Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Magi og Okkult PraksisBli kvitt uvaner

Wicca, Cabala, gamle svartebøker, kjærlighets magi, Hermetisme, hvordan lage et rituale og så videre.
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

Bli kvitt uvaner

Innlegg av Høretil »

Heisann!
Siden det er en så fin gjeng med personer her inne som driver med en del spennende magiske greier, lurer jeg på en ting!!!

Er det mulig å få en spell som faktisk kan gjøre at man kan kvitte seg med uvaner som foreksempel røyking, biting av neiler etc etc?

Man prøver det som prøves kan, om det så bare en en liten puff i baken så er det jo likevel til god hjelp! :)
Antall ord: 78
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- Bli kvitt uvaner

Innlegg av jeditrond »

Kjenner ikke til noen spells, men tankefeltterapi vet jeg funker utmerket til å bli kvitt slike uvaner som røyking m.m. :)
Antall ord: 21
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Bli kvitt uvaner

Innlegg av Lilja »

Det tar tid å lage seg uvaner, og det tar tid å bryte dem ned igjen. Jeg tror neppe det finnes en ferdig spell som løser problemet for deg.
Men det hadde for all del vært moro å bli motbevist på akkurat den ;)

Å kvitte seg med uvaner handler om å snu gamle tankemønstre, og dette krever egeninnsats og viljestyrke. Noen har visstnok god erfaring med hypnose, tankefeltterapi og lignende.
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- Bli kvitt uvaner

Innlegg av Høretil »

Jeg syyyyns å ha lest inne her et sted en eller annen spell med å bli kvitt uvaner... Enten så har jeg hatt en kjempedrøm, eller så er det fakta :)

Tankefelt tapi skal være effektivt, gjerne jeg må sette meg mer inn i den fine boka jeg har om akkurat det emnet der. Jeg starta liksom, men det er så mye greier man skal gjøre, dunke på osvosv... Blir rett og slett veldig avansert til tider!

Det er ganske enkelt å slutte å røyke, men jeg kjenner at jeg bare trenger den siiiiste lille piffen for å komme igang igjen! En hel haug med unnskyldninger som dere ser :)
Antall ord: 107
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
jeditrond
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3245
Startet: 07 Okt 2011 13:21
12
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3649 ganger
Blitt takket: 1151 ganger

- - Bli kvitt uvaner

Innlegg av jeditrond »

Høretil skrev:Jeg syyyyns å ha lest inne her et sted en eller annen spell med å bli kvitt uvaner... Enten så har jeg hatt en kjempedrøm, eller så er det fakta :)

Tankefelt tapi skal være effektivt, gjerne jeg må sette meg mer inn i den fine boka jeg har om akkurat det emnet der. Jeg starta liksom, men det er så mye greier man skal gjøre, dunke på osvosv... Blir rett og slett veldig avansert til tider!

Det er ganske enkelt å slutte å røyke, men jeg kjenner at jeg bare trenger den siiiiste lille piffen for å komme igang igjen! En hel haug med unnskyldninger som dere ser :)
Fortsett med meditasjonen ihvertfall, tft er effektivt, men det er helst noen andre som må behandle deg for at det skal få full effekt slik jeg forstår det. Driver ikke med dette selv, men min søster er i ferd med å utdanne seg til terapeut innenfor tft, så får med meg litt om hva det er for noe :D
Antall ord: 170
“When you're a god, you don't have to have reasons."-Terry Pratchett, Mort

Bokprosjektet mitt; http://atlantisbloggen.wordpress.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - - Bli kvitt uvaner

Innlegg av Høretil »

jeditrond skrev:
Høretil skrev:Jeg syyyyns å ha lest inne her et sted en eller annen spell med å bli kvitt uvaner... Enten så har jeg hatt en kjempedrøm, eller så er det fakta :)

Tankefelt tapi skal være effektivt, gjerne jeg må sette meg mer inn i den fine boka jeg har om akkurat det emnet der. Jeg starta liksom, men det er så mye greier man skal gjøre, dunke på osvosv... Blir rett og slett veldig avansert til tider!

Det er ganske enkelt å slutte å røyke, men jeg kjenner at jeg bare trenger den siiiiste lille piffen for å komme igang igjen! En hel haug med unnskyldninger som dere ser :)
Fortsett med meditasjonen ihvertfall, tft er effektivt, men det er helst noen andre som må behandle deg for at det skal få full effekt slik jeg forstår det. Driver ikke med dette selv, men min søster er i ferd med å utdanne seg til terapeut innenfor tft, så får med meg litt om hva det er for noe :D

Ja det er spennende, men mye å sette seg inn i vil jeg tro! I alle fall en del spennende faglitteratur innen feltet :) men nå beveger vi oss vel ut på emner som ikke er innenfor her :)

Meeen, lov å prøve, lov å håpe :) da var jeg tilbake til start, og nye ideer må prøves ut for å få bukt på denne røykinga mi ;)
Antall ord: 236
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
17
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

- Bli kvitt uvaner

Innlegg av Lilja »

Det er egentlig bare å la være å ta neste røyk. Så enkelt, og så vanskelig ...

Røykeslutt handler mest om å slutte å lure seg selv! Vi har så lett for å skylde på at vi "trenger" røyken for å takle både den ene og den andre situasjonen. Men sannheten er at vi bare lager oss unnskyldninger. Røyking demper ikke stress, det skaper stress!

Det finnes ingen fordeler ved å røyke, kontra å ikke røyke. Lykke til, jeg heier på deg!!
Antall ord: 81

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - Bli kvitt uvaner

Innlegg av Høretil »

Lilja skrev:Det er egentlig bare å la være å ta neste røyk. Så enkelt, og så vanskelig ...

Røykeslutt handler mest om å slutte å lure seg selv! Vi har så lett for å skylde på at vi "trenger" røyken for å takle både den ene og den andre situasjonen. Men sannheten er at vi bare lager oss unnskyldninger. Røyking demper ikke stress, det skaper stress!

Det finnes ingen fordeler ved å røyke, kontra å ikke røyke. Lykke til, jeg heier på deg!!
Jeg har jo klart det før, er jo ingen problem liksom... Slutter jo hver gang jeg hopper til køys for kvelden og liksom... Teite greier! For meg som jobber i barnehage syns jeg det er helt forferdelig å røyke. Kjenne røykelukta på klær osv, åsså skal jeg omgår barn og foreldre på en poff måte? Hører ikke hjemme :)

Tuuuusen takk! Jeg heier og på meg :D
Antall ord: 155
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
11
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Bli kvitt uvaner

Innlegg av xyrea »

Hm, du kan jo prøve dette:

Først, lag deg to symboler. Ett som skal bety 'jeg slutta å røyke fordi..' og ett for 'jeg røyker ikke fordi..'. Så ett for grunnene til at du slutta, og ett for grunnene til å holde seg røykfri. Det spiller ingen rolle hvordan disse ser ut, siden du skal gi dem mening selv, og dette er egentlig arbeidet.

Se på det med grunnene til at du slutta, og mediter på det mye.. men gå lengre, se på symbolet og se på de verste bildene du greier å finne av sånne innrøyka lunger osv. Dess verre dess bedre. Statistikker over hvor mange som dør og greier er bra. Og ikke bare se, tenk på hvor forjævlig det er og se for deg at du kanskje ser sånn ut inni, også videre.. men pass på at du 'stapper' alt dette inn i symbolet. Hvis du blir kvalm eller uggen av å se på det, er du på rett vei.

Det andre symbolet er grunnene til ikke å røyke.. du gjør det samme, bare med alle de bra tingene ved ikke å røyke. Overdriv dem gjerne, (det gjelder begge symbolene), men bare arbeid med ett om gangen/hver dag så du ikke blander dem.

Når du synes disse er bra innarbeida, tegn eller rip dem inn på noe du kan ha i lomma, ett på hver side.. en pappbit er bra nok, eller en flat stein. Se på begge sidene når du tenker på å røyke.

Hvis dette hadde vært en spell, hadde du hatt andre metoder for å 'programmere' hva disse betydde, dette er liksom den manuelle måten å gjøre det på. Tenk på det som å bruke håndverktøy til å gjøre noe så du slipper å tukle med noe innvikla som du kan skjære deg på eller ikke få til noe med, hvis du ikke kan bruke det.
Antall ord: 324
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - Bli kvitt uvaner

Innlegg av Høretil »

xyrea skrev:Hm, du kan jo prøve dette:

Først, lag deg to symboler. Ett som skal bety 'jeg slutta å røyke fordi..' og ett for 'jeg røyker ikke fordi..'. Så ett for grunnene til at du slutta, og ett for grunnene til å holde seg røykfri. Det spiller ingen rolle hvordan disse ser ut, siden du skal gi dem mening selv, og dette er egentlig arbeidet.

Se på det med grunnene til at du slutta, og mediter på det mye.. men gå lengre, se på symbolet og se på de verste bildene du greier å finne av sånne innrøyka lunger osv. Dess verre dess bedre. Statistikker over hvor mange som dør og greier er bra. Og ikke bare se, tenk på hvor forjævlig det er og se for deg at du kanskje ser sånn ut inni, også videre.. men pass på at du 'stapper' alt dette inn i symbolet. Hvis du blir kvalm eller uggen av å se på det, er du på rett vei.

Det andre symbolet er grunnene til ikke å røyke.. du gjør det samme, bare med alle de bra tingene ved ikke å røyke. Overdriv dem gjerne, (det gjelder begge symbolene), men bare arbeid med ett om gangen/hver dag så du ikke blander dem.

Når du synes disse er bra innarbeida, tegn eller rip dem inn på noe du kan ha i lomma, ett på hver side.. en pappbit er bra nok, eller en flat stein. Se på begge sidene når du tenker på å røyke.

Hvis dette hadde vært en spell, hadde du hatt andre metoder for å 'programmere' hva disse betydde, dette er liksom den manuelle måten å gjøre det på. Tenk på det som å bruke håndverktøy til å gjøre noe så du slipper å tukle med noe innvikla som du kan skjære deg på eller ikke få til noe med, hvis du ikke kan bruke det.
Tusen takk ;) denne skal jeg prøve meg på!
Antall ord: 335
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Visenda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 193
Startet: 12 Aug 2012 19:34
11
Kjønn (valgfri): dame
Har takket: 75 ganger
Blitt takket: 80 ganger

- Bli kvitt uvaner

Innlegg av Visenda »

Det finnes også en binderune for dette. Men alle slags amuletter og lignende er mer visuelle påminnelser når det kommer til dette. Man må dessverre gjøre jobben selv. Men xyreas version tror jeg kan funke bra.
Antall ord: 39
Finn meg på Facebook http://on.fb.me/1bwmLgV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Høretil
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 153
Startet: 21 Jun 2013 21:36
10
Har takket: 51 ganger
Blitt takket: 47 ganger

- - Bli kvitt uvaner

Innlegg av Høretil »

Visenda skrev:Det finnes også en binderune for dette. Men alle slags amuletter og lignende er mer visuelle påminnelser når det kommer til dette. Man må dessverre gjøre jobben selv. Men xyreas version tror jeg kan funke bra.
En binderune? Forklar! :)
Antall ord: 44
Be Happy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Visenda
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 193
Startet: 12 Aug 2012 19:34
11
Kjønn (valgfri): dame
Har takket: 75 ganger
Blitt takket: 80 ganger

- Bli kvitt uvaner

Innlegg av Visenda »

Det er runer som er satt sammen for et formål. Akkurat denne ser slik ut:

Bilde

Man må ikke lage dem på tre eller stein, papir går fint og. Det er noe å fokusere på for å huske å gjøre det riktige.
Antall ord: 41
Finn meg på Facebook http://on.fb.me/1bwmLgV

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links