Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisForsvinne?

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Forsvinne?

Innlegg av Arven »

Alt er mulig ! Det handler om kraft og evnen til å lagre og kanalisere. Men man må være svært kunnskapsrik og erfaren på område for å takle krefter i den str ordenen.
Jeg tror også det er mulig å forsvinne mentalt. Altså bevisst meditere og etter mye trening flytte bevisstheten fra kroppen permanent og la den leve videre i en mental fantasiverden.
Kroppen blir igjen her og fortsetter å fungere men det er også alt.
Frivillig koma kan man vel kalle det.
Vet noen gjør det ubevisst for en kortere periode etter store traumer.
Antall ord: 94
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Forsvinne?

Innlegg av Nephandi »

Alt er mulig ! Det handler om kraft og evnen til å lagre og kanalisere. Men man må være svært kunnskapsrik og erfaren på område for å takle krefter i den str ordenen.
Dette er jeg helt enig i.
Jeg tror også det er mulig å forsvinne mentalt. Altså bevisst meditere og etter mye trening flytte bevisstheten fra kroppen permanent og la den leve videre i en mental fantasiverden.
Kroppen blir igjen her og fortsetter å fungere men det er også alt.
Frivillig koma kan man vel kalle det.
Vet noen gjør det ubevisst for en kortere periode etter store traumer.
Jeg tror også at dette er mulig, og jeg tror man kan gjøre det halveis. Jeg har Aspergers syndrom og mange med mitt syndrom trekker seg inn i en fantasiverden. Jeg er høytfungerende og jeg kan gå ut og inn av min fantasiverden som jeg ønsker det og skille mellom dem, og nei jeg forsvinner jo ikke helt, men jeg tror at hvis jeg virkelig ville kunne jeg ha forlatt den virkelige verden og forsvunnet inn i fantasiverden fullstendig.
Antall ord: 181
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Forsvinne?

Innlegg av Arven »

Jeg kan også gå inn og ut, men jeg har ikke greid å knekke koden for å bli der permanent.
spørsmålet blir jo også om man vender tilbake til den andre siden etter at den fysiske kroppen dør, eller om man blir værende der inne i fantasiverdenen :)
Spennende tanker !
Antall ord: 51
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Forsvinne?

Innlegg av Nephandi »

Jeg tror at vår fantasti skaper virkelighet. Det er blandt annet derfor jeg tror at det fint fungerer å bruke Guder fra D&D eller Cuthulu Mythoset i magi, jeg tror at fiction verdener, enten fra bøker og filmer og spill, eller vår egen fantasi får en virkelighet bare ikke i vår dimensjon, men at fantasi er skapelse og så i åndeverden et sted blir de virkelige. Jeg tror, men jeg vet jo selvfølgelig ikke, at det er mulig å forlate sin fysiske kropp her på jorden og dra inn i en fantasi verden, men om man da går til den andre siden hvis den fysiske kroppen dør, eller om man fortsetter å leve i fantasi verden da, det er vanskelig å si, men som du sier det er spennende tanker.
Antall ord: 135
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Forsvinne?

Innlegg av Arven »

Jeg tror også på at fantasien skaper virkeligheter i en parallell dimensjon.
Antall ord: 12
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Forsvinne?

Innlegg av Nephandi »

Du vet slike konsepter skaper et interesant moralsk dilemma. Hvis fantasi skaper virkelighet i paralelle dimensjoner skader man da levende, følende vesener når man skriver en krim novelle og noen blir drept der for eksempel? Min favoritt fantasy forfatter Robert Jordan ble en gang spurt om hvilken av karakterene fra bokserien hans Wheel of Time han helst skulle ha sittet ned og tatt en kopp te med, han sa ingen av dem for han hadde satt så mange av dem igjennom så mye dritt i løpet av serien at de sikkert hadde en høne å plukke med ham. Hvis fantasi skaper virkelighet, skader man da noe som tenker å føler når fiktionable karakterer blir torturert, skadd eller drept i bøker, filmer, dataspill og så ligende? Det er en litt interesang tanke i forbindelse med det andre vi har diskutert her i denn tråden.
Antall ord: 149
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
12
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Forsvinne?

Innlegg av Arven »

Jeg tror på reinkarnasjon og jeg tror på en skapende kraft.
Jeg tror ikke vi kan skape mennesker med sjel og ånd. Det er noe som kommer fra en kilde, men jeg tror vi kan skape verdener med fantasien.
Hvis vi fyller vårt fantasiland med mennesker så tenker jeg at det vil være hule skall. De vil være de menneskene som vi bevisst eller ubevisst ønsker at de skal være, men de vil ikke reinkarnere fordi de eksisterer ikke utenfor mitt sted.

Hvis jeg som forfatter velger å drepe en av menneskene mine, så påfører jeg dem smerte og redsel. Men fordi jeg har skapt dem for at de skal dø, så oppfyller de den rollen som i utgangspunktet gir dem liv.
Antall ord: 127
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Forsvinne?

Innlegg av Nephandi »

Kanskje dog hvem vet om vår verden ikke er en eller annen person i en annen dimensjon sin fantasi? Jeg tror også på reinkarnasjon men jeg tror at hver dimensjon har sin egen beholding av sjeler for å si det slik og at alle vesener skapte eller ikke har en sjel, men at om et menneske skaper et vesen via sin fantasi så får ikke det vesenet en sjel fra vår virkelighet, men fra sin egen.

Det du sier er også et interesant måte å se på skjebene på. Du sier at hvis jeg for eksempel skriver en historie om en vampyr som jaktens ned av en vampyrjeger og blir brutalt drept så er det karakteren sin mening med livet, å dø for historien, så selv om han lider så er det riktig siden han får oppfylt sin livshensikt, kanskje våre liv er på samme måte at vi er en del av en kosmisk historie og at våre oppturer og nedurer er del av vår livsoppgave for å få historien frem? En interesant tanke.
Antall ord: 179
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links