Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisMeget spesiellt, noen som kan hjelpe?

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Wiccan_witch89
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 17 Jun 2013 22:19
10
Har takket: 2 ganger

Meget spesiellt, noen som kan hjelpe?

Innlegg av Wiccan_witch89 »

Hei, skal prøve å gjøre dette så kort som mulig;
Så langt tilbake som jeg kan huske har jeg vært ekstremt intressert i "det overnaturlige" og det tok ikke lang tid før jeg kom over Wicca og virkelig følte meg "hjemme" om man kan si det på den måten.

Da jeg begynte å praktisere så var jeg veldig opptatt av hva som egentlig fikk meg inn på dette sporet fordi jeg tenkte dette ville hjelpe meg til å finne ut hva jeg egentlig ville med Wicca.
Og det er her det litt rare og spesielle kommer inn;

Min bestefar og bestemor bodde i et relativt gammelt hus bygget av bestefaren til min bestefars tante (phu :P) Jeg vet ikke veldig mye om han annet enn at han var en veldig egen og "sint" mann.
I andre etage i dette huset er det et soverom som jeg nektet å sove på som liten fordi "det kom en mann nederst i senga som ikke likte meg og ikke ville meg godt" (sa jeg da jeg var liten) Jeg turte ikke å gå inn på det rommet alene en gang. Da min bestefars tante døde, ble ting mye bedre, fordi selv om jeg var redd så fortalte jeg om at hun var der å passet på meg.
(har fortsatt skrekk for det rommet)
MEN nå som jeg er blitt eldre er jeg blitt forferdelig plaget av noe av det samme, bare at nå spiller det ingen rolle hvor jeg er! Jeg kan kjenne det lenge før det kommer, akkurat som om jeg bare vet det, og når jeg legger meg for kvelden så kommer det en "mann" og stiller seg bed bena mine og ser på meg. Jeg kan ikke røre meg og det går ikke å skrike og nesten ikke å puste. Han har ved flere annledninger snakket til meg, men jeg aner ikke hva han sier fordi jeg har aldri hørt det språket før, og ikke minst så er jeg livredd.
Dette ble MYE værre da jeg begynte å praktisere Wicca. Jeg kunne ha besøk av denne mannen annenhver natt over en hel mnd!
Dette har pågått i mange år, og noen "hendelser" eller "besøk" eller hva jeg skal kalle det er grusommere enn andre. Har lest en del om søvnparalyse, men jeg syns det er rart at det er den samme skikkelsen som kommer hver gang, selv om han mange ganger gjør forkjellige ting. Det kan godt skje om jeg ligger feks på sofaen også.

For ca et halvt år siden siden så bestemte jeg meg for å "face frykten" før jeg la meg (siden jeg hadde på følelsen at han kom) og la meg med en amethyst i hånden ( en sten jeg føler meg ekstremt knyttet til av en eller annen grunn)
Da han kom var jeg først redd, men jeg kan tenke klart (tror jeg ihvertfall) og tenkte alt det jeg kunne på at jeg ikke trengte å være redd, men at HAN burde være redd meg! Jeg ville kjempe! Han ble rasende, og jeg fikk ikke puste, jeg konsentrerte meg enda mer, jeg begynte å bli små redd fordi jeg fikk ikke noe luft, men så konsentrerte jeg meg om å prøve å dra energi i fra ham, og merkelig nok så fungerte det, jeg ble sterkere og kunne puste, og plutselig kunne jeg snakke og sette meg opp. Jeg skrek "HA DEG VEKK" og kastet amethysten etter han, og da forsvant han. Dagene etterpå hadde jeg mer energi enn det jeg noen gang har hatt før, de andre gangene har jeg vært helt tappet for energi når han har dratt og har hatt migrene som har vart i tre dager etterpå. Men de kommende nettene drømte jeg en masse rare drømmer om ei jente som ikke fikk drive med Wicca å ja.. det var bare helt sykt, kunne vært en hel film.. skulle prøve å ikke lage dette så langt, kan skrive en masse mer. Får vel heller bare svare på spørsmål hvis dere spør om noe.

Er det noen som har opplevd noe liknende?
Kan man virkelig trekke kraft i fra noe sånnt? Noen bedre forslag på hvordan? Har liksom ALDRI følt meg så bra som det jeg gjorde etterpå! Aldri hatt så mye energi, og ikke minst laget så gode spells og kommet på små "ting" som etter den hendelsen.

Han kommer forresten på "besøk" fortsatt og har "tatt meg på senga" et par ganger slik at jeg ikke har klart å gjøre det samme igjen, for tydeligvis har han også noen triks i ærmet.
Antall ord: 787

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Meget spesiellt, noen som kan hjelpe?

Innlegg av jeditrond »

Du bør nok lære deg å få denne gjøken over til den andre siden. Det at du tok energi fra ham og ikke omvendt er en god begynnelse, det samme meg "ha deg vekk!". Siden det antageligvis er denne bestefaren til din bestefars tante som herjer med deg og han var av det sinte slaget, kan det være at han merker at du er åpen nok til å se/merke ham. Men han vet ikke hvordan han skal be om hjelp, så han "angriper" istedenfor.

Hva slags wiccaritualer du evt. bruker ifm. husrensen aner jeg ikke, selv bruker jeg ikke slikt, men siden wicca gir så mye mening for deg bør du bruke verktøy herfra til hjelp frem til du evt. finner ut at du ikke trenger dem mer :)
Antall ord: 133
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wiccan_witch89
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 17 Jun 2013 22:19
10
Har takket: 2 ganger

- Meget spesiellt, noen som kan hjelpe?

Innlegg av Wiccan_witch89 »

Ja, jeg har prøvd ganske mye forskjellig for å prøve å "rense" han ut, men han biter ikke på :P
Har også lenge trodd at det kunne være denne "bestefaren", men denne skikkelsen er liksom litt annerledes på en måte.. Litt vanskelig å forklare.. Kan godt hende det bare føles sånn siden da jeg jeg var liten så kunne jeg bare se han som en krokete mann som skremte meg, mens denne "mannen" er svær og virker nesten stolt på en måte, hvis du skjønner hva jeg mener? Rett i ryggen og vet godt hvem han selv er og er god for liksom..
Jeg har ikke peiling :P

Har en liten tre boks med stener jeg liker i som jeg har ved siden av senga og bare venter på en ny sjanse til å ta opp kampen igjen :)
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Meget spesiellt, noen som kan hjelpe?

Innlegg av jeditrond »

Gjenferd/spøkelser kan vise seg som så mangt. Hvis han forsøker å jage deg/dere ut av huset bruker han vel "forkledning" for å skremme og tilpasser den til situasjonen. Forsøk evt. å holde ham fast neste gang og krev en forklaring på oppførselen hans og i mellomtiden finn en måte som funker for deg ift. å hjelpe noen over. Jeg har vært borti gjenstridige ånder selv, stort sett er de bare skeptiske, de har aldri forsøkt å gjøre meg noe. Men etter mye overtalelse og avsløring av enkelte av hjelperne mine, ble det plutselig en helt annen tone. Så noen gamle ånder driter i om du kan snakke med dem, det er ikke nok til å få dem til å tro på at du kan hjelpe dem over. Andre igjen står nærmest og tripper, og så har man mye forskjellig mellom disse ytterpunktene :)
Antall ord: 148
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Meget spesiellt, noen som kan hjelpe?

Innlegg av Arven »

Jeg syns dette høres mer ut som søvnparalyse enn noen reel åndelig innvirknkng. Søvnparalyser oppleves svært virkelige og skremmer skikkelig
Antall ord: 24
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Meget spesiellt, noen som kan hjelpe?

Innlegg av Jeppski »

Er det noen som har opplevd noe liknende?
Ja, men som Arven så fint påpeker, opplever du søvnparalyse. En absolutt horribel ting å oppleve hvis man er uheldig med søvnparalysen og ikke vet hva det er.

Hvis du vil vite mer om søvnparalyse kan du søke litt rundt på Internett, eller søke litt rundt på forumet.
Antall ord: 61

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Wiccan_witch89
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 17 Jun 2013 22:19
10
Har takket: 2 ganger

- Meget spesiellt, noen som kan hjelpe?

Innlegg av Wiccan_witch89 »

Som jeg skrev i det første innlegget mitt så tenkte jeg også at det kunne være søvnparalyse, og har lest en masse om det, men det er ikke normalt at det skjer flere ganger i mnd, og kan holde på hver natt i en uke i strekk.
Har vært inne på å snakke med legen om det faktisk :/
MEN nå har jeg jo opplevd mye rart rundt akkurat dette også, så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro.
Kanskje jeg er gal :P
Syns uansett det er noe med denne mannen på en måte.. vanskelig å forklare.
Å ja, jeg har hatt noen virkelig horrible opplevelser med det greiene der.
En gang lå jeg stille å rolig i senga og våknet av at jeg hørte noe komme "tassende" mot senga (som en hund med lange klør eller noe) Jeg turte ikke å lukke opp øynene, så stopper det opp, å så er det noen som puster meg inn i øret å sier "it's a live" .... DET var helt jævlig :P

Noe som skjedde med denne "mannen" en gang forresten, som jeg sa så kan jeg jo ikke røre meg, kan bare vri på hodet, og føler meg sugd ned i senga som om noen holder meg fast og holder meg over halsen, men en gang fikk jeg følelsen av å bli dratt ut av senga, og ble liggende med overkroppen utenfor senga og det var ikke noe jeg kunne gjøre med det før jeg kom til meg selv igjen.
Antall ord: 255

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

- Meget spesiellt, noen som kan hjelpe?

Innlegg av Heksepusen »

Hei.
Jeg tror nok jeg er veldig enig med Arven sin teori her.
Jeg tror det ikke har noe med hva du praktiserer for noe.
Bare prøv og ikke vær redd når det skjer prøv og se på det som et mareritt.
Hvis du forsatt tror det er ånder ville jeg laget en beskyttelse rund sengen min.
Antall ord: 61
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- Meget spesiellt, noen som kan hjelpe?

Innlegg av Jeppski »

Hvis det skjer veldig ofte kan nok en tur til legen lønne seg ja.
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metatron1985
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 92
Startet: 02 Jun 2013 16:14
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Oslo / Narnia
Har takket: 41 ganger
Blitt takket: 55 ganger

- Meget spesiellt, noen som kan hjelpe?

Innlegg av Metatron1985 »

Jeg tror at grunnen til at det fungerte å ta energi fra denne mannen er fordi han først hadde tatt energi fra deg. I praksis tok du din egen energi tilbake. Det virker som at du har tatt tilbake kontrollen, men det må nok holdes ved like over tid. Selv hvis du sender denne mannen til den andre siden vil du før eller siden møte på andre ånder og behovet for å beskytte deg til gjenoppstå.

Dette høres jo veldig ut som søvnparalyse, men personlig ser jeg på søvnparalyse som et overnaturlig (undernaturlig?) fenomen. Jeg har hatt lignende opplevelser og det hang direkte sammen med åndelig påvirkning.

Og tukling med wicca vil åpne deg opp, noe som gjør at ting sniker seg inn. Det er i hvertfall kort-versjonen. De opplevelsene jeg referer til skjedde med meg etter at jeg lærte meg tarot, gikk på et silva metoden kurs og åpnet opp.
Antall ord: 159
"Occupy you imagination, or someone else will... "

"A Wizard is never late, nor is he ever early, he arrives precisely when he intends to!" -Gandalf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- Meget spesiellt, noen som kan hjelpe?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Jeg ville tatt kontakt med en flink sjaman eller medium eller noen som kan ta sjelen med seg over til den andre siden eller kanaliserer igjennom beskjeder. Noen som kan dette faget og sett på den mulige åndelighe siden av saken og får tjunet seg inn å sett på hva dette dreier seg om. Begynn med det først, om du ikke allerede har gjort det . . .

Lege altså, de tror jeg vil gi deg medisiner eller sende deg videre til en psykolog /psykiater ..
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metatron1985
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 92
Startet: 02 Jun 2013 16:14
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Oslo / Narnia
Har takket: 41 ganger
Blitt takket: 55 ganger

- - Meget spesiellt, noen som kan hjelpe?

Innlegg av Metatron1985 »

galaxy skrev:Lege altså, de tror jeg vil gi deg medisiner eller sende deg videre til en psykolog /psykiater ..
Ja er det ikke tragikomisk? Der i gården sitter desverre paranoid/schizophren diagnosene løst. Dog har jeg hørt historier om folk som har gått til offentlige behandlere som har tatt de dønn seriøst på at de er klarsynt. Disse er desverre i mindretall. Psykologer er visst mest mentalt tilpasningsdyktige og psykiatere mest firkantige. Likevel vil jeg anbefale terapi hvis man har tiltro til at ens lege er i stand til å henvise til et sted man vil bli tatt seriøst.

Men personlig er jeg så heldig å ha noe så fiffig som en okkultistisk samtaleterapeut / læremester :wx Dette er dog i privat regi selv om han i tillegg har mange års erfaring fra psykiatrien. Siden han har jobbet i tungpsykiatrien har vi endt opp med å ha mange samtaler om mental helse relativ til klarsynthet og konklusjonen ble i siste runde: En klarsynt svømmer i det havet som den paranoide-schizophrene drukner i. En gal person er noen som blir overveldet av alle inntrykkene og innflytelsene som de utsettes for og ikke er i stand til å forstå, kontrollere, eller stenge ute. Et morsomt eksempel er disse som mener at CIA spionerer på de. Helt åpenbart noen som er god gammeldags "gal". Men spesielle typer arr på sjelen kan faktisk føre til åpninger i auraen som diverse "onde ånder" kan bruke til å kikke inn. Personen blir deretter overveldet av alle inntrykkene og klarer derfor ikke å tolke situasjonen riktig. Med andre ord har jeg sluttet å tro på tradisjonelt definert galskap.
Antall ord: 273
"Occupy you imagination, or someone else will... "

"A Wizard is never late, nor is he ever early, he arrives precisely when he intends to!" -Gandalf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metatron1985
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 92
Startet: 02 Jun 2013 16:14
10
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Oslo / Narnia
Har takket: 41 ganger
Blitt takket: 55 ganger

- Meget spesiellt, noen som kan hjelpe?

Innlegg av Metatron1985 »

Det høres også ut som at et av problemene med denne personen, som gjør at han ikke respekterer grensesettingen din er at dette ikke er en demon, eller en gjenlatt sjel på autopilot, men istedenfor en ånd som har gått seg bort i skogen og aldri krysset over til den andre siden. Desverre har disse fri vilje, og det er faktisk nettopp derfor de er i stand til å unngå at de går tilbake inn i "lyset". Problemet med dette er igjen at de kan påtvinge deg sin vilje dersom deres er sterkere... Jeg har opplevd et lignende tilfelle med en klebeånd jeg dro med meg hjem. I den perioden gikk jeg gjennom en behandlingsfase hvor auraen min destabiliserte seg og derfor var jeg veldig påpasselig med å bruke beskyttelsesteknikker. Men den gikk rett gjennom alle skjold, beskyttelseslag og mere, for deretter å prøve å påvirke mine minner, og mye mer. Jeg orker ikke ta hele historien, men grunnen til at han kunne gjøre dette var fordi han hadde fri vilje. Andre sjelevesener og demoner derimot stopper alltid ved døren siden de ikke har noen vilje og dermed blir underlagt min. Problemstillingen kan i teorien løses ved at du overbeviser han om at er død og at det å gå inn i lyset er riktig respons fra hans side. Jeg har selv gjort dette ved et tilfelle, men er på ingen måte noen ekspert og det å leie inn hjelp utenifra er nok ingen dum ide.

Visstnok fungerer det med en sirkel av salt hele veien rundt sengen (eller rommet?), men jeg har forståelse for at dette kan bli vanskelig rent praktisk sett. Om du skulle finne på å prøve det anbefaler jeg et laken eller plastduk under. Andre potensielle løsninger er Lille Pentagrams Renselsesrituale http://www.detgyldnedaggry.com/dlpr.htm
Antall ord: 311
"Occupy you imagination, or someone else will... "

"A Wizard is never late, nor is he ever early, he arrives precisely when he intends to!" -Gandalf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - - Meget spesiellt, noen som kan hjelpe?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Metatron1985 skrev:
galaxy skrev:Lege altså, de tror jeg vil gi deg medisiner eller sende deg videre til en psykolog /psykiater ..
Ja er det ikke tragikomisk? Der i gården sitter desverre paranoid/schizophren diagnosene løst. Dog har jeg hørt historier om folk som har gått til offentlige behandlere som har tatt de dønn seriøst på at de er klarsynt. Disse er desverre i mindretall. Psykologer er visst mest mentalt tilpasningsdyktige og psykiatere mest firkantige. Likevel vil jeg anbefale terapi hvis man har tiltro til at ens lege er i stand til å henvise til et sted man vil bli tatt seriøst.

Men personlig er jeg så heldig å ha noe så fiffig som en okkultistisk samtaleterapeut / læremester :wx Dette er dog i privat regi selv om han i tillegg har mange års erfaring fra psykiatrien. Siden han har jobbet i tungpsykiatrien har vi endt opp med å ha mange samtaler om mental helse relativ til klarsynthet og konklusjonen ble i siste runde: En klarsynt svømmer i det havet som den paranoide-schizophrene drukner i. En gal person er noen som blir overveldet av alle inntrykkene og innflytelsene som de utsettes for og ikke er i stand til å forstå, kontrollere, eller stenge ute. Et morsomt eksempel er disse som mener at CIA spionerer på de. Helt åpenbart noen som er god gammeldags "gal". Men spesielle typer arr på sjelen kan faktisk føre til åpninger i auraen som diverse "onde ånder" kan bruke til å kikke inn. Personen blir deretter overveldet av alle inntrykkene og klarer derfor ikke å tolke situasjonen riktig. Med andre ord har jeg sluttet å tro på tradisjonelt definert galskap.
Interessant alt dette du skriver om :mrgreen:

Og hvordan fikk du tak i en okkultisk samtaleterapeut?
At arr på sjelen kan føre til åpninger i auraen som div "onde ånder" kan bruke osv . . hva mener du . . ? mener du virkelige onde ånder eller liksomondeånder ?
Antall ord: 319

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
galaxy - sluttet

- - Meget spesiellt, noen som kan hjelpe?

Innlegg av galaxy - sluttet »

Metatron1985 skrev:

Visstnok fungerer det med en sirkel av salt hele veien rundt sengen (eller rommet?), men jeg har forståelse for at dette kan bli vanskelig rent praktisk sett. Om du skulle finne på å prøve det anbefaler jeg et laken eller plastduk under. Andre potensielle løsninger er Lille Pentagrams Renselsesrituale http://www.detgyldnedaggry.com/dlpr.htm

Det salt-trikset, virker det ?
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links