Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisMeget spesiellt, noen som kan hjelpe?

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
galaxy - sluttet

- - Meget spesiellt, noen som kan hjelpe?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Metatron1985 skrev:Det høres også ut som at et av problemene med denne personen, som gjør at han ikke respekterer grensesettingen din er at dette ikke er en demon, eller en gjenlatt sjel på autopilot, men istedenfor en ånd som har gått seg bort i skogen og aldri krysset over til den andre siden. Desverre har disse fri vilje, og det er faktisk nettopp derfor de er i stand til å unngå at de går tilbake inn i "lyset". Problemet med dette er igjen at de kan påtvinge deg sin vilje dersom deres er sterkere... Jeg har opplevd et lignende tilfelle med en klebeånd jeg dro med meg hjem. I den perioden gikk jeg gjennom en behandlingsfase hvor auraen min destabiliserte seg og derfor var jeg veldig påpasselig med å bruke beskyttelsesteknikker. Men den gikk rett gjennom alle skjold, beskyttelseslag og mere, for deretter å prøve å påvirke mine minner, og mye mer. Jeg orker ikke ta hele historien, men grunnen til at han kunne gjøre dette var fordi han hadde fri vilje. Andre sjelevesener og demoner derimot stopper alltid ved døren siden de ikke har noen vilje og dermed blir underlagt min. Problemstillingen kan i teorien løses ved at du overbeviser han om at er død og at det å gå inn i lyset er riktig respons fra hans side. Jeg har selv gjort dette ved et tilfelle, men er på ingen måte noen ekspert og det å leie inn hjelp utenifra er nok ingen dum ide.
Spennende ting du skriver om og må innrømme jeg ble litt nyskjerrig på den historien som du dog ikke orker å ta . . :)
Antall ord: 278

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Meget spesiellt, noen som kan hjelpe?

Innlegg av Heksepusen »

Salte virker det gjør også hekseknuter
Antall ord: 7
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metatron1985
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 92
Startet: 02 Jun 2013 16:14
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Oslo / Narnia
Har takket: 41 ganger
Blitt takket: 55 ganger

- Meget spesiellt, noen som kan hjelpe?

Innlegg av Metatron1985 »

Hvor jeg fant min læremester/samtaleterapeut er en veldig lang historie og jeg deler ikke! :mrgreen: Vel jeg kan si så mye at jeg omtrent måtte påkalle han med magi fordi jeg normalt sett ikke ville ha truffet på en slik person. Han er det eneste mennesket jeg har møtt hvor jeg ikke har kunnet finne energi-blokkeringer. Derfor kunne jeg heller ikke se at han hadde noe aktivt klarsyn, men intuisjon er det mer enn nok av! Et annet fiffig fenomen er at han er totalt umulig å lese. Jeg ble ikke klar over hvor mye jeg kunne lese andre før jeg i kontrast ble klar over hvor lite jeg kunne lese han.

Først må jeg spesifisere at jeg skiller mellom ånd og sjel. En ånd er noe du er, mens en sjel er noe du har. Sjelen kan dog gå i stykker all verdens slags kreative måter, men dette er ikke verdens undergang siden sjelen er like lite deg som genseren og buksa du har på deg. Når man opplever for mange traumer på for kort tid kan en del av sjelen "polariseres" og endre karakter fra matriell til anti-matriell energi. I dette tomrommet som oppstår kan dog alskens energier klatre inn. F.eks. "min far døde i august og etter begravelsen begynte jeg å høre stemmer som fortalte meg alt fra hvor nøklene mine lå til hvem som uventet kom på besøk snart, men jeg opplevde angst". Her har man det positive(?): Ånderiket gir deg masse informasjon. Til det negative: Man er mer åpen for sykdom, mental elle fysisk. Hvilken egenskap og/eller sykdom man utvikler kommer dog ann på hvor i sjelen traumet sitter. F.eks. har empater gjerne traumer i følelsessenteret. Traumet er ikke ondt i seg selv, men ondskap kan bruke åpningen til å påvirke sjelen. Dette er et passende tidspunkt å referere til at både Rudolf Steiner og Edgar Cayce fikk beskjed gjennom sine evner om at de måtte nedregulere bruken av disse eller dø før sin tid. Noe det kan påstås at de også gjorde. Andre tilfeller er Lisa Williams som har hatt kreft i livmoren eller deromkring flere ganger enn hun har oversikt over og dette ble forværret etter hvert som hun begynte å bruke evnene sine særdeles hyppig. Hun er for øvrig en av disse som ikke var i stand til å lese min læremester 8) Andre tilfeller er disse som sitter på galehuset og spiser sokkene sine, disse er ikke i stand til å håndtere hva de tar i mot, men blir istedenfor spist levende av sine skyggesider...

Jeg ser at jeg var noe uspesifikk, men det jeg mente var alt fra spøkelser til demoner. I mange år var jeg blind for alt som het demoner, selv om jeg merkelig nok kunne se effekten av demoniske krefter. Litt som å se trærne svaie, men kunne ikke se selve vinden og jeg ble derfor veldig forvirret. Jeg har siden den gang gjort meg personlige erfaringer som tilsier at disse er meget ekte, men ikke er særlig begeistret for å bli sett. Min læremester er også kjent med disse og vi diskuterer ofte hvordan demoniske krefter påvirker menneskelig atferd gjennom alt fra skyggeselvet/underbevisstheten til at demoner direkte kravler inn i sjelen til noen og holder helvete. Sistnevnte gir seg ofte utslag i mental sykdom og kan beskrives som en langvarig sjelelig influensa. Som sagt hverken så eller trodde jeg på disse i åresvis, så dermed forstår jeg at folk er skeptiske. Men ha i bakhodet at dette er anti-bevisste, anti-spirituelle vesener, og hvis man ikke leter etter de så ser man de heller ikke. Min hypotese angående motivasjonen til spøkelser er at sjelen er blitt så korrupt at den nekter å gi slipp på det fysiske riket. Hvis da ånden fortsatt identifiserer seg med sjelen vil den bli dratt rundt som et uvitende kidnappings-offer og vil ikke kunne gå inn i etterlivet før noen kommer inn og "skinner sitt lys" på situasjonen. Med andre ord påminner ånden at den har gått seg vill i skogen. Dog er alle ånder forskjellige og noen ganger er de så lite utviklet at det er vanskeligere å få de til å åpne øynene og gi slipp på sjelen enn vanlig. Andre ganger stikker ånden hjem mens sjelen blir igjen og vandrer rundt på egenhånd fordi denne har tatt inn så mye negativ energi at den nå er selvgående til en viss grad. Dog tror jeg sistnevnte går tom for energi etter et visst punkt fordi det nettopp er ånden som tilfører sjelen den energien den bruker til å manifestere seg. Derfor vil de berømte energi-blokkeringene føre til at man føler seg fysisk/mentalt energiløs.
Antall ord: 813
"Occupy you imagination, or someone else will... "

"A Wizard is never late, nor is he ever early, he arrives precisely when he intends to!" -Gandalf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metatron1985
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 92
Startet: 02 Jun 2013 16:14
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Oslo / Narnia
Har takket: 41 ganger
Blitt takket: 55 ganger

- - - Meget spesiellt, noen som kan hjelpe?

Innlegg av Metatron1985 »

galaxy skrev:Det salt-trikset, virker det ?
Visstnok :mozilla_sealed:

Det morsomme er at salt på det fysiske plan dreper bakterier, og på det sjelelige plan dreper sjelelige bakterier :bat :vels
Antall ord: 27
"Occupy you imagination, or someone else will... "

"A Wizard is never late, nor is he ever early, he arrives precisely when he intends to!" -Gandalf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Meget spesiellt, noen som kan hjelpe?

Innlegg av Nephandi »

Søvnparalyse kommer ofte i forbindelse med åndelige opplevelser. Jeg vil også si at ofte når man begynner å praktisere en occult vei, som for eksempel Wicca så blir man mer følsom, så om du har hatt evne til å se denne mannen du snakker om og andre ånder lenge kan den evnen ha blitt mye sterkere etter at du begynte å praktisere Wicca slik at du er mer plaget av fenomenet.

Ånder er slags energi, alt er energi så at du kan ha greid å tappe energi i fra denne ånden det er gost mulig. Ånder trekker ofte energi i fra menneser så om du har greid å snu det eller jage ham vekk så kan det forklare hvorfor du føler deg mer energisk nå, han fikk ikke tappet deg for energi og du fikk tatt tilbake energi fra ham. Amethyst er også veldig beskyttende og hjelper en å bli sterkere med magi og psykiske krefter.

Jeg har truffet ånder flere ganger, både positive og negative. Ja man kan trekke kraft i fra noe slikt. Grunnen til å du laget gode spells etterpå er at du trakk energi i fra dette vesenet og fylte deg opp. Ja du kan selvfølgelig gå rundt og suge kraft fra ånder hist og pist og jeg skal ikke dømme deg for det, men det vil gå i mot Wicca sine prinsipper, du kan derimot trekke energi i fra universet for å få en like mektig følelse som når du trakk energi i fra den ånden, og siden denne ånden kommer igjen kan du jo alltid lære deg å ta deg en ny jafs av ham til han skjønner poenget eller blir for svak til å fortsette.

Et enkelt rituale jeg vil anbefale er å lageen sirkel og sette deg ned med et hvitt lys. Vit at Gudene beskytter deg og at du er trygg. Nå kan du ivitere mannen til å snakke med deg, se ham for deg og spørr ham om det er noe han vil si for ofte er plagsomme ånder bare ute etter å bli hørt, vær ekstra oppmerksom på drømmene dine, skriv dem opp, tegn, varsler og plutselige innfall de neste dagene for å se om han har noe å si. Spørr også mannen om han vil ha hjelp til å komme over på den andre siden. Se for deg en vakker, hvit, lysende portal, fortel mannen at han er elsket og at det er folk som venter på ham på den andre siden. Når du føler deg klar kan du avslutte ritualet, vær klar på at det kan komme voldsomme følelses utbrudd i deg dog, dette er energi i fra ånden og er ikke farlig, men ikke gjør dette rett før du skal ut døren i tilfelle du trenger å gråte en skvett før du er klar til å ta tak på dagen igen.
Antall ord: 482
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wiccan_witch89
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 17 Jun 2013 22:19
10
Har takket: 2 ganger

- Meget spesiellt, noen som kan hjelpe?

Innlegg av Wiccan_witch89 »

Tusen takk for flott svar!
Jeg skal absolutt prøve på det ritualet, men tror jeg skal vente til jeg har født :P
Har bare to uker igjen til termin og har erfart at å gjøre div ritualer som krever en del blant annet emosjonelt ikke var spesielt bra da jeg gikk gravid med førstemann :P

Har lurt litt på om denne mannen kommer tilbake så ofte fordi at jeg over tiden nesten er blitt litt "besatt" av ham også, altså, hver gang jeg hører lyder eller opplever noe "uten om det vanlige" så tenker jeg på ham med en gang.
Han har som sagt snakket til meg før ved flere anledninger, men jeg skjønner som sagt ikke hva han sier.. Har ikke hørt språket før.
Han sang til meg en gang også, dvs, det var mer som et rim enn en sang, men ante jo ikke hva han sa så var litt vanskelig å definere hva det egentlig var han drev med.
Har også tenkt på at den gangen jeg klarte å ta tilbake energi i fra han så så jeg for meg en rød gammel dør, den var veldig skremmende, men jeg ble på en måte trukket mot den, og denne "mannen" virket nesten redd for at jeg skulle åpne den..
Jeg turte ikke å gjøre det å angrer litt på det egentlig, men det var liksom noe som sa meg at jeg ikke skulle gjøre det. Har ikke sett den siden.
Antall ord: 251

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nephandi
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1668
Startet: 22 Mar 2011 15:27
13
Kjønn (valgfri): Trollkjerring
Lokalisering: Våte og mørke Sotra utenform trolske Bergen.
Har takket: 125 ganger
Blitt takket: 274 ganger

- Meget spesiellt, noen som kan hjelpe?

Innlegg av Nephandi »

Du skal ha en liten en? Du får ha lykke til og gratulerer. Ofte foresten så kan synske evner og slik affekteres av graviditet så det kan hende du er ekstra følsom nå.

At du tenker på ham og gir ham oppmerksomhet kan motivere ham til å komme til deg. Jeg så det du skrev om athan snakket til deg men du forstod ikke språket, du kans elvfølgelig gå på nettet og høre på forskellige språk og se om du finner riktig, men det kan også været at språket hans bare er blandet sammen og surrete fordi han har problemer med å utrykke hva han vil eller kanskje ikke er fullt klar over det selv, da er å kommunisere med en ånd via drømme eller via tegn en bra måte for åla dem få utrykke seg på.

Den døren kan ha vert en portal til den andre siden og at denne mannen ikke vil gå og at det var derfor han var redd, men det kan også hende at døren var noe som symboliserer noe for denne mannen, kanskje han ble utsatt for noe vondt av noen som kom igjennom en slik dør for eksempel. Et annet alternativ er at døren er din og leder til noe i deg, ofte så føler vi sterk motstand mot åndelig utvikling i begynnelsen av hvert trinn og kjemper i mot det, men selvfølgelig hvis din intuisjon sterkt sier at du ikke bør åpne døren så la være men prøv åfinne ut om frykten kan komme fra en frykt for forandring og utvikling i seg selv, eller kanskje komme fra denne mannen siden ånder kan dele følelser med oss.
Antall ord: 293
From the religious books of ancient Egypt we learn that the power possessed by a priest or man who was skilled in the knowledge and working of magic was believed to be almost boundless.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links