvegicus »

Jeppski: Naturen er full av magi :D

Ja, høy magi er for de få... Det krever for mye av utøveren. Både tid, engasjement og hardt arbeid.
Men jeg kan love at det er verdt alt slitet og alle forsakelsene...
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Hvilke ferdigheter trengs for å bli en god magiker?

Innlegg av Jeppski »

Jeg kan love deg at studium av naturen, og det vi vet finnes, er også verdt det. Det er jommen meg bra at noen tok seg tiden til å gå ut av hulen og se seg rundt, istedenfor å bli sittende å messe for selv med forskjellige geometriske former foran seg.
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Hvilke ferdigheter trengs for å bli en god magiker?

Innlegg av xyrea »

Det finnes da veldig mye anna enn høy magi, tror folk må finne den formen som passer dem selv. En del er selvfølgelig likt for alle men for eksemplel så mye fokus på beskyttelse og studier tror jeg ikke er vanlig for andre retninger.
Antall ord: 46
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- - Hvilke ferdigheter trengs for å bli en god magiker?

Innlegg av Arven »

Norvegicus skrev:Høy magi er ikke for den makelige og late. Det krever intens jobbing over år. Men du bør kunne merke positive resultater etter ca et halvår med dedikerte studier. Etter et par år begynner du å skjønne hva magi egentlig ER og etter noen tiår oppdager du hvor lite du egentlig kan, selv om du har studert nitidig... :D
Dette er noe jeg har merket godt. Desto mer jeg leser, jo mer ser jeg at jeg ikke kan. Denne følelsen av at alt bare blir større og mer komplekst etterhvert som man leser er noe av det som gjøre det så spennende ! Så at dette er noe som ikke er gjort over natten er det ikke tvil om ! Men det er verdt det :D
Antall ord: 131
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Hvilke ferdigheter trengs for å bli en god magiker?

Innlegg av ludoburgero »

Handler ikke dette egentlig om konsentrasjon og fokus?

Jeg lurer på om det som kalles magi her er egentlig en dyptgående studie av mekanismer i naturen man ikke helt skjønner til å begynne med, men som man lærer seg å temme over tid.
Der vitenskapen kommer til kort fordi beherskelsen blir for intrikat til å forklare, ettersom man bruker seg selv og måter å manipulere energi på som ikke lett kan forklares med de rammene.
Antall ord: 75
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Flawelli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 133
Startet: 20 Sep 2011 11:43
12
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 72 ganger

- - Hvilke ferdigheter trengs for å bli en god magiker?

Innlegg av Flawelli »

Norvegicus skrev:Flawelli: Jeg snakker om magi i form av høy magi og ikke illusjon.

Jeg bruker denne definisjonen på hva megi er:
Magi er kunsten og vitenskapen å mestre, kontrolere og manipulere Universets eteriske krefter.

Magi er å bevege energi, bevege virkeligheten... eller snarere vår oppfatning av den.

Magi handler først og fremst om å gjøre en gitt ting på en gitt måte, på et gitt sted, for å få en gitt ting til å skje.

Nothing rests,
Everything moves,
Everything vibrates.
-The Kybalion-

Hvordan definerer du magi?
Magi er bare et ord, navn mennesker har satt på ting de ikke kan forklare...........

jeg tror faktisk ikke på magi what so ever
Det finnes ingen perfekt lære bok, nærmeste jeg har kommet er en venn som hele tiden sier ; " thats your road to walk"

Det noen kaller magi kan være alt fra cold reading ( slå det opp ) til telepati i noen tilfeller.
Healing, du gir bare den du hjelper energi til å kjempe vidre en oppmuntring som en klem
Sånn er det med gjenstander også, du legger vell energi i de utfra hva du ønsker
det er da ikke noe hokkuspokkus i det ?

Det er min subjektive mening

Flawelli
Antall ord: 203
Innom av og til en skjelden gang

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Flawelli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 133
Startet: 20 Sep 2011 11:43
12
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 72 ganger

- - Hvilke ferdigheter trengs for å bli en god magiker?

Innlegg av Flawelli »

ludoburgero skrev:Handler ikke dette egentlig om konsentrasjon og fokus?

Jeg lurer på om det som kalles magi her er egentlig en dyptgående studie av mekanismer i naturen man ikke helt skjønner til å begynne med, men som man lærer seg å temme over tid.
Der vitenskapen kommer til kort fordi beherskelsen blir for intrikat til å forklare, ettersom man bruker seg selv og måter å manipulere energi på som ikke lett kan forklares med de rammene.
Hysj ikke ødlegge illusjoner her ;) JK

enig med deg her faktisk


Flawelli
Antall ord: 89
Innom av og til en skjelden gang

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Scorpionen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 12 Mar 2012 21:04
12
Har takket: 9 ganger
Blitt takket: 3 ganger

- Hvilke ferdigheter trengs for å bli en god magiker?

Innlegg av Scorpionen »

Det ble snakket om egenskaper eller ferdigheter. Man trenger egentlig ikke så mange ferdigheter, men egenskaper er viktig. Ferdigheter kan man lære seg, mens egenskapene tar lang tid å utvikle. Det er vel egentlig derfor magi kan tilpasses alle... dersom de er tålmodige.

Så den eneste egenskapen man trenger i starten er... tålmodighet.

Jeg er "solitarian" og har derfor slitt mye men hardt arbeid bærer frukter.

Andre egenskaper er evne til analytisk tenkning. Evne til rutine uten å bli formalistisk. Alså at en rutine ikke er en rutine, men noe nytt hver gang man gjør det. Å se etter detaljer. Være lojal... og ikke få panikk, hvis noe uforutsett skulle kje.

Jeg synes personlig at dette er en fin bok å begynne med. Jeg ble anbefalt den i forbindelse med losjearbeid, og den var en fin innføring.

Når man begynner med den, så er det liksom viktig at man ikke går for fort fram. Ta deg god tid på alt. Magi er ikke en praksis som anbefales impulsive og urolige mennesker som må stresse seg gjennom alt. Man må ta seg tid til å fordype seg, finne en rytme som gir plass for hverdagslige sysler og jobb/ studier/ annet, samt venner, ellers så brenner man lyset i begge ender.

Å oppnå en høy "grad" fort, er mer til skade enn gavn. Finn deg til rette med hvem du ER og hva du VIL og følge kraften i ditt indre(vel og merke ikke impulser men den virkelige indre stemmen som har en tendens til å forsvinne i hverdagens og øyeblikkets støy).

Jeg vil anbefale at man leser alle kilder... fører sin egen Grimoire, og ikke leser videre i påfølgende kapittel før man har gjort ferdig en leksjon.





Lykke til.
Antall ord: 298

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Hvilke ferdigheter trengs for å bli en god magiker?

Innlegg av Nephandi »

1) Hvilke ferdigheter trengs for å bli en god magiker?
Jeg vil si at det man trenger mer enn noe annet for å bli en god magiker er tålmodighet, slike studier tar tid og man må ha tålmodigheten og utholdenheten til å fortsette med det selv når fremgang kommer sakte.

Jeg er enig i at evnen til å kalle til seg og arbeide med energi er viktig, vel hvis man skal jobbe med energi metoden.

Andre egenskaper vil jeg si er et åpent med rationelt sinn, man må ha mot til å drømme men fremdeles ha beina godt plantet på jorden. Konsentrasjon og viseluring er helt klart. Ja og så bør man ha evnen til å ta seg selv akkurat passe alvorlig. Alle bør av og til lage en sirkel av gelebjørner og mane frem Minni Mus, hvis man ikke har litt latter i sin praksis så blir ting veldig stuffy til tider.
2) Kan hvem som helst lære magi og bli dyktig?


Ja hvem som helst med dedikasjonen og tålmodigheten til å gjøre jobben kan bli dyktige magikere.
3) Må man ha medføte evner for å bli god i dette?
Nei men det hjelper. Medfødte evner eller i det minste talent vil gjøre det enklere å lære men det er ikke nødvendig for å lære. Som den Kaos Magikeren jeg er så trekker jeg frem noe fra en Fantasy bokserie, Sword of Truth av Terry Goodkind. I denne serien har du magikere i tre ordner, første orden magikere har evnene medfødt, de har ikke noe valg de kommer til å bli magikere, de er også ofte de dyktigste. Så har man andre orden magikere som er de som føler et kall mot magi, og så har man tredje orden magikere som bare er folk som ønsker å lære for en grunn eller en annen.

Jeg tror at det ofte fungerer på denne måten, noen har medfødte evner og de har det lettest med å lære, noen bare føler at magi er for dem og er tiltrukket av det og er dermed villige til å gjøre det som trengs for å lære, og andre vil lære det på grunn av et eller annet mål og er ikke egentlig "kallet" av magien selv men av det de vil bruke den til, eller for å komme nærmere en kjæreste som praktiserer eller for å virke kule og disse faller ofte fra for de finner at magi er mer arbeid enn det er verd for dem.

Jeg tror at hvis du virkelig ønsker å lære magi så har du det i deg, for vilje er en ganske stor del av hva magi er, så er det din vilje å bli magiker så har du tatt et ganske stort steg i den retningen allerede.
Antall ord: 472
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links