Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisPortaler

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

Portaler

Innlegg av xyrea »

Hva og hvordan og hvor, bør de stenges eller 'dø' av seg selv, etc.

Diskuter! (Og skal vi prøve uten personangrep fra begge sider denne gangen? :D)
Antall ord: 28
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Visenda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 193
Startet: 12 Aug 2012 19:34
11
Kjønn (valgfri): dame
Har takket: 75 ganger
Blitt takket: 80 ganger

- Portaler

Innlegg av Visenda »

Etter min mening avhenger det av hvilken type portal det er, og om man har åpnet den selv eller ikke.
Antall ord: 20
Finn meg på Facebook http://on.fb.me/1bwmLgV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Portaler

Innlegg av xyrea »

Sant det, har ikke tenkt så mye over forskjellige typer men når du sier det... noen forsvinner av seg selv veldig fort og noen blir mer eller mindre permanente.

Det jeg har trælet en del med er å lukke en portal (ikke min, og for noen som ikke ville ha den der) som var ekstremt mye i bruk, dvs lukkinga gikk fint men omtrent med en gang jeg snudde ryggen til var den åpen igjen. Og veldig mange andre hadde prøvd før meg med samme resultat, det virker som det er veldig enkelt/praktisk å bruke det samme stedet. Løsninga ble å flytte den til et sted den ikke plaga noen, av en eller anna grunn har det fungert uten at den ble flytta tilbake, så det var tydeligvis en stor forskjell.
Antall ord: 134
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- Portaler

Innlegg av Borte.. »

Kan noen forklare meg hva en portal er i denne sammenheng? Hvor fører den hen? Hva slags funksjon har den?
Antall ord: 21

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1468
Startet: 29 Sep 2006 00:01
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

- - Portaler

Innlegg av livingdeaddoll »

Vermilion Oriol skrev:Kan noen forklare meg hva en portal er i denne sammenheng? Hvor fører den hen? Hva slags funksjon har den?
En portal til HELVETE, direkte til SATAN! Slik at man slipper å ordne i stand med en seremoni med ofring av dyr, når man føler for å bruke svart magi en dag, men kanskje ikke har et dyr tilgjengelig eller tiden til å stelle i stand med en seremoni. Ahhh.. den derre tidsklemma vettu.. Det blir nesten som å ha djevelen på speed dial liksom. Praktisk og kjekt. :diablo
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Portaler

Innlegg av Nephandi »

Kan noen forklare meg hva en portal er i denne sammenheng? Hvor fører den hen? Hva slags funksjon har den?
En portal, man bør kanskje heller si en dør, er å lette på sløret mellom vår verden og åndeverden. De er som oftest brukt når man kommuniserer med ånder eller andre åndelige vesener. Enkelt og greit hvis du tenner et lys og spør om å få kontakt med noen på den andre siden så skaper dette en portal. Det vi snakker om er å krysse gjerdet mellom verdener.

Nå om en portal bør lukkes igjen etter bruk, det kommer helt and på hvorfor man åpnet den og hva slags portal det er snakk om. Noen portaler er mer eller mindre permanente og bør man da tvinge dem igjen om man kommer over dem, nei, men man kan som nevnt forsøke å flytte dem. Men om man lager en selv, ja hvis man ikke vil ha andre ånder på besøk så bør man det.

Nå før noen hører horror film musikk i bakgrunnen her, jeg sier ikke at hvis du ikke lukker portalen så vil mektige ånder komme å besette deg eller drepe deg, det finnes så mektige ånder men de bryr seg lite om mennesker, mer vanlige problemer som kan skje er at man får paranormal kontakt i huset, at man blir tappet for krefter eller at man får mareritt og andre skremmende opplevelser. Nå ånder som bare vander inn kan også være positivt, de kan gi healing, de kan hjelpe en på mange måter men om man bare lar en portal stå åpen så vet man ikke hva man får.

Nå å lukke en portal vil vanligvis skje når man slutter å sende energi til den, men så gjøre et trinn i ritualet der man faktisk lukker den kan allikevel være smart for hvis man ser helt vekk i fra ånder så kan en portal man har laget som fortsetter å være oppe tappe en for krefter fordi det fortsatt er noe en selv har laget og som da er forbundet til ens egen energi.
Antall ord: 361
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Portaler

Innlegg av xyrea »

Nephandi skrev: Nå ånder som bare vander inn kan også være positivt, de kan gi healing, de kan hjelpe en på mange måter men om man bare lar en portal stå åpen så vet man ikke hva man får.

Nå å lukke en portal vil vanligvis skje når man slutter å sende energi til den, men så gjøre et trinn i ritualet der man faktisk lukker den kan allikevel være smart for hvis man ser helt vekk i fra ånder så kan en portal man har laget som fortsetter å være oppe tappe en for krefter fordi det fortsatt er noe en selv har laget og som da er forbundet til ens egen energi.
Ånder som bare kommer vandrende er noe jeg har lært utrolig mye av, blandt annet fordi man kan snuble over ting man aldri hadde kommet på å lete etter fordi man ikke ante at det fantes. Men ja, man må ha måter å håndtere det som kommer ramlende, (og det samme gjelder for å oppdage det i det hele tatt) men hvis man tør å lære på denne måten er det faktisk noe jeg anbefaler. Også det at det bestandig er en portal på det samme stedet virker som det hjelper med ganske mye, men har ikke fått testa dette spesielt mye så vet ikke om det bare er jeg som er ekstremt stedsbundet og at det tar laaang tid for et nytt rom/sted å bli like 'innkjørt'.

Energi til portaler er litt av det samme, man kan lage ekstra når man oppdager at de bruker litt. Men hvis man ikke har portaler over hele huset eller er sliter av en eller anna grunn mener jeg det skal det ganske mye til for at det er en merkbar forskjell.
Antall ord: 302
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Portaler

Innlegg av Nephandi »

Ånder som bare kommer vandrende er noe jeg har lært utrolig mye av, blandt annet fordi man kan snuble over ting man aldri hadde kommet på å lete etter fordi man ikke ante at det fantes.
Ja absolutt man kan få mye positivt ut av ånder som bare kommer vandrende også.
Men ja, man må ha måter å håndtere det som kommer ramlende, (og det samme gjelder for å oppdage det i det hele tatt) men hvis man tør å lære på denne måten er det faktisk noe jeg anbefaler.
Det kan være en nyttig måte å lære på, hvis man kan nok tik å faktisk kunne beskytte seg om man trenger det.
Også det at det bestandig er en portal på det samme stedet virker som det hjelper med ganske mye, men har ikke fått testa dette spesielt mye så vet ikke om det bare er jeg som er ekstremt stedsbundet og at det tar laaang tid for et nytt rom/sted å bli like 'innkjørt'.
Dette er også min erfaring at å åpne en portal på samme sted faktisk gjør ting lettere. Jeg ser på det litt som at hvis du alltid legger ut mat til fuglene på samme sted så er sjansen større for at de kommer til dette stedet og energiene i området blir formet slik at det er lettere å gjøre åndelig arbeid der.
Energi til portaler er litt av det samme, man kan lage ekstra når man oppdager at de bruker litt. Men hvis man ikke har portaler over hele huset eller er sliter av en eller anna grunn mener jeg det skal det ganske mye til for at det er en merkbar forskjell.
Det kommer helt anpå portalen, hvor flink man er til å sette den opp, hvor bra hele man har, hvor flink man er til å trekke energi fra universet for å bruke den isteden for personlig energi, hvor mye annet magisk arbeid man driver med og en million andre faktorer. Man kan holde en portal åpen over lenger tid hvis man absolutt vil og gjør ting riktig.
Antall ord: 352
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Portaler

Innlegg av xyrea »

Hæhæ har brukt AKKURAT den samme sammenligninga med å mate fugler sjøl, passer ekstremt bra på situasjonen.

Hm, har stort sett 'alltid' (15++ år) hatt en åpen portal på stua der jeg bor, har liksom ikke tenkt så mye over at dette skulle være et problem eller noe som krevde noe spesielt..men etter så mange år er det sikkert mye jeg tar som en selvfølge som kanskje ikke er det. På den annen side har jeg ikke sjekka hvordan det gikk med de som flytta inn på diverse hybler etter meg, da jeg flytta rundt mye i yngre dager. :oops:

Kanskje en egen tråd om å beskytte seg? Ganske stort emne det også. Men sånn generelt, har ikke 'normalt friske' (usvekka? ikke sikker på hva som er riktig ord her) folk ganske bra beskyttelse sånn helt av seg sjøl? Liksom ingen 'sprekker' eller hva man skal kalle det for ekle ting å få feste i, eller gripe tak i. Og hvis man i tillegg ikke blir redd skal det enda mer til...og i tillegg til der bare nekter å tro at noe kan angripe en i ens egen stue... og hvis noen VÅGER å selv prøve å være irriterende blir det deng. (Må innrømme at det er litt demoraliserende å bli ledd av når man prøver på den siste da, har skjedd et par ganger. :roll: )
Antall ord: 233
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Portaler

Innlegg av Nephandi »

Jeg drev å åpnet portaler daglig i en meditasjon jeg gjorde hver dag i ganske lang tid. Jeg fikk av og til litt småproblemer med aggressive ånder, jeg lære mye av alle av dem men jeg tror at hadde jeg ikke hatt en lærer å støtte meg på og en mor som driver med slikt å snakke med så kunne det til tider blitt ganske heftig for en tenåring som jeg var da.

Jeg hadde en portal i et armbånd en gang, som alltid var åpen, jeg har fortsatt armbåndet, jeg har ikke opplevd store problemer med det. Jeg fikk ikke lukket en portal når jeg og gubben gjorde et rituale sammen en gang dog og det kom det en del dritt av, men så endte vi der opp med å kontakte noe ganske negativt også, så jeg har hatt litt delte opplevelser men ikke noe ekstremt farlig eller skremmende.
På den annen side har jeg ikke sjekka hvordan det gikk med de som flytta inn på diverse hybler etter meg, da jeg flytta rundt mye i yngre dager. :oops:
Kanskje du la igjen noen små gaver til dem ja.
Kanskje en egen tråd om å beskytte seg?
Kanskje ikke en dum ide.
Men sånn generelt, har ikke 'normalt friske' (usvekka? ikke sikker på hva som er riktig ord her) folk ganske bra beskyttelse sånn helt av seg sjøl? Liksom ingen 'sprekker' eller hva man skal kalle det for ekle ting å få feste i, eller gripe tak i.
I min erfaring så kan alle trenge beskyttelse, ja når man er sunn å frisk så trenger man det mindre enn om man er syk, men ingen er perfekte. og det er jo ikke bare snakk om ånder, negativ energi fra krangler, fra alt som man kommer borti, energi fra stress alt dette kan bygge seg opp og da er renselse og beskyttelse en god ide. Jeg renser og beskytter meg ofte og har god nytte av det, dog det er mer for å beskytte meg for alle slags energier som fyker rundt enn fra åndelige angrep som er temmelig skjedene. Slik jeg ser det når man arbeider med det overnaturlige og blir mer følsom så blir man mer følsom for alle energier og da kan det være lurt å ha litt kontroll på hva man tar inn, det er som å ta på seg en regne frakk for å ikke bli sprutet ned av gjørme når man er ute på gaten.
Antall ord: 418
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Portaler

Innlegg av ludoburgero »

Jeg mener ikke å være frekk, men har et ærlig spørsmål:

Finnes det tidsportaler?

Da tenker jeg på slike portaler som gjør at man entrer en annen tid enn den man befinner seg i.
For eksempel kan jeg befinne meg i dette øyeblikket som er kl. 12:19, den 27. september 2012.
Hvis jeg da entrer denne portalen, hva det nå enn skulle være for noe, som kanskje også er usynlig for det blotte øyet... så gjør jeg mine vanlige gjøremål, for eksempel være på jobb og drikke kaffe. Så plutselig befinner jeg meg i en helt annen tid, der det føles som om jeg har mistet de siste tredve sekundene og ikke har noe minne av dem? Og så ***poff!***, så er jeg plutselig havnet i en helt annen tid, for eksempel kl. 12:20, den 27. september 2012 istedenfor?

Er dette en usannsynlig teori?

Hva med teleportering? Er det noen som har erfaring med å bytte operatør men beholde nummeret?
Antall ord: 171
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Portaler

Innlegg av jeditrond »

ludoburgero skrev:Jeg mener ikke å være frekk, men har et ærlig spørsmål:

Finnes det tidsportaler?

Da tenker jeg på slike portaler som gjør at man entrer en annen tid enn den man befinner seg i.
For eksempel kan jeg befinne meg i dette øyeblikket som er kl. 12:19, den 27. september 2012.
Hvis jeg da entrer denne portalen, hva det nå enn skulle være for noe, som kanskje også er usynlig for det blotte øyet... så gjør jeg mine vanlige gjøremål, for eksempel være på jobb og drikke kaffe. Så plutselig befinner jeg meg i en helt annen tid, der det føles som om jeg har mistet de siste tredve sekundene og ikke har noe minne av dem? Og så ***poff!***, så er jeg plutselig havnet i en helt annen tid, for eksempel kl. 12:20, den 27. september 2012 istedenfor?

Er dette en usannsynlig teori?

Hva med teleportering? Er det noen som har erfaring med å bytte operatør men beholde nummeret?
Tidsportaler finnes, er flere historier om folk som plutselig befunnet seg i en annen tid en stakket stund, før de er tilbake i sin egen tid :)

Teleportering og portering er nokså forskjellige ting, men det visste du nok, jeg aner konturene av ironiflagget :) Jeg kan si at jeg har erfaring med sistnevnte, men ikke førstnevnte :D
Antall ord: 230
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- - Portaler

Innlegg av xyrea »

Portaler generelt er dønn usannsynlige og siden det er galskap å tro noe sånt eksisterer gjør jeg egentlig ikke det.

Jeg eeh, bare bruker dem siden det ser ut til å fungere på en eller anna måte.
Antall ord: 39
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Portaler

Innlegg av Nephandi »

eg mener ikke å være frekk, men har et ærlig spørsmål:

Finnes det tidsportaler?

Da tenker jeg på slike portaler som gjør at man entrer en annen tid enn den man befinner seg i.
For eksempel kan jeg befinne meg i dette øyeblikket som er kl. 12:19, den 27. september 2012.
Hvis jeg da entrer denne portalen, hva det nå enn skulle være for noe, som kanskje også er usynlig for det blotte øyet... så gjør jeg mine vanlige gjøremål, for eksempel være på jobb og drikke kaffe. Så plutselig befinner jeg meg i en helt annen tid, der det føles som om jeg har mistet de siste tredve sekundene og ikke har noe minne av dem? Og så ***poff!***, så er jeg plutselig havnet i en helt annen tid, for eksempel kl. 12:20, den 27. september 2012 istedenfor?

Er dette en usannsynlig teori?

Hva med teleportering? Er det noen som har erfaring med å bytte operatør men beholde nummeret?
Jeg har hørt om folk som mister tid eller som virker å ha sett fremover eller tilbake i tiden på enkelte områder, dette kan vel være tidsportaler, men dette er ikke et fenomen jeg vet altfor mye om. Jeg tror at tid kan manipuleres men om akkurat det du snakker om her er mulig, det vet jeg ikke. Teleportering, vel jeg tror at alt er mulig, men hvor sannsynlig det er imidlertid, det er en annen sak.
Antall ord: 250
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
L123
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 23
Startet: 10 Feb 2013 17:12
11

- Portaler

Innlegg av L123 »

Hvordan lager man portaler?
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links