Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisDagens Spell

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

Dagens Spell

Innlegg av Nephandi »

Vi hadde en slik spells kalender før Jul her i fjor men jeg tenkte at det trenger jo ikke å være Jul for å ha en slik spell om dagen ting så jeg tenkte å lage en tråd for akkurat det hvor jeg skal prøve å poste en spell om dagen, og andre må gjerne gjøre det samme. Magi i hverdagen synes jeg er en bra ting.

19/9 2012 Krystaller I Sjampo For Sunnere Hår

Når du kjøper deg et nytt hårprodukt, sjampo, balsam eller lignede så åpne flasken og slipp oppi noen healing krystaller for å gjøre håret ditt sunnere. Slipp noen stykker av Jade, Agat, Akvamarin, Turmalin, Månestein eller Opal, oppi flasken med hårprodukt. Du kan buke hvem nå enn disse stene og du kan bruke alle eller bare noen av dem. Ikke bruk de beste og dyreste stenene dine i tilfelle de blir skadet av kjemikaliene i produktet. Stenene bør være renset før du slipper dem oppi flasken med hårprodukt, slipp også oppi litt bergkrystall for å forsterke effekten av de andre stenene.

Mens du slipper stenene oppi så se for deg drømmehåret ditt, se for deg at håret ditt blir sunnere, friskere og om du sparer det ut lengre. For hver sten du slipper i flasken så si.

"Håret mitt er vakker ild,
Pleie og stell det må til,
Lille stein du et oppdrag får,
Gi meg enda vakrere hår."

Når du er ferdig med å legge stenene i flasken så hold den mellom hendene dine et øyeblikk og vit at den vil gjøre håret ditt enda vakrere. Når du føler deg klar så si.

"Denne sjampoen er nå en magisk eleksir,
Den vil gi meg det håret jeg vil,
Sundt og vakkert vokser min ild,
Dette er min vilje og sånn la det bli.
Amen."

La sjampoen stå en dags tid før du begynner å bruke den. Når flasken med sjampo eller balsam er tom, tøm ut krystallene, rens dem og så er de klare til å brukes på nytt.
Antall ord: 360
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Dagens Spell

Innlegg av Arven »

Kjempefint initiativ !! Jeg har vært nesten i tørrdokk siden mai på grunn av dårlig helse, så kanskje dette kan inspirere og vekke noe av gløden igjen :D
Antall ord: 30
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

- Dagens Spell

Innlegg av zind »

Fantastisk! Takk Nephandi :flirt
Antall ord: 3
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Dagens Spell

Innlegg av Nephandi »

20/9 2012 Hvitt Lys For De Døde

Jeg hadde egentlig tenkt å legge ut en helt annen spell i dag. Men min kjære gamle grandtante Gullborg døde i dag ettermiddag og jeg har laget dette ritualet til henne. Dette ritualet er for å be om en velsignelse for døde du er glad i og som kanskje ikke deler din tro slik at det ville være feil å bruke et Pegan rituale.

Tenn et hvitt lys, stå og se på det og tenk på den personen som er godt bort. Stå så lenge du ønsker å bring frem gamle minner. Når du føler du er klar så si disse eller lignede ord.

"(Personens navn) Du har nå gått fra liv til død,
du har fått se hva som befinner seg forbi livets slør,
måtte du gå i fred til det som venter deg på den andre siden,
måtte hva nå enn Guder og Krefter du tror på ta i mot deg og velsigne deg,
måtte overgangen din bli lett og ditt etterliv lykkelig,
(personens navn) du er elsket her på Jorden,
Jeg takker de Guder jeg tror på at våre veier møttes,
Jeg vil savne deg men jeg lar deg gå med glede for jeg vet noe stort ligger foran deg,
Jeg kommer aldri til å glemme deg og du vil for alltid ha et hjem i mitt hjerte,
kjære (personens navn) farvel, jeg hilser deg mens din energi gå fra et stadie til et annet,
måtte glede, kjærlighet og fred alltid vandre med deg på din vei.
Amen"

Se på lyset så lenge du føler for det, så la det få brenne ned av seg selv.
Det er gjort.
Antall ord: 295
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Dagens Spell

Innlegg av Lilja »

Det var fint, Nephandi. Takk for at du delte!
Bilde til deg.
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Dagens Spell

Innlegg av Arven »

Det var kjempefint skrevet Nephandi !!
Antall ord: 5
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Dagens Spell

Innlegg av Nephandi »

Tusen takk Arven og Lilja. :D
Antall ord: 5
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Dagens Spell

Innlegg av Nephandi »

21/9 2012 Grønt Kyss For Å Tiltrekke Seg Rikdom

Dette er en spell for å tiltrekke deg rikdom, for dette ritualet så trenger du en grønn leppestift, dette kan du få tak i hos foreninger som selger Gotiske ting og lignede. Før du begynner med spellen så mal leppene dine grønne med leppestiften, mens du gjør dette se for deg at du tiltrekker deg penger og rikdom.

Ta en seddel fra lommeboken din, dette kan være en hvilken som helst seddel men det må være en du har råd til å ikke bruke på en stund. Kyss seddelen slik at den får et grønt leppemerke og hold seddelen i hendene dine, si disse eller lignede ord.

"Lik en elsker som kommer til min seng,
lik bier som kommer til en eng,
lik et kyss som tiltrekker seg fler,
mine penger vokser mer og mer,
denne seddelen skal bli fler,
min rikdom skal bli mer,
nok penger til å følge mine drømmer jeg har,
la min lommebok være et utømmelig kar.
Uten at det skader noen og til alles beste,
Amen"

Legg seddelen i lommeboken din sammen med en bit med sølv eller gull, dette kan være noe du ikke bruker lenger som en bit fra et ødelagt smykke eller en øredobb eller noe slikt. La seddelen forbli i lommeboken så lenge som mulig slik at den skal fungere som en magnet og trekke rikdom til deg. Av og til ta den opp og visualiser at du har alle pengene du trenger for å leve det livet du ønsker og oppfylle alle dine drømmer, så si reglen på nytt og legg seddelen tilbake i lommeboken, prøv å spare den så lenge som mulig og når du til slutt må bruke den prøv å lage en ny penge magnet seddel så fort som mulig etterpå.
Sist redigert av Nephandi på 22 Sep 2012 10:19, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 317
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Dagens Spell

Innlegg av Nephandi »

22/9 2012 Fallende Snø Energiøvelse

Sett deg ned et sted og sørg for at du sitter behagelig. Lukk øynene og se for deg en vakker eng, denne engen er grepet av kald høst, snart vil snøen begynne å falle. Se for deg at du er denne engen, føl trærne som vokser på deg kledd i sine høstblader, føl de siste grønne gresstråene fra sommeren som dekker deg, føl små dyr som har funnet seg hjem og hi i hull og krinkler og kroker. Når du føler deg ett med denne engen så se for deg at snøen begynner å falle, men istedenfor kulde så fyller hvert snøfnugg deg med varme. Du ser opp og ser at det er ikke lenger snø som faller på deg, men små flekker av lys, dette lyset varmer deg, tiner deg og bringer gresset som vokser på deg tilbake til liv, det gjør trærne grønne igjen. Bare ta i mot, ikke gjør noe annet enn å holde på viseluringen og la lyset og varmen fylle deg. Hold på følelsen du får så lenge du kan.

Dette er en god øvelse for å åpne seg for healing energi, når du føler at det begynner å strømme så kan du dirigere en energien dit du vil enten du vil bruke den til healing eller å sende den ut for å tiltrekke deg et eller annet mål.
Antall ord: 248
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Dagens Spell

Innlegg av Arven »

Denne skal jeg prøve !! Jeg trenger alt jeg kan få av energi og kraft :D
Antall ord: 15
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Dagens Spell

Innlegg av Nephandi »

Hvis du prøver den så håper jeg du vil fortelle hvordan det gikk. :D
Antall ord: 15
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Dagens Spell

Innlegg av Nephandi »

23/9 2012 Ordensrune for å holde PCen i gang

Dette er en enkel liten spell for å beskytte PCen din eller andre elektroniske ting. Før du begynner må du blande ut litt salvie olje i en baseolje, du trenger ikke mye, bare nok til å tegne et symbol på PCen.

Tenn et lys og sett det ved siden av PCen din. Lukk øynene og se for deg at PCen fungerer akkurat som den skal, se så for deg en tykk, blå, beskyttende kule rundt maskinen. Dypp fingrene i oljen og tegn en firkant på PC lokket, sørg for å ikke få olje oppi elektronikken. Si disse eller lignede ord:

"En gang beskytter jeg deg."

Dypp fingrene i oljen igjen og tegn en ny, mindre, firkant inne i den første. Si disse ordene:

"To ganger vedlikeholder jeg deg."

Gjenta prosessen men denne gangen tegn en enda mindre firkant inne i den mindre firkanten og si disse ord:

"Tre ganger velsigner jeg deg."

Sett vekk oljen og legg hendene på PCen din, send energi og positive tanker til maskinen og si.

"Tre ganger er du velsignet,
måtte du aldri feile,
måtte du tjene meg vel og lede meg til kunnskap og glede,
uten at det skader noen og til alles beste,
så velsigner jeg og beskytter denne maskinen.
Amen"

Resten av oljen kan du bruke til en rensende massasje eller i en oljebrenner eller spre rundt i hagen din for en rensende effekt. Merk at ordensrunen ikke egentlig er en rune, det er bare et symbol som blir kallet det og er tre firkanter ikke i hverandre, symbolet står or orden og struktur og passer dermed bra til datamaskiner. Hvis mulig kan du la lyset få brenne helt ned.
Antall ord: 290
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Dagens Spell

Innlegg av Nephandi »

24/9 2012 Peppersåpe for pepp

Dette er en såpe som buker eteriske oljer av pepper og appelsin, såpen er ment å gjøre en glad og gi litt ekstra energi når man føler seg sliten og ikke har lyst til å gjøre noe. Varm opp såpemasse slik som pakken beskriver. Når massen er klar så ha i like mye rød og gul farge for at såpen skal bli oransje. Mens du jobber med såpen så se for deg at å vaske deg med den vil gi deg mer energi og driv. Når såpemassen har fått avkjølt seg i et par minutter så ha i ti dråper hver av appelsin og pepper eterisk olje. Dette vil lage en fem til sex såper, hvis du lager mer masse enn dette ha i mer olje. Rør forsiktig etter at du har hatt i oljen og si disse ord.

"Pepper og Appelsin,
svart og gull,
dere vil gi meg styrke og driv,
uten at det skader noen dette er min vilje.
Amen"

Nå kan du helle såpemassen i formene og etter at de har stivnet så kan du bruke dem hver gang du trenger litt ekstra piff og pepp.
Antall ord: 212
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Dagens Spell

Innlegg av Nephandi »

12/4 2013

Krystall Smoothie for å bli glad i seg selv.

Du trenger:

1 kopp med juice, helst jordbær eller appelsin juice
1/2 mango
1 stor kopp frossen jordbær
1 banan
1 eggeglass med rosenkvarts og citrinvann
smoothie maskin eller stavmikser

Det første du må gjøre kvelden før du skal lage denne drikken er å lage krystall vannet. Fyll et glass med vann og ha oppi noen citriner og noen rosenkvarts, mens du har stenene oppi vannet så se for deg at du lader vannet med kjærlighet til deg selv og evnen til å godta deg selv som du er. Når du er ferdig så sett glasset i kjøleskapet over natten. Stenene må være vasket og renset før du kan bruke dem til dette.

Ha alle ingrediensene i en smoothie maskin. (ja du skal bare ha vannet fra glasset, en eggeglass fullt, resten kan du drikke selv, du skal ikke ha krystallene i smoothie maskinen bare så det er sagt.) Lag smoothie og ha den i et glass. Sett deg ned et sted hvor du kan være i fred noen minutter og tenk på hvor flott menneske du er, tenk på alt du er flink til og godta dine negative sider og vær stolt av dine positive. Når du føler deg klar så si disse ord.

"Måtte Guden og Gudinnen vise meg veien til selv aksept.
Måtte De Evige lære meg å elske meg selv som De elsker meg.
Jeg er stolt av mine styrker,
Jeg aksepterer mine feil,
Jeg er et vakkert, godt og fantastisk menneske som fortjener kjærlighet,
Mor Gudinne og Far Gud,
la meg ha tro på meg selv,
la meg stole på mine egne ferdigheter,
la meg elske meg selv så jeg blir i stand til å elske andre,
med denne drikken så inntar jeg ren kjærlighet,
la den fylle vær celle i min kropp,
og stråle ut av meg og gi kjærlighet også til andre,
jeg er verdifull.
Amen

Nyt smoothien mens du tenker på dine gode sider og alt du kan utrette, unn deg selv denne lille, rolige stunden for deg selv, når du føler at du er klar takk Gudene og fortsett med dagen din. Det er gjort.
Antall ord: 386
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Dagens Spell

Innlegg av Nephandi »

12/4 2013

Å Velsigne Insekter Som Skal Fores Til Taranteller Og Lignede

Det er nå en gang slik at skal man ha en tarantell eller lignede kjæledyr så må man gi dem levende føde, som oftest sirisser, melormer og andre små kryp. Her er et lite rituale jeg liker å gjøre for å vise respekt for sjelene til disse små dyrene og å be for dem før jeg gir dem til edderkoppen min.

Hold posen med insektene i hendene dine, tenk gode tanker om de små dyrene, send dem positiv energi og ønsk dem bare vel, når du føler deg klar så kan du si disse eller lignede ord.

"Mor Gudinne og Far Gud,
jeg holder i mine hender noen av deres barn,
i naturens orden er noen bytte og noen jeger,
jeg takker disse små dyr for deres offer og for deres rolle i livets syklus.
Mor Gudinne og Far Gud,
jeg ber dere ydmykt om å vise godhet mot disse insektene,
led dem til en så rask og smertefri død som mulig,
ta disse små insekter sine sjeler til dere i kjærlighet,
dette er hva jeg ber om.
Mor Gudinne og Far Gud,
Velsigne disse insekter jeg ber,
gjør dem fulle av energi så (navn på edderkopp her) får et langt og lykkelig liv,
i deres navn Mor Gudinne og Far Gud,
velsigner jeg disse insektene, måtte de ønskes velkommen til Sommerlandet."

Når du har sagt bønnen så tegn et pentagram over posen med insektene med hånden og så kan du slippe dem oppi buret til edderkoppen. Naturen er nå slik at noen jakter og noen blir spist, men alle vesener fortjener respekt og alle sjeler fortjener Gudene sin omfavnelse. Det er gjort.
Antall ord: 295
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links