Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisOkkult start ~

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
ruuubeen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 25 Okt 2012 01:22
11

Okkult start ~

Innlegg av ruuubeen »

Hei, jeg er en gutt på 16 som ikke er en av de som har det best, jeg er åpen for det meste. Jeg har vært interessert i noe Okkult i ca 1 år, det som jeg har lest mest om er Wicca, jeg har opplevelser som som jeg selv mener at passer inn under wicca. moren min er også en alternativ person akkurat som meg. vi har snakket sammen om det meste mellom himmel og jord. Hvis det er en spesil retning jeg tenker på så er det Wicca.

Jeg er positiv til i å lære meg mer innenfor wicca, uansett om det innebærer timevis av lesing. jeg tror ikke jeg hadde kommet meg i "riktig" retning uten å få en liten beskrivelse på hvordan og hvor jeg burde start, det jeg har forholdt meg til en så lenge er å lese litt ang wicca.

Mitt formål er å kunne lære og forstå meg selv, jeg vil også utvikle meg selv så jeg kan oppnå et høyere nivå, det jeg ønsker av dette innlegget er Hva jeg må gjøre innenfor å studere, lese og praktiske ting. på en måte en how to guide.

Takk til alle som tar seg tid til å lese igjennom dette.
Antall ord: 208

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Okkult start ~

Innlegg av jeditrond »

Velkommen hit :)

Først som sist bør du begynne å meditere hvis du ikke allerede gjør det, det setter deg mer i kontakt med ditt indre og evnene dine. Ang. Wicca så vil du sikkert få svar fra andre som følger den retningen, jeg kan dessverre ikke hjelpe deg der ift. hva som er bra/dårlige bøker, ritualer og slikt noe. Lykke til! :)
Antall ord: 67
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Okkult start ~

Innlegg av Nephandi »

Jeg vil anbefale deg å skaffe deg en bok som heter Wicca a Guide to the Solitary Pracitioner, begynn å gjøre øvelsene i boken og å er du i gang og så kan du skaffe flere bøker ettevert. Så mitt råd er skaff deg en god nybegynner guide som boken over, begynn å praktisere og les alt du kommer over om temaet så kommer du deg fort inn i det, å begynne å meditere som alerede nevnt er også en lur ting, det er nyttig for all slags åndelig abeid og er sunt for kropp, sinn og sjel.
Antall ord: 95
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links