Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult Praksisathame/ritual kniver.

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
elzenthus
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 22
Startet: 21 Jan 2013 13:11
11
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 1 gang

athame/ritual kniver.

Innlegg av elzenthus »

heisann! tenkte bare å spørre her først om noen vet om ritual kniver med dobbelt blad. altså at di er kvasse på begge sider, om det er lovelig, eller om di går under samme kategori som alle andre kniver som da er ulovelig i norge? (kansje ett domt spørsmål) men tenkte bare å spørre her før jeg bestiller noe jeg ikke får over tollen her.
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- athame/ritual kniver.

Innlegg av Nephandi »

Det er ikke ulovelig med kniver i Norge, du kan ha så mange kniver du vil, ellers så hadde de jo måttet arrestere hver eneste kokk og husmor i landet, hva som ikke er lovelig er å bære en kniv i offentlighet med mindre den er en del av en drakt som for eksempel bunad eller du er på vei til eller fra skogstur og et par andre slike unntak, men om du vil ha en dobbeltsidig dolk hjemme så er det fult lovelig, du kan ikke bære den i beltet i offentlighet, men du kan faktisk ta den med deg ut i skogen og gjøre ritualer med den.

Toll regler vet jeg ikke men du kan bestille kjøkken kniver vet jeg og jeg har bestilt ritual dolker fra utlandet og fått dem uten poblemer så jeg tror at det er helt lovelig, du kan alltids spørre på postkontoret om du er usikker.
Antall ord: 159
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

- athame/ritual kniver.

Innlegg av Bearchild »

Sikkert lurt å sjekke tollreglement ja. Og så skal man være klar over aldersgrensen. ;)
Forskrift om ikrafttreden av og delegasjon etter lov om skytevåpen og ammunisjon
14. Hogg- eller stikkvåpen, kniver o.l. som har en klingelengde på mer enn 25 cm må ikke overdras eller overlates til barn under 16 år (lovens § 29, siste ledd).
Antall ord: 58
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- athame/ritual kniver.

Innlegg av Nephandi »

Joda, men da kan man jo diskutere hva et våpen er, mange Athames for ekempel er jo sløve og da tror jeg de vil gå under modell våpen som barn også kan eie.
Antall ord: 36
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links