Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisTukling med 'hellige' steder etc

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

Tukling med 'hellige' steder etc

Innlegg av xyrea »

Noen sa noe i den alter-tråden jeg ville lage en ny tråd om.. nemlig at folk kanskje ikke turte å røre et alter de fant ute i skauen. Selv om det var 0 sjanse for å bli sett eller på annen måte bli oppdaga av mennesker.

Så det jeg lurer på er, hva tror dere om dette, og hvorfor? Blir man straffa for dette, og i såfall av hva/hvem? Det trenger ikke nødvendigvis være et alter, men andres versjoner av 'hellige' steder, ting etc.
Antall ord: 91
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Borte..

- Tukling med 'hellige' steder etc

Innlegg av Borte.. »

Jeg vet i alle fall at jeg ikke hadde tatt risikoen på å bli utsatt for cray cray voodoo magic!

Ellers bruker det å være mer det at jeg ser ikke behovet for å røre andres "kunstverk". Kanskje jeg er et unntak der :dontknow
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fero
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 184
Startet: 24 Sep 2013 01:48
10
Lokalisering: Skottland
Har takket: 27 ganger
Blitt takket: 95 ganger

- Tukling med 'hellige' steder etc

Innlegg av Fero »

For min del ville jeg ikke tuklet med et alter jeg kom over i skauen like lite som jeg ville ha tuklet med gjenstandene på et alter i en kirke. For meg handler dette om respekt og ikke noe overtroisk. Hadde jeg derimot kommet over et alter eller et, for noen, hellig sted langt utafor allfarvei, og det åpenlyst ikke hadde vært folk der på årevis, da kunne jeg kanskje av nysgjerrighet tatt en titt -på en respektfull måte.

Man banner ikke i kjerka, og man kødder ikke med andres rituelle/religiøse/hellige steder. Det burde komme av folkeskikk først, og redsel for dårlig karma og åndelig tyn etterpå. Just my two cents.
Antall ord: 119
“The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..”
― John Milton, Paradise Lost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- Tukling med 'hellige' steder etc

Innlegg av Slettet_Fighteren »

hvis jeg så verdi i det hadde jeg sikkert tatt med alt hjem.
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7955
Startet: 05 Apr 2005 01:39
18
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1377 ganger
Blitt takket: 1691 ganger
Kjønn:

- Tukling med 'hellige' steder etc

Innlegg av Asbjørn »

Min mening:
Som noen sikkert har fått med seg fra serien "Åndenes Makt", så kan ting ha egenskaper som følger med gjenstanden.
Altså energiavtrykk.

Noen har merket dette med ting de har tatt hjem, jeg har og hørt at folk har opplevet merkelige ting når det gjelder slikt.

Et alter er et sted for kraftige og gjerne følelsesmessige energier, - uansett hvilken religion vi snakker om.

Å ta med ting fra slike steder, vil da også ta med slike energier, - og vi skal huske på at noen ganger blir det også ofret på slike altere. Hva som ofres kan være alt fra småstener, - frukt, men også penger, eller blodofre. Og det sistnevnte kan inkludere dreping av noe levende. Er stedet eldgammelt, kan det og ha skjedd menneskeofring.

Mange vil ikke merke slike energier, mens andre vil opppdage det etterhvert.
Vi kan snakke om de som ikke reagerer på at Olga's bursdagssang virker falsk,
F-_TnSAmxpU
- til de som kan høre en enkelt feil fiolintone under en symfonikonsert.

Vi er alle forskjellig også når det gjelder å være følsomme for det overnaturlige.
De fleste skeptikere, og "igorante" ( de som ikke bryr seg) har somregel ikke særlig følsomhet for disse tingene, - og er derfor nettopp skeptiske, eller ignorante.

Mange er litt i grenseland, - de tror egentlig ikke helt på det, men....

- og så har vi slike som meg, som er 100% overbevist, både på grunn av egne erfaringer, men ikke minst like mye siden jeg og ser at andre har tilsvarende erfaringer.

Å ta med noe fra et offersted ville vel de fleste betenke seg på , men et alter ?

Barn kan lett ta med seg slikt, uten å tenke to ganger om hva de gjør. Men voksne bør vite bedre.

Uansett ; jeg ville antagelig forsøkt å føle på hvilke energier som er på et slikt sted, - før jeg går videre, uten å ta med noe...

A
:vismann
Antall ord: 328

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TereseBee
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 57
Startet: 23 Sep 2013 22:39
10
Kjønn (valgfri): Beach **;)
Lokalisering: Ateist Land (dessverre)
Har takket: 24 ganger
Blitt takket: 18 ganger

- Tukling med 'hellige' steder etc

Innlegg av TereseBee »

Aldri i livet om jeg hadde turt å ta med noe fra en slik plass! [-(

Man vet jo aldri hva det kan ha blitt brukt til eller hva det betyr for noen. Så for min del handler det om respekt for menneskene som eier det, og respekt for energiene i gjenstanden som nevnt over her.

Avtrykk etter energier er aldri morsomme :iiik
Antall ord: 60
People who deny the existence of dragons are often eaten by dragons. From within.
-Ursula K. Le Guin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- Tukling med 'hellige' steder etc

Innlegg av Slettet_Fighteren »

livet er dessverre for kort til å la seg begrense av illusjoner :smoke
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- - Tukling med 'hellige' steder etc

Innlegg av Lilja »

Fero skrev:For min del ville jeg ikke tuklet med et alter jeg kom over i skauen like lite som jeg ville ha tuklet med gjenstandene på et alter i en kirke. For meg handler dette om respekt og ikke noe overtroisk. Hadde jeg derimot kommet over et alter eller et, for noen, hellig sted langt utafor allfarvei, og det åpenlyst ikke hadde vært folk der på årevis, da kunne jeg kanskje av nysgjerrighet tatt en titt -på en respektfull måte.

Man banner ikke i kjerka, og man kødder ikke med andres rituelle/religiøse/hellige steder. Det burde komme av folkeskikk først, og redsel for dårlig karma og åndelig tyn etterpå. Just my two cents.
Som om jeg skulle skrevet det selv! Jeg kunne ikke vært mer enig. :like

Man lar andres ting være i fred, uansett!
Antall ord: 145

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Tukling med 'hellige' steder etc

Innlegg av jeditrond »

Tror ikke man blir straffa for noe slikt, handler mer om alminnelig folkeskikk som mange har vært inne på tidligere :) Det som evt. kan eh, hjemsøke en er jo om gjenstandene har ymse energiavtrykk som Asbjørn er inne på, sånt kan fort bli festlig i ironisk mening om gjenstandene har vært brukt til lugubre ting eller at brukeren ikke har vært helt stø i hodet sitt :D
Antall ord: 72
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- Tukling med 'hellige' steder etc

Innlegg av Slettet_Fighteren »

det var det jeg tenkte meg.
ikke en eneste rasjonell forklaring.
bare preik av moralpolitiet..

bæbubæbubæbu!

man kan ikke forvente å kunne få bruke offentlig område som privat eiendom og stashe opp med møbler og objekter. hvis du forlater det så har du også sagt fra deg eierskapet.
selv kommunen kan komme å rydde det vekk hvis de oppdager det.
Antall ord: 63

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

- Tukling med 'hellige' steder etc

Innlegg av Svartepus »

Jeg tenker som Fero at jeg lar tingene være av respekt for den som har laget alteret. Det skal mye til for å skremme meg så jeg ville nok ikke tenkt at jeg ble rammet av en forbannelse eller noe. Det er ren folkeskikk som nevnt flere ganger her.
Antall ord: 49
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Tukling med 'hellige' steder etc

Innlegg av xyrea »

De jeg har sett som har blitt 'straffa' for sånt har vært ganske så selvpåført.. dårlig samvittighet, greier ikke slutte å bekymre seg for hva man har gjort, tror man har en forbannelse hengende over seg og mener at den forårsaker alt, bekymrer seg enda mer, osv. Mens alle andre som var med på det samme og kaklet ondskapsfullt ved tanken og i det hele tatt ikke syntes de hadde gjort noe galt, selvsagt 'slapp unna'. Og lo av han stakkaren som trodde han ble straffa. Jepp, gode gamle dager. :roll: Moralen er vel noe sånt som at man ikke blir straffa for å handle riktig, det er bare det at 'riktig' er ganske relativt.

Men nå om dagen hadde jeg ikke rørt tingene til andre, hvis jeg hadde funnet noe alter eller lignende tror jeg hadde nøyd meg med å inspisere litt for å se om jeg greide å gjette meg til hva de hadde drevet med.. og forhåpentligvis greid å la være å være morsom og legge igjen noe 'tegn' til dem. :666

Energiavtrykk vil jo gjelde alt som noen andre har eid eller laget (hvis jeg skjønner begrepet riktig), samme om man får det eller stjeler det? (Eller det blir solgt til en bruktbutikk) Kanskje en egen tråd om dette?
Antall ord: 219
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - Tukling med 'hellige' steder etc

Innlegg av Jeppski »

xyrea skrev: Energiavtrykk vil jo gjelde alt som noen andre har eid eller laget (hvis jeg skjønner begrepet riktig), samme om man får det eller stjeler det? (Eller det blir solgt til en bruktbutikk) Kanskje en egen tråd om dette?
Hva er "energiavtrykk"?

Forklar nærmere er du snill ...
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

- - Tukling med 'hellige' steder etc

Innlegg av Borte.. »

Fighteren skrev:man kan ikke forvente å kunne få bruke offentlig område som privat eiendom og stashe opp med møbler og objekter. hvis du forlater det så har du også sagt fra deg eierskapet.
selv kommunen kan komme å rydde det vekk hvis de oppdager det.
Strengt tatt så var hele planeten et offentlig område en gang i tiden. :)

Nå vet jeg i alle fall at hvis jeg en gang skulle lage et alter (for grunner gudene må vite), så kommer jeg til å kaste cray cray voodoo magic over den, slik at ingenting blir tuklet med :badgrin:
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Fighteren

- - - Tukling med 'hellige' steder etc

Innlegg av Slettet_Fighteren »

Vermilion Oriol skrev:
Strengt tatt så var hele planeten et offentlig område en gang i tiden. :)
yess,men ikke nå lenger dessverre..
nå må man suge bankmannen for å få lån til bolig.

folkeskikk ja,
vi forlanger så mye av våre medborgere som vi driter så hardt i.
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links